Reklama

Automoto

ALASKAN

Artykuł Partnera
Dodano: 06.07.2016
28162_renault_80152_global_en
Share
Udostępnij
ALASKAN

Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault DusterOroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upao nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale zaprojektowanym samochodem o dużej mocy. Model ALASKAN został opracowany z udziałem inżynierów z Francji, Japonii i Ameryki Łacińskiej, by spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów na całym świecie. Jest oferowany z nadwoziem o pojedynczej i podwójnej kabinie, w wersji podwozia z kabiną wyposażoną w krótką lub przedłużoną skrzynię ładunkową oraz z nadwoziami różnych szerokości. Pojazd został zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie Renault w dziedzinie samochodów dostawczych i oferuje usługi, zabudowy i akcesoria odpowiadające różnorodnym potrzebom klientów tego segmentu.

Imponujący design

Nazwa ALASKAN inspirowana była słowem „ALASKA”, które znaczy „Wielki Ląd”. Kojarzy się z ogromnymi obszarami dzikiej przyrody i przyjemnością przeżywania nowych przygód.Prestiżowy design modelu ALASKAN jest zgodny z tradycyjnymi kanonami estetycznymi,obowiązkowymi w tym segmencie, a jednocześnie w pełni wyraża tożsamość marki Renault. Okazałe formy nadwozia samochodu zawierają w sobie główne cechy designu Renault wprowadzając powiew świeżości w segmencie pick-upów.

Wyrazisty przód

• Nowa stylistyka modeli Renault jest widoczna w szerokim wlocie powietrza zdobionym chromowanymi elementami. Chromowana listwa podkreśla również dolną część wlotu powietrza. Łączy ona reflektory i tworzy naturalne przejście między grillem a zderzakiem.
• Muskularne linie pokrywy silnika wzmacniają wrażenie solidnej konstrukcji.
• Logo marki umieszczone jest na czarnym, błyszczącym tle.

Charakterystyczne światła przednie full LED w kształcie litery C

• Światła dzienne w technologii fullLED o charakterystycznym kształcie litery C.
• Światła mijania i przeciwmgłowe świadczą o mocy pojazdu.

 


Wyraźnie wyprofilowane zderzaki o atletycznych liniach

• Wymiary ALASKANA sprawiają, że jest to samochód prestiżowy, emanujący mocą.
• Atletyczne, mocno zarysowane formy; potężne nadkola obejmujące 16- lub 18-calowekoła
z motywami diamentu ze stopu metali lekkich.
• Linie nadwozia samochodu kojarzą się z zaawansowaną technologią i trwałością konstrukcji.

 
 
Solidny i komfortowy

Tylne zawieszenie z pięcioma wahaczami dla zapewnienia wyższego komfortu jazdy

• Nowe, zdecydowanie nowoczesne zawieszenie tylne z pięcioma wahaczami zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na drodze oraz najwyższy komfort wszystkim pasażerom, nie idąc jednocześnie na żadne kompromisy w odniesieniu do właściwości terenowych lub trwałości konstrukcji pojazdu.
• Komfort jazdy jest wyższy w porównaniu do bardziej konwencjonalnego rozwiązania z resorami piórowymi. Dodatkowo ograniczono zjawisko tarcia, niezależnie od obciążenia pojazdu. Konfiguracja zawieszenia z pięcioma wahaczami lepiej tłumi hałasy i drgania.
• Oferowane jest w modelu ALASKAN w wersji z podwójną kabiną.

Wyjątkowo wytrzymałe podwozie na ramie

• Wzmocniona rama podwozia umożliwiająca uzyskanie ponad jednej tony ładowności to  kluczowy element w tym segmencie

– Całkowicie zamknięta rama podwozia modelu ALASKAN, opracowana przez Alians Renault-Nissan, jest idealnie dopasowana do potrzeb klientów, zarówno w eksploatacji samochodu jako wyłącznie dostawczego, jak i do celów rekreacyjnych.
– Zwiększona sztywność ramy zapewnia lepsze zachowanie w czasie jazdy oraz wyższe bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu wytrzymałych materiałów.
– Wysoki prześwit: 230 mm.
– Największa masa przyczepy: 3,5 tony.
– Inteligentna koncepcja układu jezdnego podnosząca zdolności terenowe samochodu (kąt natarcia, zejścia i rampowy).

• Trwałe materiały

– Zabezpieczenie skrzyni ładunkowej przed promieniami UV, podłoga wodoodporna
i antypoślizgowa.
– Solidna i wytrzymała rama podwozia zabezpieczona antykorozyjnie, wykonana ze stali o wysokiej odporności.

•    Wszechstronna i praktyczna skrzynia

– Skrzynia ładunkowa odporna na intensywną eksploatację, krótka lub przedłużona, zależnie od rynku.
– System zaczepów z prowadnicami wbudowanymi w burty oraz czterema pomysłowo rozwiązanymi uchwytami do szybkiego i bezpiecznego mocowania wszelkiego rodzaju ładunku.
– Zasilanie dodatkowe 12 V.

Przestronne i komfortowe wnętrze


• Kabina: drugi rząd siedzeń zapewnia komfort porównywalny z samochodami osobowymi (promień na wysokości kolan: 589 mm / kąt pochylenia oparcia: 23 stopnie)
• Bardzo wygodne, regulowane fotele ograniczające zmęczenie podczas długich podróży:

– Cztery, sześć lub osiem parametrów regulacji ze sterowaniem ręcznym lub elektrycznym.
– Fotele z podparciem lędźwiowym zapewniające jednolite rozłożenie masy ciała.

• Ogrzewanie przednich foteli.
• Klimatyzacja automatyczna z dwustrefowym sterowaniem temperaturą nawiewu oraz regulacją siły nawiewu na miejsca z tyłu kabiny: wyższy komfort jazdy.
• Intuicyjnie rozmieszczone schowki w kabinie, konsola centralna i kieszenie w drzwiach oraz schowki pod fotelami. 

 

Mocny i pomysłowo skonstruowany

Oszczędność paliwa dzięki silnikowi Renault 2,3 litra dCi


• ALASKAN jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master:
– Wersje o mocy 160 i 190 KM.
– Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2.
– Technologia twin-turbo: niewielka turbosprężarka, zapewniająca elastyczne przyspieszenie oraz duża turbosprężarka, dodająca mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej silnika.
– Wersje silnika dostępne w zależności od rynku.

• Oferowane są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.
• Mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła.

Właściwości terenowe

• Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)
– 2WD: do codziennej jazdy po drogach asfaltowych, by zaoszczędzić na zużyciu paliwa i korzystać
z lepszych właściwości jezdnych.
– 4H (możliwość włączenia przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h): w sytuacjach niedostatecznej przyczepności (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i przy prędkości maksymalnej 100 km/h.
– 4LO (napęd włączany na postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piach, śnieg, błoto, itp.).

• Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu. Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.
• Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy: zblokowanie tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy.
• Układy wspomagające prowadzenie samochodu: elektroniczne wspomaganie przy wykonywaniu niebezpiecznych manewrów zwiększa komfort prowadzenia samochodu
i bezpieczeństwo:

– Wspomaganie ruszania pod górę (HSA): system kontrolujący hamulce i zapobiegający cofaniu się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca przy ruszaniu pod górę,
– Kontrola zjazdu z pochyłości (HDC): na drodze o silnym stopniu nachylenia system HDC kontroluje działanie hamulców, by samochód nie nabrał nadmiernej prędkości.

• A także: system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC).
Inteligentna i intuicyjna technologia
• System Renault HandsFreez przyciskiem do rozruchu silnika.
• Kolorowy, 5-calowy ekran TFT 3D zapewniający łatwy dostęp do danych samochodu.
• Łącza multimedialne i praktyczny system audio, urządzenie kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, łącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot sterowania pod kierownicą.
• System nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępny zależnie od kraju).
• Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zamontowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) – w celu ułatwienia wszelkich manewrów i uniknięcia kontaktu z przeszkodami na drodze lub w terenie (dostępne zależnie od kraju).

Bogata oferta usług, zabudów i akcesoriów

Usługi przeznaczone dla klientów firmowych
• Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ spełnia specyficzne oczekiwania klientów biznesowych. Klient nabywający model ALASKAN i wykorzystujący go do celów zawodowych będzie więc mógł z niej skorzystać.
• Ta specjalistyczna sieć obsługi zapewnia między innymi:

– dostępność doradcy handlowego i serwisowego, specjalnie przeszkolonego w zakresie obsługi samochodów dostawczych,
– łatwy wybór produktów i usług: ekspozycja całej gamy samochodów dostawczych, w tym pojazdów z zabudowami specjalistycznymi, jazdy próbne bez umawiania, szybko i szczegółowo opracowana oferta handlowa,
– skuteczne rozwiązania zapewniające klientom mobilność: wizyta w serwisie bez wcześniejszego umawiania, wydłużone godziny pracy warsztatu, samochody zastępcze.

• Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ na koniec 2016 roku będzie obejmowała około 700 koncesjonerów w 41 krajach. Na terenie Ameryki Łacińskiej będzie działać 65 punktów w Brazylii,
18 w Argentynie, 9 w Kolumbii i 3 w Chile.

Zabudowy na miarę potrzeb

• W ramach partnerskiej współpracy z siecią autoryzowanych firm nadwoziowych przewidziane jest oferta szerokiej gamy zabudów, zapewniająca naszym klientom firmowym rozwiązania niezbędne do prowadzenia działalności: ambulans, pomoc drogowa, pojazd interwencyjny, straż pożarna, wysięgnik koszowy, wywrotka, pojazdy dla służb leśnych…
• Możliwe jest również indywidualne doposażenie samochodu z wykorzystaniem specjalistycznych opcji fabrycznych.
• Współpracujące z nami autoryzowane firmy zabudowujące posiadają dostęp do strony internetowej Renault Conversion, gdzie mogą znaleźć niezbędne informacje techniczne, rysunki, a także skierować pytania do serwisu wsparcia technicznego.
• Renault było pierwszym producentem samochodów, który wprowadził procedurę autoryzacji firm nadwoziowych, co pozwoliło na większą szybkość działania, ułatwiło wzajemne relacje i podniosło jakość usług oferowanych w tej dziedzinie.
• Dział zajmujący się zabudowami pojazdów oraz dział jakości Renault wspomagają sieć firm nadwoziowych na całym świecie w ich działalności i przeprowadzają regularne wizyty w celu wyboru nowych firm i przedłużania już istniejących kontraktów.
• W oparciu o swoje bogate doświadczenie Renault wyszukuje również wzorcowe firmy nadwoziowe, które zdolne są spełnić wymagania międzynarodowych przetargów.
Akcesoria do personalizacji
• Gama akcesoriów ułatwiających załadunek i wyładunek skrzyni: przesuwana płyta na skrzyni, chowany stopień wejściowy, elementy do aranżacji przestrzeni ładunkowej skrzyni…
• Gama akcesoriów do ochrony i zabezpieczenia ładunku: osłona skrzyni, system mocowania ładunku C-CHANNEL z trzema zaczepami z każdej strony skrzyni, zamykany bagażnik…
• A także inne akcesoria do personalizacji, wysoko cenione przez użytkowników pick-upów.

 

 

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy