Reklama

Jak tworzyć i wdrażać strategię miasta i regionu

A A A
Oprac. Katarzyna Grzebyk

Dodano: 25-11-2015

Fot. Archiwum organizatora

Fot. Archiwum organizatora

Dlaczego strategia miasta lub regionu nie może być zbyt skomplikowana i wyrafinowana? Jak samorządy powinny wykorzystywać nowe technologie i czy potrzebna jest im cyfrowa strategia? O tym będzie mowa podczas V Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który w dniach 26-27 listopada odbędzie się w Rzeszowie.
 
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach to wydarzenie, którego celem jest wymiana doświadczeń i opinii praktyków biznesu i samorządowców, którzy codziennie zajmują się planowaniem i wdrażaniem rozwiązań komunikacyjnych i marketingowych w samorządach. Kongres jest w szczególności skierowany do przedstawicieli samorządów, administracji, agencji, jak i instytucji okołobiznesowych. Jego motywem przewodnim są strategie, które powinny stanowić fundament długofalowego działania, jakim jest kreowanie wizerunku miasta i regionu. Tegoroczna edycja - w Centrum Kongresowym Hotelu Rzeszów - dotyczyć będzie strategii miasta i regionu, skutecznego jej tworzenia, a także wdrażania. 
 
Dobra strategia jest jak drogowskaz
 
Dużo uwagi poświęcone będzie tworzeniu i wdrażaniu dokumentów strategicznych. Prelegenci będą omawiali dotychczas wdrożone strategie, ale także zwrócą uwagę na często pojawiające się problemy i bariery w ich wdrażaniu. - Największym współcześnie problemem jest to, że tworzy się strategie zbyt skomplikowane, wyrafinowane, już nie tylko trudne w czytaniu, ale prawie niemożliwe do wdrożenia. Tam, gdzie strategia jest przygotowana w profesjonalny sposób i właściwie wdrożona - jest ona drogowskazem dla całej organizacji. Porządkuje komunikację, nadając jej ton i spójność  - mówi Bohdan Pawłowicz, członek Rady Nadzorczej IAA Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce.
 
Reklama
Podczas wykładów prelegenci przedstawią m.in. zalety systemów bezzałogowych, które mogą zostać śmiało wykorzystane do promocji terenów inwestycyjnych w gminach. Nie zabraknie też tematu związanego z identyfikacją wizualną jednostek samorządów terytorialnych oraz ich obecności w Internecie, z praktycznymi przykładami wykorzystania możliwości, jakie daje obecnie technologia. Swoje miejsce w dyskusji znajdą również kwestie związane z aplikacjami i mobilnymi stronami internetowymi, będącymi podstawą cyfrowej strategii promocji w samorządach. Prelegenci podkreślą także znaczenie i miejsce mediów w strategii samorządów. Dodatkowo zostanie poruszona kwestia tworzenia ekosystemu mediów w mieście, która nie jest najłatwiejszym zadaniem, jednak wiedza i odpowiednie podejście do tematu mogą zapewnić sukces. 
 
- Ważne, aby wiedzieć w jaki sposób budować nasze media, jak je promować. Nie wystarczy tworzenie przeciętnego contentu, on musi być ciekawy żeby zainteresować i co najważniejsze - zaangażować. Powinniśmy wychodzić naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom mieszkańców, którzy są naszymi głównymi odbiorcami. - powiedział Szymon Sikorski, Prezes Zarządu PUBLICON.
 
Konkretnie i praktycznie o wpływie społecznym
 
Ponadto, "konkretnie i praktycznie" zostanie omówiony temat wpływu społecznego. Prelegenci będą mówić także o tym, jak rozwijać relacje ze wszystkimi, których dotyczy wdrażana strategia. Kiedy promujemy region trudno robić to w oderwaniu od jego poszczególnych miast. Każdy obszar - czy jest to województwo, powiat czy gmina - ma swoje serce, swój punkt centralny, najbardziej rozpoznawalny na zewnątrz. - Promując Podkarpackie staramy się koordynować nasze działania ze stolicą regionu i szukać synergii. Już kilka razy udało nam się połączyć budżety miasta i województwa, aby wspólnie zrealizować przedsięwzięcia o zasięgu międzynarodowym, z korzyścią dla Rzeszowa i całego Podkarpacia. - mówi Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
 
Uczestnicy wezmą udział również w warsztatach, podczas których będą mogli zgłębić tajniki promocji samorządu przy pomocy produkcji filmowych, planowania komunikacji podporządkowanych budowaniu marki miejsca, a także dowiedzieć się więcej o prawie zamówień publicznych w samorządach. 
 
Organizatorem Kongresu jest firma Exacto. Głównymi partnerami Kongresu są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Szczegóły dotyczące rejestracji na konferencję znajdują się pod adresem: http://www.podkarpackie.org.pl/

KOMENTARZE

Reklama

Kongres i Targi TSLA EXPO 2017. GALERIA FOTOGRAFII

Osiem paneli dyskusyjnych, ponad 30 prelegentów z...

Automet z Sanoka skonstruował autobus elektryczny!

Bez wielkiego rozgłosu i hucznych zapowiedzi...

Z marzeń wyrosła w Korczynie fabryka i pijalnia czekolady

Od zawsze wiedział, co chce w życiu robić. W szkole wybrał profil cukierniczy, ale jak sam mówi, wypiekanie tortów nie było jego pasją. Marzył o produkcji czekolady. Że marzenia...

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych w rzeszowskich galeriach

W Millenium Hall już działa, a w CH Plaza w połowie października zostanie uruchomiona stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowanie samochodów będzie...

Za 17 mln zł będzie lepsza droga z Rzeszowa do Tyczyna

Poszerzanie ul. Sikorskiego – wylotówki z Rzeszowa w kierunku Tyczyna jeszcze trwa, a już szykuje się kolejna inwestycja na tej trasie. W czwartek, 14 września br. podpisana została...

Reklama

Motocykl Harley-Davidson na TSLA EXPO 2017 wygrał chłopak z Kamienia

Mirosław Andrzej Lachtara, mieszkaniec Kamienia, jest zwycięzcą konkursu, który zorganizowany został podczas Kongresu i Targów TSLA EXPO 2017. O to on odbierze...

Targi TSLA EXPO 2017. W poniedziałek poznamy zwycięzcę harleya!

Drugi dzień Targów TSLA EXPO 2017 w G2A Arena przyciągnął prawdziwy tłum miłośników motoryzacji. Pragnieniem wszystkich było wygrać motocykl Harley-Davidson...

Harley do wygrania i Moto Show na targach TSLA EXPO 2017

Widowiskowe Moto Show, okazja do wygrania wspaniałego motocykla Harley-Davidson i lotów na symulatorze w Ośrodku Kształcenia Lotniczego, premiery Mercedesa, Mazdy i Renault, a także...

Marek Darecki: Robot wyprze pracownika. Szkoła branżowa zdąży na czas?

Czwarta rewolucja przemysłowa już się rozpoczęła. Za polskim płotem powstają fabryki, w których roboty i sztuczna inteligencja produkują towary...

Premier Beata Szydło na rozpoczęciu roku szkolnego w Dobrzechowie

Z udziałem premier Beaty Szydło, minister edukacji, Anny Zalewskiej, marszałka województwa, Władysława Ortyla, ks. bp. Jana Wątroby oraz wojewody podkarpackiej...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2017-10-24 13:09
WIG 63137.89 -0,91%
WIG20 2452.91 -0,83%
mWIG40 4740.05 -1,13%
sWIG80 14070.71 -1,52%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2017-10-24
USD 3,6031 -0,08%
EUR 4,2382 +0,05%
CHF 3,6544 -0,05%
GBP 4,7553 +0,07%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1279,87 -0,26% [12:59]
 Ropa brent baryłka 57,81 +0,75% [12:58]
 Pallad uncja 960,35 +0,73% [12:58]
 Platyna uncja 927,50 -0,04% [12:58]
 Srebro uncja 17,06 -0,23% [12:58]
Wspierane przez Money.pl
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY