Aneta Gieroń

Dziennikarka

Wszystko jest ważne

Dzialy: LIFESTYLE, KULTURA, LUDZIE

O sobie:
redaktor naczelna magazynu VIP Biznes&Styl, dziennikarka i publicystka od 14 lat związana z mediami. Zakochana w górach ( jak można mieszkać na nizinach!), entuzjastka Podkarpacia (to naprawdę piękny region z potencjałem), która od zawsze marzy o zamieszkaniu na Podhalu albo chociaż na Pogórzu Strzyżowskim (te widoki za oknem! bezcenne!), a ciągle mieszka w Rzeszowie.

O blogu:
Blog o wszystkim, co nadaje życiu smak. O polityce, która jest fascynująca, a zwykle irytuje. O odkrywaniu świata daleko i blisko. O ludziach, którzy mnie fascynują, inspirują i leczą z lenistwa. O wszystkim co ważne, czyli w równym stopniu o kryzysie ekonomicznym, kłótniach politycznych, nowych torebkach, magii biegania, czytania gazet i nigdy ani słowa o gotowaniu.

W niezależnych mediach regionalnych siła

A A A

Dodano: 12-12-2012

Jerzy Jurecki Fot. PAP/ Grzegorz Jakubowski

Jerzy Jurecki Fot. PAP/ Grzegorz Jakubowski

Jerzy Jurecki z  „Tygodnika Podhalańskiego" kilka dni temu otrzymał tytuł Dziennikarza Roku w konkursie Grand Press. Aż podskoczyłam z radości na tę wieść. Po pierwsze, najważniejszą nagrodę w branży dostał w końcu ktoś  spoza „warszawki”, w dodatku zadziorny góral z Zakopanego. A co najważniejsze, być może jest to proroczy znak, że niezależne media lokalne zaczną przybierać na sile. Każdy, kto choć odrobinę ma świadomość, czym jest demokracja, ma też świadomość, że nie można budować silnie demokratycznego państwa, jeśli nie ma w nim silnych mediów. I o  ile w ostatnich latach ogólnopolskie stacje radiowe i telewizyjne oraz redakcje gazet ciągle mają się dobrze, o tyle lokalne media systematycznie popadają w coraz większy niebyt finansowy oraz merytoryczną sieczkę. Słabe media zawsze są na  rękę władzy, nigdy obywatelom. Co więc, gdy media regionalne są słabiutkie? Hulaj dusza, piekła nie ma.

 Ale co tam,  trzymajmy się  radosnym zwiastunom, być może czegoś lepszego. Jerzy Jurecki, w swoim stylu odbierając nagrodę żartował: „…. Mam jeden krawat w Zakopanem i na pewno bym go zabrał, gdybym wiedział, że wygram…”. A już całkiem poważnie dziękował wszystkim redakcjom, które zauważyły, że tam, w górach jest facet, który chce jeszcze o coś zawalczyć. Tym bardziej, że na Jureckiego głosowało większość redakcji, a tytuł co roku przyznaje się za „profesjonalizm, promowanie światowych standardów pracy w mediach i przestrzeganie etycznych kanonów zawodu".

Przyznam, że ze zwycięstwa Jureckiego cieszyłam się jak dziecko. Może dlatego, że z mediami związana jestem od kilkunastu lat, znam może nie wszystkie, ale na pewno sporo ich ułomności, ciemnych stron, choć i o potencjalnej sile dobrego tkwiącej w mediach nie zapominam nigdy. Tygodnik Podhalański na polskim rynku prasowym jest od 23 lat,  w medialną siłę gazeta urosła w ostatnich kilku latach. Jakby na przekór wszelkim trendom. Zwłaszcza tym występującym na rynku gazet lokalnych. Nie jest żadną tajemnicą, że gazety codzienne  wydawane w poszczególnych regionach Polski, od kilku lat notują spadek sprzedaży i czytelnictwa. Dopadł  je syndrom tabloizacji, wydawcy chcąc utrzymać zyski preferują coraz głupsze i bardziej populistyczne tematy na łamach. Do tego doszła wyniszczająca walka o czytelnika z portalami internetowymi. Dlatego sukces „Tygodnika Podhalańskiego”, dobrze radzącego sobie na rynku, dziwi i nie dziwi. Po pierwsze jest to gazeta niezależna, wydawana przez ludzi z Podhala, świetnie rozumiejących na czym polega regionalność w gazecie. A to już jest sporym novum. Większość dzienników regionalnych w całej Polsce jest częścią korporacji wydawniczych z siedzibami w Warszawie, które nie rzadko kierują się głównie słupkami cyfr podsuwanymi przez księgowych. Przy czym media to nie taki oczywisty biznes, jak np. produkcja zakrętek, gdzie zyski, starty, prognozy długo i krótkoterminowe są bardziej przewidywalne i łatwiejsze do ogarnięcia. W tego typu myśleniu słabość dostrzega coraz więcej osób i dzięki temu, w ostatnich latach w poszczególnych regionach Polski powstaje coraz więcej niezależnych gazet i portali internetowych, które coraz skuteczniej na rynku lokalnym konkurują z dużymi tytułami wydawniczymi. Coś o tym wiem:). Od czterech lat, z coraz lepszym skutkiem jako media niezależne walczymy o czytelników na Podkarpaciu. I nie kryję, że sukces Jurewicza, a przede wszystkim sposób postrzegania świata i  roli w nim mediów była dla nas zawsze inspiracją. 
Reklama

KOMENTARZE

OSTATNIE WPISY NA TYM BLOGU

NAJCZĘSCIEJ CZYTANE WPISY

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.