Reklama

Automoto

BMW X2. Nowy kompaktowy model X

Artykuł Partnera
Dodano: 27.02.2018
37827_gl2
Share
Udostępnij

Jeszcze przed rokiem jako BMW X2 Concept Car był prezentowany i szeroko chwalony przez media na Paryskim Salonie Samochodowym, a dziś jako pierwszy pojazd BMW typu Sports Activity Coupé (SAC) w klasie kompaktowej premium jest gotowy na swój rychły debiut rynkowy. Nowe BMW X2 pojawi się u dealerów w marcu 2018, a dzięki niepowtarzalnej, ekstrawertycznej stylistyce wzbogaci swoją klasę pojazdów o nieprzeciętnie atrakcyjny model. BMW X2 to atletyczne, czterodrzwiowe coupé serii X, które ze względu na swój wyrazisty, młodzieńczy wizerunek kierowane jest przede wszystkim do młodszych grup docelowych. Oferuje doskonałe prowadzenie i zapewnia najwyższy poziom radości z jazdy. Nowe BMW X2 zadebiutuje z oszczędnymi silnikami, elementami wyposażenia zapożyczonymi z wyższych serii, najlepszą w klasie łącznością sieciową oraz nowym pakietem M Sport X.

BMW X2 – ekstrawagancki członek rodziny BMW X.

Wprowadzając nowy model X2, firma BMW rozszerza swoją rodzinę X do sześciu modeli. Pierwszy na świecie pojazd typu SAV (Sports Activity Vehicle) w postaci BMW X5 po swoim debiucie rynkowym w roku 1999 szybko stał się wielkim rynkowym przebojem, skłaniając konkurencję do intensywnego naśladownictwa – dobrym przykładem jest tu choćby Audi, czyli marka, która jedną generację po nowym modelu X z reguły wypuszczana rynek odpowiedni model Q. Po pojazdach typu SAV firma BMW otworzyła również segment SAC (Sports Activity Coupés), wprowadzając na rynek najpierw model X6 na bazie modelu X5. Potem było BMW X4 na bazie modelu X3, a teraz mamy nowe BMW X2.Ten ostatni model dzieli wprawdzie architekturę z BMW X1, jednak wizualnie jest to całkowicie oryginalny pojazd o znacznie bardziej atletycznej sylwetce, który w zakresie karoserii poza klamkami i anteną dachową nie ma nic wspólnego z modelem X1. Nowe BMW X2 skierowane jest głównie do młodych ciałem i/lub duchem klientów, którzy przykładają większą wagę do indywidualności niż do najwyższej funkcjonalności – przy czym BMW X2 zaskakuje również na tym polu.

Stylistyka zewnętrzna: atletyczna, charakterna, niepowtarzalna.

BMW X2 przyciąga uwagę zarówno swoją bryłą i kolorami, jak i nową interpretacją typowych dla BMW cech stylistycznych. Pośród rodziny modeli X jest to pojazd najbardziej predestynowany do poruszania się w przestrzeni miejskiej wzgl. metropolitalnej. Przy jednakowym rozstawie osi nowe, kompaktowe Sports Activity Coupé jest o prawie osiem centymetrów krótsze i o siedem centymetrów niższe niż model X1, co przekłada się na odpowiednio dynamiczne proporcje nadwozia.

Na dole: mocny model X, na górze: dynamiczne, sportowe coupé.

W odróżnieniu od wszystkich innych aktualnych modeli BMW dwuczęściowa atrapa chłodnicy w nowym BMW X2 rozszerza się ku dołowi, co wzmacnia wrażenie szerokości pojazdu. Podobnie ukształtowana atrapa chłodnicy występowała do tej pory tylko jeden raz: w latach 50-tych, w legendarnym BMW 507 Roadster. Poniżej linii przetłoczenia bocznego nowe X2 wykazuje kształt karoserii typowy dla atletycznego modelu X z nadkolami sprawiającymi wrażenie niemalże kwadratowych. Powyżej linii przetłoczenia bocznego dominują natomiast eleganckie kształty nadwozia coupé. Znane z modeli BMW zagięcie linii tylnych szyb bocznych jest w przypadku BMW X2 zintegrowane ze słupkiem C zamiast z tylnymi drzwiami. Sprawia to, że płaski i zwężający się ku tyłowy pas okien wydaje się jeszcze bardziej rozciągnięty. Opadająca linia dachu kończy się dużym spojlerem tylnym, który w połączeniu z tylną krawędzią słupka C zapewnia optymalny opływ powietrza z tyłu. Współczynnik oporu powietrza wynosi cx= 0,28–0,29.

Inne cechy charakterystyczne stylistyki nadwozia:

– Oświetlenie w formie elementów Bi-LED oraz sześciokątnych, trójwymiarowych świateł do jazdy dziennej (wyp. dodatkowe); reflektory przeciwmgielne montowane w standardzie (lampy przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED; opcjonalnie reflektory Full LED wraz z reflektorami przeciwmgielnymi LED).
– Progi jako typowy element modeli X – różne kontrastowe kolory w zależności od wyposażenia; słupki B w kolorze czarnym matowym, opcjonalnie w kolorze czarnym błyszczącym.
– Wysoko umiejscowione, płaskie lampy tylne, światła tylne w technologii LED; forma to mieszanka typowego dla modeli X kształtu litery T oraz typowego dla nadwozi coupé kształtu litery L; kolorystyka zderzaka tylnego zależna od wyposażenia.
– Dodatkowy emblemat BMW na słupku C jako odniesienie do legendarnych coupé od BMW, takich jak BMW 3.0 CSL Coupé ze wczesnych lat 70-tych.
– Standardowe obręcze kół w rozmiarze 17 cali, opcjonalnie możliwe obręcze do 20 cali.
– Dwa nowe kolory lakieru zewnętrznego: Galvanic Gold i Misano Blue.
– Wszystkie warianty silnikowe (poza motorem trzycylindrowym) z dwustrumieniowymi końcówkami rury wydechowej o dużej średnicy 90 milimetrów.

Dwa pakiety wyposażenia, dwa charaktery: M Sport i M Sport X.

W przypadku nowego BMW X2 zrezygnowano z linii wyposażenia, ale za to oprócz modelu bazowego dostępne są dwa pakiety wyposażenia: pakiet sportowy M oraz pakiet M Sport X (zależnie od rynku będą to model M Sport oraz model M Sport X). Pakiet sportowy M skierowany jest do klientów, którzy poszukują maksymalnie sportowego charakteru na drodze, natomiast nowy pakiet M Sport X do wszystkich tych, którzy chcieliby, aby ich pojazd prezentował się bardzo sportowo, a do tego również terenowo (inspiracja sportami wyścigowymi). W obu przypadkach wspólnym elementem jest opcjonalny spojler tylny M.

Pakiet sportowy M:

– Zwiększony udział bocznych elementów stylistycznych utrzymanych w kolorze nadwozia sprawia, że samochód prezentuje się jak pojazd o obniżonym zawieszeniu.

– Elementy w kontrastowym kolorze „Dark Shadow“ stanowią szlachetne, techniczno-chłodne akcenty w stylistyce zewnętrznej, m.in. w przypadku zastosowania pasa tylnego o wyglądzie dyfuzora.

– 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke 715 M w kolorze szarym Orbit, polerowane na wysoki połysk; opcjonalnie 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke 716 M w kolorze Jetblack, polerowane na wysoki połysk.

Pakiet M Sport X:

– Bazuje na pakiecie sportowym M i optycznie wzmacnia terenowy charakter pojazdu poprzez oryginalne elementy stylistyczne w kontrastowym kolorze.

– 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Y Spoke 722 M w kolorze szarym Orbit, polerowane na wysoki połysk; opcjonalnie 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke 717 M w matowym kolorze szarym Orbit, polerowane na wysoki połysk.

– Kontrastowy kolor „Frozen Grey“ elementów stylistycznych pakietu zapewnia optycznie większy prześwit podwozia w widoku bocznym niż w przypadku pakietu sportowego M.

– Pasy przedni oraz tylny ze wstawkami w kontrastowym kolorze „Frozen Grey“ podkreślają sportową prezencję pojazdu.

Wnętrze: wartościowe, nowoczesne, z zaskakującą atmosferą świetlną.

Wnętrze nowego BMW X2 jest podobne do tego znanego z BMW X1, czyli wykończone wysokiej klasy materiałami i nowocześnie wystylizowane. Już w wersji podstawowej kierowca może liczyć na deskę rozdzielczą wykonaną w nowym stylu Black Panel oraz kokpit, którego wszystkie elementy obsługowe zwrócone są na niego. Już standardowy zakres wyposażenia obejmuje szwy kontrastowe i ozdobne na desce rozdzielczej oraz konsoli środkowej.

Oświetlenie ambientowe LED (wyp. dodatkowe) z możliwością wyboru koloru (pomarańczowy, bezowy, miętowy, brązowy, niebieski i biały) zapewnia natomiast tworzenie bardzo indywidualnej atmosfery we wnętrzu pojazdu. Do tego dochodzi nowoczesny design w postaci światłowodów LED w boczkach drzwi poprowadzonych aż do tylnej części kabiny, który nawet w ciągu dnia zapewnia nadzwyczajną atmosferę świetlną w całym pojeździe.

Wnętrze BMW X2 jest podobne do tego znanego z modelu X1; odróżnia się przede wszystkim przewidzianymi w standardzie szwami kontrastowymi i ozdobnymi na desce rozdzielczej.

Wygodne wsiadanie i dużo miejsca nad głowami, również dla pasażerów z tyłu.

Na przednich fotelach pozycja siedzenia jest podwyższona (jak w każdym modelu X), jednak w porównaniu do BMW X1 o około dwa centymetry niższa, przy czym w żaden sposób nie pogarsza to widoczności we wszystkich kierunkach. Nawet jeśli stosunkowo wąski pas okien w tylnej części kabiny każe przypuszczać inaczej, pasażerowie jadący z tyłu nowego BMW X2 cieszą się dużą przestronnością wnętrza. Pasażerowie z tyłu mają w ogóle zaskakująco komfortowo: Wsiadanie i wysiadanie do/z pojazdu są wygodne (żadnej ciasnoty), ilość miejsca na kolana oraz na stopy pod przednimi fotelami jest stosunkowo duża, a ilość miejsca nad głowami pasażerów z tyłu jest większa niż można się spodziewać po kompaktowym Sports Activity Coupé. Nachylenie oparć tylnej kanapy można regulować, co pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika w razie potrzeby.

Inne cechy stylistyki wewnętrznej:

– Bardzo jasne wnętrze dzięki opcjonalnemu dachowi panoramicznemu, złożonemu z dwóch osobnych szyb, z których ta przednia może być za dotknięciem elektrycznie uchylana lub otwierana.

– Nowe warianty tapicerki: perforowana skóra Dakota w wyrazistym kolorze czerwieni magmowej oraz połączenie tkaniny i alcantary z żółtymi szwami kontrastowymi.

– Pojemność bagażnika 470 litrów (BMW X1: 505 l), krawędź załadunkowa ze wstawkami ze stali szlachetnej; oparcia tylnej kanapy składane w stosunku 40:20:40, oparcie przedniego fotela po stronie pasażera również składane (opcjonalnie; umożliwia to uzyskanie niemalże płaskiej podłogi załadunkowej aż do prawej przedniej przestrzeni na nogi).

Ekstrawertyzm również w środku: Perforowana skóra Dakota (wyp. dodatkowe) w nowym kolorze czerwieni magmowej.

Na początek: dwa diesle, jeden silnik benzynowy oraz napędy xDrive i sDrive.

Nowe BMW X2 zadebiutuje na rynku w marcu 2018 roku z dwoma 2-litrowymi, 4-cylindrowymi silnikami wysokoprężnymi oraz jedną 2-litrową, 4-cylindrową jednostką benzynową do wyboru. Oba warianty z silnikiem Diesla dostępne będą z napędem xDrive, natomiast odmiana z silnikiem benzynowym z napędem na przednie koła sDrive. W przypadku obu silników wysokoprężnych napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej Steptronic, a w przypadku silnika benzynowego za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni Steptronic z podwójnym sprzęgłem. Wszystkie silniki wyposażono w technologię BMW TwinPower Turbo i zmodernizowano pod kątem dalszego obniżenia zużycia paliwa oraz emisji spalin. Zoptymalizowano również właściwości akustyczne. Oczyszczanie spalin z tlenków azotu (NOx) w modelu BMW X2 xDrive20d odbywa się ponadto przy użyciu technologii SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) z wtryskiem mocznika (AdBlue), która uzupełnia katalizator akumulacyjny.

W ofercie początkowej od marca 2018:

– BMW X2 sDrive20i (aut.): 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 141 kW/192 KM, maks. moment obrotowy: 280 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 7,7 s, zużycie paliwa w cyklu testowym ECE: 5,9–5,5 l/100 km, emisja CO2: 134–126 g/km.1)

– BMW X2 xDrive20d (aut.): 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 7,7 s, zużycie paliwa w cyklu testowym ECE: 4,8–4,6 l/100 km, emisja CO2: 126–121 g/km.1)

– BMW X2 xDrive25d (aut.): 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 kW/231 KM, maks. moment obrotowy: 450 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 6,7 s, zużycie paliwa w cyklu testowym ECE: 5,3–5,1 l/100 km, emisja CO2: 139–133 g/km.1)

Inne kombinacje silnika/skrzyni biegów pojawią się niedługo po debiucie rynkowym.

BMW X2 z najlepszą w klasie dynamiką jazdy.

Pod względem dynamiki jazdy BMW X1 uznawane jest za najlepszy pojazd wśród kompaktowych SUV-ów – stosownie do tego w publikowanych przez branżowe media testach porównawczych osiąga najczęściej najlepsze noty. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest wielowahaczowa oś tylna, oferująca bardzo wysoki potencjał dynamiczny. Nowe BMW X2 jeszcze przewyższy te już i tak bardzo dynamiczne właściwości jezdne BMW X1.

Jeszcze więcej dynamiki dzięki sportowemu układowi jezdnemu M i sportowemu układowi kierowniczemu M.

BMW X2 ma nieco niżej położony środek ciężkości niż model X1, a jego karoseria odznacza się bardzo wysoką sztywnością. Kto chce jeździć nieco bardziej sportowo, może wybrać sztywniejszą konfigurację sprężyn i amortyzatorów oraz zawieszenie obniżone o 10 mm w ramach opcjonalnego sportowego układu jezdnego M. Nowy sportowy układ kierowniczy M o liniowym przełożeniu (wyp. dodatkowe) zmniejsza skręt kierownicy, poprawiając tym samym jakość prowadzenia w ciasnych zakrętach, a ponadto zwiększa komfort podczas manewrowania i parkowania.

Napęd BMW xDrive z elektrohydraulicznie regulowanym sprzęgłem wielopłytkowym.

Oprócz wersji sDrive z napędem przednim przewidziane są także warianty z inteligentnym napędem na wszystkie koła xDrive, który w BMW X2 będzie miał również obniżoną masę i zoptymalizowaną wydajność – tak jak w BMW X1. Dzięki elektrohydraulicznie regulowanemu sprzęgłu wielotarczowemu system zapewnia stale optymalny rozkład momentu napędowego na osie przednią i tylną, oferując tym samym zawsze najlepszą możliwą trakcję i stabilność toru jazdy na każdym podłożu (patrz e-biuletyn 18/2016).

Systemy asystujące kierowcy do miasta, na drogi lokalne i autostrady.

Również nowe BMW X2 – podobnie jak model X1 – dysponuje standardowymi i opcjonalnymi systemami asystującymi kierowcy, które sprawiają, że jazda jeszcze bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Dobrym przykładem jest tu system Driving Assistant (wyp. dodatkowe), który oferuje m.in. funkcje ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzegania przed pieszymi z wyhamowywaniem w mieście, asystenta świateł drogowych oraz funkcję informowania o ograniczeniach prędkości (Speed-Limit-Info). System Driving Assistant Plus (wyp. dodatkowe) obejmuje dodatkowo np. oparty na kamerze aktywny tempomat z funkcją Stop&Go czy też asystenta jazdy w korku. Ten ostatni na autostradach przejmuje zarówno wzdłużne, jak i poprzeczne prowadzenie pojazdu do prędkości 60 km/h, a ponadto w razie potrzeby wyhamowuje pojazd aż do zatrzymania i automatycznie rusza z miejsca, gdy jest to możliwe.

Wireless Charging to wyposażenie dodatkowe, umożliwiające bezprzewodowe ładowanie każdego kompatybilnego smartfona w specjalnym uchwycie w podłokietniku środkowym.

Doskonała łączność sieciowa wspiera miejski styl życia.

Odpowiednio do zorientowanej na nowe technologie cyfrowe grupy docelowej nowe BMW X2 oferuje w ramach BMW ConnectedDrive szerokie spektrum najnowocześniej-szych funkcji i usług związanych z łącznością sieciową oraz komfortowych możliwości obsługi funkcji pojazdu. Opcjonalne systemy Navigation i Navigation Plus z 6,5-calowym (standardowo) lub 8,8-calowym (opcjonalnie) wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości oferują najnowszej generacji interfejs kafelkowy oraz trzy różne możliwości obsługi funkcji pojazdu: poprzez ekran dotykowy, kontroler iDrive oraz polecenia głosowe. Optymalną prezentację wszystkich informacji istotnych podczas jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy zapewnia pełnokolorowy wyświetlacz Head-Up (wyp. dodatkowe) na przedniej szybie pojazdu. Ponadto opcjonalnie do wyboru jest cały szereg innych przydatnych funkcji związanych z łącznością sieciową, takich jak Wireless Charging, punkt dostępowy WLAN czy przygotowanie pod Apple CarPlay (do korzystania z iPhone‘a poprzez centralny wyświetlacz informacyjny pojazdu).

BMW Connected+ jako ścisłe połączenie pojazdu ze smartfonem.

Innowacyjne usługi cyfrowe BMW Connected+ pozostają do dyspozycji kierowcy BMW X2 również poza samochodem, ponieważ ściśle sprzęgają smartfona kierowcy z pojazdem. Pozwala to przykładowo na bezpośrednie przesyłanie do systemu nawigacyjnego pojazdu tras zaplanowanych wcześniej na smartfonie (włącznie z celem pośrednim). Wybrane osoby mogą być przy tym na bieżąco informowane o aktualnym statusie jazdy i przewidywanym czasie przybycia do celu. Powiadomienie Time-to-leave przypomina kierowcy o właściwej porze wyruszenia w drogę, a nawigacja door-to-door precyzyjnie prowadzi do samego celu.

 
Na Podkarpaciu dealerem BMW jest firma AUTO PREMIUM, której salon zlokalizowany jest w podrzeszowskiej Świlczy pod numerem 147HO tym, jak niezwykły jest najnowszy model BMW X2 miłośnicy marki będą mogli przekonać się osobiście już 3 marca podczas eventu, na którym na gości czeka moc atrakcji oraz egzemplarze BMW do jazd testowych. Więcej o nowym BMW X2 można dowiedzieć się na stronie www.bmw-autopremium.pl/bmw-x2
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy