Reklama

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy renault w pierwszej połowie 2016 R.

A A A

Dodano: 13-07-2016

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy renault w pierwszej połowie 2016 R.
Grupa Renault sprzedała 1,57 miliona pojazdów, co stanowi wzrost o 13,4% w stosunku do pierwszej połowy 2015 r. Grupa ustanowiła tym samym dla marek Renault i Dacia nowy globalny rekord, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku.

• Dzięki sukcesowi odnowionej gamy modeli, sprzedaż Grupy w Europie wzrosła o 14%, przewyższając wynik dla całego rynku (+9,6%). Więcej niż jeden na dziesięć nowo rejestrowanych samochodów w Europie został sprzedany przez Grupę.

• Poza Europą wyniki Grupy wzrosły o 12,5%, szczególną dynamikę osiągając w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii. We wszystkich regionach sprzedaż rosła szybciej niż średnia dla całego rynku.

• Grupa potwierdza swoje cele na 2016 r. i zamierza wykorzystać liczne premiery bieżącego roku w dalszym zwiększaniu sprzedaży.

Boulogne-Billancourt– Grupa Renault ogłosiła rekordowe wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2016 r. W tym okresie światowy rynek samochodowy wzrósł o 2,5%, a sprzedaż Grupy Renault zwiększyła się aż o 13,4%, do 1,57 milionów pojazdów. Udział Grupy w rynku wzrósł w tym czasie 0,3 punktu, do 3,5%. 

Nasz udział w rynku zwiększył się we wszystkich regionach, przy czym szczególny wzrost odnotowaliśmy w Europie oraz w rejonie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii.Na fali sukcesu odnowionej gamy modeli marka Renault odnotowała wzrost o 16% w skali światowej, a Renault Samsung Motors o 25,9% w Azji.Dacia kontynuowała wzrost, ustanawiając nowy światowy rekord sprzedaży w tym półroczu – powiedział Thierry Koskas, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Renault i Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu.

W Europie sprzedaż pojazdów Grupy nadal rosła szybciej niż rynek. Wzrost ten wyniósł 14% przy wskaźniku 9,6% dla całego rynku, co oznacza, że w pierwszym półroczu zarejestrowano 968 603 nowe pojazdy sprzedane przez Grupę. Udział Grupy w rynku europejskim wzrósł do 10,6%.

Sama tylko marka Renault odnotowała rekordowy wzrost o 15,6% dzięki odnowionej gamie z modelamiKadjar, Espace, Talisman i nowymMegane. Clio 4 zajmuje drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, a Captur to najpopularniejszy crossover w swojej klasie na starym kontynencie. Na rynku pojazdów elektrycznych udział Renault osiągnął 27%. Sprzedaż ZOE wzrosła o 40%.
 

 
Reklama
Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów marki Dacia wzrosła o 9%. W pierwszym półroczu marka ustanowiła nowy światowy rekord sprzedaży.

We Francji udział Grupy w rynku osiągnął 27,4%, co stanowi wzrost o 0,5 punktu.Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów zwiększyła się o 11,2% na rynku, który odnotował wzrost o 9%. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa sprzedała 361 670 tysięcy pojazdów. Cztery z jej modeli znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów osobowych, a Clio 4 jest liderem rynku.

Zawirowania w Rosji, Brazylii i Algierii nadal negatywnie wpływały na sytuację na lokalnych rynkach samochodowych, ale Grupa okazała się odporna na te trudności i zwiększyła udział w rynku we wszystkich trzech krajach. Ta siła, połączona z wysoką dynamiką sprzedaży Grupy w takich krajach, jak Indie, Turcja, Argentyna i Iran, pozwoliła jej na zwiększenie udziału w rynku w każdym z regionów.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 38,2% przy udziale w rynku na poziomie 5,4%.

W Indiach model Kwid dalej odnosił sukcesy. Od premiery rynkowej klienci zamówili już 150 000 egzemplarzy tego samochodu, który zwiększył udział w rynku o 2,3 punktu, do 3,8%.

W Iranie Grupa nadal podążała ścieżką wytyczoną pod koniec 2015 r., zwiększając swoje dostawy trzykrotnie dzięki stopniowemu ponownemu otwieraniu się tego rynku. Udział Grupy w irańskim rynku wzrósł o 4,2 punktu, do 5,8%.
W Afryce Północnej, mimo wzrostu udziału w rynku o 3,9 punktu, liczba rejestracji na algierskim rynku — który skurczył się o 53,7% — spadła o 14,7%.

Wskutek wprowadzenia nowych przepisów w Algierii, mających na celu zmniejszenie importu, Grupa nadal była liderem tego rynku, z udziałem zwiększonym o 10 punktów, do rekordowego poziomu 41,7%. Uruchomienie produkcji modelu Dacia Sandero w Oranie, ogłoszone 23 czerwca, stało się nowym bodźcem zwiększającym wolumen.
 


W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się o 12,8%, przy wzroście całego rynku o 3,8%. Rezultat ten został osiągnięty głownie dzięki dobrym wynikom spółki Renault Samsung Motors w Korei Południowej, która odnotowała wzrost o 25,9%. Sprzedaż modelu SM6, którego premiera miała miejsce w marcu 2016 r., osiągnęła już 27 200 egzemplarzy. W Chinach najważniejszym wydarzeniem pierwszego półrocza było rozpoczęcie produkcji modelu Kadjar.

W regionie Eurazji liczba rejestracji modeli Grupy zwiększyła się o 4%, a udział w rynku wzrósł o 1,6 punktu, do 12,9%. Dobre wyniki w Turcji, gdzie Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 16,8% na rynku z dynamiką wzrostu 1,4%, są głównie zasługą modelu Fluence, którego sprzedaż wzrosła o 39%. Wynik ten był przeciwwagą dla spadku sprzedaży na rynku rosyjskim (-14%), gdzie Grupa mimo wszystko wykazała odporność na niesprzyjającą koniunkturę i odnotowała wzrost udziału w rynku o 0,4 punktu, do 7,7%.

W regionie obu Ameryk udział Grupy w rynku wzrósł o 0,3 punktu, do 6,2%. Na regionalnym rynku, który skurczył się o 8,2%, sprzedaż Grupy spadła tylko o 3,1%.
 
Marka Renault w pełni skorzystała z ponownego otwarcia rynku w Argentynie: sprzedaż wzrosła o 22,2% przy dynamice wzrostu całego rynku na poziomie 5,7%.

W Brazylii, gdzie rynek samochodowy odnotował gwałtowny spadek (-25,1%), Grupie udało się utrzymać pozycję, a nawet zwiększyć udział w rynku o 0,3 punktu, do 7,3%.

Nowy pick-up Renault Alaskan, zaprezentowany 30 czerwca w Kolumbii – to nowy atut Grupy, który ma umocnić jej pozycję w regionie, w tym segmencie.
 
 
 
Perspektywy rynkowe na 2016 R.

W drugim półroczu Grupa spodziewa się dalej korzystać z siły odnowionej gamy modeli, zarówno w Europie – dzięki niedawnym premierom Talismana, nowej Mégane i wkrótce Scénica– jak i na innych kontynentach – dzięki sukcesom Kwida w Indiach oraz niedawnemu wprowadzeniu modeli Captur w Rosji, Kadjar w Chinach i SM6 w Korei.

 W tej sytuacji Grupa potwierdza swoje cele na cały rok:

- kontynuacja wzrostu globalnych wolumenów sprzedaży,
- umocnienie marki Renault w Europie,
- poprawa pozycji w każdym z pięciu regionów.
 
Łączna liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych w podziale na poszczególne regiony
 
 

Łączna sprzedaż pojazdów w podziale na poszczególne marki


    
 
15 największych rynków zbytu grupy Renault na koniec czerwca 2016 r.
 

 

KOMENTARZE

Rekordowe upały? Będzie jeszcze cieplej

Trwające upały nie zaskakują klimatologów. Podkreślają, że notowane...

Reklama

Pierwszy zlot mercedesów w Rzeszowie - klasyki kontra AMG

60 zabytkowych mercedesów pojawiło...

Burza za kierownicą

Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne wyładowania elektryczne. Równie...

U rzeszowskich dealerów jest w czym wybierać

Wydawać się może, iż rynek samochodowy został już raz na zawsze zdefiniowany w zakresie produkcji aut pod potrzeby konkretnych odbiorców. Luksusowe limuzyny, auta dla średniaków, "maluchy", terenówki...

Nowe Renault KOLEOS dla Polskich skoczków

Do Polskiego Związku Narciarskiego trafi 10 modeli Renault Koleos w wersji INITIALE PARIS 2.0 dCi 175 X-Tronic 4x4. Nowe Renault Koleos to elegancki, dynamiczny i nowoczesny SUV klasy wyższej. Otrzymane auta staną...

Reklama

Nowe Renault Koleos w świetle gwiazd

Grażyna Szapołowska, Bogusław Linda, Lidia Popiel, Aleksandra Nieśpielak, Pascal Brodnicki i Eric Stępniewski mieli okazję przetestować Nowe Renault Koleos na Słowacji. Renault Polska zaprezentowało gościom swojego najnowszego...

Volkswagen T-Roc - światowa premiera

Poznań – T-Roc, którego światowa premiera miała miejsce wczoraj wieczorem, wyznacza nowy standard w ogromnie popularnym i coraz bardziej liczącym się segmencie rynku. Przedsprzedaż nowego SUV-a Volkswagena rozpocznie się...

Praktyczne, wygodne, rodzinne - takich aut chcą kobiety

Z badania opinii społecznej na temat wnętrz samochodów wynika, że kobiety przy wyborze auta zwracają uwagę na to, czy posiada ono praktyczne i wygodne wnętrze, wyposażone w wiele miejsc...

"Złoty" Mateusz Masłowski i jego nowa KIA Ceed od Multitruck Sp. z o.o.

Mateusz Masłowski, libero Asseco Resovii, siatkarski mistrz świata juniorów, przesiadł się za kierownicę nowego samochodu. W pełni wyposażoną, czarną...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY