Reklama

Nowa definicja współczesnego luksusu

A A A

Dodano: 01-12-2017

Nowa definicja współczesnego luksusu

Wnętrze Klasy A reprezentuje zupełnie nowe podejście do projektowania i rewolucjonizuje segment kompaktowych aut od środka, zapewniając wyjątkowe poczucie przestronności. Unikalną architekturę podkreśla awangardowy design deski rozdzielczej. Na podróżujących czeka znacznie więcej przestrzeni niż w poprzedniczce.

W przyszłym roku na rynku pojawi się nowa Klasa A – pierwszy z nowej rodziny kompaktów z gwiazdą. Model zajmie miejsce prawdziwego bestsellera, który zdecydowanie przyczynił się do odmłodzenia wizerunku marki Mercedes-Benz: średnia wieku europejskiego kierowcy obecnej Klasy A (typoszereg W 176) jest o 13 lat niższa niż w przypadku poprzedniczki (W 169). Teraz ta rewolucja wkracza w kolejny etap: nadchodząca Klasa A całkowicie na nowo definiuje pojęcie współczesnego luksusu w kabinie. Jednocześnie oferuje znacznie lepsze walory użytkowe – tym samym jest równie młodzieńcza jak dotąd, ale jednocześnie dorosła jak nigdy.

„Nowa Klasa A ucieleśnia kolejny rozdział w naszej filozofii projektowania – filozofii zmysłowej przejrzystości, i ma potencjał, by zapoczątkować nową erę designu” – mówi Gorden Wagener, szef designu Daimler AG. „Jej wnętrze reprezentuje współczesny luksus na poziomie nieosiągalnym wcześniej w tym segmencie, a interfejs użytkownika wprowadza w epokę cyfrową”.

Architektura wnętrza oraz układy obsługi i wyświetlania nowej Klasy A są wyjątkowe na skalę kompaktowych aut. Deska rozdzielcza dzieli się na dwie trójwymiarowe, poziome sekcje: jej dolna część jest w wyraźny sposób oddzielona od górnej i wydaje się swobodnie unosić przed tablicą przyrządów. Efekt ten potęguje opcjonalne nastrojowe oświetlenie.

Standardowy panoramiczny kokpit ma wolnostoj Strona 3 ącą formę i po raz pierwszy został pozbawiony jakichkolwiek osłon nad instrumentami. Wzrok przyciągają również sportowo stylizowane kanały powietrzne, które swoim kształtem przywodzą na myśl turbiny.

Także w przypadku wielu innych szczegółów Klasa A wzoruje się na luksusowych modelach Mercedes-Benz. Przykładowo, wielofunkcyjna kierownica pochodzi z Klasy S, a przednie fotele oferują komfortowe udogodnienia znane z wyższych klas, w tym wentylację, funkcję masażu oraz wielokonturową architekturę. Elementy ozdobne mają „otulającą” formę, a paleta dostępnych materiałów (np. drewno o otwartych porach) podkreśla progresywne, wysokojakościowe pozycjonowanie.

Wnętrze Klasy A wyróżnia się nie tylko znacznie większym poczuciem przestronności, ale i lepszą widocznością we wszystkich kierunkach oraz dodatkową ilością miejsca dla podróżujących. Wartość użytkową zwiększa dodatkowa przestrzeń na wysokości ramion (+9 mm z przodu, +22 mm z tyłu), łokci (+35 mm z przodu, +36 mm z tyłu) oraz nad głowami (+7 mm z przodu, +8 mm z tyłu). Kolejnym atutem nowej generacji modelu jest łatwiejszy dostęp do tylnych siedzeń. Przestrzeń ładunkowa jeszcze lepiej odpowiada potrzebom związanym z rodzinną i rekreacyjną eksploatacją – pojemność bagażnika wynosi 370 litrów, czyli o 29 litrów więcej niż w poprzedniczce. Dzielone tylne lampy pozwoliły na poszerzenie otworu załadunkowego (+20 cm), a podłoga bagażnika została wydłużona o 11,5 cm. Na życzenie oparcia tylnych siedzeń można ustawić pod większym kątem, np. aby zmieścić duże pudełka. Widoczność z miejsca kierowcy względem aktualnej Klasy A poprawiła się o około 10%.

Wewnętrzna rewolucja

Kabina Klasy A reprezentuje kompletnie nowe podejście do projektowania i, zapewniając wyjątkowe poczucie przestronności, rewolucjonizuje klasę kompaktowych aut od środka. Unikalną architekturę w szczególności podkreśla awangardowy design deski rozdzielczej. Ponieważ po raz pierwszy całkowicie zrezygnowano z osłony nad instrumentami, jej korpus – przywodzący na myśl skrzydło samolotu – rozciąga się od drzwi do drzwi bez żadnych wizualnych zakłóceń. Standardowy panoramiczny kokpit ma wolnostojącą formę. Uwagę zwracają również sportowo stylizowane otwory wentylacyjne, swoim wyglądem przypominające turbiny. Przednie fotele oferują udogodnienia znane z aut wyższych klas, w tym funkcje wentylacji i masażu oraz wielokonturową budowę.

Architektura wnętrza oraz układy obsługi i wyświetlania nowej Klasy A są wyjątkowe wśród kompaktowych aut. Deska rozdzielcza dzieli się na dwie trójwymiarowe, poziome sekcje: jej dolna część jest w wyraźny sposób oddzielona od górnej i wydaje się swobodnie unosić przed tablicą przyrządów. Efekt ten potęguje opcjonalne nastrojowe oświetlenie.

Dolna sekcja deski rozdzielczej zapewnia podstawę dla „turbinowych” kanałów wentylacyjnych i całkowicie wolnostojącego, panoramicznego ekranu. Ten dostępny jest w trzech rozmiarach: z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 7” (17,78 cm), jednym 7” i jednym 10,25” (26 cm) lub z dwoma ekranami 10,25”. W przypadku dwóch ostatnich wariantów Mercedes-Benz wykorzystuje technologię klejonego szkła. Integracja ekranu klimatyzacji z centralnym wyświetlaczem w znacznym stopniu przyczynia się też do zachowania czystości linii kokpitu. Do sterowania wentylacją służą poziome przełączniki na panelu obsługi klimatyzacji albo odpowiednie menu na ekranie.

Rezygnacja z pokrywy instrumentów sprawia, że deska rozdzielcza wraz z jej ozdobnym wykończeniem rozciąga się od drzwi do drzwi, a panoramiczny ekran zdaje się unosić swobodnie w przestrzeni. Elementy ozdobne mają „otulającą” formę, a paleta dostępnych materiałów (np. drewno o otwartych porach) podkreśla progresywne, wysokojakościowe pozycjonowanie.

Pięć otworów wentylacyjnych zyskało nowy, „turbinowy” wygląd, inspirowany światem awiacji. Pieczołowicie zaprojektowane łopatki mają koncentryczny układ, przywodzący na myśl turbinę silnika odrzutowego. W jednej z linii wyposażenia nawiew wyróżnia się trójwymiarowym kolorowym akcentem, tworzącym wrażenie dopalacza. Otwory wentylacyjne pośrodku zostały skierowane w stronę kierowcy, podkreślając sportową aurę panującą w kabinie.

Środkowe panele drzwi płynnie łączą się z podłokietnikami, zgodnie ze zmysłowym, nowoczesnym idiomem projektowania. Podąża za nim również design nowo opracowanej, trójramiennej kierownicy, klamek drzwi, konsoli centralnej oraz foteli. Szczególną uwagę zwracają tu ergonomiczne klamki o nietypowym kształcie pierścieni.

Nastrojowe oświetlenie: awangardowy schemat oświetlenia

Od 12 do 64 odcieni – nowa generacja Klasy A zaoferuje pięciokrotnie więcej odcieni nastrojowego oświetlenia. Ale nie chodzi tylko o różnorodność. Także efektowność iluminacji wyznacza nowy standard w segmencie: różne odcienie łączą się w 10 schematów kolorystycznych, zapewniając awangardową poświatę z dynamiczną zmianą barwy.

Schematy można dopasować do różnych wersji interfejsu multimediów, podkreślając w ten sposób wrażenie ogólnej harmonii. Podróżujący mogą też osobno aktywować poszczególne efekty świetlne.

Awangardowe nastrojowe oświetlenie zostało uwzględnione już na wczesnym etapie projektowania samochodu. W rezultacie zostało płynnie zintegrowane z koncepcją kabiny. Widać to np. w obszarze, gdzie łączą się dolna i górna sekcja deski rozdzielczej. Dzięki połączeniu pośredniej i bezpośredniej iluminacji we wnętrzu panuje wyjątkowa atmosfera, porównywalna z nocnym oświetleniem historycznej architektury. Także wnętrza „turbinowych” otworów wentylacyjnych o galwanizowanej powierzchni są w efektowny sposób rozświetlane po zmroku.

Reklama

Oświetlenie kabiny korzysta wyłącznie z trwałych, energooszczędnych diod LED.

Fotele: komfortowe udogodnienia z aut wyższych klas

Przy opracowywaniu siedzeń nowej Klasy A inżynierowie Mercedes-Benz – po raz pierwszy w segmencie kompaktowych samochodów – wykorzystali komputerowe symulacje komfortu. W oparciu o dane CAD proces ten pozwala rzetelnie przewidzieć wrażenie wygody, jaką zapewnia podróż na danym fotelu, nim ten zostanie fizycznie wyprodukowany.

Równocześnie model zaoferuje komfortowe udogodnienia znane z modeli wyższych klas: na życzenie, po raz pierwszy w Klasie A, oferowane będzie nie tylko podgrzewanie foteli, ale też funkcja wentylacji oraz pakiet wielokonturowych siedzeń z przodu. Wentylowane fotele mają wbudowane w poduszki siedziska i oparcia wentylatory (po jednym w każdej poduszce), przepuszczające powietrze przez perforowaną tapicerkę w obu kierunkach. Nawet w przypadku mocno nagrzanego wnętrza wentylacja siedzeń pozwala błyskawicznie schłodzić ich powierzchnię dzięki przepływowi chłodnego powietrza. Funkcja ma trzy poziomy intensywności działania.

W pakiecie wielokonturowych siedzeń poduszki boczne i podparcie lędźwiowe można ustawiać osobno za pomocą sterowanej elektrycznie pompki pneumatycznej. Efekt masażu w obszarze lędźwiowym zapewniają umieszczone w obszarze lędźwiowym komory powietrzne, napełniane i opróżniane w ramach ruchu pulsującego lub falowego.

Łącznie, nowa Klasa A będzie dostępna z trzema rodzajami foteli: poza bazowym będą to komfortowe siedzenia zapewniające do 20 ustawień oraz zintegrowane fotele sportowe, oferowane w połączeniu z poszczególnymi liniami wyposażenia.

Tylna kanapa ma składane oparcie i jest standardowo dzielona w proporcji 60/40. W połączeniu z liniami wyposażenia dostępny jest też wariant trójdzielny (40/20/40), zapewniający jeszcze większą elastyczność przy przewożeniu ładunków. Dodatkowy, opcjonalny pakiet przestrzeni ładunkowej pozwala ustawić oparcia kanapy pod większym kątem, zbliżonym do pionu, np. w celu zmieszczenia dużych pudeł.

„Istotny krok w kierunku awangardy"

Trzy pytania do Hartmuta Sinkwitza, szefa designu wnętrz. 51-latek studiował wzornictwo przemysłowe, a do Mercedes-Benz dołączył w 1995 r

Panie Sinkwitz, obecna Klasa A, wyróżniająca się bardzo progresywnym wyglądem zewnętrznym, zdecydowanie przyczyniła się do odmłodzenia marki Mercedes-Benz. Czy radykalny projekt wnętrza nowej Klasy A ma na celu wywołanie podobnego efektu „wow” w młodszej grupie docelowej?

Sinkwitz: Cóż, poczekajcie, aż zobaczycie nadwozie (śmiech). Również w tym przypadku dynamizm i nowoczesność, w postaci purystycznych, zaakcentowanych płaszczyzn, łączymy z minimalistycznymi liniami oraz zredukowaną liczbą szczelin. Ale racja: wnętrze nowej Klasy A stanowi znaczący krok w kierunku awangardy i jest prawdziwie unikalne, zwłaszcza pod kątem poczucia przestrzeni oraz nowoczesnej koncepcji wyświetlania i obsługi. Tym samym nadaje nowe znaczenie pojęciu „nowoczesnego luksusu” w segmencie kompaktowych aut. I stanowi wewnętrzną rewolucję.

Wyjątkową cechą kokpitu jest sam układ deski rozdzielczej...

Sinkwitz: ...tak, zgadza się. Dzięki wizualnemu oddzieleniu dolnej części deski rozdzielczej od jej głównego korpusu ta pierwsza zdaje się unosić w przestrzeni. Równocześnie Klasa A jest pierwszym seryjnym autem, w którym całkowicie zrezygnowano z klasycznej osłony kokpitu. W ten sposób duży, panoramiczny ekran z technologią klejonego szkła pasuje się dosłownie na czołowym miejscu. Co więcej, nie ma już wyświetlacza na panelu sterowania wentylacją – zastąpiło go menu na głównym ekranie centralnym. Dzięki temu udało się nam uzyskać czyste, purystyczne, zredukowane podejście do designu.

Co jest Pana ulubionym elementem w kabinie?

Sinkwitz: Biorąc pod uwagę bogactwo inspirujących rozwiązań stylistycznych, niełatwo wskazać jeden konkretny element. Ale jestem dumny z nastrojowego oświetlenia. To unikalne rozwiązanie na skalę tego segmentu, które dzięki szerokiej gamie kolorów, schematów kolorystycznych oraz łączeniu pośredniego i bezpośredniego oświetlenia tworzy bardzo szczególną atmosferę w kabinie. Udało się to zrealizować wyłącznie dlatego, że koncepcję nastrojowego oświetlenia uwzględniliśmy, nim jeszcze zdążyliśmy narysować pierwsze szkice.

W pełni dorosła

Chociaż Mercedes-Benz pozostał wierny sportowej stylizacji nowej Klasy A, jej wartość użytkowa znacznie wzrosła: model oferuje więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami oraz łatwiejszy dostęp do tyłu, a także pojemniejszy i bardziej funkcjonalny bagażnik. W efekcie wzrasta zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i poczucie przestronności.

Pojemność bagażnika za tylnymi siedzeniami wynosi 370 litrów, czyli o 29 litrów więcej niż w poprzedniczce. Dzielone tylne lampy pozwoliły na poszerzenie otworu załadunkowego (+20 cm), a podłoga bagażnika została wydłużona o 11,5 cm. Ale postęp dotyczy nie tylko liczb: projektanci nowej Klasy A szczególną uwagę przywiązywali do funkcjonalności i wygody załadunku i już na wczesnym etapie koncepcyjnym praktycznie przetestowali wykorzystanie bagażnika z dużym koszem na zakupy.

Zawartość kosza obejmowała ponad 70 przedmiotów. Załadunek symulowano z wykorzystaniem danych CAD pojazdu oraz poszczególnych artykułów. Tam, gdzie wystąpiła taka potrzeba, projekt bagażnika został skorygowany. W efekcie bagażnik Klasy A może zmieścić nie tylko wózek dziecięcy, ale także rower z odkręconymi kołami. W porównaniu z poprzedniczką można w nim schować dwie dodatkowe skrzynki z napojami. W bagażniku da się także przewieźć torbę golfową – lub dwie, jeśli wymontuje się pokrywę zasłonę ładunkowej. Na życzenie oparcia tylnych siedzeń można ustawić pod większym kątem, np. aby zmieścić duże pudełka.

Równie praktyczna jest koncepcja schowków: przed dźwignią zmiany biegów skrzyni manualnej lub przekładni DCT znajduje się znacznie obszerniejsza niż dotąd półka na drobiazgi, mieszcząca przedmioty takie jak smartfon, portfel, klucze czy pilot. Nowym elementem wyposażenia standardowego jest uchwyt na napoje w tunelu centralnym, dostosowany do kubków, puszek lub butelek o pojemności do 0,5 l. Instrukcja obsługi ma teraz mniejszy rozmiar i może być przechowywana w osobnej przegródce w schowku na rękawiczki.

Znacznie obszerniejsze są kieszenie w panelach drzwi: w przednich można przewozić 1,5-litrowe butelki lub magazyny formatu A4, w tylnych – butelki o pojemności 1 litra. Z myślą o bezpieczeństwie w boczkach wszystkich czterech drzwi wygospodarowano schowki na kamizelki odblaskowe.

Lepsza widoczność we wszystkich kierunkach – większe bezpieczeństwo i komfort

Istotne starania podjęto również w zakresie poprawy widoczności z miejsca kierowcy. Dzięki temu znacznym stopniu ograniczono ryzyko przeoczenia pojazdów lub pieszych przy zawracaniu, zmianie pasa lub parkowaniu. Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z poprzedniczką zasłonięty obszar zmniejszył się o 10%. To przede wszystkim efekt zastosowania smuklejszych słupków A, B i C oraz ich osłon. Lepsza widoczność to również zasługa umieszczenia lusterek bocznych na zewnętrznych panelach drzwi, a nie w narożnikach przednich bocznych szyb.

Do uzyskania dobrej widoczności do tyłu przyczynia się z kolei nowa tylna wycieraczka. Aby zwiększyć pole jej działania, obudowa spojlera dachowego ma wewnętrzne wgłębienie, pozwalające zastosować dłuższe pióro.

Więcej przestrzeni: zwiększone wymiary kabiny

Nowa Klasa A zapewnia nie tylko lepsze poczucie przestronności, ale i więcej miejsca dla podróżujących. Szczegóły zamieszczono w poniższej tabeli:


KOMENTARZE

Michael Kors i Vivaldi - modowa rewolucja w Rzeszowie

Nareszcie! Zakochane w miejskim szyku elegantki...

Meble z BOZ Design - mediolański szyk i znani projektanci

Wyrafinowany gust w salonie BOZ Design...

Rejs jachtem - o czym należy pamiętać?

Choć jeszcze kilka lat temu dla wielu wydawało się to niemożliwe, dziś każdy może pozwolić sobie na luksus, jakim są wakacje na jachcie.

Nowy mercedes Klasy E już w salonach

W minioną sobotę 9 kwietnia w autoryzowanych salonach Mercedes-Benz miała miejsce premiera nowego mercedesa Klasy E. W Rzeszowie samochód mogliśmy podziwiać m.in. w salonie Danuty i Ryszarda Czach przy ul. Krakowskiej 32...

zobacz więcej
Reklama

Motoryzacyjne święto - TSLA EXPO Rzeszów 2018

1056 zł i 21 groszy - taką kwotę wpisała na kuponie...

Rośnie motocyklowe zagłębie Myszkowskiego. Salon Yamaha Motor otwarty

- Uważam, że bycie motocyklistą to coś niesamowitego. Samochodem człowiek tylko przemieszcza się z punktu A do B, a jazda motocyklem daje frajdę przez...

Nowa Seria Limitowana ,,Dacia Connected by Orange"

W ramach współpracy z marką Orange, Dacia wprowadza nową serię limitowaną na swoich samochodach osobowych. Seria limitowana zbudowana została na wersji Laureate (w przypadku modeli Sandero, Logan...

Rajd Dacia Duster Tour

Renault Polska zaprosiło właścicieli aut Dacia Duster na specjalny rajd Dacia Duster Tour. W rajdzie udział wzięło 40 Dacii Duster, które przyjechały do Wielkopolski z całego kraju.

Reklama

ARKANA - najnowszy crossover renault

Renault już wkrótce zaprezentuje nowego crossovera z segmentu C pod nazwą ARKANA. Premiera showcaru modelu przeznaczonego na wiele rynków na całym świecie odbędzie się podczas tegorocznego międzynarodowego salonu samochodowego...

Światowa premiera Showcar Renault ARKANA

Renault w ramach światowej prapremiery zaprezentowało showcar ARKANA, unikatowy crossover coupe, będący zapowiedzią nowego modelu przeznaczonego na światowe rynki. Innowacyjny w tej kategorii samochodów design będzie...

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje auto dostawcze z elektrycznym napędem

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje właśnie w Hamburgu nowego e-Craftera1 – bezemisyjny samochód z napędem elektrycznym, przeznaczony...

Twój nowy salon Citroëna w Kraczkowej k. Rzeszowa

Do Kraczkowej k. Rzeszowa dumnie powraca 100-letnia marka Citroën. Ceniona francuska marka, która ma zwolenników w całej Polsce, Europie i świecie znów będzie dostępna dla mieszkańców Rzeszowa...

Złoty klucz jakości od pięciu lat niezmienne dla Renault

Renault po raz kolejny otrzymało Złoty Klucz Jakości – nagrodę za najlepszą obsługę klienta w ASO. Renault nieprzerwanie od pięciu lat utrzymuje pozycję lidera w jakości obsługi...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 59

VIP Biznes&Styl Nr 59
w numerze m.in.:

• Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.