Reklama

Marka Karpacka Carpathia - unikatowa i innowacyjna

A A A
ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodano: 01-07-2015

Na zdjęciu: Dawid Lasek

Na zdjęciu: Dawid Lasek

Czym jest Marka Karpacka Carpathia?
 
Jest to obietnica tego, co ma być w Karpatach za kilka, kilkanaście lat. To turystyczny i gospodarczy znak jakości Karpat; system, w ramach którego będziemy chcieli promować Karpaty za granicą,  spowodować, żeby w Karpaty przyjechało więcej turystów, a za nimi – inwestorów, tworzyć tu nowe miejsca pracy, powstrzymać ucieczkę młodych ludzi za granicę, tak jak to się dzieje obecnie, a jednocześnie wprowadzać pod tą marką produkty karpackie na rynki zagraniczne. 
 
Wiele gmin i instytucji tworzy własne marki. Czym będzie się od nich różnić Marka Karpacka?
 
Marka Karpacka jest budowana w oparciu o unikalność Karpat w skali europejskiej i światowej, oferującą jej klientom niepowtarzalne doświadczenia i emocje. Budujemy ją od trzech lat, ale nie wpadliśmy na ten pomysł sami. Można powiedzieć, że Marka Karpacka narodziła się w Alpach. Cztery lata temu, w ramach programu Swiss Contribution, Euroregion Karpacki rozpoczął realizację polsko-szwajcarskiego projektu „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”. Podczas jednego ze spotkań konsultacyjnych z przedstawicielami Instytutu Turystyki, które odbyło się w Sierre, Szwajcarzy zwrócili nam uwagę, że aby osiągnąć sukces turystyczny w Karpatach, musimy zapomnieć o tworzeniu rozwiązań dla sztucznych administracyjnych regionów. Jedyną szansą na rynku globalnym jest stworzenie jednej, unikatowej, innowacyjnej Marki Karpackiej. Karpaty bowiem z jednej strony należą do podstawowego zakresu pojęć statystycznego Europejczyka, z drugiej zaś - nie są zbyt mocno zaznaczone w świadomości przeciętnego turysty. To stwarza szansę na budowę zainteresowania potencjalnych klientów. Szwajcarzy opowiadali nam „od kuchni”, jak przez 10 lat wdrażali markę kantonu Valais. Teraz ta marka funkcjonuje samodzielnie i daje ogromną premię cenową. Ten przykład pokazuje, że wdrożenie marki może przynieść korzyść i my taką samą korzyść chcemy osiągnąć w Karpatach. 

Co udało się zrobić do tej pory w ramach budowy Marki Karpackiej?
 
Reklama
Nad Marką Karpacką pracujemy od trzech lat, jesteśmy więc na początku drogi. Mamy zakończony „etap startowy”, a więc uporządkowaną kwestię idei Marki, jej misji, mamy strategię marki, dokumenty wstępne, key visual, który jest przewodnikiem po tym, jak powinna wyglądać Marka Karpacka, jak również zestaw narzędzi niezbędnych do tego, by za jakiś czas można było mówić o Marce Karpackiej jako produkcie. Jesteśmy już więc gotowi do działań praktycznych. Obecnie pracujemy nad konstrukcją systemu wdrażania marki, co oznacza budowę pilotażowej grupy Carpathii na poziomie Euroregionu, opracowywanie na podstawie strategii i audytu pakietów produktowych oraz – co najważniejsze – tworzenie międzynarodowych powiązań Marki, umożliwiających jej wprowadzenie na rynki zagraniczne.
 
Do kogo jest skierowana Marka Karpacka? 
 
Z jednej strony do europejskiego klienta z pieniędzmi. Chcemy, by Karpaty były miejscem, do którego on chce przyjechać i gdzie chce zostawić swoje pieniądze. Po drugiej stronie są interesariusze, czyli dysponenci elementów Marki: samorządy oraz wszyscy, którzy żyją z turystyki. Ci pierwsi będą mogli odkryć dla siebie i swoich bliskich całkiem nowe przestrzenie wrażeń, doznań, wartości w centrum kontynentu. Ci drudzy, włączając się w system Marki, będą mieli szansę, oczywiście pod pewnymi warunkami, osiągnąć sukces finansowy. Relatywnie najważniejszym, ale dość trudnym partnerem są tutaj samorządy. Planujemy np. stworzyć grupę pilotażowych miast w komponencie „Mistyka miast karpackich”. Takie miasta jak Przemyśl, Sanok, Nowy Sącz czy Biecz to są naturalni kandydaci do znalezienia się w tej grupie. Ważne jest, by w Karpatach, które mają wiele zasobów, wybrać te „najbardziej karpackie” zasoby i stworzyć reprezentatywną dla Karpat grupę produktów, która będzie działała w oparciu o strategię i misję marki.
 
Marka, budując premię cenową i zapewniając napływ turystów w Karpaty, bierze pod uwagę osobowość każdego klienta.
 
To prawda. Gdy zestawimy jeden z naszych precyzyjnie dobranych obrazów „key visualowych” z hasłem „Carpathia – posłuchaj siebie”, otrzymamy jasny przekaz – przyjedź do nas, pomożemy Ci odnaleźć własną drogę. Podsumowując, Marka Karpacka ma misję zmiany Europy, pozostając przy tym bardzo spersonalizowaną, wręcz intymną Marką.
 
Kiedy dojdzie do podpisywania pierwszych umów z dysponentami elementów Marki?

Do końca 2015 roku. Przed tym czeka nas dużo pracy warsztatowej.
 
Szwajcarzy z kantonu Valais budowali swoją markę 10 lat. Oznacza to, że jest to przedsięwzięcie bardzo czasochłonne. Czy w przypadku Marki Karpackiej będzie podobnie?
 
Zakładamy, że 5 lat to minimum, po którym Marka zacznie samodzielnie funkcjonować, a po 10 latach przyniesie widoczne rezultaty. Oczywiście, trzeba zastrzec, że powodzenie tej inicjatywy jest uwarunkowane wieloma czynnikami, na które Euroregion nie ma wpływu.
 
Co mają zrobić podmioty głębiej zainteresowane Marką Karpacką?
 
Zapraszam do siedziby Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska, Rynek 5 w Rzeszowie. Więcej informacji można znaleźć także na naszej stronie www.karpacki.pl, www.visitcarpathia.com oraz pod nr tel. 17 853-68-98.  
 

KOMENTARZE

Rzeszów stolicą karpackiego dziedzictwa?

Dr Zoltan Somogyi, dyrektor wykonawczy Światowej Organizacji Turystycznej...

Marka Karpacka - marka spokoju i oddechu od cywilizacji

- Przyszły rok, jeżeli nam się powiedzie...

W piątek rusza IV Alpejsko-Karpackie Forum Współpracy

Podkarpacka turystyka i biznes może rozwijać...

Słowacy otwarli szlak w koronach drzew. Widać Zamek w Niedzicy

"Szlak w koronach drzew – Bachledka" tak Słowacy nazwali nową atrakcję turystyczną, która znajduje się zaledwie 12 km od granicy z Polską, na grzbiecie Spiskiej Magury...

Piękny Magurski Park Narodowy na wystawie w Krośnie

Świat dzikiej przyrody w młodym, bo liczącym zaledwie 20 lat Magurskim Parku Narodowym, prezentuje wystawa, jaką do kwietnia można oglądać w Muzeum Podkarpackim w Krośnie.

zobacz więcej
Reklama

Rusza budowa nowej stacji PKP Rzeszów Zachodni. Zamkną al. Wyzwolenia

W Rzeszowie rozpoczyna się warta 250 mln zł inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Na pierwszy ogień idzie budowa nowego dworca kolejowego Rzeszów Zachodni...

Rozbudowaną ulicą Podkarpacką pojedziemy we wrześniu

Rozbudowa ulicy Podkarpackiej miała zakończyć się jeszcze na wakacjach, choć termin realizacji inwestycji przypada dopiero na październik br. Dziś już wiadomo, że przebudowaną Podkarpacką...

Przyjazne miasto. Program Wojciecha Buczaka na prezydenta Rzeszowa

Koniec wakacji i początek kampanii przed wyborami samorządowymi. W poniedziałek w Hotelu Prezydenckim swój program zaprezentował Wojciech Buczak, kandydat PiS na prezydenta...

Reklama

Rozbudowa ul. Podkarpackiej. Trudno włączyć się do ruchu

Rozbudowa ulicy Podkarpackiej prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni dobiegnie końca. Ruch na remontowanym odcinku jest utrudniony, a powody do narzekań mają kierowcy, który...

3 lata na projekt i budowę. Rusza realizacja kolejnego odcinka S19

W czwartek, 9 sierpnia, podpisana została umowa na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od Podgórza do Kamienia, o długości ok. 10,5 km. Firma Budimex zaprojektuje...

Darmowe autobusy dla uczniów rzeszowskich szkół

Jeszcze we wrześniu Rada Miasta Rzeszowa ma podjąć uchwałę gwarantującą uczniom rzeszowskich szkół darmowe przejazdy autobusami. Taką informację przekazał w piątek prezydent Rzeszowa, Tadeusz...

Miliony na kolej. Pociągi na trasie Boguchwała-Czudec pojadą 100 km/h

W niespełna rok od rozpoczęcia prac, Polskie Linie Kolejowe kończą rewitalizację linii kolejowej nr 106 Rzeszów-Jasło na odcinku Boguchwała-Czudec. Od...

Startup z Jasionki i Locky - nakładka na klucze debiutują na Kickstarterze

Locky – niewielkie urządzenie połączone z aplikacją - może rozwiązać problem wielu osób na całym świecie, który sprowadza się do pytania:...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 59

VIP Biznes&Styl Nr 59
w numerze m.in.:

• Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2018-09-21 18:59
WIG 58237.83 +0,01%
WIG20 2257.47 -0,05%
mWIG40 4071.02 +0,19%
sWIG80 11601.37 +0,08%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2018-09-21
USD 3,6402 -0,82%
EUR 4,2929 +0,04%
CHF 3,8095 +0,29%
GBP 4,8116 -0,61%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1203,40 +0,00% [22:59]
 Ropa brent baryłka 78,68 +0,00% [22:59]
 Pallad uncja 1043,10 +0,00% [22:59]
 Platyna uncja 828,70 +0,00% [22:59]
 Srebro uncja 14,31 +0,00% [22:59]
Wspierane przez Money.pl
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.