Reklama

Nowe Audi A5 i Audi S5 Sportback - stylistyka łączy się z funkcjonalnością

A A A

Dodano: 07-09-2016

Nowe Audi A5 i Audi S5 Sportback - stylistyka łączy się z funkcjonalnością
Siedem lat po narodzinach modelu A5 Sportback pojawia się jego nowa generacja. Pięciodrzwiowe Coupé łączy elegancką, emocjonalną stylistykę z dużą funkcjonalnością i wysokim komfortem wnętrza. Rodzinne auto jest perfekcyjnie wyposażone w możliwości połączenia z Internetem i oferuje najnowsze funkcje infotainment. Ponadto w drugiej generacji całkowicie zmodyfikowano zawieszeni, zastosowano silniki o wysokiej wydajności oraz innowacyjne systemy wsparcia kierowcy. Model S5 występuje z sześciocylindrowym silnikiem turbo o mocy 354 KM i momencie obrotowym 500 Nm.

Stylistyka zewnętrzna

Podczas projektowania nowego modelu A5 Sportback projektanci Audi połączyli emocjonalne kształty z atletycznie napiętymi powierzchniami. Rozciągnięty rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, otaczająca osłona silnika z elementem power dome, uwydatniają dynamikę pięciodrzwiowego coupé. Osłona chłodnicy Singleframe jest ukształtowana trójwymiarowo i znacznie bardziej płasko oraz szerzej niż
w poprzednim modelu.

Falista forma linii barkowej nadaje A5 Sportback emocjonalnej elegancji. Jest jeszcze bardziej podkreślona niż w poprzednim modelu i ukształtowana trójwymiarowo.  W ten sposób powstaje gra świateł i cieni. Mocne przetłoczenia nad obudową kół podkreślają charakter quattro. Z tyłu pojazdu widać poziome, również bardzo precyzyjne prowadzenie linii. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystyczną krawędzią.

Wnętrze

Nowe Audi A5 Sportback znacznie urosło wewnątrz. Długość wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm oraz długość strefy kolan z tyłu o 24 mm. Wysokiej jakości materiały, precyzja dopasowania i harmonia kolorów wnętrza to elementy typowe dla Audi. Pozioma architektura deski rozdzielczej tworzy duże poczucie przestrzeni. Opcjonalne oświetlenie z 30 kolorami do wyboru dekoruje wnętrze w pasujący do nastroju sposób. 480 litrowy  bagażnik umieszcza model A5 Sportback pośród najlepszych
w swojej klasie.

 

Instrumenty i obsługa

Dzięki całkowicie nowej koncepcji wyświetlacza i obsługi, łącznie z wyszukiwaniem kontekstowym, kierowca może łatwo i intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami  w pojeździe. Jako alternatywa do seryjnych, okrągłych zegarów analogowych dostępny jest Audi virtual cockpit. Różne opcje wyświetlania oferują kierowcy dodatkowy komfort. Duży ekran TFT (12,3 cala) dzięki wysokiej rozdzielczości oferuje grafiki bogate w szczegóły. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up wyświetla wszystkie ważne informacje w formie łatwo zrozumiałych symboli i cyfr, w taki sposób jakby zostały „zawieszone” 2 metry przed przednią szybą, skupiając w ten sposób uwagę kierowcy na drodze.

Infotainment i Audi connect

Najwyższej klasy wyposażeniem oferowanym przez Audi jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Obejmuje między innymi pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect na trzy lata, do pięciu bezpłatnych uaktualnień nawigacji oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Nawigacja MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.

Reklama

Audi smartphone Interfejs integruje smartfony z systemem iOS lub Android ze specjalnie dla nich stworzonym środowiskiem w Audi MMI. Audi Phone Box łączy smartfona z anteną samochodową i w ten sposób zapewnia lepszą jakość odbioru. Ponadto pozwala na bezprzewodowe, indukcyjne ładowanie smartfonu zgodnie ze standardem Qi. Sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System z nowatorskim dźwiękiem 3D oferuje kierowcy wrażenia podobne do tych jakich może doświadczyć siedząc w sali koncertowej. Zastosowany wzmacniacz zasila 19 głośników o mocy 755 W. Tablet Audi jest natomiast elastycznym rozwinięciem Rear Seat Entertainment, wewnątrz i na zewnątrz auta.

Systemy wspierające kierowcę

Nowe Audi A5 Sportback posiada szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy. Inteligentna kombinacja różnych technik zwiększa bezpieczeństwo, komfort i wydajność. Jednocześnie Audi wykonuje następny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Przy tym centralną pozycję zajmuje adaptacyjny tempomat  z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go wraz z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w powolnym ruchu do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia  i przyspiesza oraz na dobrze ukształtowanych drogach przejmuje również czasowo kierowanie pojazdem. Predyktywny asystent wydajności analizujący informacje GPS z pobliskiego otoczenia, dzięki dopasowanym wskazówkom pomaga oszczędzać paliwo podczas jazdy – wyjątkowa funkcja w tym segmencie.

Asystent unikania kolizji podejmuje działanie, jeżeli trzeba objechać przeszkodę, aby uniknąć wypadku. Przy pomocy danych z kamery przedniej, systemu ACC  i czujników radarowych w ułamkach sekundy asystent oblicza właściwą trasę. Inne systemy wsparcia jak asystent skrętu, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na kamerze, Audi active lane assist oraz Audi side assist uzupełniają ofertę tego modelu.

Podwozie

Szeroki rozstaw kół i stosunkowo duży rozstaw osi tworzą jedną z podstaw do sportowego dopasowania podwozia. Koła z przodu mają rozstaw 1587 milimetrów  i 1568 milimetrów z tyłu, natomiast rozstaw osi to 2824 milimetrów. Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję pięciowahaczową, natomiast przy osi tylnej konstrukcja pięciowahaczowa zastąpiła oś z czterema wahaczami, stosowaną w poprzednim modelu. Adaptacyjne amortyzatory dostępne opcjonalnie, powiązane z seryjnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, oferują dynamiczną  i komfortową jazdę. Nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy poprawia wyczucie drogi  i dokładność kierowania. Opcjonalnie dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy, który może zmieniać swoją charakterystykę pracy  zależnie od prędkości i kąta skrętu.

Silniki i układ przeniesienia napędu

W nowym Audi A5 Sportback klient ma wybór pomiędzy trzema silnikami TFSI  i trzema TDI. Generują moc od 110 kW (150 KM) do 210 kW (286 KM).  W porównaniu do poprzedniego  modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 procent, natomiast moc wzrosła o 17 procent. Sześciostopniowa przekładnia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – do każdego silnika dostępna jest odpowiednia kombinacja przenoszenia sił napędowych. Standardowo są one kierowane na przednie koła. Natomiast wersja z napędem na cztery koła quattro dostępna jest opcjonalnie w dwóch wariantach. W przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM) stanowi ono wyposażenie seryjne. Nowe Audi S5 przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,7 s dzięki silnikowi V6 turbo,  a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma napęd quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.

Karoseria

Karoseria nowego Audi A5 Sportback jest najlżejsza w segmencie. Inteligentna kompozycja materiałów sprawia, że jest o 15 kilogramów lżejsza niż w poprzednim modelu. Łącznie masa całkowita nowej generacji zmniejszyła się nawet o 85 kilogramów, osiągając  zaledwie 1470 kilogramów bez kierowcy.

Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku.

KOMENTARZE

Reklama

Pierwszy zlot mercedesów w Rzeszowie - klasyki kontra AMG

60 zabytkowych mercedesów pojawiło...

Burza za kierownicą

Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne wyładowania elektryczne. Równie...

U rzeszowskich dealerów jest w czym wybierać

Wydawać się może, iż rynek samochodowy został już raz na zawsze zdefiniowany w zakresie produkcji aut pod potrzeby konkretnych odbiorców. Luksusowe limuzyny, auta dla średniaków, "maluchy", terenówki...

Praktyczne, wygodne, rodzinne - takich aut chcą kobiety

Z badania opinii społecznej na temat wnętrz samochodów wynika, że kobiety przy wyborze auta zwracają uwagę na to, czy posiada ono praktyczne i wygodne wnętrze, wyposażone w wiele miejsc...

Reklama

Nowe Renault Koleos w świetle gwiazd

Grażyna Szapołowska, Bogusław Linda, Lidia Popiel, Aleksandra Nieśpielak, Pascal Brodnicki i Eric Stępniewski mieli okazję przetestować Nowe Renault Koleos na Słowacji. Renault Polska zaprezentowało gościom swojego najnowszego...

Nowe Renault KOLEOS dla Polskich skoczków

Do Polskiego Związku Narciarskiego trafi 10 modeli Renault Koleos w wersji INITIALE PARIS 2.0 dCi 175 X-Tronic 4x4. Nowe Renault Koleos to elegancki, dynamiczny i nowoczesny SUV klasy wyższej. Otrzymane auta staną...

Volkswagen T-Roc - światowa premiera

Poznań – T-Roc, którego światowa premiera miała miejsce wczoraj wieczorem, wyznacza nowy standard w ogromnie popularnym i coraz bardziej liczącym się segmencie rynku. Przedsprzedaż nowego SUV-a Volkswagena rozpocznie się...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY