Reklama

Jesteś marką! Czyli o naszej reputacji, która jest kapitałem

A A A
Aneta Gieroń

Dodano: 24-04-2015

Archiwum Joanny Malinowskiej - Parzydło

Archiwum Joanny Malinowskiej - Parzydło

Joannę Malinowską - Parzydło, albo się kocha, albo nienawidzi. Przekonali się o tym uczestnicy XV Kongresu Profesjonalistów PR 2015, który w czwartek i piątek odbył się w Rzeszowie. Bo jak przyznała prekursorka tematyki zarządzania kapitałem reputacji opartego na marce osobistej w Polsce, nie jest dziennikarzem, ale prowadzi bloga, nie jest PR-owcem, ale zajmuje się komunikacją i na pewno nie wystawia laurek. Jej charyzma i uczciwość komunikacji wynika z ogromnej atencji dla każdego człowieka, dlatego PR-owcy „lekko” z nią nie mają, choć ogromnie wiele mogą się od niej nauczyć. 

Joanna Malinowska - Parzydło, to była dyrektor ds. zasobów ludzkich w „Rzeczpospolitej”, była dyrektor personalna w TVN, a obecnie kobieta – instytucja, prezes Personal Brand Institute, założycielka i prezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu, trener biznesu i wykładowca akademicki. W ostatnich tygodniach najlepiej znana jako autorka książki – „Jesteś marką”.
 
W trakcie rzeszowskiego Kongresu PR  skoncentrowała się na ocenie kontaktów PR- media. „Komunikacja sukcesu, dobra praktyka dla klientów, czy pogranicze w ogniu?” Bo… jeśli chce się być wiarygodnym profesjonalistą, trzeba zacząć od zarządzania sobą i swoją marką.
 
-  Najważniejsza jest sztuka głębokiej komunikacji – mówiła Joanna Malinowska - Parzydło. – Ludzie chcą pracować z wartościowymi i mądrymi ludźmi, myślącymi i empatycznymi.  Dlatego kluczowa dla budowania relacji jest komunikacja.
 
Reklama
Żeby jednak budować dobre relacje konieczne do spełnienia są warunki. Musi być zaufanie, renoma, zaangażowanie, jakość pracy, lojalność i atmosfera. Bez tego wszystkiego nie ma mowy o dobrych relacjach PR-owiec – dziennikarz. Bo, czy przedstawiciele PR kontaktując się z dziennikarzami budują reputację zawodu PR-owca?! – Niekoniecznie – skwitowała Malinowska - Parzydło. – I tak dochodzimy do grzechów głównych PR-owców: braku kompetencji, braku kompetencji komunikacyjnych, braku myślenia strategicznego, czy używaniu krętactw i manipulacji.
 
Malinowska – Parzydło, wprowadziła też rozróżnienie na dziennikarzy i pracowników mediów, co jest o tyle istotne, że dziennikarz to reprezentant ważnego zawodu związanego z ogromną odpowiedzialnością społeczną i… tych jest coraz mniej, bo zastępowani są pracownikami medialnych koncernów, którzy realizują doraźną politykę swoich redakcji.
 
Nie ma też wątpliwości, że o tym, jak funkcjonujemy, decydują nasze nawyki. Jeśli są one dobre, to i efekty naszej pracy są zadowalające, natomiast jeśli nieustannie pozwalamy sobie na bylejakość, tak też wygląda nasze życie.
 
PR-owcy w kontakcie z dziennikarzami muszą w sobie wypracować nawyki: 
 
- komunikowania wprost swoich celów i oczekiwań
- myślenia o efekcie, jaki ma zostać osiągnięty
- analizowania, co oferuje się partnerowi
- ustalenia, kto jest ostatecznym odbiorcą komunikatu
- uczciwego ocenienia oferowanej dziennikarzowi treści
- weryfikowania treści udostępnianej dla dziennikarzy.
 
Samo funkcjonowanie w świecie PR – media jest tym skuteczniejsze, im bardziej świadomie uczestnicy tego świata zarządzają swoją marką. Bo to, że każdy z nas jest marką to fakt, czy tego chcemy, czy nie. Niestety, tylko nieliczni nią zarządzają. Zwykle są to ludzie znani ze swoich pasji, dokonań, mądrych wypowiedzi oraz przyzwoitości. Dlatego tak istotnie budowanie jest zaufania, reputacji, osobistej marki. To najcenniejszy kapitał w każdym zawodzie,  także w życiu.

KOMENTARZE

Reklama

Z Warszawy w Bieszczady...po życie

Czym chata bogata witają turystów Ania i Paweł z Gęsiego Zakrętu w Zadwórzu...

Slavinia - modne ubrania spod Sanoka w stylu urban folk

Z rodzinnych stron wyprowadzili się kilka...

Jak schładzać organizm podczas upałów

Katarzyna Grzebyk: Lato długo trzymało nas w niepewności, a teraz – zgodnie z prognozami - ma zalać nas falą upałów. Jak chronić się przed upałami i schładzać, żeby przy okazji nie zaszkodzić swojemu zdrowiu...

Torebki Czajkaczajka z Jasła kupują klienci z Azji, Australii i... Podkarpacia

Elżbieta Czajka ma do dyspozycji niewielką pracownię z jedną maszyną, dwoje własnych rąk do pracy, głowę pełną pomysłów oraz marzenia...

Festiwalowy korowód Polonusów uroczyście otworzył ulicę 3 Maja

Ponad 8 mln zł wydanych, ponad 8 miesięcy pracy i... w piątek ponad tysiąc tancerzy, którzy z 14 krajów i 5 kontynentów przyjechali na XVII Światowego Festiwalu...

Reklama

Proziaki jak od babci. Proza częstuje podkarpackimi przysmakami

Przy ulicy Hetmańskiej w Rzeszowie od kilku tygodni można kupić proziaki - podkarpacki przysmak na bazie mąki, kefiru i sody. Serwuje je niewielki lokal Proza. Proziaki...

Dobroczynność i moda Basi Olearki na balu w Arłamowie

Już po raz trzeci w Hotelu Arłamów przez jeden wrześniowy weekend od 15 do 17 września królować będzie dobroczynność. Bal charytatywny SERCE BEZ GRANIC – BLIŹNIEMU SWEMU organizowany...

Do końca sierpnia za darmo zbadasz poziom cukru i zmierzysz ciśnienie

W rzeszowskim Centrum Leczenia Chorób Cywilizacyjnych Medicarpathia do końca sierpnia bezpłatne badania, które są najskuteczniejszą metodą walki z chorobami...

Rzeszowska blogerka modowa w rozmiarze plus size

Na pytanie dlaczego zaczęła prowadzić bloga modowego odpowiada, że kocha modę i wszystko co jest z nią związane. Wydawać więc by się mogło, że to kolejny, na którym obejrzeć można aktualną...

Mistrz z wyprawy na Elbrus potrzebuje pomocy. Rusza bieg charytatywny

Tomek Brzeski, uczestnik ubiegłorocznej wyprawy Izabeli Zatorskiej na Elbrus i mistrz Polski w skialpinizmie, uległ w kwietniu poważnemu wypadkowi. Przyjaciele...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
http://www.swiatpogody.pl
Reklama

NASI PARTNERZY