Reklama

Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 03-02-2021

Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.
Firma Volvo Car Poland zamknęła ubiegły rok wynikiem 10 926 rejestracji (-0,45%). Do wyrównania rekordu sprzedaży z 2019 roku zabrakło 49 aut. W tym czasie rynek aut osobowych w Polsce skurczył się o 22,9%, a segment premium spadł o ponad 4%. Nasza marka podniosła swoje udziały rynkowe z 1,98% na 2,55%. Klienci częściej decydowali się na wersje benzynowe i hybrydy, także te plug-in. Oto podsumowanie ubiegłego roku i jego trendów w pigułce.

Rok pod znakiem pandemii
W ostatnich latach polski rynek nowych samochodów odnotowywał stabilne wzrosty. Jeszcze pod koniec 2019 roku nic nie zapowiadało wielkiego lockdownu, ograniczeń swobody przemieszczania się, zakazu zgromadzeń i załamania wielu gałęzi gospodarki. 

Polskie ograniczenia, o czym łatwo zapomnieć oddając się lekturze wpisów na mediach społecznościowych, należały raczej do tych stosunkowo łagodnych na tle innych państw UE. Naturalnie Szwedzi poszli jeszcze łagodniejszą drogą, ale Włochy, Francja, czy Hiszpania funkcjonowały w trybie głęboko-awaryjnym. Restrykcje nie ominęły salonów samochodowych, które w wielu krajach zostały zamknięte na wiele tygodni. To znalazło swoje odbicie w spadku sprzedaży. 

Rynek nowych aut w Unii Europejskiej w 2020 roku skurczył się o ok. 24%. Rynek polski – podobnie. O 22,9%. Niektórzy importerzy stracili ponad 50%, a nawet ponad 60% sprzedaży. I w tym kontekście wynik Volvo Car Poland (-0,45%) to po prostu ogromny sukces. Skoro rynek mocno spadał, a my utrzymaliśmy stan posiadania, udziały rynkowe Volvo Car Poland wrosły z poziomu 1,98% do 2,55%.

XC60 – lider segmentu premium w Polsce od 2009 roku
Kiedyś Volvo specjalizowało się autach typu kombi. Dzisiaj specjalnością zakładu są SUV-y. Model XC60 pierwszej generacji debiutował w 2008 roku, ale pełen rok sprzedaży tego auta na polskim rynku miał miejsce rok później. I od tego czasu zarówno pierwsza, jak i druga generacja tego modelu pozostaje najczęściej wybieranym modelem segmentu premium w naszym kraju. W 2020 roku polskie salony opuściło 4534 tych samochodów. 
 

Na drugim miejscu znalazł się mniejszy SUV – XC40 z wynikiem 2482 rejestracji. XC90 przekonał do siebie 1098 kierowców. Te trzy modele stanowiły ponad 74% polskiej sprzedaży. I ten trend jest zbieżny z wynikami na całym świecie, gdzie to trio zgarnęło około 70% globalnej sprzedaży Volvo Cars. Na czwartym miejscu znalazł się model V60 (1038 rejestracji), a za nim S60 (765 rejestracji). V90 wraz z odmianą Cross Country odnotował wynik 527 rejestracji, a S90 – 483. Stawkę zamyka jeden model V40, którego produkcja już się zakończyła.
Reklama

Diesel wciąż mocny, ale sukcesywnie słabnie
Polacy przez kilkanaście ostatnich lat uwielbiali średnie i duże SUV-y z silnikami Diesla. Jeszcze w 2017 roku około 72% sprzedaży Volvo Car Poland stanowiły modele z silnikami wysokoprężnymi. W zeszłym roku Diesle stanowiły 46,5% polskiej sprzedaży. Niemal 4% udział zyskały natomiast hybrydy ładowane z gniazdka. 

Przesiadkom na wersje benzynowe służą nie tylko trendy ekologiczne i moda, ale także polityka firmy. Obecna generacja modelu S60 jest dostępna wyłącznie w wersjach benzynowych lub PHEV. W połowie ubiegłego roku usunięto z oferty wysokoprężne odmiany XC40, które i tak miały tam stosunkowo nieduży udział. Na świecie udział Diesla w sprzedaży Volvo Cars stanowi już tylko nieco ponad 20%. A udział hybryd plug-in w Europie przekroczył 27%. Dzięki temu Volvo Cars spełniło wymagane limity CO2 bez ograniczenia swojej sprzedaży.

Przygotowani do nadchodzących zmian
Oprócz pandemii, ubiegły rok oznaczał wejście nowych przepisów dotyczących emisji CO2. Od 2020 roku ich przekroczenie oznacza konieczność płacenia słonych kar. Volvo Cars zmieściło się w wymaganych limitach. Nie byłoby to możliwe bez postawienia na technologiczną rewolucję już kilka lat temu. Począwszy od modelu XC90 drugiej generacji, Volvo Cars zaczęło rezygnować z silników o pojemności większej niż dwa litry. To co było szokiem w 2014 roku, dzisiaj okazuje się właściwie poczynionym założeniem. Rozwój hybryd plug-in od 2012 roku także się opłacił. 

Dzisiaj wszystkie modele Volvo są dostępne w wersji PHEV. Odważne odchodzenie od Diesla także budziło wiele komentarzy, ale w świetle nadchodzących norm emisji spalin to znowu wydaje się być kolejnym, logicznym krokiem. Teraz podobne decyzje marka podejmuje w odniesieniu do systemu Google Automotive Services, znanych też pod nazwą Android Automotive OS. Podczas, gdy inni producenci wydają krocie na własne systemy, kompletnie niekompatybilne między markami, Volvo stawia na mariaż z technologicznym gigantem. I już kilka marek zadeklarowało, że zrobi to samo.

W sytuacji, gdy okoliczności rynkowe stają się coraz bardziej wymagające, podjęte wcześniej słuszne decyzje zaczynają się zwracać. Globalny spadek sprzedaży marki w 2020 roku wyniósł jedynie -6,2%. Volvo Cars i Volvo Car Poland mają wszelkie narzędzia, by ten rok zamknąć znowu rekordowymi wynikami.  

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60 oraz na stronie www.czach.volvocars-partner.pl/

KOMENTARZE

Volvo Car Poland pobudza sprzedaż ofertą "Lato bez VAT"

Sprzedaż Volvo Car Poland wskazuje na...

Rusza XXI edycja regat Volvo Gdynia Sailing Days

Z uwagi na pandemię, wszystkie tegoroczne imprezy masowe w Gdyni zostały odwołane. No, prawie wszystkie. Jedynym wyjątkiem są regaty Volvo Gdynia Sailing Days, które zgromadzą blisko 1500 zawodników...

Volvo Car Poland zwiększa udziały rynkowe, Volvo Cars raportuje odbicie sprzedaży

Gdy po siedmiu miesiącach rynek aut osobowych w Polsce skurczył się niemal o jedną trzecią, Volvo Car Poland odnotowało sprzedaż...

zobacz więcej
Reklama

Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie

Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...

Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi

Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...

Volvo Selekt po raz - 10 000!

W miniony weekend w jednym z salonów Volvo w Polsce przekazano kluczyki do 10 000. auta używanego...

Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie

Firma Volvo Car Poland uruchomiła ofertę specjalną obejmującą Volvo XC60 B4 w wersji Momentum za 850 zł netto miesięcznie. Umowa zawierana jest na dwa lata i zakłada...

Zespół badania wypadków Volvo Cars obchodzi półwiecze istnienia. A ich niesamowite tunele - dwudziestolecie

Volvo już w latach pięćdziesiątych miało swój dział zajmujący się bezpieczeństwem...

Reklama

Walizka Car - przenośna mobilność osobista z skrętem

Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając "samochód-walizkę": spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.

Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...

Nowa Fala - Renault

Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.