Reklama

Najlepszy wynik w historii w drugiej połowie roku 2020 - Wyniki finansowe Volvo Cars

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 22-02-2021

Najlepszy wynik w historii w drugiej połowie roku 2020 - Wyniki finansowe Volvo Cars
Podczas konferencji prasowej, która odbyła się kilka dni temu, przedstawiciele Volvo Cars poinformowali o swoim najlepszym w historii drugim półroczu pod względem zysku i osiągniętego wyniku sprzedaży. Druga połowa 2020 roku pomogła złagodzić skutki pandemii koronawirusa jego pierwszej połowy.

Firma Volvo Cars jeszcze nigdy nie miała tak dobrego drugiego półrocza pod względem sprzedaży, jak miało to miejsce w 2020 roku. Nie bez znaczenia było tutaj duże zapotrzebowanie rynku na modele ładowane z gniazdka z gamy Recharge. To przełożyło się na wyniki finansowe osiągnięte przez naszą firmę, a także sprzedaż. W drugiej połowie 2020 roku Volvo Cars dostarczyła klientom 391 751 aut, co oznacza 7,4% wzrost do analogicznego okresu 2019 roku. Nasza marka zwiększyła udziały rynkowe na większości rynków.

Firma odnotowała przychody w wysokości 151 miliardów SEK i zysk operacyjny w wysokości 9,5 miliarda SEK w drugim półroczu 2020 roku. Zyski wzrosły o 8,2% w tym okresie, podczas gdy przychody wzrosły o 4,9%. Marża wyniosła 6,3 %.

W całym 2020 roku firma Volvo Cars odnotowała przychody w wysokości 263 miliardów SEK i zysk operacyjny w wysokości 8,5 miliarda SEK. Udało się obniżyć koszty stałe w połączeniu z odbiciem sprzedaży w drugim półroczu, pozytywnie wpłynęło na przepływy pieniężne i płynność finansową.

Podjęliśmy zdecydowane działania, aby ograniczyć skutki pandemii – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars. Po wznowieniu działalności doszliśmy do siebie i zanotowaliśmy najlepszą drugą połowę w historii firmy. Obiecujące jest również to, że widzimy szybko rosnący popyt na naszą ofertę samochodów ładowanych z gniazdka z linii Recharge, i spodziewamy się utrzymania tego trendu w 2021 roku.

W Chinach i Stanach Zjednoczonych, dwóch największych jednostkowych rynkach, firma odnotowała wzrost sprzedaży przez cały rok, ponieważ wyniki osiągnięte w drugiej połowie roku z nawiązką odrobiły straty z jego pierwszych sześciu miesięcy.

W 2020 roku udział hybryd ładowanych z gniazdka w całej sprzedaży Volvo Cars wzrósł dwukrotnie w porównaniu do roku 2019. W Europie modele PHEV osiągnęły poziom aż 30% całej naszej sprzedaży. Żaden inny producent segmentu premium nie ma tak wysokiego udziału aut PHEV w swojej sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych Volvo także prowadzi w kategorii hybryd ładowanych z gniazdka.

Reklama
Ograniczenia pandemiczne w 2020 roku bardzo przyspieszyły wdrożenie sprzedaży aut on-line na wielu rynkach. W tym roku nasza firma dalej będzie rozwijała się w tym kierunku. Dwukrotnie wzrosła liczba zamówień Care by Volvo, czyli usługi kompleksowego abonamentu samochodu. Ten rodzaj sprzedaży ma ogromny potencjał wzrostu. W Europie drugie półrocze zamknęliśmy z minimalnym spadkiem sprzedaży, na co miało wpływ duże spowolnienie całego rynku.

W 2021 roku firma przewiduje dalszy wzrost sprzedaży i zwiększenie przychodów. Obecna gama produktowa cieszy się dużym powodzeniem, dodatkowo rośnie kanał sprzedaży online. Zakładając, że sytuacja rynkowa zacznie się stabilizować, Volvo Cars przewiduje, że rentowność firmy powróci do poziomu sprzed pandemii. Ma w tym pomóc wzrost sprzedaży i optymalizowanie kosztów działalności.

Nasza firma wciąż inwestuje w nowe technologie i nowe produkty, dlatego założono, że  nakłady inwestycyjne w 2021 roku będą utrzymane na podobnym poziomie jak w roku 2020. Firma oczekuje, że przepływy pieniężne pozostaną na obecnym, wysokim poziomie. Volvo Cars będzie kontynuowało redukcję całkowitej emisji CO2 przypadającej na samochód. Do 2025 roku mają spaść o 40%.

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60 oraz na stronie www.czach.volvocars-partner.pl/

KOMENTARZE

Volvo Car Poland pobudza sprzedaż ofertą "Lato bez VAT"

Sprzedaż Volvo Car Poland wskazuje na...

Rusza XXI edycja regat Volvo Gdynia Sailing Days

Z uwagi na pandemię, wszystkie tegoroczne imprezy masowe w Gdyni zostały odwołane. No, prawie wszystkie. Jedynym wyjątkiem są regaty Volvo Gdynia Sailing Days, które zgromadzą blisko 1500 zawodników...

Volvo Car Poland zwiększa udziały rynkowe, Volvo Cars raportuje odbicie sprzedaży

Gdy po siedmiu miesiącach rynek aut osobowych w Polsce skurczył się niemal o jedną trzecią, Volvo Car Poland odnotowało sprzedaż...

zobacz więcej
Reklama

Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie

Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...

Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi

Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...

Volvo Selekt po raz - 10 000!

W miniony weekend w jednym z salonów Volvo w Polsce przekazano kluczyki do 10 000. auta używanego...

Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie

Firma Volvo Car Poland uruchomiła ofertę specjalną obejmującą Volvo XC60 B4 w wersji Momentum za 850 zł netto miesięcznie. Umowa zawierana jest na dwa lata i zakłada...

Zespół badania wypadków Volvo Cars obchodzi półwiecze istnienia. A ich niesamowite tunele - dwudziestolecie

Volvo już w latach pięćdziesiątych miało swój dział zajmujący się bezpieczeństwem...

Reklama

Walizka Car - przenośna mobilność osobista z skrętem

Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając "samochód-walizkę": spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.

Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...

Nowa Fala - Renault

Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.