Reklama

Biznes

Segment Premium ma się dobrze

Katarzyna Grzebyk
Dodano: 18.11.2012
201_jaguar
Share
Udostępnij
Lekarze, prawnicy, prezesi ważnych firm, osoby reprezentujące wolne zawody. To oni najczęściej stają się właścicielami luksusowych marek, dostępnych w Rzeszowie, takich jak BMW, Volvo, Mercedes czy obecny od kilku miesięcy Jaguar (już wkrótce, bo na przełomie roku 2012 i 2013 krąg segmentu Premium wzbogaci również Audi). Fakt, iż w stolicy Podkarpacia pojawiają się kolejne luksusowe marki, nie jest przypadkiem. Na Podkarpaciu samochody te, podobnie jak w Europie i na świecie, sprzedają się bardzo dobrze, i jak twierdzą specjaliści, tendencja ta będzie się utrzymywać. Dlaczego? Ludzie biznesu i osoby pełniące ważne funkcje zawsze będą szukać samochodów spełniających ich wysokie oczekiwania.

Najlepszym potwierdzeniem, że sprzedaż aut luksusowych ma się świetnie, są rewelacje z niemieckiego rynku motoryzacyjnego z początku roku 2012. Niemiecki koncern Porsche poinformował, że wypłaci każdemu ze swoich 8,5 tys. pracowników premię za rok 2011 w wysokości 7,6 tys. euro. Nagrody postanowiono przyznać, ponieważ w 2011 roku koncern sprzedał rekordową liczbę tych luksusowych aut – 119 tysięcy!

Dobra luksusowe to wyjątek od prawa popytu
 
Luksusowe auta sprzedają się dobrze w Europie Środkowo-Wschodniej, także w Polsce, gdyż rynek zbytu nie jest tu jeszcze nasycony. Dobrą sprzedaż luksusowych marek potwierdzają również szefowie salonów BMW, Volvo i Mercedesa na Podkarpaciu.
– Klasa Premium rzeczywiście jest bardziej odporna na dekoniunkturę na ryku motoryzacyjnym. Wynika to ze specyfiki oferowanego przez nas produktu. Samochody marki Mercedes, czyli dobra luksusowe, stanowią wyjątek od prawa popytu. Zmniejszenie się budżetu, jakim dysponują klienci, nie wpływa bezpośrednio, liniowo na wyniki sprzedaży. Ludzie biznesu poszukują samochodów, które spełnią ich wysokie oczekiwania, w związku z czym nie mamy tu do czynienia z tak silnym oddziaływaniem wyniku rachunku ekonomicznego, jak w przypadku klasy średniej. Jednakże i w tym przypadku cena zaczyna odgrywać coraz większą rolę w decyzjach konsumenckich. Klienci przywiązują również dużą uwagę do warunków finansowania – zauważa Marek Zajko, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Danuta i Ryszard Czach, autoryzowanym dealerze Mercedes-Benz.

Dbałość o klienta na najwyższym poziomie

W przypadku BMW, który pojawił się na rzeszowskim rynku w 2009 roku, o dobrej sprzedaży decyduje fakt, że marki tej nie było w Rzeszowie przez lata. Klienci chcieli czegoś innego niż to, co do tej pory mieli do dyspozycji. – BMW te oczekiwania spełniło, mimo że cena mogła nie być argumentem zachęcającym do zakupu – przyznaje Paweł Orzechowski, dyrektor salonu Auto Premium w Rzeszowie, autoryzowanego dealera marki BMW.
 
Czym BMW przekonało i nadal przekonuje klientów z Podkarpacia? – Na pewno estetyką, bo wielu klientów samochód „kupuje oczami”. Nie bez znaczenia są też zaawansowane rozwiązania technologiczne, jak np. 8-stopniowa skrzynia biegów, które zapewniają komfort jazdy. Klienci przekonali się do marki i zaufali nam, ponieważ obserwujemy, że wracają do nas, by wymienić samochód na nowy – dodaje dyrektor salonu Auto Premium.
Volvo notuje dobre wyniki sprzedażowe w segmencie Premium od kilku sezonów. W 2011 roku były one efektem znakomitej sprzedaży modelu XC60 oraz udanego wprowadzenia na nowego Volvo S60 i V60. Oba modele okazały się prawdziwymi hitami i cieszą się niesłabnącą popularnością. Pierwszy kwartał 2012 roku był wyjątkowo korzystny. Motoryzacyjny rynek odnotował ogółem 12-procentowy wzrost sprzedaży, zaś segment Premium 36-procentowy.
– Volvo zajmuje utrzymuje wysoki udział w całym rynku – 1,8 proc. Tak wysoki wynik zawdzięczamy bardzo dobrej sprzedaży modelu Volvo XC60 oraz wprowadzeniu do oferty pojazdów specjalnych – bankowozów typu C – potwierdza Jacek Nieduży, dyrektor Viking Cars Sp. z o.o., autoryzowanego dealera Volvo w Rzeszowie. – Dbamy też o dobre relacje z partnerami biznesowymi, czego efekty widać m.in. w corocznym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych.
 
Jaguar, Land Rover i Range Rover od niedawna w Rzeszowie
 
Zapotrzebowanie na podkarpackim rynku spowodowało, że od połowy w Rzeszowie maja 2012 r. można stać się posiadaczem takich marek jak Jaguar, Land Rover i Range Rover. Na Podkarpaciu do tej pory tych marek nie było. Zainteresowani jaguarem mieli do wyboru Kraków, Katowice i Warszawę. – Długo obserwowaliśmy rynek i widzieliśmy, że luksusowe marki odnotowują wzrost sprzedaży. Szacujemy, że na Podkarpaciu jest miejsce i dla nas – wyjaśnia Robert Orzechowski z Auto Centrum w Rzeszowie, autoryzowanego dealera Jaguara, Land Rovera i Range Rovera.  – Nasze nowe marki są dla wszystkich, których na to stać. W przypadku Land Rovera grono klientów jest zróżnicowane. Land Rover świetnie sprawdza się w terenach górzystych, których u nas nie brakuje, w związku z czym klientami mogą być także rolnicy, leśnicy czy straż graniczna. Jeśli chodzi o Jaguara, nie jest to marka tania. Jest za to bardzo prestiżowa, odpowiednia dla pasjonatów motoryzacji i ludzi bogatych – dodaje Robert Orzechowski.

Audi do kupienia na przełomie roku 2012/2013

Na przełomie roku 2012/2013 zostanie otwarty pierwszy w Rzeszowie salon Audi. Pojawienie się w stolicy Podkarpacia tej marki to nie przypadek. – Rzeszów to specyficzne miasto. Funkcjonuje tu już kilka salonów oferujących samochody klasy Premium, które dobrze sobie radzą, więc teraz kolej na Audi, markę wyróżniającą się przede wszystkim innowacyjnością i techniką – mówi Stanisław Górski, prezes firmy Autorud. Właściciele salonu są przekonani, że na brak klientów nie będą narzekać. – Audi jest chętnie kupowane przez przedsiębiorców i przedstawicieli wolnych zawodów. Wybierają tę markę, ponieważ cenią nowoczesność, komfort i elegancję – dodaje prezes Autorudu.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy