Reklama

Biznes

Dębickie Opony w setce najlepiej rozwijających się spółek

Anna Olech
Dodano: 11.04.2013
3243_Debica
Share
Udostępnij
Firma Oponiarska Dębica S.A. znalazła się na 54. miejscu rankingu 100 najszybciej rozwijających się spółek giełdowych magazynu ekonomicznego „Forbes”. Spółka wyprzedziła tak znane firmy, jak PZU, KGHM czy Pekao. 
 
– Bardzo dobra pozycja naszej Spółki w rankingu „Forbesa” to efekt konsekwentnej strategii, inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne i ograniczanie kosztów, dzięki czemu nasze przychody wzrosły w ostatnich trzech latach o 30,5 proc., a zwrot z kapitału w tym okresie wyniósł 11,6 proc. To bardzo dobry wynik w kontekście złej od 2008 roku sytuacji ekonomicznej w krajach, do których eksportujemy niemal 80 proc. naszych opon, a także zmniejszającego się obecnie potencjału rynku polskiego. Jestem przekonany, że tak dobra obecnie sytuacja naszej firmy, pozwoli nam osiągnąć sukces w okresie przyszłego ożywienia gospodarczego – komentuje wynik firmy Jacek Pryczek, prezes zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.  
 
Redakcja magazynu „Forbes” przygotowując ranking, objęła analizą sprawozdania kwartalne wszystkich spółek notowanych na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W rankingu brano pod uwagę 12 kwartałów, a uwzględniono te spółki, które najwyżej jeden kwartał zakończyły stratą. Wykluczono zaś firmy, których przychody nie przekroczyły 10 mln euro. O ocenie decydowały zastosowane wskaźniki, które są niezależne od branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. 
 
Ranking magazynu „Forbes” to kolejne zestawienie w ostatnich miesiącach, w którym wysoką pozycję zajęła Firma Oponiarska Dębica S.A. W 2013 roku otrzymała wyróżnienie konsumentów. Opony marki Dębica zdobyły najwyższą liczbę wskazań w ogólnopolskim badaniu postaw i preferencji konsumenckich „Dobry Produkt 2012”. Badanie przeprowadziła Redakcja „Forum Biznesu”, dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”. Marka Dębica jest także, według opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” IX rankingu najcenniejszych polskich marek, 13-stą najczęściej wybieraną marką w Polsce i zajmuje 14-stą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród konkurencji.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy