Reklama

Magdalena Kocój: W wygodnych ubraniach jak we własnej skórze

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 04-05-2018

Magdalena Kocój. Fot. Tadeusz Poźniak

Magdalena Kocój. Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
- Produkuję taką odzież, jaką sama chciałabym założyć. Z wysokiej jakości materiałów, dobrze uszytą, o ciekawym designie. Każda z kobiet jest inna, ale wszystkie chcą czuć się pewnie, pięknie i wygodnie. Chcę im to umożliwić, proponując ubrania ponadczasowe, które świetnie się sprawdzą na każdą okazję i będą służyć na długo -  mówi Magdalena Kocój, autorka rozwijającej się marki odzieżowej SRDF Clothing z Rzeszowa oraz współprojektantka biżuterii Cosmigold. - Choć ciuchy są jedynie dodatkiem do naszego życia, dobrze jest, gdy się w nich dobrze czujemy.   
 
Ubrania SRDF Clothing wpisują się w popularny obecnie trend świadomego kupowania i wspierania rodzimych producentów, w którym chodzi o to, aby zaopatrywać się w produkty wytwarzane w Polsce na bazie sprawdzonych, bezpiecznych dla zdrowia surowców. Produkowane przez firmy, do właścicieli których można dotrzeć, porozmawiać albo po prostu sprawdzić i upewnić się, co do jakości oferowanego asortymentu. To także wybieranie produktów wyselekcjonowanych od niszowych marek, ale za rozsądną cenę, i świadome wydawanie swoich pieniędzy.
 
 - Coraz więcej osób chce mieć wpływ na to, do kogo trafią wydane przez nich pieniądze. Czy do dużego koncernu, czy na produkt, nad którym na każdym etapie produkcji pracowali ludzie zadowoleni – podkreśla Magdalena.
 
 
Fot. Magdalena Kocój/SRDF Clothing
 
Jej zdaniem, świadome kupowanie stoi w opozycji do wybierania produktów tych marek, które prowadzą masową produkcję, sztucznie barwią materiały i generują tony szkodliwych, nierozkładających się odpadów. Ciuchy te po kilku praniach zwykle nie nadają się do noszenia.
 
- SRDF to skrót od seriously different, co oznacza, że nie tylko moja marka jest inna, ale każdy z nas jest inny. Dbam o to, aby materiały moich ubrań były wyjątkowe, wysokiej jakości, by klientki wyglądały w nich dobrze nawet zakładając je kilkadziesiąt razy. Nie chcę wprowadzać do oferty wielu produktów, bardziej zależy mi, aby te, które są dostępne, służyły klientkom przez miesiące, a nawet lata - wyjaśnia producentka. - Ubrania z mojej kolekcji są na tyle uniwersalne, że kupują je panie w różnym wieku, które chcą świadomie sięgać po modę i kompletować swoją garderobę.
 
Artystka-muzyk, która postanowiła produkować ciuchy
 
Magdalena Kocój jest kobietą wielu pasji i artystką znaną w Rzeszowie, zaraża niespożytą energią i pomysłowością. W ciągu ostatnich lat podejmowała się organizowania wielu inicjatyw w Rzeszowie i - jak dziś przyznaje - musiała mieć w sobie wiele odwagi, aby to robić.
 
W 2011 roku prowadziła w mieście ogólnopolski projekt koperty POKA-POKA, dostarczając mieszkańcom informacji o najważniejszych wydarzeniach kulturalnych w mieście. Potem wspólnie z partnerem Maciejem Czapczyńskim założyła portal Czytajniepytaj.pl, na którym publikowała artykuły o modzie, sztuce, artystach i muzyce. Wszystkie teksty pisała sama, gromadząc sporą społeczność - 30 tys. unikalnych użytkowników, w większości kobiety, z dużych polskich miast. 
 
To właśnie sukces portalu zachęcił ją do założenia własnego brandu odzieżowego SRDF Clothing. - Miałam narzędzie i grono potencjalnych klientek, którym mogłam zaproponować własny produkt - opowiada.
 
Wybór był dość oczywisty, zwłaszcza, że Magda od zawsze interesowała się modą i dbała o wizerunek, bo jako muzyk – wokalistka, skrzypaczka i pianistka - od lat występowała na scenie i już podczas nauki w szkole muzycznej „uczyła się” scenicznego stylu.
 
Reklama
Spontanicznie powstała marka SRDF Clothing z Rzeszowa, która w rok po starcie wygrała konkurs na Startup Roku 2015 podczas jubileuszowej edycji spotkania Startup Mixer, zorganizowanego przez Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Rzeszowskim i Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania oraz Biuro Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Rzeszowa. Wygrana była miłym zaskoczeniem, a Magda przyznaje, że zmotywowała ją do przeanalizowania różnych aspektów prowadzenia biznesu związanego z modą. Choć marka istnieje już 3 lata, dopiero teraz zaczyna rozwijać się tak, jak chciałaby tego właścicielka.
 
- Planując produkcję i sprzedaż chciałam, aby projekty były w cenach, które pozwolą sięgnąć po nie każdej kobiecie. A kiedy już raz sięgnie, zrobi to i kolejny, ponieważ są to fasony ponadczasowe, które w każdej garderobie powinny się znaleźć. Bazuję na materiałach wytwarzanych przez polskich producentów, głównie na wysokogatunkowej dzianinie, ale szukam też różnych smaczków w postaci ciekawych tkanin – jedwabi, kaszmirów, wełen. Produkuję z nich krótkie serie ciuchów.
 
Magda jest producentką i modelką marki
 
Magda nie nazywa siebie projektantką odzieży, bo jej produkty nie są typowo artystyczne, tylko producentką. Odpowiada za wybór materiałów i projekty wygodnych krojów, ale ubrania szyją pracownie krawieckie. Zdjęcia ciuchów wykonuje jej siostra Patrycja, zaś Magda firmuje swoją markę jako modelka. - Choć obie nie jesteśmy profesjonalistkami w tych dziedzinach, dobrze rozumiemy się i czujemy się na tyle swobodnie między wieszakami i ciuchami, aby prezentować modę - mówi.
 
Kreatorka marki SRDF Clothing podkreśla, że produkuje takie ubrania, jakie sama chce zakładać, a że uwielbia ołówkowe spódnice i jest ich wierną fanką, to nie brakuje ich w kolekcji SRDF. - Moim zdaniem, w takiej spódnicy każda kobieta świetnie wygląda – twierdzi Magda. 
 
Poza tym spodnie, sukienki, bluzy, płaszcze, spódnice, bluzki oraz inne dodatki. To rzeczy oversize, jak i bardziej dopasowane, dostępne są w różnych rozmiarach. Są to ciuchy dobre zarówno na co dzień, jak i na specjalne okazje - wszystko zależy od dodatków. - Wśród moich klientek są takie kobiety, które mają chyba wszystkie oferowane przeze mnie elementy garderoby i noszą je przez cały rok - opowiada.
 
 
Fot. Magdalena Kocój/SRDF Clothing
 
Magdalena przyznaje, że klientki dowiadują się o jej marce poczta pantoflową, dzięki poleceniom. Ubrania SRDF Clothing trafiają do różnych miast w Polsce oraz Europie. Sporą część stanowią też dziewczyny i kobiety z Rzeszowa, które mogą spotkać się z Magdą w kameralnym showroomie przy ul. Mickiewicza 4 w Rzeszowie. To właśnie tam Magda doradza klientkom i stylizuje je, stwarzając możliwość zakupu produktów, które jeszcze nie trafiły do sklepu internetowego. 
 
Cosmigold - autorska, efektowna biżuteria bez niklu
 
W showroomie jest dostępna również autorska biżuteria Cosmigold, która także powstała z artystycznej pasji Magdy i potrzeby zakładania efektownej biżuterii na koncerty. Ponieważ na rynku nie było tego, czego szukała, a to, co jej się podobało - było zbyt kosztowne, zajęła się projektowaniem. Przypadek sprawił, że poznała Agatę Piątkowską, producentkę biżuterii z Rzeszowa i w ten sposób powstała marka Cosmigold, oferująca biżuterię z czystego srebra o próbie 925, powlekaną 24-karatowym złotem, bądź rodowaną. - To czysta, piękna biżuteria bez niklu, jestem dumna z tego, że w całości powstaje w Rzeszowie - mówi Magda.
 
– Rynek modowy, tak samo jak rynek biznesowy w Rzeszowie jest bardzo szeroki i dla każdego jest miejsce, pod warunkiem, że jest cierpliwy i pracowity - tłumaczy. - Internet daje wiele możliwości, aby zająć się tworzeniem i sprzedawaniem własnych produktów – kosmetyków, biżuterii, wyrobów handmade. Każdy ma tu szansę znaleźć swojego odbiorcę.

KOMENTARZE

Moda - męska rzecz

Od wielu lat najsłynniejszymi twórcami, często wręcz dyktatorami mody są mężczyźni. Jej odbiorcami są jednak...

Ikony stylu: Rita Hayworth. Ognista bogini kina lat 40-tych

Oto Rita Hayworth, która dla swoich...

Urzędnicza elegancja

Czy urzędnicza moda jest potrzebna? Na pewno, choćby po to, by uniknąć wpadek, które pozostają w pamięci...

Wakacyjne zwiedzanie. Muzea muszą zachwycać i zarabiać

Z Janem Gancarskim, dyrektorem Muzeum Podkarpackiego w Krośnie, twórcą skansenu archeologicznego Karpacka Troja w Trzcinicy k. Jasła, rozmawiają Aneta Gieroń i Jaromir Kwiatkowski...

Modny wiek

Choć mówi się, że ?nie szata zdobi człowieka?, twierdzę, że odpowiednio dobrany do wieku strój może zrobić wiele dobrego dla naszego wizerunku.

zobacz więcej
Reklama

Nadchodzi czas winobrania w podkarpackich winnicach

Lada dzień w większości podkarpackich winnic rozpocznie...

"Stolarnia" - moc smaków. Restauracja w dębowym drewnie wyrzeźbiona

Szlak Kulinarny Podkarpacki Smaki został określony przez National Geogrphic jednym z "7 Nowych Cudów Polski". W małej, niepozornej restauracji "Stolarnia" w...

"Tribute to Black". Pokaz mody Basi Olearki na TSLA EXPO 2018

Kocha modę i od lat konsekwentnie biegnie za swoimi marzeniami. 28 września najnowszy pokaz rzeszowskiej projektantki będzie można zobaczyć na Wieczorze VIP TSLA EXPO 2018. "Tribute...

"Spójrz mi w oczy" we wrześniu w Rzeszowie

Minuta wystarczy – The World’s Biggest Eye Contact Experiment 2018 w Rzeszowie! Wydarzenie światowego Eye Contact zostało zainicjowane przez The Liberators International po raz pierwszy w 2015 roku, w 156 miastach...

Reklama

Sukienki od Zygzaka z Rzeszowa podbiły polskie ulice

- Gdyby ktoś cztery lata temu powiedział, że nasza marka odzieżowa będzie w tym miejscu, co teraz, nie uwierzyłabym - przyznaje Elżbieta Bober, właścicielka marki Zygzak, którą założyła...

Koncert dla Psiej Wioski. Zbierają na budowę pierwszego domku

W Przemyskim Centrum Kultury i Nauki ZAMEK w Przemyślu w sobotę, 15 września br. odbędzie się charytatywny koncert na rzecz budowy Psiej Wioski. Jeśli sala będzie wypełniona...

Spotkanie na pasterskim szlaku w Chacie nad Wisłokiem i w Bacówce u Franosa

W sobotę i niedzielę 6-7 października w Beskidzie Niskim pasterska impreza. "Wołoska koliba, czyli folkowe spotkanie na pasterskim szlaku" to czas...

Targi TSLA EXPO pełne atrakcji dla rodzin z dziećmi i fanów motoryzacji

Kongres i Targi TSLA Expo to nie tylko panele dyskusyjne z udziałem branżowych ekspertów i zaproszonych gości oraz spotkania biznesowe. Organizatorzy...

"Tribute to Black" Basi Olearki na TSLA EXPO 2018

Pokaz mody "Tribute to Black" Basi Olearki był jednym z najważniejszych, a na pewno najpiękniejszym wydarzeniem na Wieczorze VIP, który zwieńczył pierwszy dzień Kongresu i Targów TSLA EXPO 2018...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 59

VIP Biznes&Styl Nr 59
w numerze m.in.:

• Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.