Reklama

Automoto

Walizka Car – przenośna mobilność osobista z skrętem

Materiał Partnera
Dodano: 29.12.2020
52439_mazda_suitcase_car-3-resizer-750q75
Share
Udostępnij
Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając „samochód-walizkę”: spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.

Świt lat dziewięćdziesiątych: był to przełomowy czas w historii. Optymizm wisiał w powietrzu wraz z końcem zimnej wojny. Naukowcy właśnie wymyślili World Wide Web. Technologia miała uczynić nas bardziej produktywnymi i zbliżyć świat do siebie. Wszystko wydawało się możliwe.

Dla Mazdy był to również ekscytujący okres. Przytłoczony popytem na swojego wówczas nowego roadstera MX-5, dzielny producent samochodów stał się w 1991 roku pierwszą japońską marką, która wygrała 24-godzinny wyścig Le Mans i jedyną posiadającą samochód z silnikiem rotacyjnym.

W tym samym roku zaprezentował koncepcję obrotnicy napędzanej wodorem o nazwie Mazda HR-X.

Foto: Walizka Car

Atmosfera zaufania panująca w centrali w Hiroszimie zrodziła takie rzeczy jak Fantasyard, wewnętrzne zawody organizowane w latach 1989–1991, w których zespoły z różnych działów rywalizowały o najlepsze kreatywne pomysły na mobilność. Niewyobrażalne na wyczerpującym globalnym rynku motoryzacyjnym w 2020 roku i jego coraz bardziej rygorystycznych ograniczeniach budżetowych, Fantasyard trafnie odzwierciedla pozytywną atmosferę sprzed trzydziestu lat w firmie od dawna znanej z niekonwencjonalnego podejścia. Jedna edycja konkursu przyniosłaby szczególnie sprytnego, choć nieco dziwacznego zwycięzcę.

 
Kreatywne rozwiązanie mobilności 
Mianowicie „samochód walizkowy”, trójkołowy koncept podobno inspirowany wizją sprawniejszego poruszania się po lotniskach. Jego twórcy, grupa siedmiu inżynierów z jednostki testującej i badawczej manualnych skrzyń biegów Mazdy, otrzymała niewielki budżet na urzeczywistnienie swojej wizji. Po zakupie kieszonkowego roweru i największej twardej walizki, jaką udało im się znaleźć, zabrali się do pracy.

Wynik był prosty, ale genialny, z kawałkami rowerze kieszeni w tym jej 34cm 3 dwusuwowego silnika wbudowane w 57cm x 75cm Samsonite. Montaż trwał tylko minutę: Obróć przednie koło do pozycji „pionowej” przez zdejmowaną część obudowy, włóż tylne koła, zamocuj siedzenie nad tylną osią i gotowe. Silnik o mocy 1,7 KM może rozpędzić urządzenie do prędkości do 30 km / h.

Samochód walizkowy przedstawiał swoje DNA Mazdy na kilka sposobów. Jazda z nisko położonym środkiem ciężkości, podobnie jak w MX-5, była nie tylko przyjemna, ale także inspirowała ducha wynalazczości pierwszego seryjnego pojazdu firmy, Mazdy-Go, popularnej trójkołowej rikszy motorowej, która została wprowadzona na rynek ponownie w 1931.


Wsparcie dla marki
Jednak ważący 32 kg samochód walizkowy nie był zbyt praktyczny, przynajmniej z punktu widzenia bagażu. Ale chociaż nigdy nie rozważano masowej produkcji, „przenośny” trójkołowiec był szeroko komentowany w mediach, służąc Mazdzie jako ciągła reklama. Ten rezonans skłonił producenta do zbudowania dwóch kolejnych samochodów dla Stanów Zjednoczonych i Europy, przy czym ten ostatni został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 1991 roku obok zwycięskiej w Le Mans Mazdy 787B. Nadal istnieje tylko model amerykański, oryginalny „przypadkowo zniszczony”, a europejska replika zaginęła w nieznanych okolicznościach.
 

Więcej informacji na temat modeli Mazdy oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 

Salon: 
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl
https://www.mazda-rzeszow-czach.pl/ 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy