Reklama

Najbardziej niezawodne marki samochodów w 2016 roku

A A A
Adam Cynk

Dodano: 15-11-2016

Najbardziej niezawodne marki samochodów w 2016 roku

Tegoroczna analiza „Consumer Reports”, przygotowywana przez amerykański magazyn konsumencki przedstawia producentów, którzy mają w swojej ofercie najmniej zawodne samochody. W raporcie zgromadzono dane o około pół milionie pojazdów, przeanalizowano około 300 modeli oferowanych na rynku Ameryki Północnej w latach 2000-2016. W zestawieniu samochody oceniano punktowo w skali od 0 do 100. Pod uwagę brano raporty dotyczące serwisowania i awaryjności poszczególnych modeli. Średnie wyniki oscylowały w przedziale 41-60 punktów. W naszym zestawieniu prezentujemy najlepszą ósemkę. Najbardziej niezawodny producent zdobył 89 punktów. Z pewnością wyniki, jakie podajemy wielu z Państwa zaskoczy. Oto najlepsi producenci w 2016 roku:

8.Infiniti – 62 pkt.

Ten japoński producent należący do aliansu Nissan-Renault awansował w stosunku do poprzedniego raportu aż o 16 pozycji. Marka ta jest szczególnie popularna w Ameryce, chociaż nieliczne modele płynące naszymi ulicami mało któremu kierowcy nie będą się podobać. Styliści i inżynierowie dobrze wykonali swoją pracę co zaprocentowało bardzo dużym wzrostem jakości.

7.Hyundai – 66 pkt.

Koreański koncern zaskakuje pozytywnie już od kilku lat. Zarówno w Europie, jak i na rynku amerykańskim jest bardzo dobrze oceniany, szczególnie w segmencie samochodów osobowych. Z początkowo skrzypiących plastików niewiele zostało. Nowoczesne technologie widać na każdym kroku. Awans o dwie pozycje nie jest może spektakularny, ale ocenie nie poddawano wzornictwa, a dużo bardziej istotną dla użytkowników niezawodność. Co godne odnotowania, Hyundai wypchnął z ósemki takie japońskie potęgi jak Honda i Subaru, uważane w Polsce za wyjątkowo bezawaryjne marki.

6.Mazda – 68 pkt.

2 punkty więcej od Hyundaia zgromadziła marka ze skrzydłami w logo, czyli Mazda. Systematycznie powiększana i odświeżana gama modelowa w stylizacji KODO zyskuje coraz większe grono sympatyków. Tę tendencję widać także w rankingach sprzedaży w Polsce, gdzie Mazda w pierwszym kwartale tego roku zdobyła pierwsze miejsce pod kątem procentowego wzrostu sprzedaży. Co prawda Mazda straciła w rankingu „Consumer Reports” 2 punkty w stosunku do roku ubiegłego, ale w klasie SUV/crossover gdzie coraz lepiej sobie poczyna, już wkrótce zyska atut w postaci nowej CX5, która idealnie wkomponowuje się w aktualny trend na świecie.

5.Kia – 69 pkt.

Reklama

Kia należy do koncernu Hyundaia. Pozyskanie świetnych stylistów i inżynierów pracujących wcześniej dla europejskich koncernów błyskawicznie przełożyło się na sukces Kii na wielu rynkach. Nowe wcielenie Kii Optima to ulubieniec amerykańskiej rodziny. Wysmakowane linie nadwozia i wnętrza, coraz lepszej jakości materiały i najnowocześniejsze rozwiązania wspierające bezpieczeństwo i komfort zyskują od lat także zwolenników w Polsce. Premiery, którymi Kia w ostatnich miesiącach wręcz „męczy” konkurencję są coraz lepiej odbierane przez konsumentów, którzy za relatywnie dobre pieniądze nabywają samochody z pazurem i podobającej się bryle, dopasowanej także do europejskich gustów.

4.Audi – 71 pkt.

To jedyny reprezentant branży motoryzacyjnej ze starego kontynentu, który trafił do czołówki zestawienia „Consumer Reports”. Daje to sporo do myślenia, a afera VW jest tylko dobitnym dowodem złego kierunku, jaki przyjęły niektóre europejskie koncerny w zakresie jakości i niezawodności. Samochody „spęczniały” w swoich wymiarach, zostały napchane elektroniką, która ma nas chronić i wspomagać, ale przy swojej awaryjności – jak widać z zestawienia, jedynie obniża ocenę konsumentów.

3.Buick – 75 pkt.

Marka należy do General Motors – tego samego, który produkuje samochody Opla w Gliwicach. Astra (w Ameryce sprzedawana jako Cascada) podbija szturmem rynek amerykański, co w dużym stopniu wpływa na wyniki rankingu, w którym Buick awansował aż o 4 punkty, lądując na najniższym stopniu podium. Jednak w tym przypadku trzecie miejsce to powód do dumy dla Amerykanów, którzy w ostatnich latach nie słynęli z niskiej awaryjności swoich aut. Może idąc tym tropem warto, aby światowe koncerny motoryzacyjne właśnie w Polsce inwestowały w nowe fabryki. Wszak dobrze wykształconych i pracowitych ludzi u nas dostatek.

2.Toyota – 78 pkt.

Ta japońska marka od lat utrzymuje swój wysoki poziom niezawodności, co znajduje odzwierciedlenie w oczach klientów przy zakupie kolejnego auta i odsprzedaży używanych aut, na które zawsze są chętni od ręki. Niezawodność jest wręcz wpisana w strategię tej firmy, jak i wielu innych potentatów technologicznych wywodzących się z Kraju Kwitnącej Wiśni. Czyż można nie ufać ludziom, którzy wkładają w swoją pracę tyle pasji. Z pewnością poprzeczka będzie stale podnoszona, a alternatywne źródła napędu, w których przoduje Toyota jeszcze bardziej zwiększą dystans, jaki dzieli Toyotę do marek z niższą zdobyczą punktową.

1.Lexus – 86 pkt.

Przewaga tej kolejnej japońskiej marki należącej do Toyoty jest porażająca.

Mocnym filarem Lexusa są samochody hybrydowe oraz sportowe. Firma ma szeroką ofertę i ugruntowaną pozycję, a ostatnia polityka cenowa i intensywne kampanie medialne, z jakimi mieliśmy kontakt także w Polsce, bardzo wielu osobom namieszały w głowach i przekonały, że warto głębiej sięgnąć do kieszeni po komfort i luksus. Gdy dodamy do tego pozycję Premium marki, w segmencie której kryzys raczej nie przeszkadza w zakupach, niespecjalnie widzimy przeciwników, którzy mogliby rychło powalczyć z Lexusem o złoto.


Zadziwiająco kiepsko w tegorocznej analizie „Consumer Reports” wypadli europejscy producenci, od których wszystko się zaczęło. Kultowe włoskie, niemieckie, skandynawskie czy angielskie marki coraz częściej przechodzą kryzys tożsamości. Konsumenci to widzą i są ostrożniejsi przy wydawaniu wyższych kwot na niekoniecznie jak widać z raportu niezawodności trwalsze pojazdy. Ale czy tylko o bezawaryjność chodzi? Wszak prestiż ma swoją cenę, a on nie koniecznie idzie w parze z bezawaryjnością.

KOMENTARZE

Reklama

Pierwszy zlot mercedesów w Rzeszowie - klasyki kontra AMG

60 zabytkowych mercedesów pojawiło...

Burza za kierownicą

Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne wyładowania elektryczne. Równie...

U rzeszowskich dealerów jest w czym wybierać

Wydawać się może, iż rynek samochodowy został już raz na zawsze zdefiniowany w zakresie produkcji aut pod potrzeby konkretnych odbiorców. Luksusowe limuzyny, auta dla średniaków, "maluchy", terenówki...

Praktyczne, wygodne, rodzinne - takich aut chcą kobiety

Z badania opinii społecznej na temat wnętrz samochodów wynika, że kobiety przy wyborze auta zwracają uwagę na to, czy posiada ono praktyczne i wygodne wnętrze, wyposażone w wiele miejsc...

Reklama

Nowe Renault Koleos w świetle gwiazd

Grażyna Szapołowska, Bogusław Linda, Lidia Popiel, Aleksandra Nieśpielak, Pascal Brodnicki i Eric Stępniewski mieli okazję przetestować Nowe Renault Koleos na Słowacji. Renault Polska zaprezentowało gościom swojego najnowszego...

Nowe Renault KOLEOS dla Polskich skoczków

Do Polskiego Związku Narciarskiego trafi 10 modeli Renault Koleos w wersji INITIALE PARIS 2.0 dCi 175 X-Tronic 4x4. Nowe Renault Koleos to elegancki, dynamiczny i nowoczesny SUV klasy wyższej. Otrzymane auta staną...

Volkswagen T-Roc - światowa premiera

Poznań – T-Roc, którego światowa premiera miała miejsce wczoraj wieczorem, wyznacza nowy standard w ogromnie popularnym i coraz bardziej liczącym się segmencie rynku. Przedsprzedaż nowego SUV-a Volkswagena rozpocznie się...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY