Reklama

WiseGlass. Start-up z Rzeszowa, który nie chce naprawiać świata

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 07-07-2017

Od lewej Waldemar Bieniek oraz Gabriel Myśliwiec Fot. Tadeusz Poźniak

Od lewej Waldemar Bieniek oraz Gabriel Myśliwiec Fot. Tadeusz Poźniak

- Nie zamierzamy naprawiać świata, ani nie wymyśliliśmy innowacji, która ma zmienić rzeczywistość. Postanowiliśmy skorzystać z tego, co już funkcjonuje, udoskonalić to i w ten sposób zarabiać. Opracowaliśmy dobry model biznesowy. Nasz pomysł jest konkurencyjny i może na siebie zarobić - wyjaśnia Waldemar Bieniek, współtwórca startu-pu WiseGlass, który zwyciężył podczas Demo Day, pierwszego tego typu wydarzenia na Podkarpaciu, zorganizowanego przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego, a już  jesienią weźmie udział w bitwie start-upów podczas Kongresu 590.

WiseGlass szybko znalazł inwestorów chętnych dokapitalizować pomysł; jeden obecny był na Demo Day, pozostali zainteresowali się lustrem reklamowym po publikacjach medialnych o zwycięstwie startu-upu. Waldemar Bieniek przyznaje, że mieli ten komfort, iż to oni mogli wybierać wśród propozycji i inwestorów. W rzeczywistości start-upowej to rzadko spotykana sytuacja. - Podobnie jak fakt, że najpierw stworzyliśmy produkt, a dopiero potem jego logo i stronę internetową - śmieje się Gabriel Myśliwiec.

Zespół tworzy kilka osób, które na co dzień są aktywne zawodowo w innych obszarach, ale rozwijaniu start-upu poświęcają mnóstwo czasu. Waldemar Bieniek pracuje dla ogólnopolskich telewizji oraz rzeszowskich mediów. Gabriel współpracuje z agencjami reklamowymi i marketingowymi -  prowadzi własną działalność, a ostatnio zrezygnował z etatu w dużej firmie, żeby więcej pracować dla WiseGlass. Jeden z programistów złożył wypowiedzenie u dotychczasowego pracodawcy, będąc przekonanym, że w WiseGlass lepiej wykorzysta swoje umiejętności. 

- Codziennie stawiamy sobie do rozwiązania jakiś problem, zagadnienie związane ze startupem i pracujemy nad nim. Nie robimy przerw - przyznaje Gabriel.

Mówią o sobie, że są dość specyficznym start-upem, dlatego, że nie startowali w żadnym projekcie wspierającym i dofinansowującym start-upy. Pomysł wykorzystania lustrzanej tafli do celów komercyjnych pojawił się wiele miesięcy temu, podczas luźnej rozmowy między znajomymi na temat Internetu rzeczy. Interaktywne lustro, które dziś nie jest żadną nowością wydawało się świetnym pretekstem do zrobienia biznesu. - Interaktywne lustra istnieją od dziesięciu lat, ale ich możliwości nie zostały wykorzystane do celów biznesowych, bo wiele podobnych funkcji mamy w telefonach - opowiada Waldemar Bieniek. - Jednak kiedy zastanowiliśmy się, w którym miejscu ekran smartfona nie wystarcza i potrzebne jest lustro, zyskaliśmy odpowiedź na nasze pytanie.

Zespół WiseGlass opracował pomysł lustra reklamowego, które zagospodaruje przestrzeń w miejscach publicznych na cele reklamowe oraz dostarczy reklamy do konkretnego odbiorcy. Lustro reklamowe nadaje się do umieszczania w toaletach przy umywalkach, w szatniach, w sklepach odzieżowych czy w pokojach hotelowych - wszędzie tam, gdzie potencjalny odbiorca reklamy korzysta ze zwykłego lustra.

Jak lustro dobiera reklamy pod klienta

Reklama

Pomysł kiełkował, aż została opracowana technologia i powstał produkt. Stworzyli urządzenie i testowali je w rozmaitych warunkach. Gdy lustro było już dopracowane, umieścili je w przestrzeni publicznej i sprawdzali reakcje ludzi: czy są reklamą zainteresowani, czy nie są na nią źli, czy patrzą na lustro ponownie. Wyniki testów zaskoczyły ich pozytywnie i zmotywowały do dalszej pracy.

Ponieważ na rynku nie było lustra odpowiadającego ich wymaganiom, zdecydowali się na rozwiązanie modułowe. Sami zaprojektowali elektronikę i oprogramowanie. Aby zminimalizować koszty, nie zamierzają produkować ani luster ani elektroniki, lecz będą je zamawiać u producentów. Również montaż i serwis także będą zlecać na zewnątrz. - Chcemy zająć się obsługą działania systemu oraz pozyskiwaniem i obsługą reklamodawców, tak jak przewiduje to model biznesowy - wyjaśnia Waldemar Bieniek.

Lustro ma wyświetlać spersonalizowane reklamy, co oznacza, że prezentowane reklamy będą inne, gdy w lustro popatrzy młoda kobieta, inne, gdy przed lustrem staną rodzice z małymi dziećmi, a jeszcze inne, gdy będzie się przeglądał starszy mężczyzna. Reklamy będą dostosowane także do przestrzeni, w których będą umieszczone lustra. Inne wyświetlą się w galerii handlowej, inne w banku. - Nikogo nie inwigilujemy, nie robimy zdjęć, niczego nie nagrywamy - tłumaczy Gabriel Myśliwiec. - Są odpowiednie algorytmy rozpoznawania płci czy kierunku patrzenia. U nas za rozpoznawanie będą odpowiadać specjalne czujniki i to tyle, co możemy zdradzić.

Lustro może zostać umieszczone w każdym miejscu publicznym, najlepiej o określonym natężeniu ruchu tak, aby reklamy przynosiły zyski. Właściciele firmy  chcą jednak samodzielnie decydować o wyborze miejsc. - W biznesplanie założyliśmy określoną ilość wyświetleń, która pozwoli na szybki zwrot kosztów jednego lustra. Po testach w jednej z rzeszowskich galerii handlowych okazało się, że nasze założenia stanowiły jedną czwartą wyświetleń podczas testów – opowiada Waldemar Bieniek.

Twórcy start-upu koncentrują się na rozwoju firmy. Dzięki wsparciu inwestora, już wkrótce do ich zespołu dołączą nowe osoby, a lustra przejdą dokładniejsze testy, które pozwolą stwierdzić potrzeby serwisowe i przewidzieć ewentualne szkody. Na razie pracują nad tworzeniem struktury firmy i sieci sprzedaży, która pozwoli im się rozwijać.

Założyciele WiseGlass przyznają, że na wyróżnienie ich pomysłu na biznes podczas Demo Day prawdopodobnie złożyło się kilka faktów. - Nasz pomysł nie zmienia ani nie zbawia świata. Nie jest też zupełnie innowacyjny, zresztą potencjalni inwestorzy niekoniecznie chcą inwestować w coś niepewnego, bo też chcą na tym zarobić. Nie mają pewności, czy innowacja zadziała, jak ją wycenić i czy jest potrzebna. Skoncentrowaliśmy się żeby pokazać przedsiębiorcom, jak na lustrze reklamowym można zarobić - przyznają. - Nie przedstawiamy marzeń ani wizji, tylko konkretne rozwiązanie. To chyba przekonało jury oraz inwestorów.

KOMENTARZE

Demo Day: Mieli 5 minut, by przekonać do swojego biznesu

- Mamy start-up! Wyróżnienie komisji...

Światowa korporacja, pasjonat drewna i prawnicy dołączyli do inkubatora

Siedem nowych firm dołączyło w ostatnim półroczu do Inkubatora Technologicznego w Jasionce. Wśród nich jest m.in. kancelaria prawnicza, światowa...

21 start-upów wystąpi na Demo Day w G2A Arenie w Jasionce

Elektryczny samochód wyścigowy, urządzenie elektroniczne do stymulacji mózgu, aplikacja internetowa i beacony przechowujące pamięć o zmarłych, serwis z prezentami, lustro reklamowe...

zobacz więcej
Reklama

VIII Gala VIP. GALERIA FOTOGRAFII

Magazyn VIP Biznes&Styl już po raz ósmy rozdał statuetki dla Najbardziej Wpływowych...

VIII Gala VIP. Najbardziej Wpływowi Podkarpacia 2017

Podczas sobotniej, wielkiej gali w Filharmonii...

VIP Polityka. Tomasz Poręba: Podkarpacie może stać się polską Bawarią

Z Tomaszem Porębą, posłem PiS do Parlamentu Europejskiego, zwycięzcą rankingu VIP-a w kategorii "POLITYKA", rozmawia Aneta Gieroń

XIII Gala Podkarpackiego Klubu Biznesu

Zrzeszający 300 przedsiębiorców Podkarpacki Klub Biznesu zorganizował w piątek, 24 listopada, wielką galę w Centrum Wystawienniczo-Kongresowy G2A Arena w Jasionce k/Rzeszowa. Uroczystemu spotkaniu towarzyszyło wręczenie...

Samolot dla studentów pilotażu. Zapłacił marszałek

Używany, szkolny samolot produkcji francuskiej "Tampico" TB -9 od piątku parkuje w Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej. Najnowszy nabytek OKL-u kosztował 300 tys. zł...

Reklama

Unimet inwestuje w strefie "Rzeszów-Dworzysko". Dwie fabryki już ruszają

15 mln zł planuje zainwestować firma Unimet w budowę innowacyjnego centrum dystrybucyjnego w Parku Naukowo-Technologicznym "Rzeszów-Dworzysko". Akt...

Rzeszów odetchnie - po otwarciu łącznika z S19. Tranzyt ominie miasto

- Do 30 listopada br. zostanie dopuszczony do ruchu łącznik ulicy Podkarpackiej z S19 – potwierdza Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w...

VIP Kultura. Wit Wojtowicz: Zamek w Łańcucie od dziecka budził mój zachwyt

Z Witem Karolem Wojtowiczem, dyrektorem Muzeum-Zamku w Łańcucie, zwycięzcą rankingu VIP-a w kategorii "KULTURA", rozmawia Alina Bosak

Kongres 590: o polskiej i globalnej gospodarce w CWK G2A Arena

Dwa dni dyskusji, siedem bloków tematycznych, kilkudziesięciu prelegentów – w dniach 16-17 listopada w CWK G2A Arena w Jasionce odbędzie się druga edycja Kongresu 590. Wezmą...

Podkarpackie startupy: pomysły miewamy nie gorsze od amerykańskich

Na Podkarpaciu przybywa startupów, które chcą swoimi pomysłami biznesowymi zawojować rynek. Choć spora część z nich to dobrze rokujące przedsięwzięcia, to...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2017-12-12 18:59
WIG 62532.46 +0,86%
WIG20 - -
mWIG40 4744.68 +0,62%
sWIG80 14291.41 -0,15%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2017-12-12
USD 3,5708 +0,21%
EUR 4,2077 +0,09%
CHF 3,6085 +0,33%
GBP 4,7652 +0,01%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1245,10 -0,10% [02:14]
 Ropa brent baryłka 63,88 +0,02% [02:13]
 Pallad uncja 1002,30 -0,07% [02:09]
 Platyna uncja 878,95 -0,11% [02:13]
 Srebro uncja 15,73 -0,13% [02:14]
Wspierane przez Money.pl
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY