Reklama

Automoto

Nowe Renault GRAND SCENIC

AC
Dodano: 24.05.2016
27362_renault_78425_global_en_1
Share
Udostępnij
Nieco ponad dwa miesiące od  premiery Nowego Renault SCÉNIC francuski koncern prezentuje wersję GRAND. To kompaktowy minivan o całkowicie odmiennym, bardziej magnetycznym designie. Jako zdecydowanie rodzinny samochód, Nowy GRAND SCÉNIC, jest dostępny w wersji 5- i 7-miejscowej (w zależności od kraju).
 
Posiada również szereg nowych elementów stylistycznych, m.in.: 
 
– wyraźnie zarysowane kształty, z dopracowaną linią boczną nadwozia oraz charakterystycznym i mocno podkreślonym tyłem oraz chromowane lub grafitowe elementy ozdobne nadwozia, tworzą dynamiczną i elegancką sylwetkę samochodu
 
– 20-calowe koła w wyposażeniu seryjnym stanowiące jedyną taką ofertę w segmencie. Nowoczesny wygląd auta dodatkowo podkreśla dwukolorowe nadwozie oraz kolorystyka wnętrza.
 
Znane od dawna atuty Renault SCÉNIC – możliwości zmiany konfiguracji wnętrza oraz komfort we wnętrzu obecnie jeszcze w większym stopniu spełniają potrzeby rodziny. System modularnego wnętrza „One Touch” umożliwia błyskawiczne automatyczne składanie tylnych foteli i uzyskanie w ten sposób płaskiej podłogi, ułatwiając załadunek bagaży. Wybór Nowego GRAND SCÉNIC, dłuższego od Nowego SCÉNICA o 24 cm, to także możliwość korzystania z większego bagażnika i całej przestrzeni bagażowej: 718 dm3 VDA w wersji 5-miejscowej, czyli o 222 dm3 VDA więcej.
 
Renault Grand Scenic
 
Nowy GRAND SCÉNIC oferuje również bogatą gamę systemów wspomagających kierowcę w prowadzeniu samochodu – wśród nich system aktywnego wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. 
 
System jest już dostępny w wyposażeniu seryjnym – jedyna taka oferta w segmencie. Ponadto samochód oferuje rozwiązania technologiczne dostępne w wyższym segmencie, takie jak: system MULTI-SENSE, system multimedialny R-LINK 2 z dużym ekranem o przekątnej 8,7 cala oraz przeziernym wyświetlaczem Head-Up. Czwarta już generacja tego modelu samochodu proponuje także wersję z silnikiem wysokoprężnym z elektrycznym silnikiem pomocniczym – Hybrid Assist.
 
Nowy SCÉNIC oraz Nowy GRAND SCÉNIC zostaną wprowadzone do sprzedaży do końca 2016 roku. 
 
Łagodnie zarysowana i elegancka sylwetka
 
 
Przedłużona wersja Nowego Renault SCÉNIC jest również znacznie odmieniona pod względem designu. Oferuje rodzinom samochód o nowoczesnej sylwetce, łączącej w sobie łagodne kształty i elegancję. Efekt ten uzyskano dzięki następującym zabiegom: 
  • wydłużony rozstaw osi oraz skrócony zwis tylny w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu
  • bok nadwozia o wyraźnie zarysowanych kształtach oraz zdecydowanie charakterystyczna i mocno podkreślona linia tyłu
  • pionowe ustawienie tylnych świateł z efektem 3D, świecących się zarówno w dzień, jak i w nocy, o charakterystycznym kształcie, innych niż poziome światła Nowego Renault SCÉNIC
  • stały, szklany dach panoramiczny oferowany w opcji, zapewniający doskonałe oświetlenie wnętrza dzięki wyeliminowaniu centralnej poprzeczki w dachu
  • aluminiowe relingi dachowe z wykończeniem matowym, montowane w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia, są istotnym elementem ozdobnym, zwiększającym atrakcyjność samochodu i jego zalety praktyczne
  • tylny dyfuzor w kolorze grafitowym umieszczony pod tylnym pasem.
 
Nowy GRAND SCÉNIC staje się bardziej nowoczesny dzięki takim rozwiązaniom, jak:
  • montowane w standardzie 20-calowe koła, niespotykane w segmencie (patrz opis w ramce poniżej)
  • oferta dwukolorowego nadwozia dostępna od drugiego poziomu wyposażenia jako opcja; obudowy lusterek bocznych i słupki szyby przedniej będą polakierowane na taki sam kolor jak dach – czarny lub szary (w zależności od wybranego koloru nadwozia).
Niespotykane 20-calowe koła
 
Przełomową zmianą w designie jest wyposażenie wszystkich wersji Nowego Renault SCÉNIC i Nowego Renault GRAND SCÉNIC w 20-calowe koła jako jedyny dostępny rozmiar. Wyróżniające się stosunkowo niewielką szerokością (195 mm) stanowią prawdziwie innowacyjne rozwiązanie pod względem stylistycznym i technologicznym.
 
Profil opony o wysokości 107 mm, takiej samej jak w 17-calowych kołach Renault SCÉNIC 3, zapewnia wysoki poziom komfortu jazdy.
 
Renault Grand Scenic
 
Ta śmiała ze stylistycznego punktu widzenia decyzja zaważyła na całym projekcie. Duże koła zapewniają idealne proporcje samochodu. Można je także dowolnie personalizować dzięki bogatej ofercie obręczy kół. Ich konstrukcja, tak samo jak i obręczy kół, umożliwia obniżenie masy i poprawia aerodynamikę przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa
 
Duże koła zapewniają również zdecydowanie niższy poziom oporów toczenia dzięki możliwości opracowania specjalnych opon przystosowanych do tego jedynego rozmiaru, co przekłada się na mniejsze zużycie energii.
 
Dzięki przesuwnej centralnej konsoli Easy Life kierowca może dowolnie kształtować przestrzeń wokół siebie:
 
  • po przesunięciu do przodu tworzy ona całość z deską rozdzielczą, wsuwając się pod pionowo ustawiony ekran systemu R-LINK 2. Uzyskany w ten sposób efekt „kokpitu” zbliżony jest do rozwiązań stosowanych w hatchbackach z jednoczesnym zachowaniem typowego dla vana wysoko umieszczonego fotela kierowcy
  • po przesunięciu konsoli do tyłu uzyskujemy bardziej otwarte wnętrze sprzyjające poczuciu bliskości pomiędzy kierowcą i pasażerami.
 
Wnętrze zaprojektowane z myślą o przewozie do 7 osób
 
Nowy GRAND SCÉNIC, dostępny w wersji 5- i 7-miejscowej (w zależności od kraju), zachowuje podstawowe cechy i rozwiązania podnoszące komfort, nierozłącznie związane z poprzednimi generacjami tego modelu. 
 
Model ten oferuje komfortowe wnętrze z licznymi i pomysłowymi możliwościami jego konfiguracji, a także elementami wyposażenia spełniającymi wymagania trybu życia współczesnej rodziny.
 
  • Fotele przednie posiadają konstrukcję zbliżoną do foteli Espace, z elektryczną regulacją ośmiu parametrów ustawienia, w tym regulacją podparcia lędźwiowego, funkcją masażu i ogrzewania w wyższych wersjach wyposażenia. Fotel pasażera z przodu można – tak jak w SCÉNIC 3 – złożyć, by uzyskać długość przestrzeni ładunkowej sięgającą 2,85 m.
  • We wszystkich wersjach wyposażenia siedzenia z drugiego rzędu można niezależnie przesuwać 
  • (w układzie 1/3 – 2/3). 
  • W wersji 7-miejscowej chowane w podłodze fotele trzeciego rzędu mają konstrukcję zbliżoną do foteli Espace.
  • Funkcja „One Touch Folding” pozwala na automatyczne, błyskawiczne złożenie tylnych siedzeń jednym naciśnięciem na ekranie systemu R-LINK 2 lub na przycisk panelu znajdujący się w bagażniku w celu uzyskania płaskiej podłogi. Wystarczy jedno naciśnięcie, by maksymalnie zwiększyć przestrzeń ładunkową.
 
Przesuwna konsola centralna Easy Life, stanowiąca już kultowy element wyposażenia Renault SCÉNIC, została zmodyfikowana, aby lepiej spełniać nowe potrzeby pasażerów siedzących z przodu i z tyłu. Objętość schowków w konsoli wynosi 13 litrów. 
 
Renault Grand Scenic
 
W przedniej części konsola posiada oświetlony schowek zamykany roletą oraz wbudowany podłokietnik, pod którym – zależnie od poziomu wyposażenia – znajdują się dwa gniazda USB, czytnik karty SD, gniazdo typu Jack oraz gniazdo 12V dla pasażerów z przodu. 
 
W tylnej części konsola jest wyposażona w dwa gniazda USB, jedno typu Jack oraz gniazdo 12V i schowek przeznaczony dla pasażerów siedzących z tyłu.
 
Większy bagażnik i większa przestrzeń bagażowa niż w Nowym Renault SCÉNIC
 
Wybór Nowego GRAND SCÉNIC, dłuższego od Nowego SCÉNIC o 24 cm, to także możliwość korzystania z większego bagażnika i całej przestrzeni bagażowej: 718 dm3 VDA (czyli 765 litrów) w wersji 5-miejscowej przy fotelach tylnych przesuniętych maksymalnie do tyłu. Objętość ta może sięgać 866 dm3 VDA, gdy tylne fotele są przesunięte maksymalnie do przodu.
 
Nowy GRAND SCÉNIC oferuje także przesuwaną tylną półkę bagażnika.
 
Nowy GRAND SCÉNIC jest liderem w segmencie kompaktowych vanów wśród przedłużonych wersji pod względem łącznej pojemności schowków, wynoszącej aż 63 litry.
  • Szuflada Easy Life, przejęta z Nowego Espace i umieszczona w desce rozdzielczej na wprost fotela pasażera z przodu, oferuje pojemność 11,5 litra, czyli o 3 litry więcej niż klasyczny schowek. Jest oświetlona, chłodzona i otwierana elektrycznie dzięki wbudowanemu czujnikowi. Zamek szuflady blokuje się automatycznie po zatrzymaniu samochodu.
  • Oprócz szuflady Easy Life i przesuwanej centralnej konsoli Easy Life, Nowy SCÉNIC posiada liczne pomysłowe schowki o łącznej pojemności 38,5 litra, a w szczególności cztery schowki w podłodze, bardzo cenione przez użytkowników posiadających dzieci.
 
Z tyłu Nowy GRAND SCÉNIC jest wyposażony w pomysłowe stoliki Easy Life, niezwykle przydatne w rodzinnych podróżach. Po rozłożeniu stolika można na nim zamocować różnej wielkości tablety. Po zamknięciu stoliki tworzą niewielkie schowki, w których można schować telefon, konsolę do gier czy kredki. Dwa gniazda z tyłu przesuwanej centralnej konsoli pozwalają na doładowanie i dłuższe używanie urządzeń elektronicznych.
 
Uzupełnieniem bogatej oferty wyposażenia Nowego GRAND SCÉNIC przeznaczonej dla rodzin są żaluzje przeciwsłoneczne dla pasażerów siedzących z tyłu, dostępne w standardzie lub w opcji, w zależności od wersji.
 
Zaawansowane technologie podnoszące bezpieczeństwo jazdy
 
Podobnie jak Nowy SCÉNIC, również Nowy GRAND SCÉNIC jest wyposażony seryjnie w system aktywnego wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS: Active Emergency Braking System) – nowość w segmencie kompaktowych minivanów. System ten działa w zakresie prędkości od 7 do 60 km/h i stanowi uzupełnienie działania tradycyjnego układu aktywnego wspomagania nagłego hamowania (AEBS City oraz Inter-Urban, który jest aktywny w zakresie prędkości od 7 do 160 km/h).
 
Podobnie jak Nowy SCÉNIC, Nowy GRAND SCÉNIC oferuje również:
  • System utrzymywania pasa ruchu (LKA: Lane Keeping Assist), dostępny w zależności od kraju: aktywny w zakresie prędkości od 7 do 160 km/h, system ten koryguje kierunek jazdy przy przekroczeniu linii na jezdni w celu utrzymania samochodu na właściwym pasie ruchu. Ponadto w wersji z systemem kontroli pasa ruchu (LDW: Lane Departure Warning) system ostrzega kierowcę drżeniem kierownicy w razie przekroczenia linii.
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (Fatigue Detection Warning): po przekroczeniu prędkości 60 km/h tor jazdy samochodu jest stale kontrolowany i analizowany, a w razie stwierdzenia odchyleń kierowca jest ostrzegany wyświetleniem odpowiedniego komunikatu i sygnałem dźwiękowym.
 
Nowy GRAND SCÉNIC wyposażony jest także we wszystkie podstawowe i dostępne na rynku systemy wspomagające kierowcę w prowadzeniu, oferowane już w modelach ESPACE, TALISMAN i Nowym MÉGANE. Zespół systemów ADAS, dostępnych i włączanych za pośrednictwem systemu R-LINK 2, obejmuje następujące funkcje:
 
  • wyższy poziom bezpieczeństwa: aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) 
  • ostrzeganie kierowcy o zagrożeniach: system kontroli pasa ruchu (LDW), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR), system kontroli martwego pola (BSW)
  • ułatwienie prowadzenia: kamera cofania, adaptacyjne światła drogowe, system wspomagania parkowania przód/tył/bok, system wspomagania parkowania „Easy Park Assist” (parkowanie bez użycia rąk).
 
Opisane technologie wspomagające kierowcę w prowadzeniu są również ważnymi etapami na drodze do stworzenia samochodu autonomicznego, który nie będzie wymagał udziału kierowcy w prowadzeniu.
 
Renault Grand Scenic
 
Hybrid Assist w Nowym Renault GRAND SCÉNIC

Nowy Grand SCÉNIC oferuje gamę pięciu silników wysokoprężnych, a wśród nich jednostkę z elektrycznym układem wspomagającym Hybrid Assist oraz dwa silniki benzynowe. 
 
Technologia Hybrid Assist, obejmująca generator prądu oraz akumulator 48V, odzyskuje energię elektryczną podczas hamowania i zwalniania, a zainstalowany silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania. 
 
W efekcie zapewnia lepsze przyspieszenia przy mniejszym zużyciu paliwa.
 
Technologie z wyższego segmentu
 
Nowy GRAND SCÉNIC został zbudowany na modułowej platformie CMF C/D (Common Module Family), dzięki czemu dysponuje szeregiem elementów wyposażenia typowych dla wyższego segmentu (Espace i Talisman), a także przejętych z Nowego MÉGANE. 
 
Prowadzenie samochodu z wykorzystaniem mobilnych usług dzięki systemowi R-LINK 2
 
Nowy GRAND SCÉNIC jest oferowany w wyższych wersjach wyposażenia z systemem R-LINK 2 z pionowym ekranem o przekątnej 8,7 cala (22 cm). Ten unikalny w tym segmencie aut system posiada pojemnościowy ekran dotykowy, zapewniający najwyższy komfort obsługi, porównywalny z ekranem smartfona lub tabletu. System R-LINK 2 jest wyposażony w funkcję poleceń głosowych do nawigacji, łączności telefonicznej, aplikacji i obsługi radia, zapewniającą uproszczony i bezpieczny dostęp do poszczególnych funkcji.
 
R-LINK 2 to:
  • intuicyjna obsługa – naturalne gesty podobnie jak w przypadku tabletu czy smartfona: przesuwanie ikon metodą „kliknij i przesuń”, przewijanie stron, powiększenie strony…
  • możliwości personalizacji dzięki trzem stronom głównym o spersonalizowanych ustawieniach z wykorzystaniem widżetów i sześciu profilom kierowcy, umożliwiającym szybkie przywrócenie preferowanych ustawień, wpływających na styl jazdy i komfort
  • centrum kontroli pozwalające na aktywację lub dezaktywację większości funkcji, w tym systemów ADAS oraz klimatyzacji
  • dostęp do usług online z ofertą pozwalającą na roczne nieodpłatne korzystanie z aplikacji TomTom® HD Traffic (w zależności od kraju), dostęp do R-Link Store z ofertą aplikacji przydatnych 
  • w eksploatacji samochodu oraz aktualizację mapy Europy (w zależności od kraju).
Możliwość personalizacji stylu jazdy dzięki systemowi MULTI-SENSE
 
System MULTI-SENSE pozwala spersonalizować doznania z jazdy poprzez zmianę charakterystyki pracy pedału przyspieszenia i silnika, układu kierowniczego, czasów zmiany biegów w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EDC, parametrów funkcji masażu w fotelach przednich oraz zmianę oświetlenia ambientowego we wnętrzu.
 
Przełącznik systemu MULTI-SENSE umieszczony na centralnej konsoli służy do sterowania pięcioma trybami parametrów jazdy wyświetlanych na ekranie systemu R-LINK 2: Neutralny, Komfort, Eco, Sport oraz Spersonalizowany.
 
Dostępnych jest pięć tonacji oświetlenia ambientowego: beżowa, czerwona, niebieska, fioletowa i zielona. Oświetlenie ambientowe obejmuje konsolę centralną oraz płaty przednich i tylnych drzwi (w wyższych wersjach wyposażenia). Jest ono dopasowane do koloru wyświetlania na ekranie TFT i ekranie systemu R-LINK 2.
 
Kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up
 
Wysuwany kolorowy wyświetlacz Head-Up poprawia bezpieczeństwo i komfort kierowcy, zwłaszcza dzięki bardzo dobrej czytelności. Ułatwia on również korzystanie z systemów wspomagających prowadzenie (ADAS). Kierowca może w pełni bezstresowo, bez odrywania wzroku od drogi, odczytywać użyteczne informacje: aktualną prędkość, informacje z systemu nawigacji i systemów wspomagających prowadzenie.
 
BOSE® Surround Sound System
 
Nowy GRAND SCÉNIC oferuje innowacyjny BOSE® Surround Sound System wprowadzony do sprzedaży w samochodach Renault wyższego segmentu: Espace i Talisman. 
 
Inżynierowie firmy BOSE® oraz Renault współpracowali w szerokim zakresie, by uzyskać dźwięk specjalnie skonfigurowany i dostosowany do wnętrza Nowego GRAND SCÉNIC
 
W ten sposób zbudowano optymalną konfigurację systemu audio składającego się z trzynastu głośników dużej mocy: jeden głośnik centralny z przodu zapewnia dobrze zbalansowany dźwięk, dziesięć wysokiej wydajności głośników rozmieszczonych w całym wnętrzu emituje dźwięki o czystej i wyrazistej barwie, a dwudrożny głośnik niskotonowy, znajdujący się w bagażniku, zapewnia pełną głębię dźwięku odtwarzanej muzyki
 
System zapewnia wszystkim użytkownikom wrażenie zanurzenia się w doskonałej jakości dźwięku, niezależnie od miejsca zajmowanego we wnętrzu.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy