Reklama

Demo Day: Mieli 5 minut, by przekonać do swojego biznesu

A A A
Opracowanie Katarzyna Grzebyk

Dodano: 11-05-2017

Start-up WiseGlass Fot. Tadeusz Poźniak

Start-up WiseGlass Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›

- Mamy start-up! Wyróżnienie komisji, w której zasiadali przedsiębiorcy, jest dla nas bardzo ważne i dodaje nam pewności, że nasz projekt da w przyszłości nowe miejsca pracy – cieszył się Waldemar Bieniek, którego start-up WiseGlass został uznany za najlepszy pomysł biznesowy podczas pierwszego na Podkapraciu Demo Day. Demo Day odbyło się 10 maja w G2A Arenie w Jasionce. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe (m.in. laptop czy smartwatch) oraz zaproszenie na dwa wydarzenia w 2017 roku: konferencję InternetBeta oraz Kongres 590.

Lustro wyświetlające personalizowane reklamy w miejscach publicznych, szatniach, sklepach odzieżowych i pokojach hotelowych, innowacyjna metoda rekrutacji programistów IT oraz platforma i aplikacja platforma, łączące zakupy on-line z realnymi doznaniami, jakie klient doświadcza w sklepie - te trzy start-upy zwyciężyły podczas pierwszego na Podkarpaciu Demo Day, jakie odbyło się 10 maja w G2A Arenie w Jasionce. Jury, w skład którego weszli biznesmeni, naukowcy i ekonomiści, uznało, że pomysły te mają szansę na powodzenie w realiach biznesowych. Za najlepszy pomysł uznano lustro reklamowe zaprezentowane przez Waldemara Bieńka z WiseGlass.

Drugie miejsce otrzymał zespół Challengerocket Sp. z o.o. za pomysł na platformę do rekrutacji specjalistów IT, która poprzez sourcing (zdobywanie nowych kandydatów) i screening (ocenę wiedzy) z wykorzystaniem formuły konkursowej (hackathonów) - jest innowacyjną formą pozyskiwania kandydatów do pracy z właściwymi i sprawdzonymi kompetencjami.

Trzecią lokatę start-up Cinematic VR. Ich pomysł biznesowy to platforma, dzięki której możliwa jest prezentacja zdigitalizowanych obiektów w środowisku VR i AR i tworzenie za jej pomocą wirtualnych katalogów produktów. Aplikacja ma służyć prezentacji zdigitalizowanych lookbooków marek odzieżowych. Nagroda publiczności trafiła do studentów Politechniki Rzeszowskiej, czyli start-upu Innotechnobud Sp. z o.o., który pracuje nad urządzeniem służącym do automatyzacji prac w budownictwie, m.in. tynkowania i malowania.

Demo Day odbyło się podczas targów lotniczych Aerospace & Defense Meetings Central Europe i przyciągnęło wiele młodych osób, a także przedstawicieli środowiska biznesowego i instytucji samorządowych. Zmagania start-upowców obserwowali m.in. Władysław ortyl, marszałek województwa podkarpackiego, Stanisław Kruczek, wicemarszałek województwa podkarpackiego, Krzysztof Ślęzak i Józef Twardowski z Mieleckiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. dr Michał Marchewka, dyrektor Oddziału Terenowego Polskiej Agencji Kosmicznej POLSA w Rzeszowie. Cezary Rosiak z Inkubatora Technologicznego w Stalowej Woli, a także organizatorzy wydarzenia, czyli przedstawiciele Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. i Inkubatora Technologicznego w Jasionce.

21 startu-pów kontra dziewięcioosobowe jury

- Demo Day jest finałem dwóch projektów start-upowych: Platform Startowych TechnoParkBiznesHub oraz Start in Podkarpackie, które cieszyły się sporym zainteresowaniem - mówił Janusz Fudała, prezes RARR S.A. - Do TechnoParkBiznesHub, który realizowaliśmy wspólnie z Kieleckim Parkiem Technologicznym, zgłosiło się ok. tysiąc pomysłodawców i tylko 60 zostało zaakceptowanych, z czego 22 w Rzeszowie. Drugi etap projektu platformy startowe RARR będzie już realizował samodzielnie i mam nadzieję, że dofinansowanie zyska więcej niż 20 start-upów.

Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego zwrócił uwagę, że choć projekty prezentowane podczas Demo Day projekty mają formułę eksperymentalną, związaną z ryzykiem i niepewnością, to Demo Day jest ważnym egzaminem. – Jednak jeśli ktoś w fazie eksperymentu nie uzyska akceptacji, nie powinien zrażać się niepowodzeniem. Liczy się głownie kreatywność. Gratuluję każdemu, kto podjął wyzwanie. Demo Day jest preludium do Kongresu 590, podczas której odbędzie się bitwa start-upów. Podkarpacie musi być znane nie tylko z tego, że jest innowacyjne, ale z innowacyjnych studentów i młodych przedsiębiorców - mówił Władysław Ortyl.

Pomysły biznesowe młodych przedsiębiorców oceniali: Mirosław Panek, wiceprezes Asseco Poland S.A, Barbara Kostyra, wiceprezes RARR S.A, Rafał Kalisz, członek zarządu Fibrain, Piotr Leszczyński, właściciel firmy CyfrowaFoto, Wacław Szary, prezes OPTeam S.A., Dawid Cycoń, prezes ML System S.A., dr Bogdan Wierzbicki z Uniwersytetu Rzeszowskiego, dr Artur Chmaj z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania oraz Maciej Chrzanowski z Politechniki Rzeszowskiej.

Reklama

Od wirtualnych robotów w Internecie po rewolucję w świecie dietetyki

Przed jurorami zaprezentowało się 21 start-upów. Każdy miał 5 minut na przedstawienie swojego pomysłu, oraz 3 minuty na odpowiedzi na pytania. Pomysły wzbudzały spore zainteresowanie publiczności, ale entuzjazm start-upowców studziły nieco pytania jurorów, którzy chcieli sprawdzić, na ile innowacyjny pomysł ma szansę na potencjalny sukces w realiach biznesowych. Najczęściej padały pytania o biznesplan, metody zdobywania klientów oraz przewidywane zyski.

Piotr Trybalski z Botomatiq przez kilka lat pracował w korporacji, gdzie odpowiadał na powtarzające się pytania klientów, dlatego stworzył rozwiązanie pozwalające na automatyzację tej czynności. - Każdy z nas musiał przynajmniej raz zadzwonić do swojego banku czy operatora, więc wie, z czym to się wiąże. Botomatiq posiada wbudowaną technologię czatu umieszczaną bezpośrednio na stronie www danej firmy - mówił.  - Ok. 10 tys. firm w Polsce może być zainteresowanych tym rozwiązaniem.

- Naszym celem jest zrewolucjonizowanie procesów rekrutacji w IT. Zaobserwowaliśmy spory brak programistów nie tylko w Polsce, ale i w Europie, gdzie zamierzamy wejść z naszym rozwiązaniem. Obecne metody rekrutacji nie działają, powodują dużą ilość odrzuceń – wyjaśniała Iza Błażowska z nagrodzonego Challangerocket Sp. z o.o. – Nasza platforma automatyzuje proces rekrutacji. Rekruter dostaje natychmiast raport o rzezwyistych umiejętnościach kandydata. Obsługujemy już renomowane marki, jak Samsung i Bank Zachodni WBK. To unikalny projekt w skali globalnej, a w przyszłości kluczem do jego rozwoju będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Konrad Ziaja, szef 3-osobowego zespołu Cinematic VR (nagrodzonego 3 lokatą), przyznał, że chcą połączyć zakup w Internecie z doznaniami, które klient doświadcza w sklepie. - Opracowaliśmy własną metodę obrazowania produktów, posiadamy prototyp studia, mamy już MVP w postaci aplikacji sklepie. Mamy też 60 komercyjnych wdrożeń naszego rozwiązania.

Olena, przedstawicielka start-upu Edi Dietetyka, chce ułatwić pracę dietetyków i trenerów personalnych na całym świecie, dając im aplikację, dzięki której zrezygnują z rozpisywania diety i treningów na kartce i zyskają 70 proc. więcej czasu. Start-up obliczył, że potrzebne jest im 100 tys. euro na rozwój, ale po roku koszty mają się zwrócić.

Dariusz Kopyto prezentował pomył na Drivo, urządzenie, które w razie wypadku samochodowego ma automatycznie poinformować nr alarmowy. Urządzenie to ma być dostępne w marketach z elektroniką i kosztować 349 zł + miesięczny abonament.

Nie wszyscy robią aplikacje

Wśród start-upów były i takie pomysły, które wbrew trendom, nie mają nic wspólnego z aplikacjami. Np. IOD Performance zajmuje się motoryzacją i chce zrobić produkt – przystawkę portalową do samochodów terenowych, tańszą niż dostępne na zagranicznych rynkach i pozwalającą na poruszanie się samochodu w maksymalnie trudnych warunkach. Natomiast Sebastian Fołta z Fołta Team chce wyprodukować elektryczny samochód wyścigowy do wyścigów górskich.

Dariusz Lipka i Sebastian Religa prezentowali gadżet Locky - innowacyjną nakładkę na klucz, która ma monitorować stan zamknięcia drzwi. Marcin Kruszyna z Harmony Biofeedback opowiadał o urządzeniu biofeedback stymulującym pracę mózgu, zaś Marcin Drozd z ASPAE zachwalał projekt turbiny wiatrowej produkującej sprężone powietrze.

Były też pomysły na: Iree Memeber, portal i aplikację, które pomogą zarchiwizować i scyfryzować wspomnienia o rodzinie; Rainforest - system na bieżąco kontrolujący, mierzący i optymalizujący warunki pogodowe w zbiorniku (akwarium, terrarium lub paludarium), na podstawie danych płynących ze stacji pogodowej; Puzzlingo - serwis z prezentami, czyli produktami wysokiej jakości, rękodziełem; Sportbrowser - narzędzie do publikowania wirtualnych spacerów; OX Real Virtuality  - pierwszą na świecie „strzelankę” w wirtualnej rzeczywistości typu paintball w specjalnie zaadoptowanych arenach VR; Sunector - próżniowe kolektory słoneczne modułowe; Sprzedaj odpady - platformę do sprzedaży odpadów; Tumnieboli.pl – czyli „allegro dla chorych” .

Demo Day było ostatnim i najważniejszym elementem Akceleratora Start In Podkarpackie, który jest częścią ekosystemu Start In Podkarpackie. Jest to inicjatywa Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, a także lokalnych przedsiębiorców, instytucji oraz uczelni z regionu wspierająca społeczności start-upowe oraz twórców start-upów.

KOMENTARZE

Reklama

Na Wisłoku może stanąć restauracja. Radni Rzeszowa dali zielone światło

Restauracja na barce przy rzeszowskich bulwarach być może przycumuje już w przyszłym roku. We wtorek, 30 maja br. radni zgodzili się wydzierżawić...

Podkarpacki automotive jednoczy siły. Motoryzacja inteligentną specjalizacją regionu

Podkarpacie to prawdziwe zagłębie firm z branży automotive. Pod tym względem ustępujemy jedynie Śląskowi i Wielkopolsce...

G2A wśród najbardziej innowacyjnych firm w Polsce

– G2A.COM to firma, która patrzy na świat oczami innowatorów. Jej szybki rozwój wziął się z wdrażania nowych pomysłów, a nie tylko kopiowania gotowych wzorców. Tylko w ten sposób polskie...

Reklama

Metropolitalny Rzeszów - fakt, czy mit?! Debata BIZNESiSTYL.pl "Na Żywo"

Mija dokładnie 18 lat, od kiedy Rzeszów został stolicą Podkarpacia i... rozpoczął się czas jego dynamicznego rozwoju infrastrukturalnego, mieszkaniowego...

To już pewne. Kongres 590 po raz drugi w Rzeszowie

16 i 17 listopada w Centrum Wystawienniczo - Kongresowym G2Arena w Jasionce już po raz drugi spotka się polski i międzynarodowy biznes, a prezydent RP, Andrzej Duda już po raz drugi przyzna nagrody...

Osiem nowych firm w Inkubatorze Technologicznym od początku roku

Osiem przedsiębiorstw rozpoczęło działalność w Inkubatorze Technologicznym w Jasionce w pierwszym półroczu 2017 roku. Są to m.in.: 3D team specjalizująca się w...

WiseGlass. Start-up z Rzeszowa, który nie chce naprawiać świata

- Nie zamierzamy naprawiać świata, ani nie wymyśliliśmy innowacji, która ma zmienić rzeczywistość. Postanowiliśmy skorzystać z tego, co już funkcjonuje, udoskonalić...

S19 Świlcza-Kielanówka coraz bliżej, ale kierowcy nie pojadą nią od razu

W sierpniu, zgodnie z umową, zakończą się roboty na ponad 6-kilometrowym odcinku drogi S19 od Świlczy do Rzeszowa (węzeł Rzeszów Południe-Kielanówka)...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Czerwiec-Lipiec

VIP Czerwiec-Lipiec
w numerze m.in.:

• Krzysztof Tokarz - Być najlepszym • Prowincja nigdy nie była jałowa • W świecie komiksu Wojciecha Birka • Kongres TSLA Expo 2017 • Podkarpackie start-upy • Rzeźby Józefa Wilkonia • Podkarpacka kwatera Hitlera
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2017-07-25 18:59
WIG 61974.70 +0,24%
WIG20 2341.36 +0,29%
mWIG40 4912.74 +0,24%
sWIG80 15651.34 -0,09%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2017-07-25
USD 3,6519 +0,34%
EUR 4,2559 +0,34%
CHF 3,8548 +0,15%
GBP 4,7589 +0,35%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1247,33 -0,25% [02:36]
 Ropa brent baryłka 50,57 -0,39% [02:36]
 Pallad uncja 859,05 +0,23% [02:31]
 Platyna uncja 927,70 -0,18% [02:33]
 Srebro uncja 16,40 -0,43% [02:36]
Wspierane przez Money.pl
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY