Reklama

Biznes

W piątek rusza IV Alpejsko-Karpackie Forum Współpracy

Alina Bosak
Dodano: 16.11.2015
23489_forum-wspolpracy
Share
Udostępnij
Podkarpacka turystyka i biznes może rozwijać się na wzór Szwajcarii, gdzie ceniony jest regionalny produkt i lokalna przedsiębiorczość. Dobre praktyki i Marka Karpacka „Carpathia” zaprezentowane zostaną podczas IV Alpejsko-Szwajcarskiego Forum Współpracy.   
 
– Po kilku latach współpracy z partnerami szwajcarskimi gotowi jesteśmy do zaprezentowania kompleksowej, spójnej wizji rozwoju Euroregionu Karpackiego opartej na szwajcarskich doświadczeniach, karpackim potencjale, biznesowym podejściu i światowych powiązaniach – zapewniają w Stowarzyszeniu Euroregion Karpacki Polska, które jest organizatorem Alpejsko-Szwajcarskiego Forum Współpracy. 
 
Konferencja i wystawa
 
IV edycja Forum odbywa się pod hasłem „Szwajcarska jakość –  karpacka przestrzeń – globalny klient”. W piątek, 20 listopada zaplanowano panele dyskusyjne i warsztaty na temat Marki Karpackiej „Carpathia” – służącej promowaniu karpackich produktów. Odbędą się one w Hotelu Garden Inn w Rzeszowie. Spotkanie gromadzi przedstawicieli życia społeczno-gospodarczego, naukowego i politycznego krajów karpackich i alpejskich, z tego głównie Konfederacji Szwajcarskiej.
 
Sobota to dzień otwarty dla publiczności. W Millenium Hall na zwiedzających czekać będą stoiska wystawiennicze z tradycyjnymi karpackimi produktami, prezentacje karpackiej kultury i turystycznych atrakcji. Przygotowanych zostanie ponad 20 stoisk  wystawienniczych z Polski, Ukrainy i Rumunii skupiających najlepsze produkty, atrakcje i usługi o charakterze karpackim. 
Jak zapewniają organizatorzy, przy dźwiękach karpackiej muzyki będzie możliwość  degustacji regionalnych potraw i leczniczych wód mineralnych, dokonać zakupu smakowitych produktów i karpackich pamiątek. Podczas targów będzie miała miejsce prezentacja pieczenia potraw regionalnych  w mobilnym piecu tradycyjnym opalanym drewnem. Potrawy będą zapiekane w unikalnych naczyniach glinianych wypalanych metodą „na siwo”.
 
Karpacka marka
 
Przez kilka lat współpracy ze Szwajcarami wypracowana została Marka Karpacka „Carpathia”. W jej ofercie znajdzie się m.in. „Kraina Orlika”, szlaki narciarstwa biegowego „ Trasy przez lasy”, wyciąg narciarski na Magurze Małastowskiej, kat biecki, Skansen Przemysłu Naftowego na Magdalenie , Muzeum w Gorlicach, ekspozycja I wojny światowej, Dwór Karwacjanów i Gładyszów, Galeria w Gorlicach, Kasztel i skansen w Szymabarku, Zagroda Maziarska, Wysowa Zdrój, Muzeum Przyrodnicze w Ciężkowicach, Świątynie wpisane na listę UNESCO, Magurski Park Narodowy – Eko muzeum, Karpacka Troja, Stadnina Koni w Regietowie, Restauracja „Stary dworzec” i „Stary dworek”.
 
Organizatorem głównym Forum jest Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska, które pełni rolę Instytucji Wdrażającej projekt "Alpejsko – Karpacki Most Współpracy" (Forum jest częścią projektu). Współorganizatorem jest Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia „Pro Carpathia”.
 
 
Program IV Alpejsko-Karpackiego Forum Współpracy 
 
20-21 listopada 2015, Rzeszów, Hilton Garden Inn 
 
20 listopada 2015 (piątek) 
 
8:30-09:00 – Rejestracja uczestników, piętro II; Foyer konferencyjne Millenium 
 
9:00-11:00 -KOMPONENT I SZWAJCARSKI, piętro II; sala Millenium: 
 
– Otwarcie Forum,
– Panel „Podsumowanie AKMW” – Podsumowanie realizacji projektu "Alpejsko-Karpacki Most Współpracy", 
– Panel „Pomoc Szwajcarska dla Euroregionu Karpackiego” – Analiza wpływu szwajcarskich funduszy na rozwój Karpat. 
 
11:00-11:15 – Przerwa kawowa 
 
11:15-12:45 – KOMPONENT II MARKA „CARPATHIA”, piętro II; sala Millenium 
 
– Warsztat I „Produkt Lokalny w ramach Marki” – poświęcone warunkom i mechanizmom wprowadzenia produktów lokalnych na rynek, skierowane dla producentów z obszaru Karpat,
– Warsztat II „Produkty turystyczne Marki Carpathia” – przedstawiające wybrane produkty turystyczne Marki Carpathia, skierowane do touroperatorów, przewodników, PTTK, zagranicznych gości i innych interesariuszy biznesowych.
 
12:45-13:00 – Przerwa kawowa 
 
13:00-14:30 KOMPONENT III INNOWACYJNOŚĆ Piętro II; 
 
– Warsztat I „Muzea karpackie – networking i karpacka karta muzealna” Piętro II; sala nr 1- warsztaty w zakresie przygotowania założeń do uruchomienia Carpathia Museum Pass, 
– Warsztat II „Turystka Miejska – szwajcarskie doświadczenia” Piętro II; sala nr 2 – warsztaty poświęcone tematyce turystyki miejskiej na przykładzie Szwajcarii.
 
14:30-15:00 – Przegląd karpackich filmów promocyjnych CARPATHIA, rozstrzygniecie konkursu na najlepszy film promujący Karpaty. 
 
15:00 – Zakończenie części konferencyjnej IV edycji Alpejsko-Karpackiego Forum Współpracy, Piętro II; sala Millenium. 
 
21 listopada 2015 (sobota) 
 
9:00-18:00 – Międzynarodowe Targi CARPATHIA products – stoiska wystawowe podmiotów z regionów karpackich Parter; Galeria Milenium Hall. 
 
12:00-12:30 – Uroczyste przejście po stoiskach targowych. 
 
18:00 – Zakończenie części wystawowej IV edycji Alpejsko-Karpackiego Forum Współpracy Parter; Galeria Milenium Hall. 
 
Imprezy towarzyszące: 
 
III Uroczysta Gala wręczenia Nagród Zarządu Euroregionu Karpackiego „Karpackich Sokołów”, 
 
Przegląd karpackich filmów promocyjnych „Carpathia”.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy