Reklama

Sukienki od Zygzaka z Rzeszowa podbiły polskie ulice

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 17-10-2018

Elżbieta Bober i Katarzyna Lisowska-Kornaga z Zygzaka. Fot. Tadeusz Poźniak

Elżbieta Bober i Katarzyna Lisowska-Kornaga z Zygzaka. Fot. Tadeusz Poźniak

- Gdyby ktoś cztery lata temu powiedział, że nasza marka odzieżowa będzie w tym miejscu, co teraz, nie uwierzyłabym - przyznaje Elżbieta Bober, właścicielka marki Zygzak, którą założyła w 2014 roku. Bawełniane sukienki od rzeszowskiego Zygzaka najczęściej można spotkać na ulicach większych polskich miast. Szczególnie upodobały je sobie klientki z Warszawy i coraz chętniej kupują je kobiety z Rzeszowa. 
 
 
Dobrej jakości bawełna, stylowy fason, przyjemna dla oka kolorystyka, ciekawe nadruki - tym wyróżniają się na rynku projekty Zygzaka. Elżbieta Bober, która założyła markę, dodaje jeszcze prostotę, zwyczajność, którą wyraża sama nazwa. - Zygzak to zwyczajne, proste słowo, łatwe do zapamiętania - wyjaśnia. - Uparłam się, że nasze projekty będą w stu procentach polskie, więc nazwa też jest polska.
 
Dobrej jakości dzianina, prosty, ale stylowy fason

Elżbieta Bober od zawsze ceniła ubrania dzianinowe, sportowe, ale eleganckie, miała jednak problem z wyszukiwaniem ubrań w swoim stylu w ofercie sklepów. - Brakowało dzianinowych ubrań wysokiej jakości, w których kobiety mogłyby chodzić do pracy i na co dzień, i do tego w przystępnej cenie - mówi Elżbieta Bober. 
Wtedy pojawił się pomysł, by takie ubrania projektować, szyć i sprzedawać. Z mocną grupą wsparcia w osobie mamy Heleny - krawcowej z wieloletnim doświadczeniem i bratowej Katarzyny - specjalistki od marketingu i reklamy, postawiła na sprzedaż ubrań w Internecie. - Stwierdziłam, że niewiele w ten sposób zaryzykujemy i szybko dowiemy się, czy to, co chcemy zaoferować, przyjmie się na rynku - tłumaczy.
 
Pomysł na markę modową nie był przypadkowy. Po pierwsze, mama pani Elżbiety jest krawcową z wieloletnim doświadczeniem, więc większość zagadnień związanych z krawiectwem nie była pani Eli obca. Od zawsze lubiła przerabiać ubrania, ulepszać je i dopasowywać do swoich potrzeb. Po drugie, jak większość kobiet interesuje się modą. 

- Miałam przeczucie, że potrafię zrealizować się w tej dziedzinie i z pomocą mamy uda mi się stworzyć coś, czego zawsze brakowało mi na rynku. Kluczowe było tylko pytanie, czy inne kobiety, potencjalne klientki, będą podzielały mój gust - przyznaje Elżbieta Bober.
 
Start w sprzedaży ułatwiły zewnętrzne portale

Dużą odskocznią i wsparciem w początkach sprzedaży internetowej były dla Zygzaka portale wspierające sprzedaż rękodzieła, takie jak m.in. DaWanda. To właśnie tam trafiły pierwsze ubrania, bawełniane dresowe sukienki, logowane metką Zygzaka i… od razu znaleźli się chętni na nie. - Odzew z rynku był bardzo szybki i pozytywny. Zyskałyśmy tam pierwszych stałych, wiernych klientów, z różnych państw europejskich, głównie z Niemiec - wspomina. - Sporo z nich pozostało z nami do dziś, kiedy sprzedajemy już poprzez własny sklep internetowy.
 
Reklama
Elżbieta Bober mówi „zyskałyśmy”, bo choć Zygzak jest jej pomysłem, to firma jest rodzinna. „Prawą ręką” pani Eli jest Katarzyna Lisowska-Kornaga, prywatnie jej bratowa. To ona jest odpowiedzialna za internetową część biznesu, kontakt z klientkami, zamówienia, sesje zdjęciowe itp. Wcześniej biznes wspierała też mama jako krawcowa, obecnie jest na emeryturze.

Elżbieta Bober przyznaje, że projekty Zygzaka to efekt jej oczekiwań co do materiału, kroju i kolorystyki. Fason musi być prosty i stylowy, materiał - naturalna dzianina. Całość musi tuszować niedoskonałości sylwetki i podkreślać atuty, a przede wszystkim być komfortowa w codziennym noszeniu. 
 
- Projektuję ubrania takie, jakie sama chcę nosić. Nie wychodzę poza własny styl. I okazuje się, że ten styl odpowiada wielu kobietom w Polsce. Poza tym w dużej części określa nas rynek. Klientki wręcz domagają się nowych projektów - potwierdza.
 
Katarzyna Lisowska-Kornaga dodaje, że marka owszem ma swój styl, określony przez fasony i wzory, ale wsłuchują się w oczekiwania klientek. - W dobie bezpośredniego kontaktu z klientkami, np. poprzez media społecznościowe, wiemy, co im się podoba, czego od nas oczekują. Bardzo szybko po ukazaniu się nowej kolekcji możemy stwierdzić, które modele będę bestsellerami - mówi. 
 
Atelier Zygzaka przy ulicy Lisa-Kuli w Rzeszowie

Po czterech latach prowadzenia sprzedaży w sieci, koniecznością podyktowaną przez klientki okazało się stacjonarne atelier. Zygzak otworzył je w starej kamienicy przy ul. Lisa-Kuli w Rzeszowie. - Chciałyśmy stworzyć miejsce, gdzie można nie tylko przymierzyć ubrania, zobaczyć na żywo kolory i struktury materiałów, ale także, gdzie jako twórcy marki możemy poznać naszego klienta, porozmawiać z nim, zobaczyć jak nasze sukienki sprawdzają się w praktyce. Daje nam to bardzo dużą wiedzę i cenne informacje przy tworzeniu kolejnych projektów – mówi Katarzyna Lisowska-Kornaga.
 
Zdaniem Elżbiety Bober, o tym, że ubrania Zygzaka zostały dobrze przyjęte na rynku, zadecydowała ich jakość. Do szycia używają wyłącznie najwyższej jakości bawełny z domieszką elastanu. Poliestru zero. - Klientki cenią jakość materiału i dbałość szycia. Dla nich dużym atutem jest to, że po roku, dwóch latach użytkowania sukienka nadal wygląda pięknie - tłumaczy. 

- Jeżeli szukamy nowych materiałów, to tylko lepszych. Staramy się trzymać wyznaczonych standardów jakości, ponieważ one w dużej mierze definiują naszą markę - dodaje Katarzyna Lisowska-Kornaga.
 
Cały proces tworzenia ubrań - od projektu po gotowy produkt - odbywa się w Rzeszowie. W autorskiej pracowni, pod czujnym okiem projektantki, wszystkie sukienki wychodzą spod igły pań krawcowych.  
 
Jak zaznaczają rozmówczynie, dzięki temu mają kontrolę nad całym procesem. Choć ubrania sprzedawane są w standardowych rozmiarach, klientka może skorzystać z drobnych indywidualnych przeróbek (np. skrócenie czy wydłużenie długości, poszerzenie w talii lub biodrach itp.).
 
Plany na rozwój marki? Etap, do którego doszedł Zygzak, jest zaskakujący nawet dla właścicielki. Na razie pracuje nad nową kolekcją, a potem nad następnymi…

KOMENTARZE

Moda - męska rzecz

Od wielu lat najsłynniejszymi twórcami, często wręcz dyktatorami mody są mężczyźni. Jej odbiorcami są jednak...

Ikony stylu: Rita Hayworth. Ognista bogini kina lat 40-tych

Oto Rita Hayworth, która dla swoich...

Urzędnicza elegancja

Czy urzędnicza moda jest potrzebna? Na pewno, choćby po to, by uniknąć wpadek, które pozostają w pamięci...

Wakacyjne zwiedzanie. Muzea muszą zachwycać i zarabiać

Z Janem Gancarskim, dyrektorem Muzeum Podkarpackiego w Krośnie, twórcą skansenu archeologicznego Karpacka Troja w Trzcinicy k. Jasła, rozmawiają Aneta Gieroń i Jaromir Kwiatkowski...

Modny wiek

Choć mówi się, że ?nie szata zdobi człowieka?, twierdzę, że odpowiednio dobrany do wieku strój może zrobić wiele dobrego dla naszego wizerunku.

zobacz więcej
Reklama

Prawie 2 tys. osób na Biegu Niepodległości w Rzeszowie

Rekordowa liczba uczestników – prawie...

Gęsina na św. Marcina - tradycyjne danie z 11 listopada wraca na stoły

Od wieków, w dniu św. Marcina, pieczona gęś cieszyła podniebienia mieszkańców Europy. Imieniny patrona dzieci, żołnierzy, biedaków i całej plejady...

Pracownia Felczyńskiego w Przemyślu odlała dzwon największy na świecie

Największy na świecie dzwon kołysany "VoxPatris" ("Głos Ojca") rozbrzmiewać będzie w Sanktuarium Boga Ojca Przedwiecznego (Divino Pai Eterno) w Trindade...

Najpiękniejsze zdjęcia pokazujące Podkarpacie latem

Zdjęcie „Okolice Komańczy” autorstwa Ireneusza Bobowskiego zwyciężyło w konkursie „Podkarpackie ulubione - cztery pory roku - Lato” organizowanego przez Podkarpacką Regionalną Organizację...

Reklama

Sukienki od Zygzaka z Rzeszowa podbiły polskie ulice

- Gdyby ktoś cztery lata temu powiedział, że nasza marka odzieżowa będzie w tym miejscu, co teraz, nie uwierzyłabym - przyznaje Elżbieta Bober, właścicielka marki Zygzak, którą założyła...

Spotkanie na pasterskim szlaku w Chacie nad Wisłokiem i w Bacówce u Franosa

W sobotę i niedzielę 6-7 października w Beskidzie Niskim pasterska impreza. "Wołoska koliba, czyli folkowe spotkanie na pasterskim szlaku" to czas...

"Tribute to Black" Basi Olearki na TSLA EXPO 2018

Pokaz mody "Tribute to Black" Basi Olearki był jednym z najważniejszych, a na pewno najpiękniejszym wydarzeniem na Wieczorze VIP, który zwieńczył pierwszy dzień Kongresu i Targów TSLA EXPO 2018...

Rusza Dziecięcy Uniwersytet Techniczny. Trwają zapisy

Już od października rozpocznie się kolejna edycja zajęć w ramach DUT, które dotychczas nazywały się Politechnika Dziecięca. Wykłady mają na celu pokazanie małym "studentom", że...

Sanjati Travel Boutique - pierwsze na Podkarpaciu biuro podróży "szytych na miarę"!

Starannie dobrana oferta oraz indywidualne podejście do klienta – tym cechuje się Sanjati Travel Boutique- rzeszowskie biuro...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 59

VIP Biznes&Styl Nr. 59
w numerze m.in.:

VIP Biznes&Styl Nr. 59 • Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.