Reklama

Espace gama 2017

A A A

Dodano: 26-09-2017

Espace gama 2017

Zainaugurowana w 2015 roku, piąta z kolei generacja Espace zmienia się wraz z wprowadzaną do sprzedaży nową gamą 2017, która bardziej wyraziście eksponuje kluczowe cechy tego samochodu:

  • design i elegancja, podkreślone przez nowy kolor nadwozia i nową ofertę obręczy kół
  • zwiększające komfort elementy wyposażenia
  • gama silników wzbogacona o nową jednostkę benzynową Energy TCe 225 współpracującą
    z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów EDC.

Nowy silnik, opracowany wspólnie z Renault Sport, rozwija moc 224 KM (165 kW) i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm.

  • Dzięki dynamiczniejszym startom i przyspieszeniom na wyższych biegach, zapewnia większą przyjemność prowadzenia w porównaniu do poprzedniego silnika Energy TCe 200.
  • Zużycie paliwa i emisja CO2 pozostają na umiarkowanym poziomie i wynoszą odpowiednio
    6,8 l/100 km i 152 g/km (NEDC).
  • Nowy silnik Energy TCe 225 EDC jest dostępny dla poziomów wyposażenia Zen, Serii Limitowanej Magnetic i Initiale Paris.

Espace gama 2017 reprezentuje najwyższy standard w zakresie dynamiki i przyjemności prowadzenia, dzięki takim mocnym atutom jak układ jezdny 4CONTROL sprzężony z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i personalizowalny system MULTI-SENSE.


Espace, będący symbolem innowacyjności, dobrego stylu i komfortu podróżowania, jest jednym ze sztandarowych modeli w gamie Renault. Od 2015 roku w nowym wcieleniu crossovera sprostał nowym wymaganiom klientów, nie tracąc nic ze swojej tożsamości. Dzięki systemowi 4CONTROL ma lepsze właściwości jezdne, a system MULTI-SENSE umożliwia personalizację doznań z jazdy. Espace z roku modelowego 2017 zyskał na dojrzałości i klasie dzięki nowej gamie obręczy kół, kolorom nadwozia i wystrojom wnętrza. Został też wzbogacony o nowe, bardziej komfortowe elementy wyposażenia, takie jak wentylowane fotele przednie czy ulepszona łączność ze światem dzięki kompatybilności Apple CarPlay i Android Auto systemu R-LINK2 (w zależności od kraju). Do wszystkich tych zalet należy dodać zwiększoną moc i elastyczność pracy, jaką zapewnia nowy silnik Energy TCe 225 EDC. Sandra Gomez, dyrektor programu pojazdów z segmentu D


Nowe elementy wystroju podkreślające styl auta

  • W gamie 2017 Espace pojawił się nowy kolor nadwozia: Szary Titanium (dostępny dla Serii Limitowanej Magnetic).
  • W ofercie są dostępne wszystkie dotychczasowe kolory nadwozia: 8 kolorów metalizowanych (Szary Kasjopea, Szary Platynowy, Beż Dune, Niebieski Celeste, Brąz Kasztanowy, Czarny Etoile, Biała Perła
    i Fioletowy Amethyste dla poziomu wyposażenia Initiale Paris) oraz jeden kolor niemetalizowany (Biel Alpejska).
  • Charakter Espace podkreślają także dwa nowe wzory obręczy kół:
  • 18-calowe, wzór Argonaute w miejsce dotychczasowych 18-calowych obręczy Lapiaz
  • 19-calowe, wzór Quartz przyciemniane.

Nowe, zwiększające komfort podróżowania elementy wyposażenia

Przyjazny już od pierwszego kontaktu dzięki szeroko otwieranym drzwiom i powitalnej animacji na ekranie R-LINK 2, Espace oferuje jeszcze wyższy komfort, który zapewniają nowe elementy wyposażenia:

  • przednie fotele z funkcją wentylacji (dla wersji INITIALE PARIS)
  • kontrastowa skórzana tapicerka w kolorze jasnoszarym
  • nowe, LED-owe oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych, schowku w desce rozdzielczej i schowku
    w środkowym podłokietniku.

Zaawansowane technologie w zasięgu ręki wszystkich pasażerów - Wnętrze high-tech w stałej łączności ze światem

Będące synonimem wysokiej klasy i innowacyjności Renault Espace ma wnętrze wyposażone w liczne zaawansowane technologie, które służą poprawie ergonomii, dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa.

W ramach wdrażania platformy interaktywnej i usług mobilnych nowej generacji Renault EASY CONNECT, Espace gama 2017 oferuje pasażerom nowe funkcje łączności ze światem:

  • Wyświetlanie kopii ekranu smartfona na ekranie R-LINK 2, które umożliwia korzystanie z aplikacji kompatybilnych z samochodem*: Telefon, Wiadomości, Nawigacja i Muzyka. Funkcja ta jest równocześnie kompatybilna z Apple CarPlay w przypadku iPhone’ów i z Google Android Auto
    w przypadku smartfonów z systemem Android.

Nie zapominając o już oferowanych technologiach, takich jak:

  • skrzynia biegów EDC z elektrycznie sterowaną zmianą przełożeń shift by wire, która zapewnia wyjątkową płynność pracy
  • w 100% cyfrowy zespół zegarów i wskaźników na ekranie TFT, który można konfigurować oraz wyświetlacz Head-Up i pionowy, 8,7-calowy, pojemnościowy ekran R-LINK 2
  • system nagłośnienia Bose® Surround System z 12 głośnikami i technologią Centerpoint® 2, zapewniający wysoką jakość dźwięku wszystkim pasażerom.

Elementy wyposażenia uzupełniające systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) już dostępne w Espace, które są obsługiwane za pośrednictwem R-LINK 2 i pełnią funkcje:

  • bezpieczeństwa dzięki aktywnemu regulatorowi prędkości i aktywnemu systemowi wspomagania nagłego hamowania
  • ostrzegania za pomocą systemów kontroli pasa ruchu, kontroli bezpiecznej odległości i monitorowania martwego pola oraz funkcji rozpoznawania znaków drogowych
  • ułatwiania prowadzenia dzięki adaptacyjnym światłom drogowym, przednim, tylnym i bocznym czujnikom parkowania, a także dzięki systemowi wspomagania parkowania Easy Park Assist (parkowanie bez użycia rąk).

Dynamiczne i spersonalizowane prowadzenie samochodu

Espace zawdzięcza swoje wyjątkowe zachowanie na drodze i komfort prowadzenia połączeniu kilku awangardowych technologii. Dzięki nim każdy może prowadzić samochód zgodnie z własnymi upodobaniami.

  • Układ jezdny 4CONTROL steruje kierunkiem skrętu tylnych kół: do 50 km/h* odbywa się on
    w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, zmniejszając w ten sposób promień zawracania
    i zwiększając zwrotność auta. Powyżej tej prędkości progowej tylne koła zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając precyzję toru jazdy i poczucie bezpieczeństwa.
  • Amortyzatory z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia odpowiadają za kontrolę pionowych ruchów nadwozia, dostosowując w sposób ciągły do stu razy na sekundę swoje działanie w zależności od różnych parametrów: stanu nawierzchni, warunków jazdy, ruchów kierownicą itd.
  • Technologie te, jak wszystkie inne służące zwiększaniu przyjemności prowadzenia i komfortu podróżowania, są obsługiwane przez system MULTI-SENSE, dostępny za pośrednictwem ekranu
    R-LINK 2. Dzięki niemu można wybrać jeden z czterech trybów zaprogramowanych fabrycznie (Eco, Komfort, Neutralny i Sport) lub definiowany przez kierowcę tryb Perso.

* W trybie Komfort (60 km/h w trybie Neutralnym i 70 km/h w trybie Sportowym).

Wyjątkowo komfortowy i przestronny

Espace jest wyjątkowo komfortowym i przestronnym autem rodzinnym dzięki swoim 7 miejscom. Podróżowanie jak w klasie biznes zapewniają:

  • doskonale wyprofilowane i obejmujące ciało przednie fotele z poszerzonymi zagłówkami
  • możliwości elektrycznej regulacji wysokości i kąta nachylenia siedziska, nachylenia oparcia i podparcia lędźwiowego (do 6 ustawień zapisywanych w pamięci)
  • trzy identyczne indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń
  • chowane w podłodze fotele w trzecim rzędzie siedzeń, pozwalające uzyskać idealnie płaską podłogę bagażnika o objętości do 2 035 dm3

Praktyczne wnętrze oferujące duże możliwości zmiany aranżacji

Espace gama 2017 jest jak zawsze praktyczna jeśli chodzi o możliwości przewozu pasażerów i bagaży. Dużą rolę odgrywają tu dwie innowacje:

  • funkcja Zmiany aranżacji wnętrza One Touch z możliwością złożenia siedzeń drugiego i trzeciego rzędu jednocześnie lub pojedynczo za pomocą ekranu R-LINK 2 na środkowej konsoli bądź specjalnych przycisków w strefie bagażowej, ewentualnie za pomocą dźwigni umieszczonej z boku każdego siedzenia.
  • elektrycznie otwierana klapa bagażnika, uruchamiana za pomocą karty Renault, przycisku umieszczonego na klapie lub z poziomu deski rozdzielczej w trybie hands free (zależnie od wersji).
    Dostęp do bagażnika jest możliwy nawet jeśli mamy zajęte obydwie ręce, ale mamy przy sobie kartę Renault Hands Free – wystarczy jeden ruch stopy pod tylnym zderzakiem (zależnie od wersji).

INITIALE PARIS: kwintesencja Renault w Espace gama 2017

Oferujący wszystko, co według Renault najlepsze w zakresie komfortu podróżowania, Espace INITIALE PARIS plasuje się na szczycie gamy marki, zwłaszcza dzięki unikatowemu stylowi nadwozia i starannemu dopracowaniu wnętrza.

Jego głównymi wyróżnikami są:

  • kolor nadwozia Fioletowy Amethyste, dostępny wyłącznie dla tej wersji
  • 19-calowe obręcze kół w charakterystycznym stylu
  • specjalne oznakowanie na osłonie chłodnicy
  • tapicerka ze skóry licowej Nappa w kolorze brązowym lub szaro-brązowym Camaieu
  • skóra o ziarnistej fakturze na płatach drzwi i podłokietnikach oraz desce rozdzielczej
  • przednie fotele z regulacją elektryczną, podgrzewane i z funkcją wentylacji
  • przednie i tylne siedzenia z zagłówkami typu „relaks”
  • klejone szyby boczne, które bardziej wyciszają wnętrze
  • wewnętrzne oznakowanie INITIALE PARIS na kierownicy, progach drzwi i zagłówkach oraz przetłoczenia na tapicerce itd.

W gamie 2017 Espace poziom wyposażenia INITIALE PARIS jest dostępny z silnikami Energy dCi 160 EDC (diesel) i Energy TCe 225 EDC (benzyna).

Energy TCe 225 EDC: moc i dynamika na szczycie gamy Renault Espace


Energy TCe 225 EDC jest nową flagową jednostką napędową w gamie Renault. W nowym silniku, opracowanym wspólnie przez konstruktorów z Renault  i Renault Sport, wykorzystano cały kapitał wiedzy i doświadczenie marki w Formule 1, czego efektem są wyjątkowe osiągi tego auta. Wynik 7,6 sekundy przy przyspieszaniu od 0 do 100 km/h mówi bardzo wiele o doznaniach z jazdy. Poza przyjemnością należy dodać komfort, który zapewnia wysoki moment obrotowy, dostępny już od najniższych obrotów oraz umiarkowane zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania. Espace Energy TCe 225 EDC jest dobrym przykładem zwykle trudnego do uzyskania połączenia przyjemności  i rozsądku dzięki zastosowaniu licznych technologii zwiększania efektywności energetycznej. Ali Kassaï, dyrektor produktu


Silnik 1.8 l nowej generacji - Efekt know-how Aliansu Renault-Nissan

W gamie 2017 Espace został wyposażony w unikatową jednostkę benzynową, Energy TCe 225 EDC,
w miejsce dotychczas montowanego silnika Energy TCe 200 EDC.

Reklama
  • To druga odsłona tego silnika w gamie modeli Grupy Renault, po nowym Alpine A110, pod maską którego silnik osiąga moc 252 KM.
  • Ta 4-cylindrowa jednostka o pojemności 8 litra (1 798 cm3) powstała na bazie podzespołów Aliansu Renault-Nissan.

Opracowany przez Renault Sport

Przy opracowaniu tej specyficznej wersji o mocy 224 KM, przeznaczonej dla Espace gama 2017, swoje siły połączyli konstruktorzy z Renault Sport i Renault.

  • Punktem wyjścia była jednostka porównywalna z silnikiem Energy TCe 200 EDC. Konstruktorzy zwiększyli osiągi i przyjemność prowadzenia poprzez zwiększenie pojemności skokowej
    i przeprojektowanie układu dolotowego.
  • Jednocześnie dążyli do zachowania możliwie najlepszej równowagi względem zużycia paliwa.
  • W tym celu znaczną część pracy poświęcono optymalizacji turbosprężarki i układu bezpośredniego wtrysku.
  • Wiele wysiłku włożono również w walkę ze zbędnymi kilogramami, aby umożliwić Espace gama 2017 zachowanie jednego z kluczowych atutów konkurencyjności i zwiększyć stosunek masy do mocy do poziomu 7,2 kg/KM. W efekcie wzrost masy w stosunku do dotychczasowego silnika Energy TCe 200 EDC wyniósł poniżej 5 kg.

Zgodność ze standardami Grupy Renault

Nowy silnik Energy TCe 225 EDC spełnia standardy Grupy Renault pod względem parametrów użytkowych, w szczególności w zakresie niezawodności i poszanowania środowiska.

  • Łączy system odzyskiwania energii podczas hamowania (ESM = Energy Smart Management)
    z systemem Stop & Start, co uprawnia do otrzymania oznaczenia „Energy”.
  • Spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6b.

Większa przyjemność prowadzenia bez większego zużycia paliwa

Nowy silnik Energy TCe 225 EDC zwiększa dynamikę i przyjemność prowadzenia Renault Espace. Wzrost mocy i momentu obrotowego wynosi odpowiednio +12,5% i +15%.

  • Maksymalna moc wynosi 224 KM (165 kW) przy 5 600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy, dostępny w poszerzonym zakresie od 1 750 do 5 000 obr./min – 300 Nm.
  • Silnik zapewnia rewelacyjne osiągi: od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy, o 1 sekundę mniej
    w porównaniu do Energy TCe 200 EDC.
  • Inne godne uwagi osiągi to 400 m ze startu zatrzymanego w 15,6 sekundy (-0,8 s) i 1 000 m ze startu zatrzymanego w 28,1 sekundy (-1,4 s).

Atuty skrzyni biegów EDC7

W gamie 2017 Espace nowy silnik Energy TCe 225 EDC jest dostępny wyłącznie z automatyczną,7-stopniową skrzynią biegów EDC.

  • Zachowuje ona to samo krótkie zestopniowanie, co w przypadku silnika Energy TCe 200 EDC.
  • Zmieniony został natomiast algorytm zmiany przełożeń, aby dostosować ją do nowych wartości mocy
    i momentu obrotowego silnika Energy TCe 225 EDC, w szczególności dla zachowania doskonałych przyspieszeń na wyższych biegach.
  • Espace gama 2017 napędzany tym silnikiem potrzebuje zaledwie 5,7 sekundy, aby przyspieszyć od 80 do 120 km/h na szóstym biegu (-1 s w porównaniu do Energy TCe 200 EDC).

Umiarkowane zużycie paliwa

Zwiększenie mocy i momentu obrotowego, a zatem także dynamiki i przyjemności prowadzenia nie spowodowało jednak wzrostu zużycia paliwa.

  • Espace Energy TCe 225 EDC uzyskał homologację na 6,8 l/100 km i 152 g CO2/km (wg normy NEDC).
  • Odpowiada to umiarkowanemu wzrostowi o 8,5% w porównaniu do poprzedniego silnika Energy TCe 200 EDC (6,2 l/100 km i 140 g CO2/km).
  • Dzięki poprawie zakresu dostępności mocy i momentu obrotowego zmierzony wzrost zużycia paliwa
    w rzeczywistych warunkach użytkowania samochodu wyniósł zaledwie 0,1 l/100 km.

Technologie zwiększające osiągi i efektywność energetyczną samochodu

W nowym silniku Energy TCe 225 EDC montowanym w Espace gama 2017, podobnie jak w jego poprzedniku Energy TCe 200 EDC, wykorzystano liczne technologie najnowszej generacji, które służą zwiększeniu jego efektywności energetycznej. Wśród nich należy wymienić:

  • pompę oleju o zmiennej pojemności skokowej, mniej energochłonną przy niezmienionej skuteczności smarowania
  • kolektor dolotowy o zmiennej geometrii, który pozwala zoptymalizować sprawność spalania dzięki technologii zmiennego zawirowania mieszanki paliwowo-powietrznej („swirl”) w cylindrze
  • powłoki tłoków DLC (Diamond Like Carbon) i wykończenie powierzchni cylindrów w technologii Bore Spray Coating w celu zmniejszenia oporów tarcia
  • technologię Thermo-management, która przyspiesza wzrost temperatury w komorach spalania
    i ogranicza straty energii.

Dwie wzajemnie uzupełniające się innowacje

Konstruktorom z Renault i Renault Sport, którzy wspólnie pracowali nad silnikiem Energy TCe 225 EDC, udało się zastosować technologie zwiększające osiągi przy równoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Dwiema głównymi innowacjami są:

  • dwukanałowa turbosprężarka (Twin Scroll), która zapewnia silnikowi o pojemności 1,8 litra osiągi porównywalne z parametrami silnika dwulitrowego, bez zakłócenia równowagi ciśnień oraz ze zwiększeniem elastyczności i szybkości reakcji układu na niskich obrotach
  • podwójny układ zmiennych faz rozrządu w połączeniu z trójpołożeniową blokadą skrzyni biegów Intermediate Shift Lock nowej generacji, który pozwala zwiększyć dostępny moment obrotowy na niskich obrotach, zoptymalizować spalanie mieszanki podczas ruszania z miejsca oraz zwiększyć efektywność energetyczną silnika.

Dwa udoskonalenia zwiększające moc silnika

Wśród licznych technologii służących zwiększaniu osiągów silnika Energy TCe 225 EDC, dwie z nich zasługują na szczególną uwagę:

  • elektrycznie sterowany zawór upustowy spalin (electric wastegate) w układzie turbodoładowania, który zwiększa szybkość reakcji tego układu
  • ośmiootworowe rozpylacze wtryskiwaczy, które zapewniają większy wydatek paliwa i jego optymalne rozprowadzenie w komorze spalania. Ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów


Trzy pytania do Thierry Coquiot, kierownika projektu adaptacji silnika w Renault

Jak przebiegała współpraca konstruktorów z Renault z konstruktorami z Renault Sport w ramach prac nad nowym silnikiem i jego adaptacją do modelu Espace?

Od samego początku założenia techniczne projektu przewidywały opracowanie silnika kompatybilnego zarówno z nowym Alpine A110, jak i Renault Espace. W przypadku ultralekkiego Alpine A110 priorytetem było zwiększenie mocy i maksymalnych obrotów silnika. W przypadku Espace, który kojarzy się z bardziej „grzecznym” sposobem użytkowania, prace zmierzały głównie w kierunku zwiększenia momentu obrotowego na niskich obrotach, aby zapewnić większą dynamikę i przyjemność prowadzenia samochodu.

Wykorzystując bogate doświadczenie w zakresie silników sportowych, specjaliści z Renault Sport skupili się na tych założeniach technicznych, przy wsparciu konstruktorów z Renault. Ponadto dzięki współpracy Renault Sport z Renault Sport Formula One Team niektóre obliczenia potrzebne dla Alpine, dotyczące na przykład obróbki cieplnej głowicy, zostały przeprowadzone przez konstruktorów z F1. Espace bezpośrednio na tym skorzystał. Mamy zatem pod maską tego auta silnik niewątpliwie „ustatkowany”, ale mający w swoich genach wszelkie cechy silnika sportowego.

Jakie są wprowadzone w tym silniku najważniejsze usprawnienia techniczne w porównaniu do jego poprzednika Energy TCe 200 EDC?

W pierwszej kolejności skupiliśmy się na tłokach, korbowodach i wale korbowym, aby zwiększyć pojemność skokową z 1,6 do 1,8 litra.  Wał korbowy, identyczny jak w Alpine, ma obecnie 8 przeciwwag zamiast 4, aby uwzględnić wzrost maksymalnej prędkości obrotowej. Jest on teraz w stanie wytrzymać nawet 7 000 obr./min.

Prace nad udoskonaleniem pompy wtryskowej i wtryskiwaczy pozwoliły uzyskać większe natężenie przepływu i zoptymalizować wtrysk paliwa. Modyfikacje w obrębie głowicy i zaworów oraz zastosowanie nowej uszczelki pod głowicę pozwoliły dostosować silnik do obciążeń termomechanicznych związanych mocą Alpine. Pośród innych istotnych modyfikacji warto również wspomnieć o zmianie algorytmu faz rozrządu dla zapewnienia lepszego wypełnienia komór spalania przy wysokich obrotach, pompę wodną kompatybilną ze zwiększonymi do 7 000 obr./min maksymalnymi obrotami oraz kolektor wydechowy i turbosprężarkę Twin Scroll, umożliwiające uzyskanie najlepszego kompromisu między momentem obrotowym przy niskich obrotach a maksymalną mocą silnika.

Jakie są różnice między tym silnikiem a jego wersją o mocy 252 KM, montowaną w nowym Alpine A110?

Podstawowa różnica tkwi w turbosprężarce, która musiała spełnić podwójne wymagania techniczne dla Espace i Alpine A110: maksymalny moment obrotowy przy 1 750 obr./min w przypadku Espace
i maksymalna moc uzyskiwana przy 6 000 obr./min w przypadku Alpine. Większość części jest wspólna, ale w przypadku Espace zdecydowaliśmy się na zastosowanie kolektora wydechowego i dwukanałowego układu turbodoładowania Twin Scroll, który zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach. Również koło kompresji było oddzielnie projektowane dla każdej z dwóch wersji.

Ponadto w Alpine musieliśmy zmodyfikować wskaźnik poziomu oleju, aby poprawić dostęp do niego w komorze silnika, opracować specjalną, półsuchą miskę olejową z płytą przeciwrozbryzgową w celu zapewnienia kompatybilności z bardzo silnymi bocznymi przyspieszeniami oraz wzmocnić koło dwumasowe z powodu większego momentu obrotowego.

Niemniej mamy tu do czynienia z bardzo zbliżoną, żeby nie powiedzieć identyczną konstrukcją silnika w obydwu modelach. Konia z rzędem temu, kto znajdzie jakiekolwiek zewnętrzne różnice między nimi.

Kompletna gama silników

Gama 2017 Renault Espace jest wciąż oferowana z trzema silnikami, ponieważ poza nową jednostką Energy TCe 225 EDC nadal dostępne są silniki Energy dCi 130 i Energy dCi 160 EDC.

Silnik Energy dCi 130: dynamika za przystępną cenę

Silnik Energy dCi 130, powszechnie ceniony za krótkie czasy reakcji i efektywność energetyczną, jest montowany z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów.

  • Rozwija moc 130 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm, dostępny już przy 1 750 obr./min.
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,4 l/100 km, a emisja CO2 – 116 g/km.

Silnik Energy dCi 160 EDC: elastyczność i krótkie czasy reakcji

Silnik Energy dCi 160 EDC jest wyposażony w technologię Renault Twin Turbo, która zapewnia przyjemność prowadzenia i zużycie paliwa na najlepszym dostępnym na rynku poziomie. Silnik jest dostępny zawsze z automatyczną skrzynią biegów EDC.

  • Rozwija moc 160 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm, dostępny już przy 1 750 obr./min (265 Nm przy 1 250 obr./min).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,6 l/100 km*, a emisja CO2 – 120 g/km.

* Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalone zgodnie ze standardową metodą pomiaru określoną w obowiązujących przepisach dotyczących homologacji pojazdów.

Salon Renault znajdziecie Państwo w Rzeszowie przy al. Armii Krajowej 82.

Infolinia 17 859 15 00, www.autospektrum.pl

 

KOMENTARZE

Sprawdzone auta używane czy to możliwe?

Zazwyczaj opowieść brzmi tak: Volkswagena kupiłem w Niemczech. Idealny...

Odwiedzasz nasz serwis - unikasz kłopotów

- Samochody ze znaczkiem Dacia na masce przed laty były synonimem...

Jakie wnętrza aut lubią Polacy ? Są bardzo praktyczni

Badanie opinii społecznej nt. wnętrz samochodów pokazało, że Polacy są bardzo praktyczni. Po pierwsze większość preferuje ciemne wnętrza (60%), po drugie najważniejsze jest poczucie...

Renault ma najlepsze salony w Polsce !

Renault znalazło się na pierwszym miejscu w 14. Wielkim Teście Salonów przeprowadzonym przez tygodnik "Auto Świat". Do grona firm uznanych za czołowe należy także Dacia.

zobacz więcej
Reklama

Światowa premiera podczas TechCrunch 2017 w Berlinie

MOIA przedstawiła ofertę z dziedziny Ride-Poolingu...

Nowa definicja współczesnego luksusu

Wnętrze Klasy A reprezentuje zupełnie nowe podejście do projektowania i...

Rzeszowska policja dostała motocykl Harley-Davidson

Komenda Miejska Policji w Rzeszowie to jedyna drogówka...

Wyprzedaż samochodów z rocznika 2017

Ruszyła wyprzedaż Volkswagenów z rocznika 2017. Oprócz rabatów kwotowych w salonach Volkswagena można otrzymać pakiet przeglądów na 4 lata za jedyne 99 zł. Korzyść jest zatem podwójna, bo nie tylko okazyjnie można...

Volkswagen zainwestuje 22,8 miliarda euro w fabryki na całym świecie

Poznań – Marka Volkswagen konsekwentnie wdraża strategię Transform 2025+. Główny nacisk położono na dalszy rozwój produkcji opartej na wykorzystaniu modułowych...

Mazda przedstawia swój nowy model flagowy podczas L.A. Auto Show

Podczas zbliżającego się salonu samochodowego Los Angeles Auto Show Mazda Motor Corporation przedstawi gruntownie zmodernizowany i udoskonalony sedan Mazda 6. W najnowszej...

Reklama

ZOE Star Wars - gwiezdna seria limitowana

Renault świętuje partnerską współpracę z producentami STAR WARS™ i prezentuje limitowaną serię swojego najbardziej awangardowego samochodu ZOE, który jest liderem wśród samochodów elektrycznych w Europie...

Renault Master po raz kolejny w tym roku numerem 1 sprzedaży wśród samochodów dostawczych w Polsce

Renault Master już po raz kolejny w tym roku okazało się najchętniej wybieranym wśród modeli...

Topowe oceny w teście Euro NCAP: pięć gwiazdek dla Klasy X za poziom bezpieczeństwa

Stuttgart. Nowa Klasa X otrzymała pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę w niezależnym teście bezpieczeństwa Euro...

Audi przekazało nowe, służbowe samochody gwiazdom Realu Madryt

Ingolstadt/Madryt, 24 listopada 2017 r. Piłkarze mistrzowskiego hiszpańskiego klubu piłkarskiego Real Madryt, w nowym sezonie ponownie jeździć będą samochodami marki...

Zima za kierownicą - jak się do niej przygotować

Do początku kalendarzowej zimy pozostało jeszcze trochę czasu, ale już teraz zdarzają się mroźne, a nawet śnieżne dni. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie do jazdy w trudnych...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Listopad-Grudzień

VIP Listopad-Grudzień
w numerze m.in.:

• VIP tylko pyta - z Markiem Dareckim o przemyśle 4.0 • Ks. prof. Michał Heller i prof. Krzysztof Jakowicz • Rusza zimowa wyprawa na K2
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY