Aneta Gieroń

Dziennikarka

Wszystko jest ważne

Dzialy: LIFESTYLE, KULTURA, LUDZIE

O sobie:
redaktor naczelna magazynu VIP Biznes&Styl, dziennikarka i publicystka od 14 lat związana z mediami. Zakochana w górach ( jak można mieszkać na nizinach!), entuzjastka Podkarpacia (to naprawdę piękny region z potencjałem), która od zawsze marzy o zamieszkaniu na Podhalu albo chociaż na Pogórzu Strzyżowskim (te widoki za oknem! bezcenne!), a ciągle mieszka w Rzeszowie.

O blogu:
Blog o wszystkim, co nadaje życiu smak. O polityce, która jest fascynująca, a zwykle irytuje. O odkrywaniu świata daleko i blisko. O ludziach, którzy mnie fascynują, inspirują i leczą z lenistwa. O wszystkim co ważne, czyli w równym stopniu o kryzysie ekonomicznym, kłótniach politycznych, nowych torebkach, magii biegania, czytania gazet i nigdy ani słowa o gotowaniu.

Co z tym... Vogue Polska

A A A

Dodano: 03-04-2018

Anja Rubik i Małgosia Bela na pierwszej okładce Vogue Polska

Anja Rubik i Małgosia Bela na pierwszej okładce Vogue Polska

Gdy przed kilkoma tygodniami ukazał się pierwszy numer polskiej edycja Vogue’a,  nad Wisłą o światowej „biblii mody” zrobiło się głośno, z co najmniej trzech powodów. Razem na okładce po raz pierwszy wystąpiły dwie najsłynniejsze polskie modelki: Małgosia Bela i Anja Rubik, po drugie dołączyliśmy do 22 „najmodniejszych” krajów świata, które już swoje edycje Vogue’a mają. W końcu rozgorzała burzliwa dyskusja, czy brzydszej okładki na debiut nie udało się zrobić?! Ale po kolei. Na rynku jest już drugi numer polskiego Vogue’a, i tak, warto kupić ten magazyn, choćby dla tekstów Andy Rottenberg, choć i bez tego kilka innych powodów też by się znalazło. 
 
Pierwsza okładka na pewno miała zacięcie publicystyczne i chwała jej za to, ale znakomity niemiecki fotograf, Juergen Teller, zrobił po prostu zdjęcie słabe technicznie. Anja Rubik i Małgosia Bela, na czarno, na tle czarnej wołgi i szarego Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie miały pewnie skłonić do refleksji, w jak „szarych czasach” przyszło nam obecnie w Polsce żyć. Mówiąc szczerze, mało to oryginalne i pomysłowe, zwłaszcza że pierwsze wydanie poprzedził prawie rok przygotowań. Od Vogue’a oczekiwałam bardziej wysublimowanego przekazu. Magazyn, który kojarzy się z wysmakowanym pięknem, odchodzi niekiedy od klasycznego pojmowania okładki, ale nawet wtedy sięga po intrygujące zabiegi. W tym przypadku w oczy rzuca się krzywe zdjęcie i co z tego, że w najmodniejszym obecnym trendzie „z ręki”?! Efekt jest zły, tak zły, że aż szkoda, że związany z debiutem.
 
Nie oszałamia też okładka drugiego, kwietniowego numeru magazynu z Evą Herzigovą. Doceniam niezależność zespołu pod redakcją Filipa Niedenthala, który nie poszedł drogą na skróty i nie zaproponowała rodzimej celebrytki, ale zaprosił czeską modelkę, która z Europy Środkowo – Wschodniej zrobiła największą, światową karierę i do dziś jest ikoną modelingu. Eva na okładce jest „zwyczajna”. Piękna, nowoczesna kobieta, świadoma siebie i swoich atutów, ale uwagę przykuwa na kilka sekund, to nie jest okładka wbijająca w fotel i nie pozwalająca się zagapić. 
 
I… pewnie można się już zastanowić, dlaczego zachęcam do przeczytania drugiego numeru Vogue’a, skoro tyle słów poświęciłam na jego krytykę…
 
Bo tego magazynu trzeba się po części nauczyć. Tym bardziej, że layout nie jest czytelnikowi przyjazny. Jest inny niż to praktykuje większość polskich magazynów, bez wyeksponowanych tytułów i leadów, na pewno wyróżniający się na tle innych pism i po „opatrzeniu” można dostrzec w nim wiele atutów, ale na to trzeba trochę czasu.
 
Reklama
Dlatego w tej gazecie najważniejszy jest spis treści i porównując numer drugi do pierwszego, wydawcy też to zrozumieli, bo już świetnie za jego pośrednictwem nawigują czytelnikami. Dzięki temu, nie jest on zmęczony, zagubiony, a przede wszystkim wie, czego może oczekiwać w poszczególnych działach prawie 300 stronicowego magazynu.
 
Dociekliwe fashionistki strony „En Vougue” zabierają na światowe salony mody i stylu, ale to czym Polski Vogue może na dłużej zainteresować nie tylko wielbicielki mody, to strony publicystyczne z naprawdę dobrymi tekstami, nie skopiowanymi z innych pism dla kobiet.
 
Świetnie prowadzone strony kulturalne, ale Anda Rottenberg, była dyrektor Państwowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie, która za nie odpowiada, jest gwarantem najwyższej jakości. Zachwyci słowem i obrazem materiał „Dom ocalony”, czyli o Witkiewiczówce w Zakopanem, jaki znalazł się w drugim numerze Vogue’a. Dla tych zdjęć i podejścia autora do polskiego  designu, tak, jestem skłonna, co jakiś czas wydać 16 zł 90 gr, co  na polskie warunki jest astronomiczną kwotą za gazetę.
 
Pięknych, niesztampowych zdjęć, które ilustrują artykuły, nie tylko sesje modowe, jest też w magazynie całkiem sporo. Historii, jak choćby tych z Tokio i urugwajskiej pampy z Gabrielą Hearst, też.
 
Zaproszenie do współpracy Pawła Smoleńskiego, cenionego dziennikarza i reportera, który publikuje na łamach „Gazety Wyborczej”, pozwala zobaczyć na łamach prasy kobiecej, dużo ciekawsze wywiady i ich bohaterów, niż to zazwyczaj kolorowe magazyny proponują. Jest więc ciekawa rozmowa z reżyserką Anną Smolar, która wychowana we Francji, zdecydowała się osiąść w Polsce oraz spotkanie z Ewą Kulik – Bielińską, szefową Fundacji Stefana Batorego.
 
I nich fragment rozmowy Ewy Kulik – Bielińskiej i Pawła Smoleńskiego, będzie pointą wędrówki po stronach Vogue, magazynu od ponad 100 lat ukazującego się na świecie, a od lutego 2018 roku mającego też polską edycję.

- Do Vogue’a? – pyta ze śmiechem Ewa Kulik – Bielińska. – Chyba na okładkę.
- Do Vogue’a – odpowiada Paweł Smoleński. – Na okładce będzie Anja Rubik, a ty w środku.
- Wygłupiasz się.
- Ani, ani.
- Bo mam charakter zołzy? Jak Anna Wintour?
- Co odrzec…

KOMENTARZE

OSTATNIE WPISY NA TYM BLOGU

NAJCZĘSCIEJ CZYTANE WPISY

POLECANE

VIP MARZEC-KWIECIEŃ

VIP MARZEC-KWIECIEŃ
w numerze m.in.:

• W uprawianiu nauki najważniejsze są wątpliwości! • Mamy rynek pracownika • Bogusław Barnaś - najważniejsza jest wyobraźnia • Twarze Podkarpacie 10 lat VIP Biznes&Styl • Kongres TSLA Expo 2018 • Bolidy Caro Cars z Mielca • 57. Muzyczny Festiwal w Łańcucie
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.