Reklama

Sukces stylizyacji KODO

A A A

Dodano: 27-06-2016

Sukces stylizyacji KODO
W europejskim segmencie C konkurentów jest bardzo wielu. Przy rocznej sprzedaży około 3 mln samochodów, w tej klasie nie wystarczy być tylko dobrym. Wykorzystując mocną pozycję nagradzanego poprzednika, projektanci nowej Mazdy 3 założyli, że nie spoczną, nim nie skonstruują samochodu, który będzie w stanie nawiązać kontakt ze swym użytkownikiem na wielu płaszczyznach. Oto co im wyszło.
 

 
Mazda 3 dzieli kabinę na dwie kontrastujące strefy: ergonomiczne miejsce kierowcy oraz komfortową przestrzeń dla pasażerów, oddzielne, ale zarazem połączone przez asymetryczną centralną konsolę. Zaprojektowana z myślą o pasażerach, kabina nowej Mazdy 3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania. Nowa Mazda 3 jest dostępna w Polsce z gamą zaawansowanych zespołów napędowych SKYACTIV, obejmującą wolnossące silniki benzynowe, w połączeniu z automatycznymi lub ręcznie sterowanymi skrzyniami biegów. Jednostka 1,5 litra oferuje 74 kW/100 KM przy 6000 obr./min i 150 Nm przy 4000 obr./min. Dwulitrowy motor w wersji standardowej daje 88 kW/120 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min zaś z podwyższoną mocą osiąga 121 kW/165 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min. Średnie zużycie paliwa jest naprawdę niewysokie jak na tak dynamiczne auto i wynosi kolejno od 5,1 l/100 km dla jednostki 120 KM i od 5,8 l/100 km dla jednostki 165-konnej.
 
Wszystkie mają lekką konstrukcję SKYACTIV oraz w standardzie i-stop, zaawansowany układ start-stop Mazdy. SKYACTIV-G jest także dostępny z i-ELOOP, zaawansowanym układem odzysku energii hamowania. Zaadaptowane do wymagań segmentu, podwozie SKYACTIV-Chassis i nadwozie SKYACTIV-Body tworzą unikalne połączenie, dzięki któremu aerodynamika, bezpieczeństwo, wytłumienie drgań i hałasu w Maździe 3 są lepsze niż kiedykolwiek. Rezultat: doskonałe, liniowe prowadzenie i precyzja kierowania razem z podwyższonym komfortem jazdy, zaskakująco cichym wnętrzem i mniejszym zużyciem paliwa.

W nowej Maździe 3 połączono zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa z jej innowacyjną koncepcją biernej ochrony pasażerów i pieszych, dzięki czemu samochód jest wyposażony w:

- układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem
- układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support
- adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat
- system monitorowania strefy za samochodem
- system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
- układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu
- ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu
- system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania
- reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów
- układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu
- seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i EBA (układ awaryjnego hamowania), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).
 
 
Mazda 3 zawsze była wysoko ceniona i zawsze miała wyjątkowy styl, ale mimo to najnowsza generacja oznacza powtórne narodziny gatunku. Mazda stworzyła pełen pasji wizerunek dynamicznego ruchu, rozwijając śmiałe zasady KODO w mocne, energiczne proporcje samochodu segmentu C. Jak wszystkie wcześniej opisane modele, nowa Mazda3 odznacza się mocną podstawą, podkreśloną przez zwartą, cofniętą kabinę. Niższy i szerszy niż wcześniejszy model, samochód ma klinową sylwetkę śmiało podwyższającą się ku tyłowi, wzmocnioną przez uwypuklone błotniki i duże, sportowe koła ze stopów lekkich, sygnalizujące zwinność i siłę. Bagażnik z wygodnym dostępem oferuje pojemności: Hatchback – 350 i sedan – 419 litrów sedan. Nowa Mazda 3 jest dostępna w 9 kolorach nadwozia.
 
Mazda odświeżonymi i nowymi modelami bardzo wzmocniła pozycję na rynku. Auta ze skrzydłami w logo podobają się także polskim klientom, którzy coraz chętniej je kupują. Stylistyka KODO zyskała na tyle wielu entuzjastów, iż w styczniu 2016 roku MAZDA odnotowała największy przyrost sprzedaży spośród 20 czołowych marek w Polsce. Czy warto – sami sprawdźmy, odwiedzając salon DIR CZACH w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32.

CX-5
Kompaktowy SUV
 
Reklama

Mazda CX-5 to model oferujący znacznie więcej, niż tylko podstawowe atuty użyteczności i praktyczności, jakich nabywcy oczekują po autach segmentu SUV. Nic dziwnego, że model ten spotkał się z wyjątkowo dobrym przyjęciem ze strony klientów na całym świecie i z czasem stał się jednym z głównych modeli w gamie, obok Mazdy 3 i Mazdy 6. Od czasu premiery, Mazda wzbogacała oryginalny model CX-5 o wiele modyfikacji, starając się dostarczyć nabywcom jeszcze większą wartość i wyższy poziom zaawansowania.

W kabinie Mazdy CX-5 szczególną uwagę zwrócono na jakość stosowanych materiałów i ozdób, jak również funkcjonalność i użyteczność strefy wewnętrznej w związku z zastosowaniem unikalnego interfejsu Mazdy: człowiek-maszyna (HMI). Wysoko przez użytkowników oceniane są przednie i tylne siedzenia, system zawieszenia oraz wygłuszenie nadwozia, czego efektem jest wysoki komfort jazdy i cichsza kabina. Dzięki temu czas spędzany w kabinie pojazdu upływa przyjemniej.

W gamie układów napędowych dostępnych w modelu CX-5 znajdują się silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa SKYACTIV-G o pojemności skokowej 2,0 litra i 2,5 litra oraz czysty Diesel SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra, a w przekazaniu napędu współpracują z nimi sześciobiegowe skrzynie: automatyczna SKYACTIV-Drive i ręczna SKYACTIV-MT. W ofercie występuje również opracowany przez Mazdę układ napędowy AWD (na 4 koła) nowej generacji. Wszystkie połączenia tych elementów zapewniają właściwą równowagę pomiędzy mocnym przyśpieszeniem a imponującą oszczędnością paliwa, wynoszącą 4,6–7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, i niski poziom emisji CO2. W CX-5 zastosowanie znalazły także podnoszące bezpieczeństwo jazdy adaptacyjne reflektory LED.
 

MAZDA 6
Sedan o znakomitych osiągach, zaawansowanej technologii i niskim zużyciu paliwa
 
 

 
 
Mazda 6, wprowadzona do sprzedaży w 2012 r., odniosła globalny sukces, a złożyły się na niego przyciągający uwagę motyw stylizacji KODO – Dusza Ruchu oraz Technologia SKYACTIV, zapewniająca właściwą równowagę pomiędzy przyjemnością jazdy, bezpieczeństwem i przyjaznością dla środowiska. Mazda dołożyła wielkich starań, aby osiągnąć we wszystkich aspektach nową skalę dojrzałości. Oprócz nowatorskiego projektu wnętrza, Mazda 6 zyskuje dodatkowo dzięki atrakcyjnemu wyglądowi zewnętrznemu, funkcjonalności, komfortowi oraz bezpieczeństwu. Formy konsoli wskaźników za kierownicą oraz konsoli środkowej składają się na nowy, świeży wygląd wnętrza. Łączy ono koncepcję kokpitu zorientowanego na kierowcy, uwzględniającą ergonomię unikalnego, stosowanego przez Mazdę wyświetlacza centralnego, z przestronnym otoczeniem dla pasażera z przodu. Szczególną uwagę zwrócono także na zmniejszenie odstępów pomiędzy poszczególnymi elementami w celu osiągnięcia wrażenia jednolitości i spójności kabiny.

Wiąże się z tym znacznie wyraźniejszy efekt odczuwalnej jakości, właściwy dla flagowego modelu w ofercie produktów Mazdy. Przedni grill wraz z charakterystycznym motywem skrzydła, z daleka wyróżniają Mazdę 6 spośród innych samochodów na drodze. Linie rozchodzące się odśrodkowo z partii grilla łączą się z obudowami reflektorów LED, tworząc wspólnie efekt śmiałości i elegancji, który odzwierciedla ewolucję zachodzącą w ramach całej marki. Wersja z silnikiem Diesla wyposażona jest w zaawansowany system napędu na 4 koła (AWD) Mazdy, sprzyjający podniesieniu bezpieczeństwa jazdy, bez względu na zmiany nawierzchni drogi i warunki pogodowe. Zaawansowane technologie Mazdy i-ACTIVSENSE przeszły dalsze udoskonalenia i obejmują nowe funkcje, takie jak adaptacyjne reflektory LED nowej generacji (ALH), podnoszące bezpieczeństwo i zwiększające spokój kierowcy podczas jazdy.

Mazda 6 imponuje także komfortem jazdy. Doskonały system zawieszenia, świetnie wygłuszone nadwozie oraz wygodne fotele składają się na przyjemne wrażenia z podróży nawet na bardzo długich trasach. Łatwości kontaktu z otoczeniem dostarcza najnowszy system łączności z urządzeniami przenośnymi MZD Connect. Mazda6 dostępna jest z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa SKYACTIV-G.

o pojemności skokowej 2,0 litra i 2,5 litra oraz z czystym silnikiem Diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra. Za przeniesienie napędu odpowiedzialne są sześciobiegowe skrzynie: automatyczna SKYACTIV-Drive i ręczna SKYACTIV-MT. W połączeniu ze stosowanym przez Mazdę systemem wyłączania silnika na jałowych obrotach i-stop i z systemem odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP, obecne układy napędowe zapewniają właściwą równowagę pomiędzy mocnym i linearnym przyśpieszeniem a imponującą oszczędnością paliwa /4,2–6,4 l/100 km w cyklu mieszanym – dane producenta/ i niskim poziomem emisji CO2. Atrakcyjność samochodu przekłada się na rosnącą sprzedaż modelu Mazdy 6 w Polsce i na świecie.
 

 

KOMENTARZE

BeeYes - sukces z pszczołą w tle

Na rynku przemyska firma BeeYes, założona przez Jolantę Jędruch z Przemyśla, jest...

Współpraca z Chinami: jak osiągnąć sukces?

Od przedsiębiorców i władz samorządowych zależy sukces...

9 medali za sukces dla Podkarpacia i Rzeszowa

- Ten region i jego stolica to synonimy sukcesu ? podkreślali...

Mój biznes - mój sukces. Warto skorzystać z dotacji

Bezzwrotne dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej są szansą dla ludzi ambitnych i przedsiębiorczych ? twierdzą Piotr z Chmielnika i Małgorzata z Biecza, którzy z takich dotacji...

Dariusz Śmigiel: Odnaleźć sukces w dźwięku

"Artysta przez pół roku pracuje, aby wystąpić na koncercie, wiele osób przygotowuje konkretną produkcję. Niewłaściwe nagłośnienie koncertu mogłoby zniszczyć taką pracę. Zawsze o tym pamiętam...

zobacz więcej
Reklama

Pierwszy zlot mercedesów w Rzeszowie - klasyki kontra AMG

60 zabytkowych mercedesów pojawiło...

Burza za kierownicą

Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne wyładowania elektryczne. Równie...

U rzeszowskich dealerów jest w czym wybierać

Wydawać się może, iż rynek samochodowy został już raz na zawsze zdefiniowany w zakresie produkcji aut pod potrzeby konkretnych odbiorców. Luksusowe limuzyny, auta dla średniaków, "maluchy", terenówki...

Nowe Renault KOLEOS dla Polskich skoczków

Do Polskiego Związku Narciarskiego trafi 10 modeli Renault Koleos w wersji INITIALE PARIS 2.0 dCi 175 X-Tronic 4x4. Nowe Renault Koleos to elegancki, dynamiczny i nowoczesny SUV klasy wyższej. Otrzymane auta staną...

Reklama

Nowe Renault Koleos w świetle gwiazd

Grażyna Szapołowska, Bogusław Linda, Lidia Popiel, Aleksandra Nieśpielak, Pascal Brodnicki i Eric Stępniewski mieli okazję przetestować Nowe Renault Koleos na Słowacji. Renault Polska zaprezentowało gościom swojego najnowszego...

Volkswagen T-Roc - światowa premiera

Poznań – T-Roc, którego światowa premiera miała miejsce wczoraj wieczorem, wyznacza nowy standard w ogromnie popularnym i coraz bardziej liczącym się segmencie rynku. Przedsprzedaż nowego SUV-a Volkswagena rozpocznie się...

Praktyczne, wygodne, rodzinne - takich aut chcą kobiety

Z badania opinii społecznej na temat wnętrz samochodów wynika, że kobiety przy wyborze auta zwracają uwagę na to, czy posiada ono praktyczne i wygodne wnętrze, wyposażone w wiele miejsc...

"Złoty" Mateusz Masłowski i jego nowa KIA Ceed od Multitruck Sp. z o.o.

Mateusz Masłowski, libero Asseco Resovii, siatkarski mistrz świata juniorów, przesiadł się za kierownicę nowego samochodu. W pełni wyposażoną, czarną...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY