Reklama

Modny styl, czyli kobieca odsłona bizneswoman

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 31-12-2015

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Nawet rygorystyczny dress code powinien pozwolić kobiecie wyglądać kobieco – uważa Ewelina Dec, projektantka z Podkarpacia i podpowiada, jak małymi akcentami nadać indywidualnego charakteru biznesowym kreacjom. Dress code kobiety biznesu nie uznaje ekstrawagancji, zbytniej frywolności, czy romantyzmu, za to na Sylwestra można poszaleć. I ubrać wreszcie coś, o czym na co dzień można tylko pomarzyć. 

Marka Eweliny Dec działa na rynku od czterech lat, ale projektantka modą pasjonuje się od dzieciństwa. Po studiach prawniczych ukończyła kursy artystyczne w Krakowie i rozpoczęła prace nad pierwszą kolekcją, która przez przypadek znalazła się w butiku i bardzo szybko się sprzedała. Projektantka złapała wiatr w żagle. Od tej pory tworzy głównie kolekcje sukni wieczorowych, okazjonalnych, i to one są wizytówką marki: kobiece, przykuwające uwagę krojem, wysokiej jakości materiałem, licznymi zdobieniami; odważne, kolorowe, zmysłowe. Kobiety w sukniach od Eweliny Dec nie mogą pozostać niezauważone. 
 
- Kolekcje moich sukienek są bardzo kobiece, inspirują mnie znani projektanci sukni wieczorowych, Zahir Murad czy Ellie Saab. Śledzę ich kolekcje cały czas. Rzadko szyję z polskich tkanin, większość sprowadzam z Włoch, dlatego mogę zaoferować klientkom suknie z naprawdę wyjątkowych tkanin: jedwabiu, muślinu, delikatnych koronek, żorżety jedwabnej - mówi Ewelina Dec.
 
Jak przełamać restrykcyjny dress code
 
Projektantka tworzy też na indywidualne zamówienia. W jej pracowni powstają suknie ślubne, suknie wizytowe, płaszcze, odzież casualowa, codzienna, a że zdecydowana większość jej klientek to panie działające w biznesie, więc Ewelina Dec projektuje też modę biznesową. Sama doskonale zna restrykcyjny biurowy dress code, ponieważ ma za sobą doświadczenie w pracy w kancelarii prawniczej. Dlatego dobrze wie, co może zaproponować klientce, a co byłoby niezgodne z etykietą. - Oczywiście, ostatnie słowo zawsze należy do klientki. To ona ma czuć się pięknie, wygodnie i wyjątkowo. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań - tłumaczy projektantka. 
 
Reklama
Biznesowy dress code obowiązujący w niektórych branżach w ogóle nie pozwala na szaleństwa. Garderoba powinna być skromna, nie może zwracać zbytniej uwagi na człowieka, który ją nosi, lecz podkreślać jego profesjonalizm i kompetencje. Królują tu kostiumy, marynarki, bluzki, spódnice i sukienki w stonowanej kolorystyce i prostych krojach. Jednak wiele firm i branż, w zależności od swojej polityki i misji, pozwala na nieco mniej formalne stroje. - Kobiety chcą wyglądać wyjątkowo, czuć się oryginalnie, więc do eleganckich koszul czy spódnic wkradają się jakieś małe szaleństwa, np. bardziej wyrazisty kolor czy połączenie elegancji z elementami sportowymi. Moje klientki są tego przykładem, chcą wyglądać nieco inaczej, przełamać biznesową klasykę - opowiada Ewelina Dec. - Wybierają sukienki dresowe do szpilek, przełamując ją elegancką marynarką, albo łączą prostą elegancką spódnicę z ciekawą torebką lub bluzką ozdobioną sportowym akcentem. Decydują się na delikatne motywy ze skóry węża lub ekoskóry umieszczone np. na prostej czarnej spódnicy.
 
Zdaniem projektantki, nigdy nie można gonić za obowiązującymi trendami w modzie, także biznesowej, ale ufać sobie i swoim upodobaniom i dobierać stroje i kolory do swojego typu urody i figury. Dlatego w projektach szytych na miarę tak ważna jest rozmowa o oczekiwaniach klientki. - Po konsultacjach przygotowuję kilka projektów i wspólnie z klientką wybieram ten, który najbardziej jej odpowiada, by następnie omówić szczegóły i wybrać odpowiedni materiał. Indywidualne projekty, zwłaszcza na te szczególne okazje, wymagają też sprowadzenia specjalnych materiałów, z Włoch albo Paryża, co trochę wydłuża czas oczekiwania - przyznaje Ewelina Dec.
 
Sukienka w biurze

Biznesowy savoir vivre pozwala kobietom na założenie sukienki i panie z tego przywileju chętnie korzystają. Etykieta lansuje tu głównie sukienki na wzór smokingu męskiego, jednak w praktyce, w biznesie i pracy biurowej kobiety decydują się także na inny rodzaj kreacji. - Wszystko zależy od zajmowanej pozycji, ale zawsze staram się proponować coś eleganckiego, prostego i wygodnego. Zawsze sprawdza się klasyka, którą jednak można ożywić wprowadzając dodatkowy kołnierzyk, oryginalny pasek, ale tak, aby sukienka pasowała do większości marynarek i kurtek i pasowała na wiele okazji - tłumaczy projektantka. 
 
Ostatnio w modzie biznesowej popularna stała się sportowa elegancja. Wszystko za sprawą eleganckiego dresu, który kobiety bardzo polubiły. Jest to materiał mało przypominający ten tradycyjny. Elegancki dres może być pozłacany lub mieć wplecioną ciekawą nitkę, która sprawia wrażenie żakardu plecionego. - W modzie biznesowej warto wprowadzić element, który ożywi stylizację. Ponieważ do biura raczej nie zakładamy dużej ilości biżuterii, powinnyśmy nadać ubraniom indywidualnego charakteru, aby odróżnić się od innych - radzi Ewelina Dec. - Uważam, że w biznesie także można, a nawet trzeba wyglądać kobieco. Założyć spódnicę choć o centymetr węższą albo wytaliowaną marynarkę i naprawdę świetnie wyglądać, niezależnie od wieku czy rozmiaru.
 
Sesję zdjęciową przeprowadzono w kompleksie SkayRes w Rzeszowie.

KOMENTARZE

Moda - męska rzecz

Od wielu lat najsłynniejszymi twórcami, często wręcz dyktatorami mody są mężczyźni. Jej odbiorcami są jednak...

Ikony stylu: Rita Hayworth. Ognista bogini kina lat 40-tych

Oto Rita Hayworth, która dla swoich...

Urzędnicza elegancja

Czy urzędnicza moda jest potrzebna? Na pewno, choćby po to, by uniknąć wpadek, które pozostają w pamięci...

Wakacyjne zwiedzanie. Muzea muszą zachwycać i zarabiać

Z Janem Gancarskim, dyrektorem Muzeum Podkarpackiego w Krośnie, twórcą skansenu archeologicznego Karpacka Troja w Trzcinicy k. Jasła, rozmawiają Aneta Gieroń i Jaromir Kwiatkowski...

Modny wiek

Choć mówi się, że ?nie szata zdobi człowieka?, twierdzę, że odpowiednio dobrany do wieku strój może zrobić wiele dobrego dla naszego wizerunku.

zobacz więcej
Reklama

Nadchodzi czas winobrania w podkarpackich winnicach

Lada dzień w większości podkarpackich winnic rozpocznie...

"Spójrz mi w oczy" we wrześniu w Rzeszowie

Minuta wystarczy – The World’s Biggest Eye Contact Experiment...

Prywatne fortece wokół Przemyśla

Przez pół wieku: w latach 1955 – 2005 Fort XII Werner w Żurawicy pod Przemyślem był wojskowym magazynem uzbrojenia i amunicji. Otoczony solidnym ogrodzeniem, pilnie strzeżony, pozostawał niedostępny dla osób postronnych...

Curry Me - orientalne smaki w centrum Rzeszowa

Z pozoru mały lokal we wnęce, w ścisłym centrum Rzeszowa. A w środku? Bogactwo smaku, zapachu i kultury orientu. Curry Me, restauracja, którą założył Cezar Łuniewski, miłośnik orientalnej kuchni...

"Tribute to Black". Pokaz mody Basi Olearki na TSLA EXPO 2018

Kocha modę i od lat konsekwentnie biegnie za swoimi marzeniami. 28 września najnowszy pokaz rzeszowskiej projektantki będzie można zobaczyć na Wieczorze VIP TSLA EXPO 2018. "Tribute...

Reklama

Koncert dla Psiej Wioski. Zbierają na budowę pierwszego domku

W Przemyskim Centrum Kultury i Nauki ZAMEK w Przemyślu w sobotę, 15 września br. odbędzie się charytatywny koncert na rzecz budowy Psiej Wioski. Jeśli sala będzie wypełniona...

Włoski dla początkujących. Za darmo we włoskiej restauracji w Rzeszowie

Od czwartku, 9 sierpnia w Rzeszowie rozpoczyna się darmowy kurs włoskiego od podstaw, podczas którego uczestnicy będą poznawać także z kulturę...

Lokalni twórcy wychodzą z pracowni na Targi Mody Made in Rzeszów

Trzynaście marek z branży fashion z Rzeszowa i okolic zaprezentuje swoje projekty podczas pierwszych Targów Mody Made in Rzeszów. W niedzielę, 12 sierpnia na placu...

Dziarski Barista. Z miłości do kawy w Rzeszowie

Rurki z makaronu, tonik espresso i tiramisu z niespodzianką. To tylko kilka propozycji, jakie znajdziemy w świeżo otwartej kawiarni Dziarski Barista tuż przy rzeszowskim Rynku. Lokal stworzony przez...

Pociągi sezonowe na Słowację, do Sandomierza i Zamościa do końca wakacji

Tylko do końca wakacji będą kursować pociągi sezonowe z Rzeszowa do trzech miast: Sandomierza, Zamościa oraz Medzilaborzec (Słowacja). Osoby...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 59

VIP Biznes&Styl Nr 59
w numerze m.in.:

• Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.