Reklama
Reklama

Ludzie, procesy i roboty: Jak wybierać procesy do robotyzacji dla Twojego biznesu?

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 04-01-2021

Ludzie, procesy i roboty: Jak wybierać procesy do robotyzacji dla Twojego biznesu?
Identyfikacja powtarzalnych, uciążliwych dla pracownika i niewymagających osądu procesów jest pierwszym krokiem do wprowadzenia robotyzacji w Twojej organizacji. Ten krok może okazać się ogromnym atutem, który zadecyduje o zdobyciu przewagi konkurencyjnej w branży. Jak jednak wybrać te procesy, które możemy bez ryzyka zautomatyzować?

Czym jest Robotyzacja Procesów Biznesowych 
Robotyzacja procesów biznesowych to innowacyjna technologia, która od kilku lat skutecznie wspiera przedsiębiorstwa w wykonywaniu wielu powtarzalnych czynności, które w przeszłości były przedmiotem obowiązków pracownika. Inteligentna automatyzacja procesów wspiera naszą kadrę w wykonywaniu żmudnych prac, podczas gdy oni mogą zająć się zadaniami wymagającymi osądu, bądź pracą w obszarach bardziej kreatywnych. 
 
 
W jaki sposób wybrać procesy do robotyzacji?
Reklama
Roboty, które są obecnie oferowane na rynku, mają bardzo szeroki zakres zastosowania. Dlatego też istotne jest, by robotyzację wprowadzić do takich procesów, które faktycznie mogą stanowić wartość dodaną dla naszej firmy. Choć wizja w pełni zautomatyzowanych procesów jest kusząca dla przedsiębiorców, którzy wydajność pracy stawiają na pierwszym miejscu, to jednak należy być też świadomym ryzyka, które płyną wraz z robotyzacją całych procesów. Przed wprowadzeniem pierwszych robotów, należy we wnikliwy sposób ustalić kryteria, zgodnie z którymi będziemy wybierali procesy gotowe do zautomatyzowania. Jakie to kryteria?

Każda firma powinna w indywidualny sposób podejść do ich ustalenia, choć pewne obszary powinny być wzięte pod uwagę każdorazowo. Proces musi być w pełni cyfrowy i posiadać pełną dokumentację w postaci ścieżki algorytmu, który jest poprowadzony od samego początku do samego końca. W cyklu pojedynczego procesu nie może pojawić się żaden element wymagający subiektywnej oceny bądź osądu. Spełnienie tych kryteriów powinno pomóc nam w zidentyfikowaniu takich procesów, które nadają się do automatyzacji. Poza nimi firma może znacznie rozszerzyć kryteria, jakimi będzie się kierować, decydując o zakwalifikowaniu procesu do robotyzacji.

Czy proces często występuje w firmie? Jak wiele osób jest zaangażowanych w jego ukończenie? Ile kosztuje realizacja pojedynczego procesu? To równie istotne pytania, które mogą ocenić, jakie korzyści uzyskamy, wprowadzając technologię RPA do naszej firmy. Sprawdź korzyści z rozwiązań Cloud dla Systemów ERP - mindbox.pl.
 
 
Przykłady procesów, które mogą być zautomatyzowane w Twojej firmie
Reklama
Automatyzacja procesów biznesowych staje się powoli standardem w wielu branżach. Zakres automatyzacji, w zależności od specyfiki firmy i jej aktywności może być bardzo szeroki. Jakie dokładnie procesy warto wziąć pod uwagę, zastanawiając się nad automatyzacją? Przede wszystkim takie, które są powtarzalne i nużące. Pobieranie informacji z wewnętrznych bądź zewnętrznych systemów, a następnie generowanie na podstawie danych raportu. Wysyłanie cyklicznych i wystandaryzowanych maili do klientów oraz pracowników.

Wprowadzanie danych do tabeli, formatowanie plików oraz wykonywanie nawet najbardziej zaawansowanych obliczeń matematycznych i statystycznych. Przetwarzanie treści dokumentów. Przykłady wykorzystania automatyzacji można mnożyć. Dlatego ważne jest, by we wnikliwy sposób zweryfikować wszystkie procesy działające w firmie i wyodrębnić te, które nadają się do robotyzacji. Dowiedz się więcej na temat jak Zoptymalizować procesy wykorzystując możliwości nowoczesnych systemów ERP.
 
 
Korzyści, jakie płyną z Robotyzacji Procesów Biznesowych
Robotyzacja to ogromny krok naprzód w działalności firmy bez względu na sektor, w jakim działa. Oszczędność czasu, zwiększenie wydajności, mniejsze koszty, niezawodność wykonywania procesów i brak powtarzalności w pracy kadry - to wszystko możemy uzyskać, decydując się na wdrożenie w firmie RPA. 

Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2021-05-11 16:48
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2021-05-11
USD 3,7514 +0,06%
EUR 4,5628 -0,01%
CHF 4,1592 -0,14%
GBP 5,3050 +0,43%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.