Reklama

Około 500 uczestników i 100 prelegentów na InternetBeta 2016

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 14-09-2016

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Prelekcją Pawła Tkaczyka, specjalisty od storytellingu, rozpoczęła się trzydniowa konferencja InternetBeta, gromadząca od ośmiu lat społeczność zafascynowaną Internetem. Na ósmej edycji, na którą zgłosiło się ok. 500 uczestników, występuję ok. 100 prelegentów. Wśród nich specjaliści, m.in. Piotr Bucki, Daniel Aduszkiewicz, Barbara Stawarz, Paweł Sala - oraz youtuberzy Suchar codzienny, Jeleniejaja i Abstrachuje TV. InternetBeta 2016 potrwa do piątku, 16 września

Paweł Tkaczyk, doradca budowania marki, publicysta, bloger, autor książek i szkoleniowiec w rozpoczynającej InternetBetę prelekcji pt. „Ja Tarzan, ty Jane, czyli jak mówić zrozumiale o rzeczach trudnych, technicznych i nie do pojęcia” zwracał uwagę na podstawowe błędy we współczesnej komunikacji.

Paweł Tkaczyk o ogromnych możliwościach języka

- „Mnóstwo słów, zero zmian”, w taki sposób komunikujemy się dziś w życiu, w biznesie. Zdecydowanie lepiej komunikować się w sposób „mało słów, dużo zmian” i tym samym malować obraz w głowie odbiorcy - tłumaczył.-  Jak wygląda takie malowanie? Kiedy ludzie mają za zadanie opisać swój produkt lub działalność, używają zbyt wielu pustych, ogólnych słów, czego odbiorcy nie potrafią sobie wyobrazić. 

Reklama

Paweł Tkaczyk wskazywał też niebezpieczeństwa związane z komunikacją. Jego zdaniem, kiedy chcemy coś przekazać np. o danym produkcie, wiemy o nim albo za mało albo średnio albo za dużo Najlepsza jest opcja „średnio”, ponieważ, jeśli wiemy za mało, tworzymy formułki. - Bardzo często naszym zachowaniem kieruje instynkt kulturowy. Robimy coś, bo tak robią inni, bo „tak się robi”. To jest bardzo niebezpieczne. Za każdym razem, gdy słyszymy „bo tak się to robi”, powinna zapalić się nam w głowie czerwona lampka i powinniśmy zapytać: „dlaczego” - wyjaśniał prelegent. - Z kolei, gdy wiemy za dużo, dopada nas „klątwa wiedzy” i nie potrafimy sobie wyobrazić, jak to jest nie wiedzieć o czymś. Używamy wtedy języka, który jest niezrozumiały dla innych. Język to ogromny dar, jaki posiadamy, ale jest on potężną przeszkodą w malowaniu obrazów w wyobraźni odbiorcy.

 Zdaniem Pawła Tkaczyka, można sobie z tym poradzić, używając w opowieściach o swoich produktach, swoich firmach metafor konceptualnych. - Każdy z nas ma zdolność intuicyjnego rozumienia pewnych konceptów, jeszcze zanim padną słowa. Rozumiemy przestrzeń (blisko, daleko), ruch (szybko, wolno), materię i przyczynę. Metafory konceptualne, inaczej przezroczyste, są obecne w języku codziennym, ale ich nie zauważamy. Np. mówiąc o miłości, posługujemy się metaforą drogi „posuwasz się za daleko” i każdy rozumie o co chodzi. Jeśli więc chcecie skutecznie reklamować swój produkt i nie używać pustych słów, powinniście używać konceptualnych metafor. Dobra marka musi być użyteczna.

Paweł Tkaczyk Fot. Tadeusz Poźniak

Przedsiębiorcy - nowa subkultura w naszym społeczeństwie

Roman Łoziński, strateg komunikacji marketingowej, dzielił się uczestnikami InternetBety swoimi doświadczeniami w pracy z przedsiębiorcami i startupowcami. - Dziś niczego nie trzeba doświadczyć, a można być ekspertem w każdej dziedzinie, bez możliwości zweryfikowania tej wiedzy. W Internecie mamy wiele instrukcji z każdej dziedziny. Każdy nastolatek może otworzyć Internet i poczytać, jak stworzyć firmę. Tymczasem zderzenie teorii z praktyką jest ogromne.

Łoziński opowiadał o nowym zjawisku w świecie biznesu. Jego zdaniem, pojawiła się w naszym społeczeństwie nowa subkultura, a mianowicie przedsiębiorcy, którzy nie poświęcają czasu biznesowi, ale chętnie uczestniczą w konferencjach i szkoleniach i duże znaczenie przypisują znajomościom z różnymi specjalistami i szkoleniowcami na Facebooku. Podzielił się też ważną, jego zdaniem, radą dotyczącą prowadzenia biznesu. - Podążanie za tym, co mówią eksperci, jest pułapką. Jak więc rozwijać się jako przedsiębiorca? Czas porzucić książki i przestać kierować się poradami ekspertów. Po porostu znajdź swoje miejsce, swoją niszę i pamiętaj, że ludzie, którzy piszą poradniki i blogi o storytellingu i innych mniej ważnych rzeczach, nigdy nie ubrudzili rąk pakowaniem produktów do wysyłki - dodał Łoziński.

We środę, 14 września, w kampusie WSIiZ-u w Kielnarowej z prelekcjami występowali jeszcze m.in. Ania Starmach, Piotr Bucki, Barbara Stawarz i Mariusz Wesołowski.

Fot. Tadeusz Poźniak

 

KOMENTARZE

Konferencja na rzecz rozwoju powiatu dębickiego

Ponad stu przedsiębiorców z powiatu dębickiego, wzięło...

Jak student może zrealizować nowatorski pomysł biznesowy?

Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości...

Etykieta podawania napojów

Znajomość zasad saviore-vivre bardzo ułatwiają kontakty międzyludzkie. Ich zachowanie, zwłaszcza w biznesie, pozwalają uniknąć nieprzyjemnych sytuacji. Nawet zwykłe, zdawałoby się, serwowanie napojów w trakcie firmowych szkoleń, narad...

Tajemnice chałwy

Chałwa to przysmak przez wielu znany i ceniony. Trudno się temu dziwić ? słowo "chałwa" w języku greckim i arabskim oznacza po prostu "cukierek". Jednak mało kto potrafi skojarzyć, że ten smakołyk powstaje w głównej mierze z sezamu. Co więcej, jego wykonanie...

zobacz więcej
Reklama

Jest nowy pomysł na południową obwodnicę Rzeszowa

Pojawił się nowy pomysł na południową obwodnicę...

15 inwestycji drogowych za miliardy zmieni Podkarpacie

Za dwa lata na Podkarpaciu będzie jednocześnie w realizacji 15 dużych inwestycji drogowych, o łącznej wartości ponad 10 mld zł. To cała S19, obwodnice kilku miast i droga krajowa Pilzno-Jasło...

Marta Półtorak i prof. Jerzy Posłuszny Honorowymi Obywatelami Rzeszowa

Dokładnie 171 lat musiała czekać pierwsza kobieta, by dołączyć do grona Honorowych Obywateli Rzeszowa. W 1847 roku pierwsze takie wyróżnienie otrzymał...

Coraz bliżej budowy S19 do Barwinka. Via Carpathię poprą kolejne kraje!

W poniedziałek, 5 lutego w Rzeszowie została podpisana umowa na koncepcję programową odcinka drogi ekspresowej S19 od Babicy do Domaradza. Tego...

Reklama

IKEA otwiera w Rzeszowie punkt odbioru zamówień

Szwedzki koncern IKEA otwiera w Rzeszowie punkt odbioru zamówień. Będzie się on mieścił w Millenium Hall. Wejście do punktu znajduje się na poziomie 0, od strony al. Rejtana, vis-à-vis Super-Pharm...

Nawet 20 mln zł dofinansowania dla firm ze średnich miast

Nawet 20 mln zł dofinansowania mogą otrzymać mikro, małe i średnie firmy działające w miastach średniej wielkości. Dofinansowanie jest przeznaczone na realizację wdrożeń projektów...

,,Być kobietą" - nowy projekt RARR-u dla bezrobotnych kobiet

Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. realizuje projekt adresowany do bezrobotnych kobiet z wybranych powiatów Podkarpacia. Kobiety w wieku powyżej 29 lat będą mogły...

Miliardy zainwestowane w "Aeropolis" i kolejne firmy wchodzące do Jasionki

"Aeropolis" to już marka, z której wychodzą wielkie pomysły i o którą wspólnie chcemy dbać - mówił Mariusz Bednarz, prezes Rzeszowskiej Agencji...

Jerzy Kwieciński z Podkarpacia ministrem w rządzie Morawieckiego

Jerzy Kwieciński, dotychczasowy sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, został we wtorek, 9 stycznia br. powołany na ministra inwestycji i rozwoju. Kwieciński pochodzi...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Listopad-Grudzień

VIP Listopad-Grudzień
w numerze m.in.:

• VIP tylko pyta - z Markiem Dareckim o przemyśle 4.0 • Ks. prof. Michał Heller i prof. Krzysztof Jakowicz • Rusza zimowa wyprawa na K2
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2018-02-19 15:09
WIG 62768.99 -0,08%
WIG20 2405.98 -0,04%
mWIG40 4821.74 -0,15%
sWIG80 14768.2 +0,08%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2018-02-19
USD 3,3411 +0,72%
EUR 4,1467 -0,22%
CHF 3,6013 -0,10%
GBP 4,6829 +0,13%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1349,10 -0,04% [14:59]
 Ropa brent baryłka 65,17 +0,45% [14:59]
 Pallad uncja 1032,60 -0,42% [14:59]
 Platyna uncja 1011,80 +0,30% [14:59]
 Srebro uncja 16,61 +0,06% [14:59]
Wspierane przez Money.pl
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY