Reklama

Nowa Mokka X - odważna stylistyka i pełna łączność

A A A

Dodano: 19-10-2016

Nowa Mokka X - odważna stylistyka i pełna łączność

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›

Nowy subkompaktowy SUV Opel MOKKA X może wydawać się nieduży (zaledwie 4,28 m długości), ale z pewnością będzie cieszył się olbrzymią popularnością. Poprzednik najnowszego modelu producenta z Rüsselsheim, czyli Mokka pierwszej generacji, odnotował już ponad 600 000 zamówień złożonych przez klientów od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2012 roku.

Elegancki wygląd, dynamiczne silniki oraz żądna przygód osobowość, niezrównana łączność i szereg najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych sprawiły, że model ten stał się jednym z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie w całej Europie. Opracowując nowego Opla MOKKĘ X, firma Opel postanowiła utrzymać wszystkie atuty poprzednika, a dzięki wprowadzeniu istotnych udoskonaleń do bestsellera sprawiła, że nowa generacja jest jeszcze bardziej godna pożądania.

Stylistyka: śmiała, odważna, wyrafinowana

Opel Mokka X przyciąga uwagę odważną sylwetką. Nowe wzornictwo przodu harmonizuje z nową stylistyką Opla wyróżniającą się takimi detalami jak pozioma listwa w kształcie skrzydeł oraz podwójny motyw skrzydła w charakterystycznych, ostro zarysowanych diodowych światłach do jazdy dziennej. Przedni pas zyskał teraz bardziej precyzyjnie i elegancko wyprofilowane płaszczyzny. W ten sposób samochód został optycznie poszerzony, zyskując bardziej solidny i muskularny wizerunek. Koncepcja ta jest kontynuowana także z tyłu, gdzie w opcjonalnych tylnych światłach LED ponownie można dostrzec motyw podwójnego skrzydła. Z boku samochód zachował sportową elegancję podkreśloną muskularnymi konturami w dolnej części. Nie zabrakło także dynamizującego sylwetkę przetłoczenia wznoszącego się ku tylnej części auta, charakterystycznego dla pojazdów marki Opel. Ekskluzywny wygląd i sportowy charakter podkreślają zarówno nowo wprowadzone kolory, takie jak „Amber Orange” (pomarańczowy) i „Absolute Red” (czerwony), jak i pakiet sportowy OPC Line, obejmujący przednie i tylne spojlery oraz nakładki progów.

Wnętrze Opla MOKKI X zostało gruntownie przeprojektowane. Nowa deska rozdzielcza ma więcej poziomo ukształtowanych elementów. Bardziej zdecydowana i precyzyjna estetyka podkreśla jej minimalizm i funkcjonalność. W zmodyfikowanej konsoli centralnej umieszczono 7 lub 8 calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji. Konsola zyskała w ten sposób bardziej elegancką i oszczędną stylistykę — zmniejszono liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na pojemnościowy wyświetlacz. Ponadto centralny wyświetlacz informacyjny pomiędzy zegarami cechuje ulepszona czytelność dzięki nowym, wyraźnym ekranom o przekątnej 3,5” (monochromatyczny) lub 4,2” (kolorowy) i podświetleniu białymi diodami.

4x4: adaptacyjny napęd na wszystkie koła i nowa sześciobiegowa przekładnia automatyczna

Subkompaktowy SUV może być wyposażony w inteligentny adaptacyjny napęd na wszystkie koła, który pomógł jego poprzednikowi w zdobyciu dwóch nagród dla Najlepszego samochodu roku z napędem na wszystkie koła w Niemczech. System ten, z elektronicznym sprzęgłem wielotarczowym, może płynnie rozdzielać moc między przednią i tylną oś w proporcjach od 100:0 do 50:50, przy czym w codziennej zwykłej jeździe wykorzystywany jest tylko oszczędny napęd na przednie koła. Włączenie systemu następuje w ułamku sekundy, w sposób niezauważalny dla kierowcy (automatycznie, w zależności od potrzeb). Standardowo w czasie jazdy cała moc jest przenoszona na koła przednie, natomiast napęd na wszystkie koła jest załączany dopiero wtedy, kiedy wymagają tego warunki jazdy, aby poprawić przyczepność, zwłaszcza na mokrej i śliskiej nawierzchni. W zależności od warunków na drodze moment obrotowy może być przenoszony na tylną oś. Zatem nawet w niespodziewanych sytuacjach, na przykład przy najechaniu na wyrwę w asfalcie lub miejscowe oblodzenie, dodatkowy moment obrotowy w tylnych kołach zapewnia maksymalną przyczepność i stabilność, zwiększając tym samym poczucie bezpieczeństwa a wraz z nim radość z jazdy.

Reklama

Napęd na wszystkie koła jest dostępny w połączeniu z dobrze znanym silnikiem benzynowym 1.4 litra o mocy 103 kW/140 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski 8,2–8,31 l/100 km, cykl pozamiejski 5,5–5,61 l/100 km, cykl mieszany 6,4–6,51 l/100 km; emisja CO2: 149–1521 g/km) oraz cenionym przez ekspertów supercichym silnikiem wysokoprężnym 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski 5,0–5,21 l/100 km, cykl pozamiejski 4,2–4,41 l/100 km, cykl mieszany 4,5–4,71 l/100 km; emisja CO2: 119–1241 g/km). W obu przypadkach samochód jest standardowo wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną.

Opel zaspokoił również potrzeby klientów poszukujących wariantu z napędem na wszystkie koła i sześciobiegową skrzynią automatyczną, łącząc inteligentny system z silnikiem nowej generacji 1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo o mocy 112 kW/152 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski: 7,8–7,91 l/100 km, cykl pozamiejski 5,6–5,71 l/100 km, cykl mieszany 6,4–6,51 l/100 km; emisja CO2: 148–1501 g/km). Jednostka, która zadebiutowała wcześniej w nowym Oplu Astrze, jest najmocniejszym silnikiem dostępnym w modelu MOKKA X.

Bezpieczeństwo: diodowe reflektory adaptacyjne AFL LED i najnowocześniejsza przednia kamera Opel Eye

Zastosowanie w Oplu MOKKA X w pełni diodowych reflektorów adaptacyjnych AFL jest kolejnym przykładem realizacji strategii firmy Opel, zakładającej udostępnianie innowacyjnych technologii jak najszerszej grupie nabywców. Nowy system AFL LED automatycznie dostosowuje tryb świecenia reflektorów do sytuacji na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie bez oślepiania innych kierowców. Oferuje on aż dziewięć różnych trybów działania, takich jak oświetlenie miejskie, oświetlenie pozamiejskie i tryb turystyczny. Ten w pełni diodowy system reflektorów zastępuje stosowane poprzednio adaptacyjne oświetlenie biksenonowe AFL+. Reflektory LED emitują światło pozwalające zobaczyć prawdziwe kolory oświetlanych obiektów, co sprzyja komfortowi widzenia. Ponadto brak elementów mechanicznych w konstrukcji reflektora sprawia, że szybciej i precyzyjniej ukierunkowuje on wiązkę świetlną, a także jest bardziej niezawodny. Ponadto nowe reflektory zużywają mniej energii, a tym samym są bardziej ekonomiczne.

Zaawansowana przednia kamera Opel Eye o wyższej rozdzielczości, wyposażona w bardziej efektywny moduł przetwarzania obrazu, pozytywnie wpływa na działanie wszystkich korzystających z niej funkcji, takich jak asystent świateł drogowych czy reflektory AFL LED. Dzięki udoskonalonej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych w modelu MOKKA X odczytuje znaki z większą precyzją. System monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu wykorzystuje przednią kamerę do wykrywania ruchu przed pojazdem, a alarm przedkolizyjny został wzbogacony o diodowy wyświetlacz refleksyjny. Kiedy odległość między samochodem a pojazdem poprzedzającym zmniejsza się zbyt szybko, światło czerwonych diod odbija się w przedniej szybie. O konieczności hamowania kierowcę ostrzega także sygnał dźwiękowy. Asystent zmiany pasa ruchu włącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h, a kontrolka w panelu wskaźników i sygnał dźwiękowy ostrzegają kierowcę o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.

Łączność i komfort: od najnowszej generacji IntelliLink po ergonomiczne fotele

Podobnie jak nowy Opel Astra, również MOKKA X od samego początku będzie dostępna z systemem OnStar (dostępny na wybranych rynkach). Sportowo-użytkowy model po raz pierwszy zaoferuje także dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji. Interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwią podłączenie smartfonów do pokładowego systemu IntelliLink (możliwość oraz zakres korzystania zależny od dostępności usług na danym rynku).

Opel MOKKA X jest nie tylko jednym z najlepiej skomunikowanych samochodów w swoim segmencie, ale także jednym z najbardziej komfortowych. Podobnie jak w większości modeli Opla, unikatowe w tym segmencie ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken = Akcji na rzecz Zdrowych Pleców zrzeszającej niezależnych ekspertów w tej dziedzinie) zapewniają wygodę zarówno w trakcie dalekich podróży autostradą, jak i wypraw w trudniejszy teren. Ten uniwersalny samochód został wyposażony w jeszcze jedno podnoszące komfort użytkowania rozwiązanie: system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania. Kierowca nie musi nawet sięgać po kluczyk, aby odblokować lub zablokować zamki w drzwiach pojazdu. Wystarczy, że ma ten kluczyk w kieszeni lub w torebce i naciśnie mały przycisk na klamce drzwi lub bagażnika. Nie potrzeba także wkładać kluczyka do stacyjki, aby uruchomić silnik pojazdu.

Dzięki dodatkowym wersjom układu napędowego, doskonałej łączności, wyjątkowemu komfortowi oraz nowej, świeżej i odważnej stylistyce nowa MOKKA X może z powodzeniem kontynuować niewątpliwy sukces dotychczasowego modelu, zdobywając jednocześnie nowych klientów dla marki Opel.

KOMENTARZE

Przymierzamy się do zakupu samochodu za 10 tys. zł

Uważajmy na auta przywożone z Zachodu. Nie dajmy...

U rzeszowskich dealerów jest w czym wybierać

Wydawać się może, iż rynek samochodowy został już raz...

Reklama

Rzeszowska policja dostała motocykl Harley-Davidson

Komenda Miejska Policji w Rzeszowie to jedyna drogówka...

Nowe Renault MEGANE R.S.

Od premiery na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2017 roku, Nowe Renault MEGANE R.S. jest...

Nowa Dacia Duster - wyższy poziom

Nowa Dacia Duster zaprezentowana po raz pierwszy na wrześniowym Salonie Samochodowym...

Przerobiony na Mad Max harley z Rzeszowa startuje w Bitwie Królów

Ekipa z salonu GOC Harley-Davidson Rzeszów zmodyfikowała motocykl H-D, inspirując się filmem "Mad Max". I tak, z modelu Fat Bob powstał Fat Max. Pojazd bierze udział...

Volkswagen Group Polska liderem rynku nowych samochodów

Poznań, 15 stycznia 2018 r. – W ubiegłym roku więcej niż co czwarty nowo rejestrowany samochód należał do jednej z marek VGP – Volkswagena, Skody, SEAT-a, Audi i Porsche. Wzrost...

Światowa premiera nowego Volkswagena Jetty w Detroit

Volkswagen rozpoczyna 2018 rok prezentując w Detroit nową Jettę. W ramach North American International Auto Show (14-28 stycznia) Volkswagen przedstawia amerykańskim klientom i międzynarodowym...

Reklama

Rekordowa sprzedaż Volvo Cars w 2017 roku

W zeszłym roku dostarczono klientom 571 577 nowych aut osobowych marki Volvo, która pobiła swój sprzedażowy rekord wszech czasów i odnotowała piąty wzrost sprzedaży rok po roku. W porównaniu do 2016 roku popyt...

Autem na narty - o czym pamiętać?

Rozpoczął się okres ferii zimowych, a tym samym rodzinnych wyjazdów na narty. Jeżeli taka podróż ma odbyć się samochodem, warto zastanowić się nad sposobem przetransportowania nart, a także przygotować się do jazdy po...

Renault wprowadza silnik benzynowy nowej generacji w modelach SCENIC i GRAND SCENIC

Renault zaprezentowało nowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem...

Clio R.S.18: duch współzawodnictwa

Boulogne-Billancourt, 11 stycznia 2018 – Renault Sport wprowadza do sprzedaży limitowaną serię Renault Clio R.S.18, nawiązującą do przyszłego bolidu wyścigowego Renault Sport Formula One Team o tej samej nazwie. Auto, dumnie...

NOWA Dacia Duster: PRAWDZIWY SUV JUŻ OD 39 900 ZŁ

Ceny auta zaczynają się od 39 900 zł w wersji Access z silnikiem SCe 115. Nowa Dacia Duster łączy komfort i terenowe właściwości na miarę prawdziwego SUV-a, a jej cena pozostaje bezkonkurencyjna...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Listopad-Grudzień

VIP Listopad-Grudzień
w numerze m.in.:

• VIP tylko pyta - z Markiem Dareckim o przemyśle 4.0 • Ks. prof. Michał Heller i prof. Krzysztof Jakowicz • Rusza zimowa wyprawa na K2
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY