Reklama

"Futures of Mobility" całkowicie zmienia sposób myślenia o miejskich środkach transportu

A A A

Dodano: 08-03-2018

Pojazdy elektryczne, autonomiczna jazda, łączność cyfrowa pomiędzy wszystkimi uczestnikami ruchu drogowego oraz nowe usługi z zakresu mobilności to według Grupy Volkswagen niezbędne czynniki potrzebne do tego, żeby komunikacja w miastach stała się wydajniejsza, czystsza i bardziej przyjazna użytkownikom. Koncern zainwestuje do 2022 roku w tego rodzaju nowoczesne technologie ponad 34 miliardy euro. „Chcemy na nowo zdefiniować sposoby przemieszczania się w miastach, w centrum zainteresowania stawiając człowieka i jego potrzeby, a nie technikę”, powiedział Matthias Müller, Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, podczas tradycyjnej Group Media Night zorganizowanej w przeddzień Salonu Samochodowego w Genewie.

Według szacunków ONZ do 2050 roku niemal 70 procent ludności świata będzie żyć w wielkich metropoliach. Ponad 80 procent produktu światowego brutto będzie generowane właśnie w miastach. Niezbędny jest więc do tego sprawny transport. Z drugiej strony, zanieczyszczone powietrze, zatłoczone ulice i korki oraz w wielu miejscach przestarzała infrastruktura to wyzwania, którym należy sprostać.

„Przyszłość mobilności będzie się kształtowała najpierw w miastach i wielkich metropoliach. To w nich problemy są największe. Ale także właśnie w nich tkwi największy potencjał zmian”, stwierdził Müller. „Je żeli chcemy, by ludzie nadal mogli korzystać z własnych środków transportu, musimy pożegnać się z wieloma przyzwyczajeniami, które dzisiaj użytkownikom aut wydają się oczywiste. Musimy na nowo wymyślić sposoby przemieszczania się w miastach. I w tym celu znacznie wzmocnimy nasze wysiłki”.

„Future Heads” planują przyszłość po roku 2030

Miasta na całym świecie bardzo się od siebie róż nią. Żeby opracować model indywidualnej komunikacji dopasowany do specyfiki każdego z nich, w dziale badawczym koncernu Volkswagen pracuje 200. ekspertów ze wszystkich działów i marek, badając najważniejsze trendy i scenariusze społeczne.

Tak zwani „Future Heads” rozważają możliwe koncepcje indywidualnej mobilności na rok 2030 i lata dużo późniejsze.

Na przykład w San Francisco do końca przyszłej dekady osoby chętnie sięgające po nowości techniczne i wyczulone na sprawy związane z ochroną środowiska mocno przyczynią się do rozpowszechnienia samochodów elektrycznych. W aglomeracji pekińskiej w 2030 roku będzie żyło 130 milionów ludzi, potrzebne będą więc trasy szybkiego ruchu dla pojazdów autonomicznych. W dalszej perspektywie można sobie wyobrazić, że ludzie będą się przemieszczali z miejsca na miejsce korzystając także z dronów. Z kolei w chronicznie przeciążonym komunikacyjnie Mumbaiu pojawią się nowoczesne szybkie autobusy, strefy dla pojazdów elektrycznych oraz nowe rozwiązania z zakresu „Shared Mobility”. Tak zwani „Future Heads” rozważają możliwe koncepcje indywidualnej mobilności na rok 2030 i lata dużo późniejsze.

Na przykład w San Francisco do końca przyszłej dekady osoby chętnie sięgające po nowości techniczne i wyczulone na sprawy związane z ochroną środowiska mocno przyczynią się do rozpowszechnienia samochodów elektrycznych. W aglomeracji pekińskiej w 2030 roku będzie żyło 130 milionów ludzi, potrzebne będą więc trasy szybkiego ruchu dla pojazdów autonomicznych. W dalszej perspektywie można sobie wyobrazić, że ludzie będą się przemieszczali z miejsca na miejsce korzystając także z dronów. Z kolei w chronicznie przeciążonym komunikacyjnie Mumbaiu pojawią się nowoczesne szybkie autobusy, strefy dla  pojazdów elektrycznych oraz nowe rozwiązania z zakresu „Shared Mobility”.

Partnerstwa z miastami jako inkubator nowych rozwiązań z zakresu mobilności

Reklama

Wiedza jakiej dostarczył projekt badawczy „Futures of Mobility” znajduje teraz praktyczne zastosowanie w projektach i przygotowaniu przyszłych produktów oraz usług koncernu Volkswagen. Koncern zawiera w tej dziedzinie umowy partnerskie z miastami. W dziesiątkach z nich – od Barcelony po Sztokholm i od Somerville w USA po Szanghaj w Chinach – trwają prace nad najróżniejszymi projektami i usługami, które są następnie testowane i wdrażane w życie.

Na przykładzie partnerstwa z Hamburgiem widać, jak wielostronne są to działania. Kilka dni temu przekazano tam mieszkańcom, firmom i urzędom 50 e-Golfów. W hamburskim porcie oraz na wybranych odcinkach autostrad autonomicznie poruszające się ciężarówki testuje MAN. Marka Volkswagen rozszerza z kolei swoją usługę „WeDeliver” właśnie na Hamburg. Jeszcze w tym roku MOIA rozpocznie w tym hanzeatyckim mieście pilotaż swojego programu usług „Ride Pooling”, na którego potrzeby stworzyła własny, w pełni elektryczny 6-osobowy pojazd. W pierwszym etapie flota tych samochodów ma zostać w Hamburgu rozbudowana do 200 egzemplarzy, później można sobie wyobrazić, że po ulicach miasta będzie się poruszać do tysiąca MOIA Shuttles. Planuje się wprowadzenie ich także w innych miastach.

„CarLa” – pierwszy robot-ładowarka do samochodów elektrycznych

Wspólnie z firmą Kuka specjalizującą się w produkcji urządze ń automatycznych Volkswagen przedstawi ł podczas Group Media Night urządzenie o nazwie „CarLa”, czyli pierwszego mobilnego robota służącego do ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych. Takie całkowicie automatyczne roboty serwisowe przeznaczone zarówno do użytku publicznego, jak i prywatnego znacznie przyczynią się do wzrostu akceptacji dla samochodów z napędem elektrycznym. Gdy auto - w idealnym wypadku autonomicznie – zaparkuje, „CarLa” zasili go energią elektryczną samodzielnie. Ten wspólny projekt obydwu firm pokazuje jak szybko, łatwo i automatycznie można naładować akumulator elektrycznego auta. „CarLa” może stać się rozwiązaniem standardowym. Obydwie firmy zamierzają rozszerzyć współpracę badawczą i wdrożyć to urządzenie do produkcji pilotażowej.

„Tylko wtedy, gdy użytkownicy będą mogli zasilić swój samochód w energię elektryczną szybko, łatwo i bezpiecznie, zaakceptują tę technologię. Jestem przekonany, ż e przyszłość należy do takich robotów jak „CarLa”. Cieszę się, że Kuka i Volkswagen mogą być pionierami w tej dziedzinie”, stwierdził Müller.
Rośnie znaczenie pojazdów elektrycznych z różnych segmentów

Koncern Volkswagen chce dokonać przełomu we wszystkich obszarach elektrycznej mobilności. Już dzisiaj przedsiębiorstwo ma w ofercie osiem modeli elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Jeszcze w tym roku dołączy do nich Audi e -tron – pierwszy elektryczny SUV tej marki z zasię giem wynoszą cym 500 km. W 2019 roku pojawią się Porsche Mission E oraz pierwszy Volkswagen z rodziny I.D. Premier będzie więcej, także wśród samochodów użytkowych. e-Crafter marki Volkswagen Samochody Użytkowe zadebiutuje jesienią bieżącego roku. Kolejną nowości ą będą pierwsze elektryczne autobusy miejskie marek MAN i Scania, które w tym roku będą testowane, a w przyszłym produkowane seryjnie. Müller: „Realizujemy strategię Roadmap E dotyczącą aut elektrycznych – szybko i zdecydowanie”.

„Przy wyzwaniach jakie widzimy przede wszystkim w miastach, chcemy być częścią rozwiązania tego problemu. Jestem przekonany, że koncern Volkswagen ze swoimi 12. motoryzacyjnymi markami może to osiągnąć jak być może żaden inny. Jako grupa działamy w dużej skali i globalnie, mamy więc siłę sprawczą, żeby spowodować te zmiany. Już dzisiaj mamy co pokazać w niemal każdej dziedzinie - od motocykli, po autobusy, od pojazdów niedrogich po luksusowe. To dlatego, że zrozumieliśmy, iż – przy całej fascynacji samochodami, której zawdzięczamy nasz sukces – technologia zawsze jest tylko środkiem do celu”, podsumował Müller.

KOMENTARZE

Volkswagen GOLF 7 - premiera w Autorud w Rzeszowie

16 listopada w salonie firmy Autorud w Rzeszowie odbyła...

20-lecie firmy Król Knapik

16. listopada 2012 roku w siedzibie firmy przy al. Armii Krajowej 60 odbyła się impreza z okazji...

Testujemy: Golf VII - uniwersalny, ponadczasowy, bezpieczny

Gdy na rynku pojawia się legenda, produkt w danym segmencie niemalże kultowy, to szum medialny jest nieunikniony. Tak właśnie jest w przypadku wejścia na rynek każdego kolejnego...

Syberiada Polska i Tajemnica Westerplatte od piątku w kinie Zorza

W piątek (22 lutego) w kinie Zorza premiera dwóch polskich produkcji o tematyce historycznej. O godzinie 14 i 16 premierę będzie mieć "Tajemnica Westerplatte" w reżyserii...

zobacz więcej
Reklama

Nowe Porsche Studio otwarte w Mediolanie

Firma Porsche wspólnie ze swoją filią Porsche Design oferuje klientom...

Łukjaniuk, historyczne rajdówki i ostra jazda na 27. Rajdzie Rzeszowskim

79 załóg, w tym czołówka polskich rajdowców oraz kilku zagranicznych gości, wystartuje w 27. Rajdzie Rzeszowskim, który rozpocznie się 9 sierpnia...

Patrz na drogę!

Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą SMS-y w czasie jazdy – zdarza się też, że robią selfie...

Wakacje z przyczepą

Wakacje to dla wielu osób okres podróży, inni na czas urlopu planują remont czy przeprowadzkę. Często przydatna w takich sytuacjach może okazać się przyczepa. Prowadzenie auta z przyczepą to jednak często niełatwe zadanie. O czym trzeba pamiętać?

Reklama

Auto do pracy - Dacia Dokker

W trzeciej edycji plebiscytu MotoAs Interii, czytelnicy portalu motoryzacja głosowali na auta w dziewięciu kategoriach: Styl, Moc, Klasa, Rozsądek, Miasto, Na każdą drogę, Do pracy, Eco, Legenda. Dacia Dokker została zwycięzcą kategorii...

27. Rajd Rzeszowski. Bez mistrzostw Europy, ale z plejadą aut historycznych

Tegoroczny, 27. Rajd Rzeszowski nie znalazł się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), ale miłośnicy brawurowej, widowiskowej jazdy po wymagających...

Audi A4 Limousine i Audi A4 Avant: świetnie sprzedające się modele w najnowszej odsłonie

Audi czyni swój sprzedający się z sukcesami model klasy średniej jeszcze bardziej atrakcyjnym. W roku modelowym...

Samochody użytkowe Volkswagena z licznymi nagrodami flotowymi

Aż trzy modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe – Caddy, Multivan i Amarok – zostały wyróżnione przez polskich menadżerów flotowych jako najlepsze samochody dla firm...

Mazda świętuje 50 milionów pojazdów wyprodukowanych w Japonii

Firma Mazda Motor Corporation ogłosiła, że ​​łączna produkcja w Japonii osiągnęła 50 milionów sztuk 15 maja. Firma zorganizowała dziś uroczystą ceremonię...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 58

VIP Biznes&Styl Nr. 58
w numerze m.in.:

• JIVR Bike z Mielca • Nauka uprawiana w symbiozie z biznesem • Lekarz, który zaraził się wirusem podróży • Twarze Podkarpacia. 10 lat VIP Biznes&Styl • Plakaty Wiesława Grzegorczyka • Kongres TSLA Expo 2018 Autosan wstaje z kolan • 50 lat zapory i elektrowni
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.