Reklama

Czym w sieci żyją młodzi i jaka będzie nasza przyszłość? Od środy InternetBeta 2016

A A A
Z Mateuszem Tułeckim, pomysłodawcą i organizatorem konferencji InternetBeta, rozmawia Katarzyna Grzebyk

Dodano: 09-09-2016

Mateusz Tułecki Fot. Tadeusz Poźniak

Mateusz Tułecki Fot. Tadeusz Poźniak

Pamięta Pan ten impuls, który kazał Panu osiem lat temu zorganizować konferencję InternetBeta w Rzeszowie?

Doskonale go pamiętam. Jeżdżąc po różnych eventach w Polsce zorientowałem się, że różne środowiska branżowe nie spotykają się ze sobą. Są zamknięte konferencje psychologów, socjologów, agencji digitalowych, startupowców czy aniołów biznesu itp. Uświadomiłem sobie, że ci ludzie nie znają się ze sobą i konieczne jest wydarzenie, na którym mogliby się spotkać i wymienić doświadczeniami. Pamiętam, że gdy w styczniu 2009 roku na spotkaniu KrakSpot w Krakowie, pierwszy raz publicznie powiedziałem o konferencji InternetBeta i jej idei, chyba nikt nie wierzył, że coś takiego fajnego może wydarzyć się w Rzeszowie i uda mi się to zrobić. Kilka miesięcy później okazało się, że jednak da się. Już pierwsza edycja spotkała się z dużym zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem. Druga edycja była już sukcesem.

W połowie września będziemy mieć już ósmą edycję InternetBety, która z roku na rok jest lepsza i za każdym razem inna, bo nowe technologie tak szybko się rozwijają, że to, o czym mówiono na konferencji jeszcze rok czy kilka lat temu, dziś jest już historią. Kiedy Internetbeta zaczynała, nie było Snapchata ani zbyt wielu youtuberów…

Dokładnie tak jest. Niedawno przeglądałem tytuły wystąpień prelegentów z pierwszej Bety i widzę, jak bardzo ta branża się zmieniła. Wystarczy przeglądnąć programy poprzednich edycji, żeby zobaczyć, co dzieje się w świecie nowych technologii i w którą stronę ona ewoluuje. Zawsze starałem się tak dobierać prelegentów i tematy, żeby były jak najbardziej aktualne. Jest to fantastyczne doświadczenie. Z każdą kolejną edycja Internetbeta również ewoluowała.

Czy wśród prelegentów są osoby związane z konferencją od kilku edycji, którzy za każdym razem mają coś nowego, aktualnego do powiedzenia?

Kilku prelegentów jest z nami od samego początku. Prawie na każdej edycji jest Paweł Tkaczyk, doradca budowania marki, publicysta, bloger, autor książek; Paweł Sala, ekspert ds. e-mail marketingu, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Freshmail, popularnego narzędzia do e-mail marketingu oraz Mariusz Wesołowski, specjalista e-commerce. Kilka osób przyjeżdża regularnie, ludzie chcą występować na InternetBecie, co mnie bardzo cieszy, bo wiem, że za każdym razem powiedzą coś nowego, ciekawego i jeszcze ściągną do Rzeszowa nowe osoby. Przyznam, że każdego roku mam problem nadmiaru propozycji wystąpień. Gdybym ich nie selekcjonował, InternetBeta mogłaby trwać nawet tydzień. Uczestnicy uwielbiają klimat Bety, jest on niepowtarzalny, jeśli chodzi o imprezy branżowe w Polsce. Gdy przyjeżdżają na Betę, to faktycznie na niej są. Nie planują spotkań biznesowych ani nie spotykają się ze znajomymi, tylko są na evencie.

InternetBeta nie ma narzuconych tematów przewodnich, jak więc dobierani są prelegenci?

Ludzie sami się zgłaszają i proponują tematy, tych zgłoszeń jest bardzo dużo. Ale są też nazwiska, które ściągam, bo zależy mi, żeby przyjechały na Betę. Termin wrześniowy jest dość niefortunny na takie wydarzenie, bo to jeszcze czas urlopowy, ale zawsze udaje mi się zaprosić tych, na których mi zależy.

W 2013 roku w rozmowie z magazynem VIP Biznes i Styl przyznał Pan, że chciałby, aby na InternetBecie pojawiały się rzeszowskie firmy. Pojawiły się?

Udało się i udaje się. Gdy napływają zgłoszenia, zawsze szczególniej przyglądam się tym napływającym z Rzeszowa, bo zależmy mi, żeby Podkarpacie się rozwijało i żeby Beta była oknem na świat dla projektów, inicjatyw i firm z Rzeszowa i okolic. Bardzo dobrze współpracuje się nam z Urzędem Marszałkowskim, mamy wsparcie prezydenta Rzeszowa. Po kilku latach udało nam się wypracować pewien mechanizm współpracy i wiem, że wszystkich stronom należy na rozwoju. W tym roku pójdziemy o krok dalej: w konkursie startup sito będą prezentowane głównie projekty z Podkarpacia. Staram się wspierać inicjatywy, które dzieją w tym regionie. Wśród prelegentów mieliśmy już przedstawicieli firm z Rzeszowa, m.in. z Ideo czy Fabryki E-Biznesu, a ostatnio z prężnie rozwijającej się firmy G2A. Ponadto, firmy z Podkarpacia wspierają nas w organizacji wydarzenia. InternetBety nie organizuje jakiś duży komitet organizacyjny, tylko ja i Łukasz Bis, pracownik Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, przy pomocy podkarpackich firm.

Co czeka uczestników InternetBety 2016? Kto przyjedzie i o czym będzie mowa?

Program - jak zwykle - będzie różnorodny. Jakiś czas temu, bazując na opinii uczestników, którzy stwierdzili, że najważniejszy jest dla nich klimat oraz spotkania ludzi z branży z Polski, a nie z osobistościami z zagranicy, przestałem zapraszać zagraniczne nazwiska. Uczestnicy InternetBety chcą się poznać, usiąść, porozmawiać. Ciekawym prelegentem tegorocznej edycji jest na pewno Steve Nash, właściwie Kacper Nowak, który jest trzykrotnym mistrzem świata DJ-ów. Opowie o rozwoju muzyki elektronicznej i wpływie na nią nowych technologii, ale wystąpi również wieczorem w części koncertowej. Będą również youtuberzy, tworzący kontent atrakcyjny dla młodych ludzi: Rafał Myśliński i Kamil Natil z Suchara Codziennego, Rafał Masny z Abstrachuje.tv czy absolwenci szkół aktorskich znani w sieci jako Jeleniejaja. Ich obecność jest nieprzypadkowa, zależy mi, aby pokazać, czym aktualnie żyją młodzi ludzie. Będzie też sporo prezentacji biznesowych, merytorycznych, podpowiadających, jak rozmawiać z klientami. Tu polecam wystąpienie Piotra Buckiego, który współpracuje z firmami na całym świecie, to znany szkoleniowiec, doradca i znakomity mówca. Po raz pierwszy na Betę przyjedzie Daniel Aduszkiewicz, który prawie w ogóle się nie pokazuje publicznie, odpowiedzialny za globalną firmę UXPin. Natomiast Bartek Gola ze SpeedUp Group, którego bardzo cenię, będzie mówił o wizjach przyszłości. Zabawi się w futurologa i trochę nas postraszy, pokazując jakie będzie nasze życie w przyszłości.

Poza tym będziemy rozmawiać o big data, najciekawszych kampaniach w sieci, życiu społecznym, Internecie rzeczy, beaconach. Długo by wymieniać.

InternetBeta to również ciekawe wydarzenia dodatkowe, jak koncerty, co rzadko się spotyka na ventach branżowych.

Od początku starałem się, aby Beta była wydarzeniem muzycznym. W tym roku wystąpi Boovska, fenomenalna młoda polska artystka, którą kojarzmy z motywu przewodniego z serialu „Druga szansa”. Zagra Gooral, polski DJ, miksujący muzykę folkową z elektronicznymi brzmieniami. Na Woodstocku występował z zespołem Mazowsze, ale w karczmie w Kielnarowej też będzie brzmiał świetnie. Oczywiście, zagra wspomniany już Steve Nash. Zaprosiliśmy Marinę Milov, znaną z Voice of Poland, która kiedyś mieszkała w Rzeszowie. Będą foodtrucki, coś co w Rzeszowie jeszcze nie jest znane, ale w Warszawie błyskawicznie się rozwija. Oprócz tego na uczestników czeka mnóstwo innych atrakcji - dmuchane piłkarzyki i - oczywiście - tancerze ognia.

Konferencja służy wymianie myśli i doświadczeń. Czy ta wymiana procentuje?

Procentuje i mamy na to kilka sztandarowych dowodów. Na Becie można znaleźć inwestora, klienta, partnerów biznesowych - wystarczy przyjechać. W ubiegłym roku zorganizowaliśmy dla pracowników samorządowych warsztaty ze znanymi ekspertami; wiedzę zdobytą tam zaczynają wdrażać w życie, co bardzo cieszy. Brand24, znana firma monitoringu social media, twierdzi, że InternetBeta jest dla nich najważniejszym wydarzeniem i bardzo im pomogła. Z kolei firma Social WiFi znalazła inwestora na naszej konferencji.

W tym roku partnerem Bety jest firma Microsoft, a konkretnie jej nowy produkt Surface pro 4. Na surface zagra Steve Nash, Tomek Sysło będzie na nim rysował poszczególne wystąpienia,  a już na następny dzień odbędzie się wernisaż jego prac. Uczestników czeka wiele smaczków, a to wszystko dzięki udanej współpracy z Urzędem Marszałkowski, Urzędem Miasta Rzeszowa i podkarpackimi firmami.

 

Mateusz Tułecki, z wykształcenia socjolog, absolwent Instytutu Socjologii UJ i Instytutu Zaawansowanego Zarządzania WSB-NLU w Nowym Sączu. Dyrektor ds. Rozwoju Akceleratora GrowPoint na Akademii Leona Koźmińskiego. Wykłada na WSE im ks. J. Tischnera w Krakowie, gdzie jest opiekunem merytorycznym studiów z zakresu marketingu w sieci i zarządzania projektami internetowymi. Był managerem inwestycyjnym w Agorze S.A. i wykładowcą Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Pomysłodawca i organizator konferencji InternetBeta, spotkań XRAII w Rzeszowie oraz serwisu Posprzatajmy.pl. Współpracownik Szkoły Przedsiębiorczości Innovation Nest, Człowiek Roku Polskiego Internetu 2010.

InternetBeta 2016 odbędzie się w dniach 14-16 września w Centrum Turystyki i Rekreacji WSiIZ w Kielnarowej. Podczas dwóch dni odbędzie się ok. 50 prezentacji, których wysłucha ok. 400 osób.

Reklama

 

Program InternetBeta 2016

środa, 14 września

godz. 9.00- 09:10 rozpoczęcie Konferencji InternetBeta2016

09:10 - 09:40  „Ja Tarzan, ty Jane!” czyli jak mówić zrozumiale o rzeczach trudnych, technicznych i nie do pojęcia - Paweł Tkaczyk

09:40 - 10:10 O sukcesach amatorów i ograniczeniach ekspertów - Roman Łoziński

10:10 - 10:40 Software is eating the world - Marcin Szeląg

10:40 - 11:10 Jutro to influencerzy! - Rafał Masny a.k.a. Masny

11:10 - 11:30 - przerwa kawowa

11:30 - 12:00 Storytelling, Visual Storytelling czy coś innego? O robotnych pomagierach prelegenta - Kamil Kozieł

11:30 - 12:00 Krótka historia na ten sam temat, czyli o rozpychaniu się w niszy i superprodukcjach - Marcin Beme

12:00 - 12:30 W poszukiwaniu proporcji czyli idealna prezentacja multimedialna - Maciek „mediafun” Budzich

12:00 - 12:30 Sam nie zrobisz sobie tak dobrze, jak zrobilibyśmy sobie razem - Marcin Galicki

12:30 - 13:00 Subiektywna historia muzyki elektronicznej: od speakerów do Surface Pro4 - Steve Nash

12:30 - 13:00 E-commerce B2B to nie tylko webshop Konrad Zach

13:00 - 13:30 Być jak Kim Zong Un - widzieć, wiedzieć i sterować wszystkim - Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Roman Grygierek

13:00 - 13:30 Dlaczego jest tanio? - Tomasz Szwakopf,

13:30 - 14:20 lunch

14:20 - 14:50 O tym, jak boty przejmą Twoją pracę i inne wnioski na temat przyszłości zatrudnienia - Dominik Komar

14:20 - 14:50 Dlaczego Marsa skolonizuje firma, która potrafiła zaufać? O potrzebie współpracy przy tworzeniu innowacji - Dariusz Nawojczyk

14:50 - 15:20 Co ma mózg do gadania. Jak konstruować komunikację wspierającą procesy poznawcze - Piotr Bucki

14:50 - 15:20 10 najczęstszych błędów w marketingu e-commerce  - Kornel Dulęba

15:20 - 15:50 Technologiczna utopia, która staje się prawdą - Bartłomiej Gola

15:20 - 15:50 Internet w czasach żebrolajka. Jak pomagać, aby nie szkodzić - Mariusz Wesołowski

15:50 - 16:20 Nasza nowa dyscyplina narodowa: gotowanie w internecie. Jak Polacy zostają szefami smaku w różnych kategoriach wagowych?  - Grzegorz Miłkowski, Tomasz Lach

15:50 - 16:20 Jak sprawić, aby klient nigdy nie opuszczał Twojego sklepu? - Mateusz Zemczak

16:20 - 16:40 Przerwa kawowa

16:40 - 17:10 Ze szklanego ekranu do smartfona, czyli Ania Starmach na wyciągnięcie ręki - Ania Starmach, Michał Sękara

16:40 - 17:10 Czy polski e-commerce może odnieść sukces w Europie? - Wojciech Tomaszewski

17:10 - 17:40 Od lawiny do dronów. Przyszłość reportażu w sieci - Jakub Górnicki

17:10 - 17:40 Kolejny falstart sztucznej inteligencji, czy początek rewolucji? Tomasz Wesołowski, Bartłomiej Rozkrut

17:40 - 18:10 "Chcę to - mam to". Jak już za chwilę będą wyglądały zakupy w Internecie - Dominika Gankowska, Marek Wawro

17:40 - 18:10 Biznes kontra IT, zwiększenie efektywności przez pryzmat podejścia Agile - Robert Ruszała

18:10 - 18:40 Nowoczesność trzeciego świata. Dlaczego internet jest kałasznikowem XXI w.? - Barbara Stawarz

18:10 - 18:40 Jak gra Pokémon GO zdobyła świat. Czy wykorzystuje ona w pełni możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość? Jak jeszcze można wykorzystać tę technologię?  - Ignacy Bochiński

18:40 - 19:10 STARTUP SITO

 

czwartek, 15 września

09:00 - 09:30 Jak stworzyć przyjazne miejsce zdalnej pracy dla 200-osobowego zespołu i efektywnie nim zarządzać? - Marianna Pruchniak

09:00 - 09:30 Jak wyciągnąć 101% z eventu (case Neoteric/AmberHub) - Mateusz Kurleto

09:30 - 10:00 Pokerowe zagrywki w biznesie - Paulina Wardęga, Łukasz Wichłacz

09:30 - 10:00 Uprawianie sprzedaży w stylu Cocomo - Jakub Cyran

10:00 - 10:30 There is not MVP in Big Data/AI business. Case study - Jarosław Królewski

10:00 - 10:30 Friends with Benefits czyli o współpracy i relacjach korporacji ze startupem - Inez Górska

10:30 - 11:00 Dane osobowe. 108 stron i 10 ciekawostek z RODO - Michał Kluska

10:30 - 11:00 Case study: Jak zbudowaliśmy aplikacje mobilne, które są docenianie przez użytkowników. Logo24, Świat Motocykli, ŁadnyDom - Agora - Piotr Biegun

11:00 - 11:20 przerwa kawowa

11:20 - 11:50 Bieganie kiedyś i dziś, czyli od zegara ściennego do słuchawek z pulsometrem - Mateusz Jasinski

11:20 - 11:50 Jak lepiej grać w piłkę nożną? Sklonujmy Pazdana! – czyli jak znaleźć bliźniaków naszych najlepszych klientów - Tomasz Brzeziński

11:50 - 12:20 Kto jest silniejszy RL9 czy LM96, czyli Influencers marketing na przykładzie marki Coca-Cola - Urszula Szymczyk

11:50 - 12:20 Rzeczpospolita TV - era multimediów w transformacji tradycyjnych mediów do ery cyfrowej - Marcin Kowalczyk

12:20 - 12:50 Szkoda prądu, czyli dlaczego inwestorzy VC muszą poszukiwać spółek o napędzie rakietowym? - Mateusz Nowak

12:20 - 12:50 Jak przechytrzyć adBolcka? - Alicja Głowacka

12:50 - 13:20 Fabryka od środka, czyli jak powstaje globalny produkt w międzynarodowej firmie - Daniel Aduszkiewicz

12:50 - 13:20 Walka karnawału z postem. Jak zarobić na darmowym oprogramowaniu - Piotr Karwatka

13:20 - 14:00 lunch

14:00 - 14:30 Czy Polacy korzystają z platform opartych na idei collaborative economy? Czy mają do nich zaufanie? Premiera raportu nt. collaborative economy w Polsce - Łukasz Zgiep

14:00 - 14:30 Jednorożce to kobiety, a nie firmy. O √ kobiecym w STEM - Katarzyna Leszczyńska-Bohdan

14:30 - 16:00 Dyskusja panelowa

14:30 - 15:00 Będzie pan zadowolony! Krótki poradnik o tym, jak pisać i jak postować, żeby ruch był i szery były - Łukasz Głombicki

15:00 - 15:30 SaaS Wars - Atak Klonów Krzysztof Nowicki

15:30 - 16:00 Right content, right person, right time! - Andrzej Gruszka

16:00 - 16:20 przerwa kawowa

16:20 - 16:50 “Gdybyśmy mieli blachy, to byśmy produkowali konserwy. Ale nie mamy mięsa”. Czyli marketing beta w startupie - Marcin Kasz

16:20 - 16:50 Celebryci ≠ influencerzy, czyli wykorzystanie osób rozpoznawalnych w kampaniach marketingowych - Łukasz Wysocki

16:50 - 17:20 Czy Google AlphaGo dostanie prawo jazdy? - Paweł Tadejko

16:50 - 17:20 W jaki sposób budować społeczności wokół marki – moje lekcje z rozwoju projektu Wenusjanki - Anita Kijanka

17:20 - 17:50 Machine Learning - dokąd zmierzamy i co z tego wynika? + Wojciech Ptak

17:20 - 17:50 Do start up. Do public relations. Don't fuck up! - Magdalena Grochala, Łukasz Majewski

17:50 - 18:20 W dzisiejszych czasach do ludzi docierają tylko obrazki - Tomasz Jakub Sysło

17:50 - 18:20 "Disco Polo - nikt nie słucha, a każdy zna" - potencjał muzyki disco polo w sieci - Szymon Krzysiak

18:20 - 18:50 Narzekać może każdy, ale robić nima komu – czyli walka ze Smokiem Wawelskim naszych czasów - Maciek i Ania Ryś

 

piątek, 16 września

09:00 - 09:30 Jak podnieść ROI – sposoby, o których nawet nie pomyślałaś/eś - Paweł Preneta

09:30 - 10:00 Jak rekrutować do najtrudniejszej pracy na świecie. Case study niezwykłej kampanii SOS Wiosek Dziecięcych - Tomasz Gębala

09:30 - 10:00 Jak zbudować mały biznes w jeden wieczór? - Bartosz i Michał Hernas

10:00 - 10:30 Media społecznościowe jako nowa agora debaty społecznej - Karolina Majewska, Szymon Krzysiak

10:00 - 10:30 Go Global vs. Go Out Of Business. Jak nam idzie eksport nowych technologii? - Bartosz Majewski

10:30 - 11:00 Najprostsza prezentacja o reklamie - Albert Stęclik

10:30 - 11:00 Czy to już moment na pivot? Case study obido.pl - Marian Bruliński, Paweł Gniadkowski

11:00 - 11:30 Drones creating better world for us - Adam Wiśniewski

11:00 - 11:30 Rozwój ekosystemu startupowego w województwie podkarpackim - szanse współpracy i zagrożenia - Daniel Dereniowski

11:30 - 11:50 przerwa kawowa

11:50 - 12:20 Mit Startupowca. Dlaczego większość startupów upada i jak temu zaradzić? - Rahim Blak

11:50 - 12:20 "The Content" - bierzcie i szerujcie z niego wszyscy - Piotr Czajka

12:20 - 12:50 Dlaczego reklamy nie działają na seryjnych morderców - Magdalena Daniłoś

12:20 - 12:50 Jak ważne dla startupów są umowy, czyli na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu kontraktów w branży internetowej? - Arkadiusz Bazylko, Kamil Hamelusz

12:50 - 13:20 5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie sprzedaży usług SaaSowych - Paweł Sala

12:50 - 13:20 Zmiana (także pracy i umiejętności) to coś stałego - Leszek Wolany

13:20 - 13:50 10 kroków budowy globalnego biznesu - Michał Sadowski

13:20 - 13:50 Czy Internet pomaga firmom inwestować? Oczekiwania a rzeczywistość - Krzysztof Feret

13:50 - 14:30 lunch

14:30 - 15:00 Mamut o bogatym wnętrzu w składzie nowych technologii - Andrzej Garapich

15:00 - 15:30 Międzypokoleniowy zespół startupowy - Krystian Gontarek

15:30 - 16:00 Niezłe jaja na deser, czyli spontanicznie oklaskiwane opowieści z pogranicza YouTube'a - Jelenie Jaja

16:00 - 16:30 Zakończenie Konferencji InternetBeta2016

KOMENTARZE

Wygraj torebkę Zuzi Górskiej w konkursie BIZNESiSTYL.pl

Supermodna, wiosenna torebka wprost z...

Troska o zdrowie psychiczne

W praktyce medycznej i w życiu codziennym zdrowie oznacza brak choroby. Jeżeli nic nas nie boli, a wyniki różnorodnych badań parametrów i struktury naszego ciała nie wykazują odchylenia od normy, to uważamy, że jesteśmy zdrowi. Konsekwentnie...

Pleoptyka - leczenie przez zasłanianie

Prowadzi Pani Gabinet Ćwiczeń Pleoptyczno-Ortoptycznych w Rzeszowie i na tym polu współpracuje Pani m.in. z Visum Clinic. Przeciętnemu Czytelnikowi te pojęcia niewiele mówią. Możemy je objaśnić? Pleoptyka zajmuje...

zobacz więcej
Reklama

Finał budowy drogi lotniskowej. Ponad 100 mln zł na usprawnienie ruchu

Zakończyła się budowa i odbiory techniczne drogi lotniskowej (etap I, II i III), pomiędzy drogą ekspresową S19, autostradą A4 i drogą krajową nr 9...

Wielkie otwarcie salonu Iveco w Rzeszowie [ZDJĘCIA]

W piątek, 12 października odbyło się oficjalne otwarcie nowego kompleksu autoryzowanego salonui serwisu IVECO w Rzeszowie, przy ul. Rzecha 7. Obiekt należący do spółki STC, będącej częścią...

TSLA EXPO: Rewolucja w transporcie powinna zacząć się na Podkarpaciu

Samochody emitujące coraz mniej zanieczyszczeń, transport, który sprawia, że coraz szybciej dostarczany jest towar - w tym kierunku rozwija się świat i...

Reklama

Przyjazne miasto. Program Wojciecha Buczaka na prezydenta Rzeszowa

Koniec wakacji i początek kampanii przed wyborami samorządowymi. W poniedziałek w Hotelu Prezydenckim swój program zaprezentował Wojciech Buczak, kandydat PiS na prezydenta...

Rozbudowa ul. Podkarpackiej. Trudno włączyć się do ruchu

Rozbudowa ulicy Podkarpackiej prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni dobiegnie końca. Ruch na remontowanym odcinku jest utrudniony, a powody do narzekań mają kierowcy, który...

Darmowe autobusy dla uczniów rzeszowskich szkół

Jeszcze we wrześniu Rada Miasta Rzeszowa ma podjąć uchwałę gwarantującą uczniom rzeszowskich szkół darmowe przejazdy autobusami. Taką informację przekazał w piątek prezydent Rzeszowa, Tadeusz...

Pod Przemyślem odkryto gigantyczne złoże gazu

Wydobycie gazu na Podkarpaciu w ciągu 5 lat wzrośnie do 1,75 mld m³ rocznie, czyli aż o 28 procent – szacuje Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA. Dzięki nowej metodzie poszukiwań i wydobycia...

Kandydaci Platformy Obywatelskiej do Rady Miasta Rzeszów

Platforma Obywatelska przedstawiła w środę kandydatów do Rady Miasta. Co dziwne, pośród 33 kandydatów, na listach nie znalazła się ani jedna osoba z Nowoczesnej. Działacze PO, SD...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 59

VIP Biznes&Styl Nr 59
w numerze m.in.:

• Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2018-10-18 18:59
WIG 56560.93 -0,56%
WIG20 2188.1 -0,52%
mWIG40 3980.93 -0,93%
sWIG80 11233.98 +0,09%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2018-10-18
USD 3,7302 +0,48%
EUR 4,2966 +0,07%
CHF 3,7543 +0,23%
GBP 4,8906 +0,23%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1229,10 +0,02% [01:17]
 Ropa brent baryłka 79,34 +0,00% [23:27]
 Pallad uncja 1063,30 +0,00% [01:10]
 Platyna uncja 830,80 +0,05% [01:18]
 Srebro uncja 14,60 +0,07% [01:17]
Wspierane przez Money.pl
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.