Reklama

Biznes

Konsorcjum Heilit Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A. wybuduje autostradę między Tarnowem a Dębicą

Katarzyna Grzebyk
Dodano: 27.03.2013
3018_121206_Debica-RZzachod_100m
Share
Udostępnij
Konsorcjum firm: Heilit Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A. dokończy budowę odcinka autostrady A4 na odcinku Tarnów (węzeł Krzyż) – Dębica (węzeł Dębica). Blisko 35-kilometrowa inwestycja ma kosztować prawie milion złotych i ma być gotowa w ciągu półtora roku od podpisania umowy.

Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, ten odcinek autostrady powinien być gotowy jeszcze w sierpniu ubiegłego roku, jednak w lipcu 2012 roku, gdy prace były zaawansowane w ok. 50 procentach, GDDKiA zerwała kontrakt z dotychczasowym wykonawcą tego odcinka – Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., SIAC Construction Ltd, PBG S.A. i APRIVIA S.A. (w czerwcu ub. roku sąd ogłosił upadłość Hydrobudowy). GDDKiA ogłosiła przetarg na dokończenie robót.
 
– Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Heilit Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A. Jej wartość to ponad 981 mln zł brutto. Kolejnym etapem będzie przekazanie dokumentów z postępowania do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. W przypadku braku odwołań pozostałych stron postępowania oraz pozytywnego wyniku kontroli, umowa z wykonawcą będzie mogła zostać podpisana w kwietniu br. – informuje Joanna Rarus, rzecznik GDDKiA w Rzeszowie. – Nowy wykonawca na realizację robót będzie miał 18 miesięcy od daty podpisania umowy, do czasu realizacji umowy wlicza się również okres zimowy). Wykonawca zobowiązany będzie też do wykonania tzw. Kamienia Milowego, czyli budowy Węzła Dębica Pustynia w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.

Kontrakt obejmować będzie dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. W zakres robót wchodzi dokończenie m.in: budowy odcinka dwujezdniowej autostrady o długości 34,753km, budowy dwóch węzłów: Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia, budowy 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą oraz 3 przejść dla zwierząt, estakady i przejścia dla pieszych. Ponadto wykonawca musi dokończyć budowę przepustów dla małych zwierząt, przepustów na rowach, 64 dróg dojazdowych wzdłuż autostrady i dwóch  miejsc obsługi podróżnych.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: GDDKiA w Rzeszowie

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy