Reklama

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy renault w pierwszej połowie 2016 R.

A A A

Dodano: 13-07-2016

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy renault w pierwszej połowie 2016 R.
Grupa Renault sprzedała 1,57 miliona pojazdów, co stanowi wzrost o 13,4% w stosunku do pierwszej połowy 2015 r. Grupa ustanowiła tym samym dla marek Renault i Dacia nowy globalny rekord, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku.

• Dzięki sukcesowi odnowionej gamy modeli, sprzedaż Grupy w Europie wzrosła o 14%, przewyższając wynik dla całego rynku (+9,6%). Więcej niż jeden na dziesięć nowo rejestrowanych samochodów w Europie został sprzedany przez Grupę.

• Poza Europą wyniki Grupy wzrosły o 12,5%, szczególną dynamikę osiągając w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii. We wszystkich regionach sprzedaż rosła szybciej niż średnia dla całego rynku.

• Grupa potwierdza swoje cele na 2016 r. i zamierza wykorzystać liczne premiery bieżącego roku w dalszym zwiększaniu sprzedaży.

Boulogne-Billancourt– Grupa Renault ogłosiła rekordowe wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2016 r. W tym okresie światowy rynek samochodowy wzrósł o 2,5%, a sprzedaż Grupy Renault zwiększyła się aż o 13,4%, do 1,57 milionów pojazdów. Udział Grupy w rynku wzrósł w tym czasie 0,3 punktu, do 3,5%. 

Nasz udział w rynku zwiększył się we wszystkich regionach, przy czym szczególny wzrost odnotowaliśmy w Europie oraz w rejonie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii.Na fali sukcesu odnowionej gamy modeli marka Renault odnotowała wzrost o 16% w skali światowej, a Renault Samsung Motors o 25,9% w Azji.Dacia kontynuowała wzrost, ustanawiając nowy światowy rekord sprzedaży w tym półroczu – powiedział Thierry Koskas, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Renault i Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu.

W Europie sprzedaż pojazdów Grupy nadal rosła szybciej niż rynek. Wzrost ten wyniósł 14% przy wskaźniku 9,6% dla całego rynku, co oznacza, że w pierwszym półroczu zarejestrowano 968 603 nowe pojazdy sprzedane przez Grupę. Udział Grupy w rynku europejskim wzrósł do 10,6%.

Sama tylko marka Renault odnotowała rekordowy wzrost o 15,6% dzięki odnowionej gamie z modelamiKadjar, Espace, Talisman i nowymMegane. Clio 4 zajmuje drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, a Captur to najpopularniejszy crossover w swojej klasie na starym kontynencie. Na rynku pojazdów elektrycznych udział Renault osiągnął 27%. Sprzedaż ZOE wzrosła o 40%.
 

 
Reklama
Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów marki Dacia wzrosła o 9%. W pierwszym półroczu marka ustanowiła nowy światowy rekord sprzedaży.

We Francji udział Grupy w rynku osiągnął 27,4%, co stanowi wzrost o 0,5 punktu.Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów zwiększyła się o 11,2% na rynku, który odnotował wzrost o 9%. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa sprzedała 361 670 tysięcy pojazdów. Cztery z jej modeli znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów osobowych, a Clio 4 jest liderem rynku.

Zawirowania w Rosji, Brazylii i Algierii nadal negatywnie wpływały na sytuację na lokalnych rynkach samochodowych, ale Grupa okazała się odporna na te trudności i zwiększyła udział w rynku we wszystkich trzech krajach. Ta siła, połączona z wysoką dynamiką sprzedaży Grupy w takich krajach, jak Indie, Turcja, Argentyna i Iran, pozwoliła jej na zwiększenie udziału w rynku w każdym z regionów.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 38,2% przy udziale w rynku na poziomie 5,4%.

W Indiach model Kwid dalej odnosił sukcesy. Od premiery rynkowej klienci zamówili już 150 000 egzemplarzy tego samochodu, który zwiększył udział w rynku o 2,3 punktu, do 3,8%.

W Iranie Grupa nadal podążała ścieżką wytyczoną pod koniec 2015 r., zwiększając swoje dostawy trzykrotnie dzięki stopniowemu ponownemu otwieraniu się tego rynku. Udział Grupy w irańskim rynku wzrósł o 4,2 punktu, do 5,8%.
W Afryce Północnej, mimo wzrostu udziału w rynku o 3,9 punktu, liczba rejestracji na algierskim rynku — który skurczył się o 53,7% — spadła o 14,7%.

Wskutek wprowadzenia nowych przepisów w Algierii, mających na celu zmniejszenie importu, Grupa nadal była liderem tego rynku, z udziałem zwiększonym o 10 punktów, do rekordowego poziomu 41,7%. Uruchomienie produkcji modelu Dacia Sandero w Oranie, ogłoszone 23 czerwca, stało się nowym bodźcem zwiększającym wolumen.
 


W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się o 12,8%, przy wzroście całego rynku o 3,8%. Rezultat ten został osiągnięty głownie dzięki dobrym wynikom spółki Renault Samsung Motors w Korei Południowej, która odnotowała wzrost o 25,9%. Sprzedaż modelu SM6, którego premiera miała miejsce w marcu 2016 r., osiągnęła już 27 200 egzemplarzy. W Chinach najważniejszym wydarzeniem pierwszego półrocza było rozpoczęcie produkcji modelu Kadjar.

W regionie Eurazji liczba rejestracji modeli Grupy zwiększyła się o 4%, a udział w rynku wzrósł o 1,6 punktu, do 12,9%. Dobre wyniki w Turcji, gdzie Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 16,8% na rynku z dynamiką wzrostu 1,4%, są głównie zasługą modelu Fluence, którego sprzedaż wzrosła o 39%. Wynik ten był przeciwwagą dla spadku sprzedaży na rynku rosyjskim (-14%), gdzie Grupa mimo wszystko wykazała odporność na niesprzyjającą koniunkturę i odnotowała wzrost udziału w rynku o 0,4 punktu, do 7,7%.

W regionie obu Ameryk udział Grupy w rynku wzrósł o 0,3 punktu, do 6,2%. Na regionalnym rynku, który skurczył się o 8,2%, sprzedaż Grupy spadła tylko o 3,1%.
 
Marka Renault w pełni skorzystała z ponownego otwarcia rynku w Argentynie: sprzedaż wzrosła o 22,2% przy dynamice wzrostu całego rynku na poziomie 5,7%.

W Brazylii, gdzie rynek samochodowy odnotował gwałtowny spadek (-25,1%), Grupie udało się utrzymać pozycję, a nawet zwiększyć udział w rynku o 0,3 punktu, do 7,3%.

Nowy pick-up Renault Alaskan, zaprezentowany 30 czerwca w Kolumbii – to nowy atut Grupy, który ma umocnić jej pozycję w regionie, w tym segmencie.
 
 
 
Perspektywy rynkowe na 2016 R.

W drugim półroczu Grupa spodziewa się dalej korzystać z siły odnowionej gamy modeli, zarówno w Europie – dzięki niedawnym premierom Talismana, nowej Mégane i wkrótce Scénica– jak i na innych kontynentach – dzięki sukcesom Kwida w Indiach oraz niedawnemu wprowadzeniu modeli Captur w Rosji, Kadjar w Chinach i SM6 w Korei.

 W tej sytuacji Grupa potwierdza swoje cele na cały rok:

- kontynuacja wzrostu globalnych wolumenów sprzedaży,
- umocnienie marki Renault w Europie,
- poprawa pozycji w każdym z pięciu regionów.
 
Łączna liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych w podziale na poszczególne regiony
 
 

Łączna sprzedaż pojazdów w podziale na poszczególne marki


    
 
15 największych rynków zbytu grupy Renault na koniec czerwca 2016 r.
 

 

KOMENTARZE

Ekologia przyszłością motoryzacji

Obok, samochodów wyposażonych w tradycyjne silniki, pojawiają się hybrydy oraz...

Boniecki i Hall o swoich książkach

- Czuję się tak, jakby nas zaproszono na koncert na dwóch dzwonach: na dzwonie...

"Pola" Magdy Louis

Dwa lata temu zaskoczyła, w tym roku potwierdziła, że ma talent. Gdy kilka tygodni temu Magdalena Zimny-Louis w...

Drugie spotkanie 'biznes na luzie'

Podczas imprezy uczestnicy mogli posłuchać o budowaniu silnej marki oraz działaniach zintegrowanych. Po oficjalnej części natomiast był czas na porozmawianie i wymienienie się kontaktami w przyjaznej i luźnej atmosferze.

Joanna Janowska-Augustyn - mówię przez milczenie

Adiunkt na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego otrzymała niedawno Grand Prix na Międzynarodowym Triennale Grafiki w Krakowie, a wkrótce po tym II nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska na III Międzynarodowym...

zobacz więcej
Reklama

Nissan Qashqai z systemem ProPILOT już w sprzedaży

System ProPILOT, czyli najnowocześniejsza technologia...

Nowe oblicze samochodów rodziny Q: Audi Q8

Audi Q8 łączy w sobie cechy eleganckiego, czterodrzwiowego, luksusowego...

Nowe Audi A1 Sportback - idealny towarzysz miejskiego stylu życia

Ingolstadt, 20 czerwca 2018 r. Audi A1 zadebiutowało w roku 2010 jako zupełnie nowa seria modelowa czterech pierścieni. W tym roku na drogi wyjeżdża druga generacja...

Renault Master Z.E. - Pierwszy model elektryczny w służbie PostNL w Holandii

SCHIPHOL-RIJK – PostNL zaczęła korzystać z dwóch samochodów Renault Master Z.E., pierwszego w Europie elektrycznego furgonu. Ten bezemisyjny...

Reklama

Patrz na drogę!

Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą SMS-y w czasie jazdy – zdarza się też, że robią selfie...

27. Rajd Rzeszowski. Bez mistrzostw Europy, ale z plejadą aut historycznych

Tegoroczny, 27. Rajd Rzeszowski nie znalazł się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), ale miłośnicy brawurowej, widowiskowej jazdy po wymagających...

Nowe Porsche Studio otwarte w Mediolanie

Firma Porsche wspólnie ze swoją filią Porsche Design oferuje klientom w Mediolanie ekscytujące połączenie fascynujących samochodów sportowych i ekskluzywnych produktów lifestyle’owych – wszystko pod jednym dachem...

Polskie drogi znów wśród najniebezpieczniejszych w Europie

Polska ma najwyższy wskaźnik śmiertelnych ofiar wypadków na miliard przejechanych kilometrów w Europie*. Ryzyko na naszych drogach jest około cztery razy większe niż w Norwegii...

Audi A4 Limousine i Audi A4 Avant: świetnie sprzedające się modele w najnowszej odsłonie

Audi czyni swój sprzedający się z sukcesami model klasy średniej jeszcze bardziej atrakcyjnym. W roku modelowym...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 58

VIP Biznes&Styl Nr. 58
w numerze m.in.:

• JIVR Bike z Mielca • Nauka uprawiana w symbiozie z biznesem • Lekarz, który zaraził się wirusem podróży • Twarze Podkarpacia. 10 lat VIP Biznes&Styl • Plakaty Wiesława Grzegorczyka • Kongres TSLA Expo 2018 Autosan wstaje z kolan • 50 lat zapory i elektrowni
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.