Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Kia w Europie wyprzedziła Renault i goni marki premium

A A A
Materiał Partnera - Kiawiarnia

Dodano: 14-11-2022

Kia w Europie wyprzedziła Renault i goni marki premium
Po trzech kwartałach Kia i Hyundai (Hyundai Motor Group) zajmują trzecie miejsce w rankingu koncernów, które sprzedają najwięcej samochodów w Europie. Koreański koncern jako jedyny zanotował wzrost sprzedaży. Sama Kia jest już popularniejsza niż Skoda, Citroen, czy Ford, a w ostatnich miesiącach wyprzedziła także Renault. Teraz atakuje pozycje BMW, Mercedesa oraz Audi.

Od początku roku do końca września w krajach Unii Europejskiej, EFTA i w Wielkiej Brytanii zarejestrowano łącznie 8,3 mln nowych samochodów osobowych. Wynik jest 9,7 proc. gorszy niż w tym samym okresie zeszłego roku, co ciągle jest skutkiem ograniczonej podaży wielu podzespołów – koncerny po prostu nie mają z czego produkować tylu samochodów, ile Europejczycy chcieliby kupić.
 
Nadal brakuje nie tylko półprzewodników, ale także np. wiązek elektrycznych. Do tego dochodzą wysokie ceny surowców. Za tonę aluminium na światowych giełdach zapłacić dzisiaj trzeba ponad 2,3 tys. dolarów – o 500 więcej niż dwa lata temu (choć i tak ceny w ostatnich miesiącach mocno spadły, bo w marcowym szczycie było to prawie 4 tys. dolarów).
Reklama
 
 

Najbardziej na tym kryzysie tracą giganci. Koncern Volkswagena w okresie od 1 stycznia do 30 września sprzedał w Europie nieco ponad 2 mln samochodów – aż o 350 tys. mniej, niż w analogicznym okresie 2021. Tylko marka Volkswagen straciła 16,9 proc. klientów, zaś Skoda 15,3 proc. Powodów do zadowolenia nie ma drugi pod względem popularności Stellantis, który sprzedał w pierwszych trzech kwartałach 1,56 mln aut, czyli o 300 tys. mniej niż rok temu. Europejsko-amerykański koncern ma w swoim portfolio tak znane marki, jak Peugeot, Fiat, Opel, Citroen czy Jeep. I niemal wszystkie one tracą rynek. Sam tylko Opel zjechał w dół o 21,1 proc, a Peugeot – siła napędowa koncernu – o 15,1 proc. 

Spośród 14 koncernów, które oficjalnie sprzedają samochody w Europie i są uwzględnione w statystykach stowarzyszenia ACEA, tylko jeden zanotował wzrost. Hyundai Motor Group poprawił wynik o zaskakujące – biorąc pod uwagę sytuację i nastroje w branży – 6,6 proc. O ile w zeszłym roku w Europie zarejestrowano 771 tys. aut koncernu, to w obecnym już 821 tys. To zasługuje na uwagę tym bardziej, że koncern „składa się” tylko z dwóch marek – Kia i Hyundaia – podczas gdy np. Volkswagen Group ma ich pięć (plus niszowe, jak Lamborghini czy Bentley), zaś Stellanis aż osiem. Koreańczycy mają już 10 proc. udziałów w całym europejskim rynku! Dla porównania, jeszcze trzy lata temu wynosił on tylko 6,5 proc. 

 
 

W Grupie Hyundaia wyróżnia się Kia, która poprawiła wynik aż o 9,8 proc. (Hyundai o 3,2 proc.). Od stycznia do września tego roku w krajach Europy (Unia + EFTA + Wielka Brytania) zarejestrowano 425,9 tys. samochodów tej marki – 38 tys. więcej niż przed rokiem. I to wszystko w czasach, gdy brakuje podzespołów do produkcji! Kia w statystykach sprzedaży wyprzedza już nie tylko Forda, Citroena, Opla, czy Skodę. W tym roku udało się jej wjechać również przed Renault. Co więcej, zaczyna wjeżdżać w zderzak takim tuzom, jak Mercedes, BMW oraz Audi. To ostatnie w trzech kwartałach tego roku wydało klientom 440,6 tys. aut – zaledwie 14 tys. więcej niż Kia!
Reklama

W rankingu najpopularniejszych marek w Europie, koreański producent zajmuje aktualnie 6. miejsce z udziałami na poziomie 5,1 proc. To oznacza, że mniej więcej co 20. samochód, jaki wyjechał na drogi Starego Kontynentu od początku roku, ma na masce znaczek Kia.

 
Zdaniem ekspertów koreańska marka zawdzięcza ten sukces kilku rzeczom. Po pierwsze, w dobie deficytu wielu podzespołów, rozsądnie nimi gospodarowała. Na przykład na niektóre jej modele ze skrzynią automatyczną trzeba czekać dłużej, ale dzięki temu czas oczekiwania na popularniejsze modele ze skrzyniami ręcznymi jest rekordowo krótki, jak na obecne czasy, bo wynosi raptem 3-4 miesiące od momentu złożenia zamówienia. Dodatkowo, pewna pula aut z określonymi silnikami i wyposażeniem jest dostępna od ręki, co jest już wręcz ewenementem.

Po drugie, Kia świetnie przygotowała się do elektryfikacji, która nabiera rozpędu w wielu europejskich krajach. W swojej gamie marka ma trzy pełnowartościowe elektryki – Niro EV, e-Soula i bardzo udane EV6, które zatrzęsło rynkiem i zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku (COTY 2022). Oprócz tego w gamie producenta jest aż pięć hybryd plug-in (Sportage PHEV, Sorento PHEV, Ceed kombi PHEV, XCeed PHEV i Niro PHEV) oraz trzy klasyczne hybrydy (Sorento HEV, Niro HEV i Sportage HEV). Ale mimo ogromnych inwestycji w auta z silnikami elektrycznymi, marka nie zamierza – w przeciwieństwie do swoich konkurentów – szybko i definitywnie rezygnować z klasycznych, spalinowych modeli. Bo wie, że jeszcze długo będą one miały swoich zwolenników.

Reklama

 
Po trzecie wreszcie, w czasach niepewności, w jakich bezsprzecznie obecnie żyjemy, ludzie zwykli podejmować bardziej racjonalne decyzje. A Kia przez lata pracowała na miano marki, która daje jak najwięcej za jak najmniej. O jej autach nie mówi się już, że „depczą po piętach europejskiej konkurencji”, lecz że wyznaczają standardy. EV6 jest pierwszym modelem popularnej marki, który ma 800-voltową architekturę układu napędowego i umożliwia naładowanie baterii na 100 km w ciągu 4,5 minuty (potrafią to jeszcze tylko dwu- albo i trzykrotnie droższe Porsche i Audi). Sportage jest najpopularniejszym SUV-em na europejskim rynku, bo oferuje niezliczoną liczbę wersji napędowych (benzyny, diesle, MHEV, HEV, PHEV) i jest świetnie wykończony oraz wyposażony.
 
Z kolei Sorento jeszcze do niedawna było jedynym siedmioosobowym hybrydowym SUV-em na rynku! I wszystkie te modele charakteryzuje jedno – świetna relacja ceny do jakości. Są tańsze od konkurencji, oferując jednocześnie więcej niż ona. Właśnie tym, moim skromnym zdaniem, Kia zbudowała swoją przewagę. Po prostu uczciwym wycenianiem swoich modeli. I właśnie na tym, moim skromnym zdaniem, polega sukces Kii. Podczas gdy u innych płacimy głównie za znaczek na masce, to u Koreańczyków za jakość, technologię i innowacyjne podejście. I najwyraźniej rozumieć to zaczyna coraz więcej europejskich kierowców.

Więcej informacji na temat oferty KIA na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie  KIA MULTITRUCK mieszczącego się w Rzeszowie ul. Handlowa 4, tel. 17 - 85 04 161, 162 oraz w Jarosławiu ul. 3-go Maja 98c tel.  (16) 62 24 617. Więcej informacji na stronie https://www.kia.com/pl/dealers/multitruck/
Reklama

Foto: Kia Polska, Kiawiarnia
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.