Reklama

Biznes

Pracowity i efektywny czas dla Polskiej Grupy Motoryzacyjnej

Materiał partnera
Dodano: 08.10.2018
41389_mai
Share
Udostępnij

Ostatni tydzień września był wyjątkowo pracowity dla firm zrzeszonych w Polskiej Grupie Motoryzacyjnej. Wizyta studyjna w Mielcu, równocześnie odbywające się w Graz (Austria)spotkanie z przedstawicielami firmy MAGNA STEYR i klastrem ACstyria, wspólne stoisko PGM na rzeszowskich targach TSLAEXPO oraz szkolenia branżowe dla 50 pracowników firm, wymagały pełnej mobilizacji biura PGM oraz członków organizacji.

26-27 września. Mielec.

W tych dniach odbyła się szósta już wizyta studyjna firm należących do Polskiej Grupy Motoryzacyjnej. Tym razem gospodarzami spotkania były firmy: Sierosławski Group (www.sieroslawskigroup.pl), ZPH JanTarapata (www.tarapata.pl/kolbuszowa) i Firma Tarapata(www.tarapata.com).

W wydarzeniu uczestniczyło blisko 50 osób – gównie prezesów i właścicieli z ponad 30 krajowych firm produkcyjnych w sektorze przemysłu motoryzacyjnego. Gościem specjalnym był Michał Ilnicki – koordynator zespołu Local Content z Volkswagen Poznań Sp. z o.o., z którym uczestnicy rozmawiali o perspektywach współpracy członków PGM z VW Poznań i o integrowaniu działań poszczególnych firm w celu umożliwienia im prezentowania wspólnych ofert i gotowych produktów koncernom motoryzacyjnym. Ta dyskusja najbardziej pochłonęła zebranych, a w szczególności tych, którzy są zainteresowani dostarczaniem swoich produktów do producentów samochodów. – Brakuje polskich firm, które mogłyby być partnerami dla OEM. Silnych firm. Dlatego warto rozważyć aby to właśnie PGM dążył do stania się integratorem naszych różnych kompetencji – padały głosy z sali.

Spotkanie było też znakomitą okazją do wymiany doświadczeń w gronie osób zarządzających firmami produkcyjnymi z branży motoryzacyjnej. Zebrani, w roboczej atmosferze, dyskutowali o ważnych dla nich tematach, w tym w szczególności:

  • o organizowaniu wspólnych stoisk na wybranych imprezach targowych za granicą,
  • o perspektywach, jakie stwarzają dla nich rynki białoruski, chiński i turecki,
  • o wspólnych zakupach wybranych materiałów i usług.

W programie spotkania znalazła się także moderowana otwarta dyskusja poświęcona ich doświadczeniom we wdrażaniu narzędzi Lean Management w procesach produkcyjnych.

Drugi dzień spotkania uczestnicy spotkania przeznaczyli na odwiedzenie czterech zakładów produkcyjnych należących do firm:

  • SIEROSŁAWSKI GROUP (produkcja form wtryskowych, przetwórstwo tworzyw sztucznych),
  • ZPH JAN TARAPATA (produkcja elementów układów kierowniczych i hamulcowych do autobusów, obróbka metalu, m.in.: obróbka skrawaniem, obróbka cieplna, obróbka na prasach, spawanie)i
  • FIRMA TARAPATA (obróbka plastyczna stali).

ACstyria. Graz. Austria.

W tym samym czasie odbyła się wizyta studyjna w Austrii, zorganizowana przez Wschodni Sojusz Motoryzacyjny w bliskiej współpracy z Polską Grupą Motoryzacyjną i Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego. Przedstawiciele czterech firm należących do PGM (PZL SĘDZISZÓW, GUMAT, CADWAY AUTOMOTIVE i PIMOT) spotkali się z kilkoma austriackimi firmami motoryzacyjnymi zrzeszonymi w klastrze ACstyria. Spotkanie z zarządem firmy MAGNA STEYR zaowocowało nawiązaniem cennych bezpośrednich kontaktów członków PGM z osobami odpowiedzialnymi w austriackiej fabryce samochodów za zakupy w poszczególnych obszarach.

TSLA. Wspólne stoisko. Szkolenia. Rzeszów.

W piątek 28 września br., w G2A Arena, w Jasionce k/Rzeszowa, rozpoczął się Kongres TSLA EXPO RZESZÓW 2018 (www.tslaexpo.pl), zorganizowany pod auspicjami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Polska Grupa Motoryzacyjna została partnerem merytorycznym tego wydarzenia.

W części wystawienniczej osiem firm z PGM zaprezentowało się na dużym, wspólnym stoisku. Wśród nich znalazły się: SIEROSŁAWSKI GROUP, TARAPATA, PELMET, IMPOL, INTAP, ROMA, PZL SĘDZISZÓW i EKO KARPATY. Dla organizacji była to udana próba przed zaplanowanymi na najbliższe miesiące wspólnymi prezentacjami na zagranicznych branżowych imprezach targowych. Kolejną okazją do wspólnego zaprezentowania się będą listopadowe targi China International Import Expo w Szanghaju.

Targom TSLA towarzyszyły również konferencje, w których udział wzięli przedstawiciele kilku firm członkowskich PGM – p. L. Waliszewski z FA KROSNO i p. J. Tarapata z ZPH JAN TARAPATA oraz p. K. Małek z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji PIMOT.

Równolegle z częścią targową odbyły się też bezpłatne szkolenia dla pracowników firm zrzeszonych w Polskiej Grupie Motoryzacyjnej, głównie małych i średnich przedsiębiorstw z Podkarpacia. Ich organizatorem była także Polska Grupa Motoryzacyjna, we współpracy z firmami 5sCONNECT i CRIDO. W trzech oddzielnych salach przeszkolonych zostało prawie 50 osób z 13 firm. Tematyka szkoleń obejmowała HR Lean Management – zarządzanie jakością, rozwiązywanie problemów jakościowych – raportowanie 8D oraz warsztaty finansowe dla kadry zarządzającej z firm motoryzacyjnych.Projekt ten uzyskał dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu „Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego”.

*************

Duża aktywność Stowarzyszenia Polska Grupa Motoryzacyjna oraz wszystkich jego członków pokazuje, że PGM to prężnie działająca i rozwijająca się organizacja, która – co ważne – działa pro-biznesowo dla rzecz polskich firm z branży motoryzacyjnej.Istotne jest również to, że oprócz biznesu, wśród członków Grupy jest duża otwartość i pozytywne nastawienie do współpracy i sensownego integrowania się. Miarą sukcesu jest konsekwentnie zwiększająca się liczba członków (aktualnie jest to już ponad 25 firm – wyłącznie polskich, produkcyjnych i z branży motoryzacyjnej). Po ostatnim zaś spotkaniu w Mielcu przyłączenie się do PGM zadeklarowały kolejne czteryfirmy –UNIONPARTS (www.unionparts.pl) i STOMET (www.stomet.pl) z Podkarpacia oraz MICHAEL (http://michael-system.pl) ze Śląska i SENTECH (http://sentech.pl) z woj. łódzkiego.

Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM)jest młodą, ogólnopolską organizacją non profit, która bardzo aktywnie wspiera krajowych producentów z branży motoryzacyjnej. Prowadzi wiele probiznesowych działań – integruje kompetencje członków, skutecznie promuje ich przed największymi światowymi koncernami motoryzacyjnymi, reprezentuje przed administracją publiczną, angażuje w nowe ambitne projekty. Dzięki różnorodności reprezentowanych w niej firm, członkowie mogą korzystać z efektu synergii i efektu skali oraz wzajemnie inspirować się do rozwoju. O skali działania Polskiej Grupy Motoryzacyjnej niech świadczy choćby to, że we wrześniu 2018 roku uruchomiła swoje biuro w Chinach, które pomaga polskim producentom we wchodzeniu na tamten trudny rynek.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy