Najdłuższy odcinek podkarpackiego fragmentu autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia, który ma też największe opóźnienia w budowie, może w końcu powstanie. W piątek w rzeszowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty zgłoszone do przetargu i dwa konsorcja firm są zainteresowane budową 41- kilometrowego odcinka.
Najniższą ofertę na kwotę 719,5 mln zł brutto złożyło konsorcjum Budimex i Strabag. Drugą o wartości prawie 876 mln zł brutto zaoferowało konsorcjum, którego liderem jest Salini Polska.
Teraz nastąpi etap sprawdzenie kosztorysów oraz weryfikacja ofert pod względem formalno – prawnym, finansowym i merytorycznym. Nowy wykonawca będzie miał też arcytrudne zadanie, by w 14 miesięcy dokończyć budowę ponad 41-kilometrowego odcinka autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia wraz z niezbędną infrastrukturę techniczną.