Andrzej Lesiak

Biznes i Ty

Dzialy: BIZNES, YOUNG

O sobie:
Przedsiębiorca działający głównie w branży IT, entuzjasta, praktyk i propagator stosowania w biznesie zasady ?wygrana-wygrana?, z nieukrywaną satysfakcją przemienia konkurentów w partnerów biznesowych. Od kilku lat współpracuje z Davidem Neenanem (USA) asystując w polskiej edycji legendarnego warsztatu Business & You, który wywrócił już do góry nogami poglądy tysięcy ludzi biznesu na całym świecie. Życiowe motto: ?Sharing, is having more? - ?Dzielić się, znaczy mieć więcej?.

O blogu:
Blog o zabarwieniu biznesowym, nie zawierający jednak złotych recept na szybkie zarabianie pieniędzy. Z biznesem jest trochę tak jak z seksem: może być źródłem harmonii, spełnienia, inspiracji i dobrych relacji z drugim człowiekiem lub też źródłem niepokoju, stresu, wyczerpania i gorączkowej pogoni za ulotnymi celami. Tutaj będziemy brać pod lupę te ?drobne? niuanse w podejściu do biznesu, które czynią tak ogromną różnicę :)

Mądry kupuje, głupi pozwala sobie sprzedać

A A A

Dodano: 10-12-2014

Marzy mi się świat bez reklam, bez agresywnej promocji i aktywnych sprzedawców wyskakujących z każdego możliwego miejsca żeby mi coś sprzedać.
Świat, w którym z głośników zamiast krzykliwego nawoływania do zakupów płynie spokojna muzyka ...albo nic nie płynie by można słuchać dźwięków natury...
Ilekroć jednak zwierzę się z tych moich marzeń, zwłaszcza  gdzieś w środowisku biznesowym, spotykam się zazwyczaj z ostrą reprymendą i żądaniem szybkiego "zejścia na ziemię".
Zbyt piękne żeby było prawdziwe? 
Zauważyłem, że ludzi biznesu ogarnia wtedy jakiś paniczny lęk. Lęk, że gdyby moje marzenia zaczęły się spełniać cały świat ległby w gruzach. Że bez reklamy cała gospodarka natychmiast się załamie a my wszyscy pomrzemy śmiercią głodową.
 
Czyżby? 
 
Ja na przykład zarabiam na życie z prowadzenia firmy, która pisze i wdraża oprogramowanie dla biznesu. Nigdy nie mieliśmy aktywnego działu sprzedaży, nigdy nie wydzwanialiśmy w ciemno do nieznanych nam ludzi (firm) oferując, że sprzedamy im to czy tamto. Płatnej reklamy  w praktyce nie stosujemy (choć tutaj ktoś mi może zarzucić reklamę a nawet kryptoreklamę ;). Jak zatem funkcjonujemy? Otóż, staramy się dobrze robić swoją robotę, być pożytecznym i pomocnym a nasi klienci po prostu mówią o nas swoim znajomym. Co ważne - oni przecież nie rozpowiadają tego wszystkim dookoła. Mówią o nas w konkretnych sytuacjach i tym ludziom, którzy nas akurat potrzebują. Tak działa naturalny system referencji, który - gołym okiem widać - jest o niebo lepszy od systemu reklamy/promocji/aktywnej sprzedaży.
 
- No tak, ale  w ten sposób nigdy nie zrobisz niczego na dużą skalę.     
 
Czyżby?
 
A ilu nachalnych handlowców firmy Apple dzwoniło do Ciebie w ostatnich latach by Ci sprzedać iPhona? Albo... czy widziałeś kiedykolwiek reklamę promującą wyszukiwarkę firmy Google?
Wyobraź sobie... reklamę telewizyjną, w której Google chwali się, że ma najlepszą wyszukiwarkę na świecie.
To dopiero byłby ubaw! Oni tego nie robią i dla nas to jest oczywiste. Nie muszą tego robić! A gdyby to zrobili było by to kompletnie bezsensowne.
 
Co więc można wywnioskować o tych, którzy muszą?
Może te produkty nie takie znowu dobre... może nie takie znowu potrzebne... może to chciwość i chęć szybszego wzbogacenia się... a może po prostu owczy pęd za wszystkimi innymi co tak samo robią i niemożność zobaczenia innej drogi.
 
Reklama
Zostawmy jednak biznesy i ich strategie a pomyśl co Ty robisz jako klient?
Czy zaliczyłbyś siebie do grupy tych mądrych czy głupich? ;)
Bo wiesz... dopóki reklama i "aktywna sprzedaż" będzie działać - a statystycznie wciąż działa na Ciebie całkiem skutecznie - zapomnij o spokojnym świecie. Będziemy nadal dusić się w tym zgiełku reklamowym i odpierać coraz bardziej natarczywe  ataki aktywnych sprzedawców.
 
Co zatem począć?
 
1. Trzeba sobie raz a wyraźnie powiedzieć, że reklama i promocja w takiej formie jaka dominuje obecnie jest śmieciem. Bezużytecznym chwastem, którego należy unikać a docelowo wyplenić z biznesu i życia publicznego. Tak, wiem, że jadę po bandzie ale taka jest rola tego teksu - sprowokować. Sprowokować do spojrzenia na sprawy z zupełnie innej perspektywy. Piszę to przecież na portalu, który bez reklam obecnie się nie utrzyma. Ale jak popatrzymy na wszystko z lotu ptaka to można sobie wyobrazić taki świat, w którym  dobry portal dostarczający przydatne treści utrzymuje się bez reklamodawców... Temat na osobnych kilka artykułów ... ale tymczasem, skoro doczytałeś do tego miejsca - to może jesteś już gotów podjąć to wyzwanie i jasno określić Twój osobisty stosunek do reklamy i promocji. Masz odwagę? Aż trudno mi sobie wyobrazić co teraz o mnie myślisz jeśli Ty żyjesz właśnie z reklamy albo z tego co z reklamą blisko powiązane... Mimo wszystko nie kasuję poprzednich zdań i piszę dalej. Pisze bo czuję, że te zmiany i tak są nieuniknione i nadejdą w bliskiej przyszłości... zachęcam Cię by uruchomić je już teraz. A że nic nie dzieje się bez osobistej, wewnętrznej przemiany, więc pytam Cię raz jeszcze: Postanawiasz sam kupować, czy przyzwalasz by nadal Cię programowano i by Ci sprzedawano?
 
2. Trzeba zrobić tak, żeby tych prawdziwie odpornych na reklamę zaczęło przybywać w zastraszającym tempie
Tego normalnie by się zrobić nie dało... ale wyobraźcie sobie... że ten tekst przeczytała właśnie pewna wpływowa osoba, która pomoże nam dotrzeć z nim do milionów ludzi!
 
Wyobrażacie sobie jaka to jest siła?
 
Pewnie jesteście ciekawi, kto jest tą wpływową osobą,  do której dotarłem z tym tekstem?
 
Dobra nie będę już dłużej trzymał was w niepewności - tutaj jest link do jej profilu na facebooku:
 
 
Pozdrawiam :)

KOMENTARZE

OSTATNIE WPISY NA TYM BLOGU

NAJCZĘSCIEJ CZYTANE WPISY

POLECANE

Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.