Reklama

Nowy Nissan LEAF po raz pierwszy w Polsce!

A A A

Dodano: 22-11-2017

Fot. Nissan

Fot. Nissan

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›

Od czasu swojej premiery w 2010 roku Nissan LEAF przełamywał kolejne stereotypy na temat samochodów elektrycznych, jednocześnie zdobywając pozycję światowego lidera. Po siedmiu latach i ponad 300.000 sprzedanych egzemplarzach japoński producent wprowadza drugą generację swojego flagowego pojazdu zeroemisyjnego, której polska premiera odbędzie się na Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market. Zwiększony zasięg oraz szereg zaawansowanych technologii sprawiają, że LEAF po raz kolejny wyznacza standardy wśród samochód elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy.

Nowy Nissan LEAF stanowi kolejny etap w rozwoju powszechnie dostępnej elektromobilności. Zwiększony do 378 kilometrów* zasięg sprawia, że wizerunek typowo miejskiego auta przestaje być aktualny, gdyż bez potrzeby ładowania może on pokonać trasę z Warszawy do Krakowa, Poznania lub nawet Gdańska. Dodatkowo szereg innowacyjnych rozwiązań przekłada się nie tylko na bezpieczeństwo, ale również komfort podróżowania. Doskonałym przykładem jest wprowadzająca tryb autonomicznej jazdy funkcja ProPILOT lub e-Pedal umożliwiający ruszanie, zmianę prędkości oraz zatrzymywanie się przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia.

Klienci indywidualni oraz flotowi mają często bardzo różne oczekiwania względem wybieranych pojazdów. Jako światowy lider w segmencie samochodów elektrycznych zdążyliśmy bardzo dobrze poznać ich wymagania, a co za tym idzie zaprojektować model, za którego kierownicą przedstawiciele obu grup będą siadać z przyjemnością. Począwszy od dynamicznego wyglądu, a kończąc na szeregu zaawansowanych rozwiązań technologicznych nowy LEAF stanowi wizytówkę Inteligentnej Mobilności Nissana, czyli naszej wizji przyszłości” – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.

Wprowadzenie na rynek kolejnej generacji modelu LEAF wyznacza również nowy kierunek w rozwoju motoryzacji, w której samochód zeroemisyjny będzie posiadał znacznie więcej zadań niż obecnie poruszające się po drogach pojazdy. Wprowadzany na rynek model to nie tylko auto elektryczne, ale również mobilna jednostka zasilająca wyposażona w funkcję przesyłania energii w obu kierunkach. W rezultacie po podłączeniu do ładowarki Vehicle-to-Grid samochód będzie mógł przez pewien czas zasilać dom lub biuro.

Strategia rozwoju elektromobilności Nissana opiera się na czterech filarach, a samochód stanowi tylko jeden z nich. Pozostałe skupiają się na rozwoju infrastruktury stacji ładowania, opracowaniu nowych ładowarek do biur i domów, a także dawaniu kierowcom możliwości bezpłatnej jazdy. Dzięki systemowi dwukierunkowego przepływu energii kierowcy będą mogli w przyszłości pobierać energię z sieci do samochodu, a potem odsprzedawać ją z powrotem. To rozwiązanie jest już testowane przez klientów flotowych w Danii” – dodaje Dorota Pajączkowska.

Nissan LEAF trzyma cenę

Dłuższy zasięg, szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz dynamiczny wygląd mają swoje odzwierciedlenie również w prognozowanej wartości rezydualnej modelu. Według raportu przygotowanego przez firmę Eurotax, eksperta w zakresie monitorowania rynku motoryzacyjnego, nowy Nissan LEAF będzie liderem w swoim segmencie. Prognozowana wartość rezydualna po 36 miesiącach i 60 000 przejechanych kilometrach dla wersji Acenta wynosi 56,1% , a dla N-Connecta – 57,3%. W obu przypadkach zeroemisyjny Nissan wyprzedza swoich konkurentów.

Reklama

Do tej pory klienci indywidualni oraz flotowi planujący zakup samochodu elektrycznego nie zawsze wiedzieli za jaką cenę będą mogli po kilku latach odsprzedać swój pojazd. Raport przygotowanych przez Eurotax wskazuje, że już teraz auta zeroemisyjne pod kątem wartości rezydualnej nie odbiegają znacząco od swoich konkurentów wyposażonych w silniki spalinowe. Co więcej, wraz ze wzrostem sprzedaży w tym segmencie rynku oraz rozwojem infrastruktury do ładowania możemy się spodziewać, że wartość rezydualna samochodów elektrycznych będzie z każdym rokiem rosnąć” – powiedział Cezary Ładak, odpowiedzialny w Nissan Sales CEE za program samochodów używanych.

Technologie służące kierowcy

Nowy Nissan LEAF oferuje zwiększony do 378 km* zasięg na jednym ładowaniu, co pozwala na dłuższe podróże trasami wyznaczonymi przez coraz szerszą sieć stacji szybkiego ładowania CHAdeMO. Elektryczny zespół napędowy rozwija 110 kW (150 KM) mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Wartości te zapewniają dynamiczne przyspieszenie i niezrównaną przyjemność z jazdy.

Samochód jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT, zwiększający pewność i podnoszący komfort prowadzenia pojazdu. ProPILOT wykorzystuje układ kierowniczy, hamowanie i przyspieszanie, aby wspomóc kierowcę w czasie jazdy jednym pasem ruchu, zarówno przy małej prędkości, jak i w płynnym ruchu autostradowym. Podczas jazdy w korku ProPILOT umożliwia również autonomiczne zwalnianie, aż do zatrzymania się, a następnie ponowne podążanie za poprzedzającym pojazdem, kiedy tylko ruch zostanie wznowiony. Elementem systemu jest również ProPILOT Park, umożliwiający w pełni autonomiczne parkowanie.

Rewolucyjny e?Pedal w nowym Nissanie LEAF zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia hamulce hydrauliczne i cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu przy jednoczesnym odzyskiwaniu energii z hamowania, która doładowuje akumulator. Pojazd pozostaje nieruchomy — nawet na wzniesieniu — dopóki pedał przyspieszenia nie zostanie ponownie wciśnięty. Takie rozwiązanie zmniejsza stres związany z prowadzeniem pojazdu w niespotykanym wcześniej stopniu.

Nowy Nissan LEAF jest czymś znacznie więcej niż w 100% elektrycznym samochodem. To także mobilna jednostka zasilająca z funkcją przesyłu energii w obu kierunkach. Oznacza to możliwość oddawania energii do sieci po podłączeniu pojazdu do systemu zasilania domu lub biura. Dzięki innowacyjnej technologii Nissana umożliwiającej podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej LEAF może oddawać nadwyżki energii, przyczyniając się do uzupełniania niedoborów w lokalnej sieci i stabilizowania jej obciążenia.

Elektryzujący design

Smukła, dynamiczna sylwetka oraz doskonałe właściwości aerodynamiczne sprawiają, że trafia on w upodobania klientów. Każdy, komu znane są charakterystyczne detale stylistyczne Nissana, rozpozna kształt bumerangu w kloszach lamp i motyw litery V z przodu, płaski niebieski grill, a także niebieską listwę na tylnym zderzaku.

Wnętrze nowego Nissana LEAF zostało gruntownie przeprojektowane. Jest skoncentrowane na kierowcy, a przemyślane zagospodarowanie przestrzeni zapewnia optymalną funkcjonalność. Przedni panel w formie „szybującego skrzydła” oraz intensywnie niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy sprzyjają relaksowi i podkreślają minimalistyczną estetykę. Na nowym kolorowym ekranie (TFT) o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym powiadomienia z systemu Safety Shield, informacje o zapasie mocy oraz komunikaty z systemów audio i nawigacji. W celu zapewnienia rozszerzonej łączności samochód wyposażono w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w zależności od rynku).

KOMENTARZE

Milion samochodów elektrycznych w 10 lat?

Analiza formularzy ubiegłorocznych edycji konkursu ECO-MIASTO pokazała...

Renault Samsung Motors zaprezentowało nowego SM3 Z.E. o zwiększonym o ponad 50% zasięgu

Koncern Renault Samsung Motors zaprezentował nowy model SM3 Z.E. Grupa Renault kontynuuje odświeżanie swojej linii produktowej...

Reklama

Konserwacja łożysk - rzeczy, o których musisz pamiętać

W układach mechanicznych łożyska...

Robert Lewandowski i inni piłkarze Bayernu Monachium odebrali nowe modele Audi

Bayern Monachium konsekwentnie wybiera samochody marki Audi. Piłkarze i trenerzy mistrzowskiego klubu wykorzystali przerwę w światowych rozgrywkach...

Sukces Renault na targach Warsaw Home

Jak, gdzie i do kogo kierować przekaz o znaczeniu designu i innowacji dla marki? Renault zadziałało nieszablonowo i zaprezentowało Renault Home na największych w Polsce targach wystroju wnętrz Warsaw Home 2017. W pięknym...

TyrePol - gwarancja jakości i zadowolenia w zakresie dostawy opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych

TyrePol Sp. z o. o. to firma zajmująca się dystrybucją opon, która powstała w...

Reklama

Opel Vivaro: idealny partner w podróży, wszechstronny i nowoczesny luksusowy transporter

Rüsselsheim/Warszawa. Opel Vivaro: wszechstronność, wydajność i wielki sukces. Kilka tygodni temu z linii produkcyjnej...

Warsaw Moto Show: nowy Megane R.S. i nowa Dacia Duster przedpremierowo w Warszawie

Światowa premiera Nowego Megane R.S. i Nowej Dacii Duster odbyła się na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Półtora miesiąca...

Nowe Audi A7 Sportback - sportowe oblicze Audi w klasie luksusowych limuzyn

A7 Sportback wyraźnie odzwierciedla nowy język stylistyczny Audi i spełnia stylistyczne obietnice zawarte w serii pojazdów studyjnych prologue. Czterodrzwiowe...

Nie czekaj na pierwszy śnieg ze zmianą opon na zimowe

Wielu kierowców odkłada na ostatnią chwilę zmianę opon na zimowe. Oznacza to, że kiedy wystąpią przymrozki albo spadnie pierwszy śnieg, bardzo łatwo o stłuczkę, a dodatkowo w warsztatach...

Początek sprzedaży nowego Audi A8

Podczas Audi Summit w Barcelonie, koncern z Ingolstadt zaprezentował premierowo nowy model Audi A8. Polscy klienci będą mogli zamawiać luksusową limuzynę już od 13 października. Zupełnie nowa jakość stylistyki, nowatorsko...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY