Reklama

Automoto

Bardzo dobre samochody na bardzo dobrych oponach

Rozmowa z Witoldem Cisło,szefem serwisu w rzeszowskiej firmie Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz
Dodano: 10.11.2016
30069_BiS
Share
Udostępnij

W swoich samochodach Mercedes montuje fabrycznie opony marki Continental. Skąd wynikają preferencje dla tej akurat marki gum, przy tak ogromnej różnorodności ofert? Moda to czy decyzja poparta faktami?

To nie przypadek, że koncern zdecydował się na montaż w swoich autach opon Continental. Zacznę od tego, iż wytwarzane obecnie Mercedesy są pojazdami na wskroś nowoczesnymi, dynamicznymi, o imponujących osiągach silników, coraz szybszymi, o zaawansowanych technicznie nadwoziach a przez to i stawiającymi także konkretne zadania przed producentami opon. Jednym z nich jest firma Continental, która była w stanie je spełnić.

To znaczy?

Opony uzyskują dopuszczenia do zastosowania w konkretnej marce samochodów, z reguły występujących w grupie Premium, po serii specjalistycznych testów. One potwierdzają przydatność opon. W przypadku naszych samochodów pojawiają się na nich literki MO lub MOE Oznaczają, że opona została przetestowana w konkretnym rozmiarze na konkretnym modelu Mercedesa. I rozwijając myśl: to nie jest tak, że kupię np. Mercedesa C – klasy i mogę założyć na koła dowolnie wybrane opony, bo takie były akurat w sklepie. Owszem mogą być bezpieczne, ale tylko do określonej niższej, niż spodziewana, prędkości. Po założeniu na koła opona może się np. szybciej i/lub nierównomiernie zużywać, z racji takiej a nie innej konstrukcji opony. Klient w takim przypadku nie będzie mieć podstawy do roszczeń wobec producenta samochodu, że opony zużywają się zbyt szybko, ponieważ pierwsze pytanie ze strony ASO będzie dotyczyć kwestii czy opony były dopuszczone do tego typu samochodu. Sami użytkownicy Mercedesów są obecnie bardzo wyczuleni na takie aspekty jak np. hałaśliwość opon, która jest jednym z głównych objawów ich zużycia.

Wolą zapłacić więcej, aby mieć zagwarantowany komfort?

Przed kilkoma dniami mieliśmy zgłoszenie klienta, że w jego aucie opony szumią przy bardzo wysokich prędkościach. Jak się okazało w tym przypadku szum nie był powodowany przez opony, ale wspominam o tym dlatego, że aspekt komfortu jazdy jest dziś bardzo istotnie związany z cichobieżnością opon właśnie. Ten parametr dziś jest coraz częściej decydującym przy wyborze opon konkretnego producenta, a praktycznie każdy oferowany przez nas model Mercedesa wymaga opon, które mają dopuszczenie do eksploatacji w naszych samochodach.

Są wyjątki?

Tak, jeśli zastosujemy w Mercedesie opony typu run – flat, które nawet po utracie ciśnienia w kole mogą jeszcze pokonać dystans od 30 do 80 km. Nie zmusza nas to do natychmiastowej wymiany opony np. na autostradzie. Śmiało możemy dojechać do punktu, w którym poczekamy na pomoc. Opony typu run – flat wybiera się na etapie konfigurowania samochodu.

Producent aut wymaga, aby klienci korzystali również z opon Continental dedykowanych do konkretnego modelu Mercedesa. Od Was, czyli serwisu firmy Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz, wymaga to posiadania w magazynach bardzo dużej liczby tych opon?

Podpisane umowy na szczeblu centralnym zapewniają nam niemal nieograniczoną dostępność do tych opon. W razie potrzeby mamy je na miejscu w Rzeszowie lub ściągamy z magazynu centralnego z Warszawy. Na początku października uruchomiliśmy w naszej firmie nowy magazyn dedykowany na opony i pełne koła. Znamy wolumen pojazdów, którym dysponują nasi klienci i pod niego planujemy zapasy opon bądź całych kół. Musimy dysponować ich sporym zasobem oraz odpowiednim miejscem do ich przechowywania. I to była nasza kolejna inwestycja mająca podnieść poziom świadczonych usług.

Kompletne koła, które mogą nabyć nasi klienci, są montowane w fabrykach Mercedesa. Tam je wyrównoważono, zoptymalizowano i dedykowano do konkretnego modelu Mercedesa. Czasami musimy się zabezpieczyć w kilka kompletów kół do jednego modelu samochodu. Jedne będą miały zastosowanie do auta z podstawowym napędem a inne do wozu z napędem na cztery koła lub z pakietem AMG.

Za symboliczną złotówkę w naszym magazynie przechowujemy zakupione u nas koła i opony w pierwszym roku od ich nabycia.

Dżentelmeni nie mówią o pieniądzach. Trudno jednak nie zadać pytania, ile musimy zapłacić za pełne koła zaopatrzone fabrycznie w opony Continental i zakupione w serwisie Mercedesa?

Za bardzo dobre opony i koła zaopatrzone w bardzo dobre opony trzeba wyłożyć od 6 do 9 tys. zł, jeśli chodzi o segment modeli typu A, B, CLA i GLA.  Jest to inwestycja w komfort i bezpieczeństwo, którego nie sposób przecenić. W oferowanych przez nas samochodach nie da się montować dowolnych opon, w domyśle tanich, ponieważ one rygorystycznych wymagań Mercedes-Benz nie mają szansy spełnić. W sytuacji realnego zagrożenia na drodze, wszelkie poniesione na bezpieczeństwo wydatki zwracają się natychmiast i wielokrotnie.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę firmy.

Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mazda Rzeszów

 ul. Krakowska 32, Tel.: +48 17 860 12 20.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy