Reklama

Automoto

Nowości motoryzacyjne

Artykuł Partnera
Dodano: 24.11.2016
30208_lowne
Share
Udostępnij

• Alfa Romeo Giulia Veloce

Giulia w wersji Veloce docelowo trafić ma na większość europejskich rynków, oferowana będzie w dwóch wersjach napędowych. Klienci będą mieli do wyboru benzynowy, czterocylindrowy silnik 2,0 l o mocy 280 KM (5250 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (oferowany już przy 2250 obr./min).

Jako alternatywę producent przewidział też 2,2-litrowego turbodiesla generującego 210 KM (przy 3500 obr./min) i aż 470 Nm dostępne już od 1750 obr./min.

Alfę Romeo Giulia Veloce z silnikiem benzynowym poznamy po nadwoziu lakierowanym na kolor Blue Misano. Dla aut z silnikami Diesla zarezerwowano lakier o nazwie Silverstone Grey. Niezależnie od wersji napędowej samochody otrzymają, sterowany elektronicznie, system napędu 4×4 Q4 i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.

W Paryżu będzie też można zobaczyć inną nową odmianę Giulii – model AE (skrót od angielskiego Advanced Efficiency). To włoska odpowiedź na proekologiczne linie modelowe niemieckiej konkurencji, jak chociażby oferowana przez Audi rodzina Ultra.

• Lexus IS po modernizacji już w Polsce

Japoński sedan nie zmienił się znacząco, lecz dzięki kilku zabiegom wygląda nowocześniej i ciekawiej.

Lexus zastosował m.in. nowe reflektory oraz pokaźny zderzak z dużymi wlotami powietrza. Nie brakuje także świateł do jazdy dziennej w kształcie łuków. Wszystko to nadaje autu agresywnego, sportowego wyglądu. W kabinie natomiast przywitają nas lepsze materiały wykończeniowe, nowy system multimedialny z 10-calowym ekranem, przeprojektowana konsola środkowa i nowe opcje wykończenia.

Gama silników pozostała bez zmian. IS nadal dostępny jest z 2-litrowym sillnikiem Turbo o mocy 241 KM oraz 3,5-litrowym V6 generującym 306 KM

• Skoda Octavia 2017

Najpopularniejszy nowy samochód w Polsce, jeden z najlepiej sprzedających się kompaktów Europy Wschodniej i Środkowej, numer jeden czeskiego producenta – Škoda Octavia sprzedała się w liczbie pięć milionów od swojego debiutu 20 lat temu. Po odświeżeniu auta, Škoda ma zamiar kontynuować dobrą passę. Co zmieniono?

Z zewnątrz delikatnie przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami. Jednocześnie w opcji znajdą się reflektory w pełni diodowe, po raz pierwszy w tym modelu. Design przedniej części został jednak zachowany. Charakterystyczny dla marki grill pozostawiono. Przedni zderzak podzielono pionowo na dwie części, a światła przeciwmgłowe zyskały nowy kształt.

Nową Octavię wyposażono w kilka systemów bezpieczeństwa, których wcześniej nie oferowano. Jest to Trailer Assist, dostępny wcześniej wyłącznie w volkswagenach. Na grillu pojawił się radar, który umożliwia pracę systemu antykolizyjnego z pojazdami i pieszymi.

Kolejne nowości to system ostrzegania przed pojazdami w martwym polu oraz układ ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania. Tym samym czeski kompakt wreszcie stanie się autem kompletnym w swojej klasie, choć jak twierdzi prezes marki Bernhard Maier: Škoda Octavia zawsze była klasą samą w sobie w segmencie samochodów kompaktowych.

• Zupełnie nowa Mazda CX-5 zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Los Angeles już w listopadzie

Nowa generacja kompaktowego. SUV-a – nowoczesny design i udoskonalona technologia. Światowa premiera nowej Mazdy CX-5 odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego Los Angeles 2016.

Mazda zmodyfikowała wszystkie aspekty wzornictwa i technologii wielokrotnie nagradzanego SUV-a, nadając przyjemności z jazdy nowy wymiar. Wprowadziła, między innymi, nową stylistykę nadwozia CX-5, zgodną z filozofią KODO — Dusza Ruchu i podkreślającą niezwykłą harmonię między finezją a mocą.

• Koncern Geely zapowiedział kilka dni temu uruchomienie nowej, globalnej marki produkujące samochody nowej ery. Właśnie zaprezentowano pierwszego SUV-a z Chin, który w dużej mierze wykorzystuje technologie od Volvo.

SUV o nazwie 01 skrywa pod maską technologie od Volvo. Samochód zbudowano na płycie podłogowej CMA, którą wykorzystano do budowy takich modeli jak V40, S40 oraz XC40. Konstrukcja będzie wykorzystywana do budowy kolejnych modeli spod znaku Lynk & Co. Auto nie jest zbyt duże – długość 4,53 m, szerokość 1,85 m, a wysokość 1,65 m. Będzie zatem konkurował z takimi modelami jak Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX czy Toyota C-HR. Stylistyka 01 jest dość oryginalna, ale wytrawne oko zauważy podobieństwo do modeli Porsche.

Pod maską chińskiego SUV-a będą pracować silniki stworzone przez Volvo. Pojawi się tam jednostka trzycylindrowa o pojemności 1,5 litra, ale również większa 2-litrowa zbudowana z czterech cylindrów ułożonych rzędowo. W standardzie napęd będzie przekazywany na przednią oś, ale za dopłatą będzie można zamówić napęd na cztery koła. Wszystkie modele tej marki będą dostępne w wersji hybrydowej plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka). W przyszłości producent wprowadzi napęd w pełni elektryczny.

Lynk & Co 01 będzie dostępny w regularnej sprzedaży, ale również w leasingu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia na określony czas przy wykorzystaniu platformy internetowej. Firma zamierza wprowadzić model sprzedażowy na wzór Tesli, bez tradycyjnych salonów, oparty w głównej mierze na punktach sprzedaży.

• Ford Mondeo ST Line

Samochody poznamy m.in. po przemodelowanych zderzakach, innym wyglądzie osłony chłodnicy i aluminiowych obręczach kół w kolorze Rock Metallic. Wprawne oko dostrzeże też zmienione obudowy lamp przeciwmgielnych w kolorze Gloss Black z wkomponowanymi ledowymi światłami do jazdy dziennej oraz logo ST-Line na przednich błotnikach.

W kabinie znajdziemy m.in. głębiej profilowane fotele z kontrastowymi, czerwonymi, przeszyciami czy – wykończone aluminium – pedały i lewarek zmiany biegów.

Mondeo w wersji ST-Line oferowane będzie z silnikami o mocach od 150 KM do 240 KM. Podstawowy to benzynowy 1,5 l Ecoboost generujący 160 KM. W ofercie są jeszcze benzynowe 2,0 l rozwijające 203 KM i 240 KM.

Dla zwolenników diesli przewidziano jednostki 2,0 l TDCI oferujące odpowiednio: 150 KM, 180 KM i – w odmianie Twin Turbo – 210 KM. Dwie topowe wersje (benzynowa 240 KM i wysokoprężna 210 KM) sprzęgane będą wyłącznie z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią PowerShift o sześciu przełożeniach.

• Nowy Hyundai Azera

Auto ma znacząco odmienny sylwetkę od swojego poprzednika. Auto przypomina raczej potężne coupe niż rodzinnego sedana. 

Efekt udało się uzyskać dzięki dużym wlotom powietrza w przednim zderzaku i wyraźnie opadającej masce przechodzącej w potężną osłonę chłodnicy. Dodatkowo podkreślają go jeszcze wyraźne przetłoczenia w linii bocznej i mocno zaakcentowane, poszerzane, tylne nadkola. Tył zdominowany został przez dekoracyjną listwę „spinającą” reflektory i podwójne, wkomponowane w zderzak, zakończenia układu wydechowego.

• Nowy Nissan Micra

Stylistyka nowego modelu może się podobać. Obłe kształty czwartej generacji ustąpiły miejsca odważnym, zdecydowanym liniom. Podkreślone nadkola, głębokie przetłoczenia i klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach dodają autu sportowego sznytu. Styliści czerpali inspirację z modelu Swap, który można było podziwiać na zeszłorocznym salonie genewskim.

Współczynnik oporu powietrza Cd to 0,29.

Ofertę jednostek napędowych otwiera benzynowy, wolnossący, trzycylindrowy motor o pojemności 1,0 l generujący moc 75 KM. Dla bardziej wymagających nabywców przewidziano turbodoładowaną, trzycylindrową jednostkę 0,9 l rozwijającą 90 KM. Taki sam pułap mocy oferować ma również wysokoprężny silnik 1,5 l dCi z palety Renault.

Lista dodatków obejmuje m.in. inteligentny system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych, system zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych. Klienci będą się też mogli zdecydować na – ułatwiający manewrowanie – Around View Monitor (widok z lotu ptaka w promieniu 360 stopni), a nawet nagłośnienie opracowane przez Bose.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy