Reklama

Nowy Nissan LEAF po raz pierwszy w Polsce!

A A A

Dodano: 22-11-2017

Fot. Nissan

Fot. Nissan

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›

Od czasu swojej premiery w 2010 roku Nissan LEAF przełamywał kolejne stereotypy na temat samochodów elektrycznych, jednocześnie zdobywając pozycję światowego lidera. Po siedmiu latach i ponad 300.000 sprzedanych egzemplarzach japoński producent wprowadza drugą generację swojego flagowego pojazdu zeroemisyjnego, której polska premiera odbędzie się na Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market. Zwiększony zasięg oraz szereg zaawansowanych technologii sprawiają, że LEAF po raz kolejny wyznacza standardy wśród samochód elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy.

Nowy Nissan LEAF stanowi kolejny etap w rozwoju powszechnie dostępnej elektromobilności. Zwiększony do 378 kilometrów* zasięg sprawia, że wizerunek typowo miejskiego auta przestaje być aktualny, gdyż bez potrzeby ładowania może on pokonać trasę z Warszawy do Krakowa, Poznania lub nawet Gdańska. Dodatkowo szereg innowacyjnych rozwiązań przekłada się nie tylko na bezpieczeństwo, ale również komfort podróżowania. Doskonałym przykładem jest wprowadzająca tryb autonomicznej jazdy funkcja ProPILOT lub e-Pedal umożliwiający ruszanie, zmianę prędkości oraz zatrzymywanie się przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia.

Klienci indywidualni oraz flotowi mają często bardzo różne oczekiwania względem wybieranych pojazdów. Jako światowy lider w segmencie samochodów elektrycznych zdążyliśmy bardzo dobrze poznać ich wymagania, a co za tym idzie zaprojektować model, za którego kierownicą przedstawiciele obu grup będą siadać z przyjemnością. Począwszy od dynamicznego wyglądu, a kończąc na szeregu zaawansowanych rozwiązań technologicznych nowy LEAF stanowi wizytówkę Inteligentnej Mobilności Nissana, czyli naszej wizji przyszłości” – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.

Wprowadzenie na rynek kolejnej generacji modelu LEAF wyznacza również nowy kierunek w rozwoju motoryzacji, w której samochód zeroemisyjny będzie posiadał znacznie więcej zadań niż obecnie poruszające się po drogach pojazdy. Wprowadzany na rynek model to nie tylko auto elektryczne, ale również mobilna jednostka zasilająca wyposażona w funkcję przesyłania energii w obu kierunkach. W rezultacie po podłączeniu do ładowarki Vehicle-to-Grid samochód będzie mógł przez pewien czas zasilać dom lub biuro.

Strategia rozwoju elektromobilności Nissana opiera się na czterech filarach, a samochód stanowi tylko jeden z nich. Pozostałe skupiają się na rozwoju infrastruktury stacji ładowania, opracowaniu nowych ładowarek do biur i domów, a także dawaniu kierowcom możliwości bezpłatnej jazdy. Dzięki systemowi dwukierunkowego przepływu energii kierowcy będą mogli w przyszłości pobierać energię z sieci do samochodu, a potem odsprzedawać ją z powrotem. To rozwiązanie jest już testowane przez klientów flotowych w Danii” – dodaje Dorota Pajączkowska.

Nissan LEAF trzyma cenę

Dłuższy zasięg, szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz dynamiczny wygląd mają swoje odzwierciedlenie również w prognozowanej wartości rezydualnej modelu. Według raportu przygotowanego przez firmę Eurotax, eksperta w zakresie monitorowania rynku motoryzacyjnego, nowy Nissan LEAF będzie liderem w swoim segmencie. Prognozowana wartość rezydualna po 36 miesiącach i 60 000 przejechanych kilometrach dla wersji Acenta wynosi 56,1% , a dla N-Connecta – 57,3%. W obu przypadkach zeroemisyjny Nissan wyprzedza swoich konkurentów.

Reklama

Do tej pory klienci indywidualni oraz flotowi planujący zakup samochodu elektrycznego nie zawsze wiedzieli za jaką cenę będą mogli po kilku latach odsprzedać swój pojazd. Raport przygotowanych przez Eurotax wskazuje, że już teraz auta zeroemisyjne pod kątem wartości rezydualnej nie odbiegają znacząco od swoich konkurentów wyposażonych w silniki spalinowe. Co więcej, wraz ze wzrostem sprzedaży w tym segmencie rynku oraz rozwojem infrastruktury do ładowania możemy się spodziewać, że wartość rezydualna samochodów elektrycznych będzie z każdym rokiem rosnąć” – powiedział Cezary Ładak, odpowiedzialny w Nissan Sales CEE za program samochodów używanych.

Technologie służące kierowcy

Nowy Nissan LEAF oferuje zwiększony do 378 km* zasięg na jednym ładowaniu, co pozwala na dłuższe podróże trasami wyznaczonymi przez coraz szerszą sieć stacji szybkiego ładowania CHAdeMO. Elektryczny zespół napędowy rozwija 110 kW (150 KM) mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Wartości te zapewniają dynamiczne przyspieszenie i niezrównaną przyjemność z jazdy.

Samochód jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT, zwiększający pewność i podnoszący komfort prowadzenia pojazdu. ProPILOT wykorzystuje układ kierowniczy, hamowanie i przyspieszanie, aby wspomóc kierowcę w czasie jazdy jednym pasem ruchu, zarówno przy małej prędkości, jak i w płynnym ruchu autostradowym. Podczas jazdy w korku ProPILOT umożliwia również autonomiczne zwalnianie, aż do zatrzymania się, a następnie ponowne podążanie za poprzedzającym pojazdem, kiedy tylko ruch zostanie wznowiony. Elementem systemu jest również ProPILOT Park, umożliwiający w pełni autonomiczne parkowanie.

Rewolucyjny e?Pedal w nowym Nissanie LEAF zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia hamulce hydrauliczne i cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu przy jednoczesnym odzyskiwaniu energii z hamowania, która doładowuje akumulator. Pojazd pozostaje nieruchomy — nawet na wzniesieniu — dopóki pedał przyspieszenia nie zostanie ponownie wciśnięty. Takie rozwiązanie zmniejsza stres związany z prowadzeniem pojazdu w niespotykanym wcześniej stopniu.

Nowy Nissan LEAF jest czymś znacznie więcej niż w 100% elektrycznym samochodem. To także mobilna jednostka zasilająca z funkcją przesyłu energii w obu kierunkach. Oznacza to możliwość oddawania energii do sieci po podłączeniu pojazdu do systemu zasilania domu lub biura. Dzięki innowacyjnej technologii Nissana umożliwiającej podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej LEAF może oddawać nadwyżki energii, przyczyniając się do uzupełniania niedoborów w lokalnej sieci i stabilizowania jej obciążenia.

Elektryzujący design

Smukła, dynamiczna sylwetka oraz doskonałe właściwości aerodynamiczne sprawiają, że trafia on w upodobania klientów. Każdy, komu znane są charakterystyczne detale stylistyczne Nissana, rozpozna kształt bumerangu w kloszach lamp i motyw litery V z przodu, płaski niebieski grill, a także niebieską listwę na tylnym zderzaku.

Wnętrze nowego Nissana LEAF zostało gruntownie przeprojektowane. Jest skoncentrowane na kierowcy, a przemyślane zagospodarowanie przestrzeni zapewnia optymalną funkcjonalność. Przedni panel w formie „szybującego skrzydła” oraz intensywnie niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy sprzyjają relaksowi i podkreślają minimalistyczną estetykę. Na nowym kolorowym ekranie (TFT) o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym powiadomienia z systemu Safety Shield, informacje o zapasie mocy oraz komunikaty z systemów audio i nawigacji. W celu zapewnienia rozszerzonej łączności samochód wyposażono w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w zależności od rynku).

KOMENTARZE

Milion samochodów elektrycznych w 10 lat?

Analiza formularzy ubiegłorocznych edycji konkursu ECO-MIASTO pokazała...

Renault Samsung Motors zaprezentowało nowego SM3 Z.E. o zwiększonym o ponad 50% zasięgu

Koncern Renault Samsung Motors zaprezentował nowy model SM3 Z.E. Grupa Renault kontynuuje odświeżanie swojej linii produktowej...

Renault Zoe, najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Europie

Renault zaprezentowało nowy silnik elektryczny R110 i model ZOE gamę 2018. Ten najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny będzie pierwszym...

zobacz więcej
Reklama

Nissan Qashqai z systemem ProPILOT już w sprzedaży

System ProPILOT, czyli najnowocześniejsza technologia...

Nowe oblicze samochodów rodziny Q: Audi Q8

Audi Q8 łączy w sobie cechy eleganckiego, czterodrzwiowego, luksusowego...

Nowe Audi A1 Sportback - idealny towarzysz miejskiego stylu życia

Ingolstadt, 20 czerwca 2018 r. Audi A1 zadebiutowało w roku 2010 jako zupełnie nowa seria modelowa czterech pierścieni. W tym roku na drogi wyjeżdża druga generacja...

Renault Master Z.E. - Pierwszy model elektryczny w służbie PostNL w Holandii

SCHIPHOL-RIJK – PostNL zaczęła korzystać z dwóch samochodów Renault Master Z.E., pierwszego w Europie elektrycznego furgonu. Ten bezemisyjny...

Reklama

Patrz na drogę!

Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą SMS-y w czasie jazdy – zdarza się też, że robią selfie...

Nowe Porsche Studio otwarte w Mediolanie

Firma Porsche wspólnie ze swoją filią Porsche Design oferuje klientom w Mediolanie ekscytujące połączenie fascynujących samochodów sportowych i ekskluzywnych produktów lifestyle’owych – wszystko pod jednym dachem...

27. Rajd Rzeszowski. Bez mistrzostw Europy, ale z plejadą aut historycznych

Tegoroczny, 27. Rajd Rzeszowski nie znalazł się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), ale miłośnicy brawurowej, widowiskowej jazdy po wymagających...

Polskie drogi znów wśród najniebezpieczniejszych w Europie

Polska ma najwyższy wskaźnik śmiertelnych ofiar wypadków na miliard przejechanych kilometrów w Europie*. Ryzyko na naszych drogach jest około cztery razy większe niż w Norwegii...

Audi A4 Limousine i Audi A4 Avant: świetnie sprzedające się modele w najnowszej odsłonie

Audi czyni swój sprzedający się z sukcesami model klasy średniej jeszcze bardziej atrakcyjnym. W roku modelowym...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 58

VIP Biznes&Styl Nr. 58
w numerze m.in.:

• JIVR Bike z Mielca • Nauka uprawiana w symbiozie z biznesem • Lekarz, który zaraził się wirusem podróży • Twarze Podkarpacia. 10 lat VIP Biznes&Styl • Plakaty Wiesława Grzegorczyka • Kongres TSLA Expo 2018 Autosan wstaje z kolan • 50 lat zapory i elektrowni
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.