Reklama

Biznes

Ponad 8 mln zł na Koncepcję Programową dla ostatniego odcinka S19

Aneta Gieroń
Dodano: 24.04.2018
38577_droga
Share
Udostępnij
To pewne – będzie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla ostatniego już odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wtorek podpisała umowę. Wykonawcą dokumentacji ponad 18-kilometrowego odcinka trasy Via Carpatia jest Multiconsult Polska Sp. z o.o., która w 22 miesiące zrobi to za 8 mln 410 tys. zł.
 
– Na całym odcinku S19 od Rzeszowa do granicy państwa w Barwinku trwają już prace koncepcyjne, które po zakończeniu pozwolą na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę szlaku Via Carpatia. Droga ekspresowa S19 to priorytetowa inwestycja dla polskiego rządu i bardzo ważna trasa dla transportu międzynarodowego – stwierdził we wtorek Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
 
Koncepcja Programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.  
 
Planowana inwestycja ma przebiegać przez teren wymagający budowy obiektów inżynieryjnych: estakad, wiaduktów i mostów. Ponadto dotyczy obszarów chronionych. Wykorzystamy nasze doświadczenie i wiedzę ekspercką, aby zaproponować rozwiązanie, które będzie odpowiadało potrzebom regionu, okolicznych mieszkańców, a przede wszystkim będzie spełniało swoje zasadnicze funkcje korytarza transportowego – mówił Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska.
 
 
Fot. Archiwum GDDKiA
 
Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, w oparciu, o który zostanie wyłoniony przyszły wykonawca drogi ekspresowej S19. Przedmiotowa inwestycja stanowiąca część szlaku Via Carpatia, przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj-buduj”. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. 
 
Odcinek S19 Dukla – Barwinek, jest częścią dużego przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym S19 Babica-Barwinek (gr. państwa).
 
Ten prawie 75-kilometrowy odcinek został podzielony na cztery zadania realizacyjne:
 
Zadanie 1: Węzeł „Babica” (bez węzła) – Węzeł „Domaradz” (z węzłem), dł. ok. 23,45km
Zadanie 2: Węzeł „Domaradz” (bez węzła) – Węzeł „Miejsce Piastowe” (z węzłem) dł. ok. 22,70 km
Zadanie 3: Węzeł „Miejsce Piastowe” (bez węzła) – Węzeł „Dukla” (z węzłem) dł. ok. 10,40 km
Zadanie 4: Węzeł „Dukla” (bez węzła) – Barwinek (Granica Państwa) dł. ok. 18,335 km
 
Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny. Docelowo Via Carpatia połączy kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. Na Podkarpaciu będzie mieć długość 169 km. Cały jej przebieg ma już zapewnione finansowanie.
 
Realizacja S19 na Podkarpaciu:
 
30,1 km – w użytkowaniu
85,1 km – w opracowaniu koncepcja programowa
54,2 km – w przetargu w trybie „projektuj i buduj” (dla wszystkich 6 odcinków wybrano najkorzystniejszą ofertę, z czego 3 odcinki są już w kontroli uprzedniej Prezesa UZP)
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy