Reklama

Biznes

200 mln zł na budowę S19 od Rudnika do Niska. Start w 2019 roku

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 02.02.2018
37480_S19
Share
Udostępnij
Firma Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. za 196 339 975,77 zł w dwa lata i 10 miesięcy zaprojektuje i  wybuduję drogę ekspresową S19 na odcinku od węzła „Rudnik nad Sanem” (z węzłem) do węzła „Nisko Południe” (z węzłem) o długości około 6 km. 
 
Odcinek S19 od węzła „Rudnik nad Sanem” (z węzłem) do węzła „Nisko Południe” (z węzłem) stanowiący część szlaku Via Carpatia, realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj” – mówi Joanna Rarus, specjalista ds. komunikacji społecznej z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie. 
 
Data podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu nie jest jednak jeszcze znana. Trwa okres, kiedy inni oferenci mogą składać odwołania oraz kontrola oferty prowadzana przez  Urząd Zamówień Publicznych.
 
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II połowie 2019 r. a zakończenie w 2021r.

 Via Carpatia  od początku
 
Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku  jako główny priorytet inwestycyjny.
 
Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.
 
 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy