Reklama

Mercedes-Benz marką premium numer 1 w Polsce i na świecie

A A A

Dodano: 11-07-2017

Mercedes-Benz marką premium numer 1 w Polsce i na świecie

W pierwszym półroczu 2017 r. Mercedes-Benz zanotował rekordowe wyniki liczby dostaw – do klientów trafiły 1 144 274 samochody (+13,7%), z czego 209 309 w samym czerwcu (+11,1%), plasując się na pozycji światowego lidera klasy premium. Jeszcze bardziej imponujące wzrosty sprzedaży producent ze Stuttgartu uzyskał w Polsce. Od początku roku w naszym kraju zarejestrowano 6836 nowych osobowych Mercedesów (+29%), w tym 841 egzemplarzy modeli Mercedes-AMG (+71%). Dobre wyniki w drugim kwartale przyniosły „Gwieździe” pozycję lidera w tym okresie. Polska jest również czwartym co do wielkości rynkiem zbytu modeli Mercedes-AMG w Europie.

Mercedes-Benz ma za sobą najlepsze półrocze w historii, zarówno w skali globalnej, jak i w skali polskiego rynku. Od stycznia do czerwca w naszym kraju zarejestrowano 6838 nowych osobowych Mercedesów (+29%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 7425 szt., +34%), z czego tylko w czerwcu – 1312 egzemplarzy (+10,4%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 1397 szt., +10,9%). W drugim kwartale br. i w czerwcu producent był numerem 1 wśród marek aut premium, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

Modele spod znaku trójramiennej gwiazdy przodują w licznych segmentach rynku: przykładowo, w czerwcu najczęściej kupowanymi kompaktami premium w Polsce były Mercedesy Klas A i B, najchętniej wybieraną luksusową limuzyną – Klasa S, numerami 1 wśród aut z nadwoziem coupe – Klasy C, E i S Coupe, a najpopularniejszymi SUV-ami klasy średniej – modele GLC i GLC Coupe. Na uwagę zasługują także znakomite wyniki sprzedaży Mercedes-AMG. W czerwcu dostarczono do Polski 159 samochodów sportowej marki (+69%), a od stycznia – już 841 (+71%). Tym samym Polska jest czwartym co do wielkości rynkiem zbytu modeli Mercedes-AMG w Europie.

W ujęciu globalnym pod względem sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce na rynku aut premium. W czerwcu producent był najmocniejszą marką w swoim segmencie nie tylko w Polsce i w rodzimych Niemczech, ale również we Włoszech, Francji, Belgii, Portugalii, Austrii, Korei Południowej, Japonii, Australii, USA, Kanadzie i Brazylii. „Zanotowaliśmy najlepsze półrocze w historii Mercedes-Benz, ze sprzedażą znacznie przekraczającą milion samochodów” – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „Do tego sukcesu przyczyniła się nie tylko popularność naszej rodziny Klasy E, ale również wysoki popyt na SUV-y we wszystkich regionach”.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

Reklama

W Europie sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz osiągnęła nowe szczyty: w pierwszej połowie roku producent przekazał klientom 484 120 samochodów, o 8,9% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W Niemczech dostarczono w tym czasie 151 790 aut (+6,3%). W minionym półroczu producent ze Stuttgartu pobił rekordy sprzedaży na licznych wysokowolumenowych europejskich rynkach, takich jak Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Belgia i Szwajcaria.

Obszarem z najwyższą sprzedażą jednostkową był region Azji i Pacyfiku, gdzie od stycznia do czerwca nabywców znalazło 438 710 nowych Mercedesów (+26,7%) – to najlepszy półroczny wynik w historii firmy. 292 679 aut przypada na rynek chiński (+34,5%). Imponujący wzrost sprzedaży w Państwie Środka wynika m.in. z silnej reprezentacji pojazdów produkowanych lokalnie. Rekordowy poziom liczby dostaw w ciągu półrocza Mercedes-Benz osiągnął także na rynkach Korei Południowej (+47,3%), Australii (+8,5%), Tajwanu (+10,9%) i Indii (+8,7%).

Najlepsze pierwsze półrocze w historii Mercedes-Benz zanotował również w krajach NAFTA: w USA, Kanadzie i Meksyku sprzedano 193 399 aut, o 2,1% więcej niż w analogicznym okresie roku 2016. Rekordowa była też sprzedaż w samym czerwcu – 34 894 szt. (+5,0%).

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele

Bestsellerem w ofercie Mercedes-Benz pozostaje Klasa C – od stycznia do czerwca klientom na świecie dostarczono ponad 210 000 egzemplarzy wersji limuzyna i kombi. Największym rynkiem zbytu modelu były Chiny, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost popytu i nowy rekord sprzedaży Klasy C, m.in. z uwagi na niesłabnące zainteresowanie wersją z przedłużonym rozstawem osi.

Wysokim popytem cieszy się również najinteligentniejszy biznesowy model na rynku, czyli Klasa E. W pierwszej połowie br. sprzedaż wersji limuzyna i kombi wzrosła łącznie do 181 940 egzemplarzy (+68,4%). U dealerów można już zamawiać Klasę E Kabriolet, która dodatkowo wzmocni ofertę modelu. Z limuzyną, kombi, kabrioletem, coupé i uterenowioną odmianą All-Terrain Klasa E ma najszerszą paletę odmian nadwoziowych w swoim segmencie.

Sprzedaż SUV-ów z gwiazdą w pierwszym półroczu br. wzrosła o 13,4%, do 385 044 aut. Wszystkie modele, od GLA do Klasy G, cieszą się wyśmienitą popularnością. Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy ich sprzedaży nie tylko w skali światowej, ale i we wszystkich głównych regionach: w Europie, w krajach Azji i Pacyfiku oraz państwach NAFTA. Liderem sprzedaży w tej grupie aut jest GLC, a za nim plasuje się GLA.

smart

W pierwszej połowie roku producent miejskich aut dostarczył na całym świecie około 70 000 aut. Szczególnie chętnie smarty wybierali klienci w Chinach i Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano więcej egzemplarzy niż w którymkolwiek pierwszym półroczu w historii. Ofertę marki wzmacnia właśnie nowy smart electric drive z napędem elektrycznym; europejskie dostawy modelu z nadwoziem fortwo i forfour rozpoczęły się w ubiegłym miesiącu. 

Wyniki sprzedaży oddziału Mercedes-Benz Cars


Danuta i Ryszard Czach Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Mercedes-Benz

Krakowska 32, 35-111 Rzeszów

Tel:   +48 17 860 12 20

www.czach.mercedes-benz.pl

KOMENTARZE

Serwis Mazdy dla wymagających

W firmie Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mazda, nabywcy samochodów mogą...

Ułatwiamy życie przedsiębiorcom

Odwiedzasz autoryzowany serwis – możesz zawsze liczyć na jego pomoc. Polski rynek samochodów dostawczych przeżywa niebywałe ożywienie. Znak to, że firmy małe i duże rozwijają się i potrzebują "koni roboczych" do wykonywania...

Rzeszów mówi stop wariatom drogowym. Rozpoczyna się kampania społeczna

"Jedź ostrożnie - na swój pogrzeb jeszcze zdążysz - ograniczamy liczbę wypadków’’ – pod takim hasłem rusza w Rzeszowie kampania społeczna...

zobacz więcej
Reklama

Motoryzacyjne święto - TSLA EXPO Rzeszów 2018

1056 zł i 21 groszy - taką kwotę wpisała na kuponie...

Rośnie motocyklowe zagłębie Myszkowskiego. Salon Yamaha Motor otwarty

- Uważam, że bycie motocyklistą to coś niesamowitego. Samochodem człowiek tylko przemieszcza się z punktu A do B, a jazda motocyklem daje frajdę przez...

Nowa Seria Limitowana ,,Dacia Connected by Orange"

W ramach współpracy z marką Orange, Dacia wprowadza nową serię limitowaną na swoich samochodach osobowych. Seria limitowana zbudowana została na wersji Laureate (w przypadku modeli Sandero, Logan...

Rajd Dacia Duster Tour

Renault Polska zaprosiło właścicieli aut Dacia Duster na specjalny rajd Dacia Duster Tour. W rajdzie udział wzięło 40 Dacii Duster, które przyjechały do Wielkopolski z całego kraju.

Reklama

ARKANA - najnowszy crossover renault

Renault już wkrótce zaprezentuje nowego crossovera z segmentu C pod nazwą ARKANA. Premiera showcaru modelu przeznaczonego na wiele rynków na całym świecie odbędzie się podczas tegorocznego międzynarodowego salonu samochodowego...

Światowa premiera Showcar Renault ARKANA

Renault w ramach światowej prapremiery zaprezentowało showcar ARKANA, unikatowy crossover coupe, będący zapowiedzią nowego modelu przeznaczonego na światowe rynki. Innowacyjny w tej kategorii samochodów design będzie...

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje auto dostawcze z elektrycznym napędem

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje właśnie w Hamburgu nowego e-Craftera1 – bezemisyjny samochód z napędem elektrycznym, przeznaczony...

Twój nowy salon Citroëna w Kraczkowej k. Rzeszowa

Do Kraczkowej k. Rzeszowa dumnie powraca 100-letnia marka Citroën. Ceniona francuska marka, która ma zwolenników w całej Polsce, Europie i świecie znów będzie dostępna dla mieszkańców Rzeszowa...

Złoty klucz jakości od pięciu lat niezmienne dla Renault

Renault po raz kolejny otrzymało Złoty Klucz Jakości – nagrodę za najlepszą obsługę klienta w ASO. Renault nieprzerwanie od pięciu lat utrzymuje pozycję lidera w jakości obsługi...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 59

VIP Biznes&Styl Nr 59
w numerze m.in.:

• Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.