Nagrody w konkursie przyznawane są w 7 kategoriach. W 2013 r. do biura konkursu nadesłano rekordową liczbę –
311 zgłoszeń. Do ścisłego finału zakwalifikowano 21 projektów, z których kapituła konkursowa wybrała 7 laureatów. Wśród nich znalazło się krośnieńskie
Centrum Dziedzictwa Szkła, które zwyciężyło w kategorii „produkt promocyjny”. W historii konkursu
CDS jest pierwszym projektem z Podkarpacia, który zdobył nagrodę główną za działania promocyjne.
Jest także pierwszym od 3 lat podkarpackim projektem nagrodzonym w konkursie „Polska Pięknieje”.
– Nagroda jest ukoronowaniem wielu miesięcy naszej pracy. Przede wszystkim pokazuje jednak, jak ogromną szansą dla miasta i regionu jest
Centrum. Ten projekt warto rozwijać, bo to naprawdę przynosi efekty. Zwycięstwo w konkursie „Polska Pięknieje” jest na to doskonałym dowodem – twierdzi Stefan Dziadosz, prezes
Centrum.
Samo Centrum Dziedzictwa Szkła jest pierwszą w Polsce placówką w interaktywny sposób prezentującą tematykę hutnictwa szkła i twórczości szklanej. Dzięki nowoczesnemu muzealnictwu i technice
Centrum nie tylko opowiada o historii znanego od dziesięcioleci w Polsce i na świecie „krośnieńskiego szkła”, ale także ją tworzy. Najważniejszymi atrakcjami
Centrum są ekspozycje szkła użytkowego i artystycznego oraz prezentacje produkcji szkła odbywające się na oczach widzów, dzięki którym turyści poznają tajniki działania warsztatu hutniczego.
fot. T. Poźniak