Reklama

Świat mody męskiej od podszewki. Cafardini i Lancerto

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 22-06-2015

Fot. Archiwum Lancerto i Cafardini

Fot. Archiwum Lancerto i Cafardini

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
W 2002 roku Michał Ciąpała zainwestował w upadający zakład odzieżowy w Łańcucie k. Rzeszowa. Jego syn, Tomasz, wraz z żoną Martą znaleźli się w zespole restrukturyzacyjnym firmę i tym samym, trochę przypadkiem, dzięki zakładowi VIPO wkroczyli w świat mody męskiej. Wchłonął ich błyskawicznie, bo już trzy lata później w Łańcucie powstała marka Cafardini oferująca luksusowe ubrania szyte na miarę. W 2008 roku z VIPO wyrosła kolejna marka: Lancerto, proponująca wysokiej jakości odzież gotową. Dziś garnitury od Cafardini noszą głowy europejskich państw, prezesi i właściciele największych firm, gwiazdy kina i muzyki, a marka jest liderem na polskim rynku szycia na miarę. Lancerto zaś posiada 33 salony w 28 polskich miastach i  już myśli o ekspansji na inne rynki europejskie. Wszystkie ubrania od lat szyte są w zakładzie VIPO w Łańcucie.
 
Marta Stefańczyk-Ciąpała, nowosądeczczanka, prezes Cafardini Sp. z o.o, i pochodzący z Łańcuta Tomasz Ciąpała, wiceprezes i współzałożyciel Lancerto S.A, prywatnie są małżeństwem, zawodowo - partnerami w biznesie dzielącymi czas pomiędzy Łańcut, gdzie istnieją ich firmy, a Warszawę. Biznes mody męskiej, z którym związali się przypadkiem, okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Cafardini to nie tylko cenione w Europie luksusowe ubrania szyte na miarę, ale wyrafinowana usługa zbudowana w Polsce od podstaw i obejmująca zasięgiem blisko pół kraju, stawiająca na doskonałą jakość w relacjach z klientami. Te zaś budowane są w zaciszu showroomów zlokalizowanych z Warszawie, Katowicach i Łańcucie. - Od początku istnienia marki rozwijamy się organicznie, kluczowe znaczenie mają dla nas rekomendacje zadowolonych klientów, to one są naszymi najlepszymi referencjami - nie ma wątpliwości Marta Stefańczyk-Ciąpała.
 
Nie ma dwóch takich samych garniturów
 
Założycielka Cafardini i jej zespół są przekonani, że tak jak nie ma dwóch jednakowych mężczyzn, tak samo nie istnieją dwa jednakowe garnitury. Dlatego ich produktem są ubrania szyte na miarę wykonywane metodą pół-tradycyjną (tzw. half canvas), oraz - na życzenie klientów - metodą tradycyjną (tzw. full canvas). - Trudno jest znaleźć gotowe ubranie, które perfekcyjnie pasowałoby do naszej sylwetki. Każdego klienta traktujemy indywidualnie i dostosowujemy produkt do jego budowy, ale przede wszystkim do jego preferencji i osobowości. Jednorazowe uszycie garnituru nie jest naszym ostatecznym celem, prawdziwą sztuką jest nawiązanie głębokich relacji na linii krawiec-klient, w których mistrz-rzemieślnik zna doskonale zarówno mankamenty, jak i mocne strony klienta oraz jest w stanie zaoferować produkt, który ukryje te pierwsze, a uwydatni te drugie - zaznacza Marta Stefańczyk-Ciąpała.
 
 
Spod igły krawców szyjących dla Cafardini wychodzą garnitury dla głów europejskich państw, polityków, prezesów i właścicieli największych firm, a także gwiazd kina czy  piosenkarzy z pierwszych stron gazet. Ich nazwiska pozostają tajemnicą showroomów. Większość klientów łańcuckiej marki to osoby, których czas jest cenny. - Szycie na miarę to dla takich osób podwójna korzyść, ponieważ łączy gwarancję nienagannego wizerunku i oszczędność czasu. Często nabywcami naszych garniturów są mężczyźni z nieszablonowym poczuciem estetyki i wysublimowanym podejściem do zestawień kolorów, wzorów czy dodatków, swego rodzaju pasjonaci klasycznej mody - wylicza prezes Cafardini. - Sprostanie ich wymaganiom jest dla naszych doradców dużym wyzwaniem oraz obliguje ich do nieustannego zdobywania wiedzy i podpatrywania trendów.
 
Reklama
O ile Cafardini pozostaje marką luksusową, o tyle założona przez Tomasza Ciąpałę, Mariusza Jończego i Tomasza Górkiewicza marka Lancerto celuje w gusta klientów, którzy wybierają produkt gotowy, możliwie jak najbardziej uniwersalny. - W ubiegłym roku wszystkie nasze salony odwiedziło ponad milion osób. Mamy rzeszę prawdziwych przyjaciół marki, dla których nasze salony są tymi pierwszego wyboru. Część odbiorców stanowią klienci okazjonalni, którzy szukają ubioru na ślub, studniówkę lub inną uroczystość. Wciąż większość to mężczyźni w wieku 30+, dla których garnitur jest codziennym ubraniem, bo wymaga tego dress code w zawodzie, który wykonują. Coraz częściej pojawiają się też młodsi klienci z konkretną wizją swojego stylu. Ta grupa jest dobrze wyedukowana i wymaga od naszych doradców przygotowania teoretycznego i praktycznego - wyjaśnia Tomasz Ciąpała.
 
 
Moda formalna: nie rewolucja, ale subtelne różnice
 
Wydawać by się mogło, że biznes na polskim rynku mody formalnej jest bezpieczny, bo nie ma w nim miejsca na gwałtowne zmiany w kroju czy kolorystyce. Poza tym zawsze będzie istnieć grupa osób potrzebująca ubrań wysokiej jakości. Marta Stefańczyk-Ciąpała i Tomasz Ciąpała twierdzą, że jest inaczej: subtelne różnice widoczne są podczas każdego sezonu, a na rynku z firmami o wysokiej rozpoznawalności rywalizują nowe, młodsze marki. Jako przykład podają czarny garnitur, w którym przez lata byli zakochani polscy mężczyźni i który dla wielu nadal jest garniturem pierwszego wyboru. Obecnie najbardziej popularny jest granat i wszystkie jego odcienie, rośnie też liczba klientów, którzy zaczynają przekonywać się do garniturów w kratę. 
 
- Coraz częściej mówi się, że do łask wracają zapomniane przez lata marynarki dwurzędowe. Drugi dobry przykład to poszetka, czyli prostokątna chusteczka, którą wkłada się do kieszonki piersiowej marynarki. Jeszcze kilka lat temu wydawała się być reliktem przeszłości i ekstrawaganckim dodatkiem, który mogliśmy zobaczyć w starych filmach. Dzisiaj poszetka jest nazywana drugim krawatem, a często nawet go zastępuje. Chętnie noszą ją młodzi i starsi mężczyźni. W zasadzie nie ma marki, która nie miałaby jej w swojej ofercie. Są też firmy, które urosły tylko na sprzedaży poszetek. Dlatego właśnie tak ważne jest obserwowanie nawet najbardziej subtelnych trendów na rynku, po to aby nie przegapić czegoś, co może być prawdziwym hitem za rok lub dwa - tłumaczy właścicielka marki Cafardini.
 
Szefowie noszą się u siebie
 
Reklamą obu marek, widocznych na spotkaniach biznesowych, politycznych, na „ściankach” i w sesjach dla magazynów, są również ich szefowie, którzy z przyjemnością noszą to, co oferują swoim klientom. - Praca przy tak wyjątkowym i ekskluzywnym produkcie, jakim są ubrania Cafardini, to sama przyjemność, ale sprawia też, że moje wymagania dotyczące własnej garderoby są bardzo wysokie. Mam tutaj na myśli przede wszystkim doskonałe tkaniny, przemyślaną konstrukcję oraz krawiecki kunszt, na który zwracam szczególną uwagę. Można powiedzieć, że w pewnym sensie jestem uzależniona od koszul i marynarek szytych na miarę. Po założeniu pierwszej uszytej specjalnie dla siebie marynarki, nie tylko dopasowanej do sylwetki, ale przede wszystkim będącej afirmacją naszego indywidualnego charakteru i osobowości, bardzo trudno jest powrócić do gotowych ubrań z wieszaka - przyznaje Marta Stefańczyk-Ciąpała.
 
 
W ubrania Lancerto lub Cafardini, ubiera się także Tomasz Ciąpała, oraz pracownicy. - Jako mężczyźni mamy nieco ułatwione zadanie, bo obie marki od lat przedstawiają kompleksową ofertę - dodaje Tomasz Ciąpała. - Zatem można u nas znaleźć nie tylko garnitury czy marynarki, ale także koszule, buty, kurtki, płaszcze, spodnie chino i całą gamę męskich dodatków, takich jak: krawaty, poszetki, szelki czy spinki.
 
Szefowie obu marek mają też ambitne plany ich rozwoju. Wprawdzie Cafardini już jest liderem na polskim rynku szycia na miarę, ale właścicielka widzi w marce potencjał do jeszcze większego rozwoju. Planuje m.in. otworzyć showroomy w kolejnych miastach w Polsce. W przypadku Lancerto już rozpoczęła się budowa sklepu internetowego, a wkrótce zakończy się budowa i wyposażenie nowego centralnego magazynu logistycznego, który będzie miał za zadanie obsługę sklepu internetowego i rosnącej sieci sprzedaży.
 
- Do końca tego roku planujemy otworzyć lub zmodernizować kolejnych sześć lokalizacji, m.in.: w CH Zielone Arkady w Bydgoszczy oraz katowickim Silesia City Center. Cały czas negocjujemy nowe otwarcia salonów, które mogłyby nastąpić jeszcze w tym roku. Prowadzimy też zaawansowane rozmowy na temat otwarcia nowych punktów w 2016 roku. Wciąż dostrzegamy przestrzeń do rozwoju w naszym kraju, ale nie ukrywamy, że w perspektywie najbliższych lat liczymy się z możliwością ekspansji na inne rynki europejskie – przyznaje Tomasz Ciąpała.

KOMENTARZE

Moda - męska rzecz

Od wielu lat najsłynniejszymi twórcami, często wręcz dyktatorami mody są mężczyźni. Jej odbiorcami są jednak...

Ikony stylu: Rita Hayworth. Ognista bogini kina lat 40-tych

Oto Rita Hayworth, która dla swoich...

Urzędnicza elegancja

Czy urzędnicza moda jest potrzebna? Na pewno, choćby po to, by uniknąć wpadek, które pozostają w pamięci...

Wakacyjne zwiedzanie. Muzea muszą zachwycać i zarabiać

Z Janem Gancarskim, dyrektorem Muzeum Podkarpackiego w Krośnie, twórcą skansenu archeologicznego Karpacka Troja w Trzcinicy k. Jasła, rozmawiają Aneta Gieroń i Jaromir Kwiatkowski...

Modny wiek

Choć mówi się, że ?nie szata zdobi człowieka?, twierdzę, że odpowiednio dobrany do wieku strój może zrobić wiele dobrego dla naszego wizerunku.

zobacz więcej
Reklama

Podkarpackie na wakacje

Przyjezdni, ale i miejscowi mogą zobaczyć dziś w naszym regionie dużo więcej niż wczoraj. I nie chodzi...

6 najpiękniejszych zdjęć Podkarpacia wiosną

Zdjęcie z widokiem na otulony mgłami XIX-wieczny kościół...

Duch Mycielskich wciąż błąka się po pałacu w Wiśniowej

Polska gościnność, europejska kultura - mówiono o domu rodziny Mycielskich w Wiśniowej. Do ich galicyjskiego dworu niedaleko Strzyżowa na początku XX wieku zjeżdżali znakomici...

K. Paluch Wooden Bags. Drewniane dzieła sztuki

Model NR-03 składa się z ok. 600 elementów, w tym 250 pierścieni, które Krzysztof Paluch robi i szlifuje sam z aluminiowej rurki. Potem każdy z 250 pierścieni skleja do siebie klejem dwuskładnikowym...

Prywatne fortece wokół Przemyśla

Przez pół wieku: w latach 1955 – 2005 Fort XII Werner w Żurawicy pod Przemyślem był wojskowym magazynem uzbrojenia i amunicji. Otoczony solidnym ogrodzeniem, pilnie strzeżony, pozostawał niedostępny dla osób postronnych...

Reklama

Curry Me - orientalne smaki w centrum Rzeszowa

Z pozoru mały lokal we wnęce, w ścisłym centrum Rzeszowa. A w środku? Bogactwo smaku, zapachu i kultury orientu. Curry Me, restauracja, którą założył Cezar Łuniewski, miłośnik orientalnej kuchni...

Włoski dla początkujących. Za darmo we włoskiej restauracji w Rzeszowie

Od czwartku, 9 sierpnia w Rzeszowie rozpoczyna się darmowy kurs włoskiego od podstaw, podczas którego uczestnicy będą poznawać także z kulturę...

Lokalni twórcy wychodzą z pracowni na Targi Mody Made in Rzeszów

Trzynaście marek z branży fashion z Rzeszowa i okolic zaprezentuje swoje projekty podczas pierwszych Targów Mody Made in Rzeszów. W niedzielę, 12 sierpnia na placu...

Pociągi sezonowe na Słowację, do Sandomierza i Zamościa do końca wakacji

Tylko do końca wakacji będą kursować pociągi sezonowe z Rzeszowa do trzech miast: Sandomierza, Zamościa oraz Medzilaborzec (Słowacja). Osoby...

Dziarski Barista. Z miłości do kawy w Rzeszowie

Rurki z makaronu, tonik espresso i tiramisu z niespodzianką. To tylko kilka propozycji, jakie znajdziemy w świeżo otwartej kawiarni Dziarski Barista tuż przy rzeszowskim Rynku. Lokal stworzony przez...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 58

VIP Biznes&Styl Nr. 58
w numerze m.in.:

• JIVR Bike z Mielca • Nauka uprawiana w symbiozie z biznesem • Lekarz, który zaraził się wirusem podróży • Twarze Podkarpacia. 10 lat VIP Biznes&Styl • Plakaty Wiesława Grzegorczyka • Kongres TSLA Expo 2018 Autosan wstaje z kolan • 50 lat zapory i elektrowni
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.