Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Technologie Kia lepsze niż Volkswagena, Toyoty czy Audi

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 26-10-2021

Technologie Kia lepsze niż Volkswagena, Toyoty czy Audi
Firma J.D. Power sprawdziła, jak bardzo użytkownicy samochodów poszczególnych marek zadowoleni są z zastosowanych w nich technologii. Chodziło o multimedia, usługi łączności, nowatorskie rozwiązania podnoszące komfort itp. Wśród marek popularnych najlepsze noty uzyskały Kia i Hyundai.

J.D. Power Tech Experience Study to badanie, które ma odpowiedź na pytanie, czy właściciele nowych samochodów korzystają z nowoczesnych technologii, są z nich zadowoleni i jakie problemy w związku z nimi napotykają. W tegorocznej edycji badania ankieterzy firmy przepytali prawie 111 tys. kierowców, którzy kupili nowy samochód 90 dni wcześniej. To wystarczający czas, żeby właściciel mógł uczciwie powiedzieć, z jakich funkcji w aucie korzysta, które mu się podobają, które są irytujące, zawodne lub wręcz niepotrzebne. 
Reklama
 

Innymi słowy, J.D. Power nie sprawdza tego, ile „bajerów” udało się upchnąć producentowi w aucie, tylko czy faktycznie spełniają one swoje funkcje, działają i się przydają. Okazuje się, że nie zawsze tak jest. Kuleje na przykład technologia rozpoznawania gestów, stosowana w niektórych Volkswagenach i BMW. Aż 41 na 100 właścicieli aut wyposażonych w takie „udogodnienie” jest niezadowolonych z jego działania. Często zdarza się, że czujnik rozpoznaje przypadkowe ruchy dłoni i zmienia np. stację radiową, a innym razem nie potrafi rozpoznać celowo wykonanego gestu. 

Na drugim biegunie jest technologia i-Pedal zwana też One Pedal, stosowana w niektórych samochodach elektrycznych. Ma ją m.in. najnowsza Kia EV6 (tu możecie przeczytać, jak się sprawdza). Polega na jeździe bez użycia pedału hamulca – samochód dzięki rekuperacji sam potrafi wyhamować do zera, odzyskując przy tym energię. Zdecydowana większość użytkowników aut z takim systemem bardzo wysoko ocenia jego działanie. Ewentualne problemy zgłasza tylko 8 na 100 kierowców. Wysoko oceniane są również kamery cofania oraz kamery 360 stopni, pokazujące całe otoczenie samochodu. W najnowszej Kii EV6 taka kamera ma nie tylko rzut z góry, ale także z dowolnej strony auta. Obraz generowany na ekranie można palcem ustawiać sobie dokładnie tak, jak nam to pasuje. 

Autorzy badania zwracają uwagę, że o ile nowoczesne rozwiązania często zwiększają konkurencyjność samochodu, to potem wiele osób nie używa technologii, w które wyposażono auto. Z deklaracji ankietowanych wynika, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy użytkowania auta nie skorzystali z około 1/3 funkcji, jakie ono ma. 61 proc. respondentów przyznało, że w  tym czasie nie używali usług cyfrowych, a 51 proc. w ogólnie nie odczuwa takiej potrzeby.
Reklama

– Nasze badanie pokazuje tak naprawdę, jak bardzo oczekiwania klientów potrafią rozminąć się w z tym, co oferują producenci – komentuje  Kristin Kolodge, dyrektor wykonawczy w J.D. Power. Jej zdaniem nieintuicyjne, niedziałające lub po prostu nieprzemyślane rozwiązania mogą zniechęcać kierowców, a to może nawet odbić się na sprzedaży niektórych marek.

Na potrzeby rankingu przeanalizowano ankiety dokładnie 110 827 właścicieli samochodów. Pytano ich o wrażenia z korzystania z 36 konkretnych technologii podzielonych na cztery kategorie: komfort, automatyzacja, energia, łączność. Maksymalnie można było zdobyć 1000 punktów. A tak przedstawia się ranking:
 
 
Na potrzeby rankingu przeanalizowano ankiety dokładnie 110 827 właścicieli samochodów. Pytano ich o wrażenia z korzystania z 36 konkretnych technologii podzielonych na cztery kategorie: komfort, automatyzacja, energia, łączność. Maksymalnie można było zdobyć 1000 punktów. A tak przedstawia się ranking:
 
Jak widać, pięć pierwszych miejsc zajmują marki premium i nie ma się co temu dziwić – to w końcu one najwięcej wydają na pracę działów R&D. Potem dopracowane przez nie technologie trafiają do innych segmentów.  Natomiast pewnym zaskoczeniem jest pierwsze miejsce Genesisa, czyli marki należącej do koncernu Kia-Hyundai. Zdystansował on konkurencję w postaci BMW, Mercedesa i Volvo, zdobywając aż 634 punkty.

Zwycięstwo Genesisa ma zapewne ścisły związek z wynikami Kii i Hyundaia, które wygrały konkurencję w gronie marek popularnych. Hyundai otrzymał 519, a Kia 510 punktów. Dla porównania Lexus otrzymał 485 punktów, Audi 469, zaś Volkswagen tylko 451 punktów. Przewaga Koreańczyków jest zatem wyraźna.
Reklama
 

J.D. Power wyróżnił też pięć konkretnych modeli, w których zastosowano nowoczesne technologie, które zdobyły uznanie w oczach samych użytkowników. Nagrodę dostały:
Cadillac Escalade i RAM 1500 – za technologię cyfrowego lusterka wstecznego.
Lexus IS – za technologię automatycznego hamowania awaryjnego. 
Hyundai Elantra – za system ostrzegania przed ruchem poprzecznym, który dostępny jest również w niemal wszystkich modelach Kia.
Kia K5 – za system infotainment i usługi cyfrowe, w tym za aplikację Kia Connect.
 
Na koniec swojego raportu J.D. Power zwraca uwagę, że dużą rolę w tym, jak użytkownicy aut postrzegają nowe technologie, jest podejście do tematu dealerów i sprzedawców. Powinni oni prezentować działanie poszczególnych funkcji, objaśniać je i instruować. Wówczas – jak dowodzą badania J.D. Power – satysfakcja z niektórych funkcji znacząco wzrasta. Gdy na przykład sprzedawca objaśniał technologię wspomagania jazdy z przyczepą w jednym z aut, klient ocenił system na 8,69 pkt w skali 10-punktowej. A gdy musiał się nauczyć tego z innego źródła, ocena malała do 7,83 pkt. Mimo tego właściciele samochodów wskazują, że tylko w 30 proc. przypadków czerpią wiedzę od dealerów, a w 70 proc. przypadków z zewnętrznych źródeł. Ale może to i dobrze, bo gdyby było odwrotnie,  KIAwiarnia nie byłaby potrzebna. Łapcie kilka linków, pod którymi znajdziecie objaśnienia nowoczesnych technologii stosowanych w autach Kia: 
Reklama
 
 
Więcej informacji na temat oferty KIA na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie  KIA MULTITRUCK mieszczącego się w Rzeszowie ul. Handlowa 4, tel. 17 - 85 04 161, 162 oraz w Jarosławiu ul. 3-go Maja 98c tel.  (16) 62 24 617 . Więcej informacji na stronie https://www.kia.com/pl/dealers/multitruck/

Foto: Kia Polska, Kiawiarnia 

Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.