Rafał Seremet

Konsultant zdrowego trybu życia

''Na zdrowie'' blog zdrowego i szczęśliwego życia

Dzialy: LIFESTYLE

O sobie:
Specjalista z zakresu promocji zdrowia i zdrowego trybu życia, autor książek i poradników z zakresu rozwoju wewnętrznego potencjału, autor nagrań relaksacyjnych audio wspierających wewnętrzną integrację, twórca darmowego internetowego kursu relaksacji, kompozytor muzyki relaksacyjnej, terapeuta Shiatsu i Qigong.

O blogu:
Zdrowie, dobrostan psychiczny i pozytywne relacje interpersonalne. Blog o pozytywnym przesłaniu, pomagający nadać naszemu życiu więcej głębi i harmonii oraz promujący metody wzmacniania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Ciekawostki z zakresu medycyny akademickiej i naturalnej, sposoby na bycie witalnym i pełnym optymizmu, przemyślenia z obszaru troski o zdrowie fizyczne i duchowe. Zdrowie ciała, emocji i umysłu; zdrowie zawodowe i rodzinne; wypoczynek, odmładzanie i regeneracja organizmu.

Lecytyna poprawia pamięć

A A A

Dodano: 24-10-2013

Lecytyna sojowa, powszechnie dostępny preparat, posiada zarówno walory odżywcze, jak i lecznicze. Lecytyna poprawia funkcje poznawcze (w tym pamięć), poprawia przemianę materii i obniża cholesterol (LDL), a także usprawnia funkcje wątroby i przemianę tłuszczów w organizmie.
Wykorzystywana bywa także w kosmetyce do użytku zewnętrznego (jest korzystna dla skóry i włosów).
 
W praktyce możemy nabyć zarówno lecytynę sojową w butelkach (w postaci podobnej do syropu), jak i w postaci kapsułek. Z mojego osobistego doświadczenia zazwyczaj bardziej optymalna i skuteczna jest lecytyna w kapsułkach, gdyż ta w butelkach niekiedy ma tak dużo alkoholu, że bardziej czujemy jego specyficzne oddziaływanie, niż samej lecytyny.
 
Lecytyna jako taka występuje naturalnie w organizmie ludzkim jako ważny składnik błon komórkowych. Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania tkanki nerwowej w organizmach zwierzęcych. Lecytynę sojową natomiast, jak sama nazwa wskazuje, pozyskuje się ze soi. Wówczas, poprzez suplementację, możemy dostarczyć naszemu ciału tej korzystnej dla nas substancji.

 
Inne produkty pomagające usprawnić nam funkcje naszego układu nerwowego to np. magnez, Ginko-biloba, Ginseng (żeń-szeń koreański), kwasy Omega3, czy też Gotu-kola.
Magnez nazywany jest pierwiastkiem życia i pełni ważną funkcję zarówno w układzie nerwowym, jak i w układzie mięśniowo-kostnym oraz sercowo-naczyniowym. Badania wykazują że magnez jest niezbędnym pierwiastkiem w procesie wytwarzania energii w tkance nerwowej.
Preparaty z miłorzębu japońskiego (Ginko) poprawiają natomiast krążenie w naczyniach włosowatych mózgu. Coraz więcej mówi się także o dobroczynnym oddziaływaniu nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega3. Mają one poprawiać zarówno funkcje mózgu i nasze samopoczucie, jak i też w dużym stopniu przeciwdziałają mutacjom tkanek oraz nowotworom.


Mówiąc o sposobach poprawiania pamięci poprzez odpowiednią dietę i stosowanie wybranych suplementów, warto wspomnieć także o innych sposobach poprawy naszej pamięci.
Otóż poprawiając swoje samopoczucie, uwalniając się od chaosu i szkodliwego, wyniszczającego stresu, jesteśmy w stanie osiągać bardzo dobre rezultaty także w obszarze zdolności zapamiętywania.
Słynny bułgarski neurolog Łozanow - prekursor metody SuperLearning - badając przypadki fenomenalnej pamięci, opracował praktyczną metodę zwiększająca ludzką pamięć nawet kilkakrotnie. Metoda ta w bardzo dużym skrócie polegała na wprowadzaniu się w stan pogłębionego relaksu i uczeniu się nowych treści w takim stanie umysłu.
Osiągał to poprzez słuchanie uspokajającej muzyki i rytmiczne powolne oddychanie do rytmu tejże muzyki.
Łozanow stosował także na wstępie wprowadzające sugestie, pozytywnie nastawiające do procesu uczenia się, stąd też jego metoda zyskała nazwę sugestopedia.

W praktyce konkretne eksperymentalne próby tej metody na losowo wybranych grupach studentów kilkakrotnie zwiększały zdolność zapamiętywania materiału. W procesie uczenia się języka obcego osiągano średnio przyswajanie do kilkuset słówek dziennie. Testy kontrolne przeprowadzane były następnego dnia, a efektywność zapamiętanego materiały przekraczała 75 %.

 
Reklama

KOMENTARZE

OSTATNIE WPISY NA TYM BLOGU

NAJCZĘSCIEJ CZYTANE WPISY

POLECANE

VIP Wrzesień-Październik

VIP Wrzesień-Październik
w numerze m.in.:

• Ryszard Jania - w motoryzacji ważny jest sojusz! • Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc • Cerkamed jeszcze pokaże • Dzisiejsza Rosja • Ocaleni Żydzi z Podkarpacia
Reklama

NASI PARTNERZY