Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Audi rozpoczyna rok z imponującymi wynikami sprzedaży - pierwsze miejsce w Polsce w grupie marek premium

A A A
Źródło: Audi Media Center

Dodano: 10-05-2023

Audi rozpoczyna rok z imponującymi wynikami sprzedaży - pierwsze miejsce w Polsce w grupie marek premium
  •  Od początku roku 2023 do końca kwietnia, w Polsce zarejestrowano 8119 nowych samochodów marki Audi, o ponad 36% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego
  • Audi na pierwszym miejscu sprzedaży w grupie marek premium w naszym kraju
  • Grupa Audi globalnie: Wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2023 roku do 16,9 mld euro i zysku operacyjnego do 1,8 mld euro, przepływy pieniężne netto
    w wysokości 1,7 mld euro - nieco powyżej w stosunku do poprzedniego roku

Grupa Audi rozpoczęła rok 2023 z dobrymi wynikami dostaw na wszystkich kluczowych dla siebie rynkach. Również w Polsce pobiła wcześniejsze wyniki sprzedażowe. Od początku roku, do końca kwietnia, w naszym kraju zarejestrowano 8119 nowych egzemplarzy Audi, o ponad 36% więcej niż od stycznia do kwietnia 2022. W ten sposób nieprzerwanie od początku roku Audi jest liderem rejestracji w grupie marek premium w skali Polski. Natomiast globalnie, w pierwszym kwartale tego roku, Grupa dostarczyła do rąk klientów około 422 000 pojazdów marek Audi, Bentley i Lamborghini – około 8 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Poprawa sytuacji w zakresie dostaw półprzewodników pozwoliła firmie pełniej zaspokoić wysoki popyt na modele Audi, zwłaszcza w Europie i USA. Przychody wzrosły do 16,9 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł do 1,8 mld euro, a marża operacyjna w wysokości 10,8 procent znalazła się w górnej części przedziału celów strategicznych. Wzrost dostaw samochodów elektrycznych o 43 procent świadczy o tym, że grupa jest na dobrej drodze. Tym bardziej, że na trasie w kierunku elektryfikacji, Audi nabrało znacznego tempa: w największej w historii Audi ofensywie modelowej, od końca 2023 do końca 2025 roku, marka zapowiedziała wprowadzenie na rynek około 20 nowych modeli, z których ponad dziesięć będzie w pełni elektrycznych.

Reklama

Cała Grupa marek rozpoczęła bieżący rok od mocnego pierwszego kwartału. Z liczbą 421 824 dostarczonych pojazdów (Q1 2022: 390 826), marki Audi, Bentley i Lamborghini dostarczyły
o 7,9 procent więcej samochodów niż w roku poprzednim. Dzięki poprawie sytuacji w zakresie dostaw półprzewodników, do klientów z całego świata trafiło 415 684 (Q1 2022: 385 084) pojazdów.

Grupa zwiększa dostawy samochodów elektrycznych

W pierwszym kwartale Grupa zwiększyła tempo realizacji swojej drogi ku elektromobilności, dostarczając globalnie 34 584 (Q1 2022: 24 236) samochody elektryczne, co stanowi wzrost
o około 43 procent w stosunku do roku poprzedniego. Udział dostarczonych pojazdów elektrycznych wzrósł znacząco, z 6,2 do 8,2 procent.

Prezes zarządu Audi Markus Duesmann przyznaje: "Zwiększyliśmy dostawy modeli całkowicie elektrycznych w Grupie o 43 procent. To pokazuje, jak atrakcyjne jest nasze elektryczne portfolio. A dzięki największej w historii Audi ofensywie modelowej, rozpoczynającej się od modelu
Q6 e-tron w drugiej połowie roku, będziemy właściwą odpowiedzią na przyspieszony trend mobilności elektrycznej."

Audi osiąga znaczne zyski w Europie i USA

W Europie marka Audi kontynuuje swój trend wzrostu. W pierwszym kwartale producent dostarczył klientom 181 001 (Q1 2022: 153 408) pojazdów, czyli o 18,0 procent więcej niż
w I kwartale roku poprzedniego. Do tak dobrych wyników przyczynił się rodzimy rynek marki, czyli Niemcy, gdzie odnotowano wzrost o 13,1 procent, dostarczając około 61 000 modeli Audi.

W USA dostarczono 52 763 (I kwartał 2022: 35 505) pojazdy – to wzrost o 48,6 procent
w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku. To już trzeci kwartał z rzędu,
w którym Audi zwiększyło swoje dostawy w Stanach Zjednoczonych.

Reklama

W Chinach, marka Audi dostarczyła w pierwszym kwartale 136 416 pojazdów (I kwartał 2022: 161 621). Po pandemii koronawirusa i styczniowych obchodach chińskiego Nowego Roku, Audi udało się w marcu zwiększyć dostawy w Państwie Środka o 19 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Mimo to, nadal oznacza to spadek w pierwszym kwartale o 15,6 procent
w stosunku do roku poprzedniego.

Duży wzrost sprzedaży w Polsce

Marka Audi od początku tego roku odnosi pasmo sukcesów w naszym kraju. Sprzedaż nowych Audi w Polsce znacznie wzrosła. Nieprzerwanie od stycznia, Audi jest numerem jeden wśród marek segmentu premium jeśli chodzi o rejestracje nowych samochodów. W sumie, w naszym kraju od początku roku do końca kwietnia 2023 zarejestrowano 8119 nowych Audi. To o 36,2 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Globalne wyniki finansowe

Dobre wyniki dostaw zaowocowały także silnym wzrostem wyników finansowych w pierwszym kwartale tego roku. Przychody wzrosły o 18,2 procent do 16 mld 883 mln (Q1 2022: 14 mld 282 mln) euro, przy czym głównymi sprawcami tego wzrostu były w pełni elektryczne Audi Q4 e-tron i Audi e-tron GT quattro a także Audi Q5 i Audi Q7. Udział przychodów dostosowanych do taksonomii UE ponownie wzrósł, osiągając 14,5 (Q1 2022: 11,3) procent.

Niezależny rating ESG zapewnia przejrzystość

Audi nadaje wysoki priorytet kryteriom zrównoważonego rozwoju ESG (environmental, social, and corporate governance). Chcąc zapewnić większą widoczność i przejrzystość w tym zakresie, firma uzyskała rating ESG od niezależnej agencji ratingowej ISS ESG1. Dzięki temu Audi zajmuje własną pozycję na drodze do bardziej zrównoważonej przyszłości. Z oceną C+, Audi jest jednym
z najwyżej ocenionych producentów motoryzacyjnych, a jednocześnie wie, że wynik ten daje przestrzeń do wprowadzania dalszych ulepszeń; skala obejmuje zakres od A+ do D-. "Wstępna ocena to solidny wynik, ale jednocześnie zachęta do wykonania kolejnego kroku" - mówi Jürgen Rittersberger, członek zarządu AUDI AG ds. finansowych.

Reklama

Audi postrzega obecną ocenę jako krok w kierunku poprawy i traktuje ją jako punkt wyjścia do realizacji dalszych działań w zakresie wyznawanych wartości. "Zrównoważony rozwój rozumiemy holistycznie" - podkreśla Rittersberger. "Patrzymy poza produkt, aby skupić się na całym łańcuchu wartości i cyklu życia naszych pojazdów. Rating ESG pomoże nam zidentyfikować
i systematycznie wykorzystywać dalsze możliwości poprawy."

Poszanowanie praw człowieka jest jednym z podstawowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju Audi. Od początku roku, stanowisko Human Rights Officera objął Daniel Patnaik – koordynuje i monitoruje przestrzeganie praw człowieka w Grupie Audi na przestrzeni całego łańcucha dostaw. To nowe stanowisko jest kolejnym wyrazem zaangażowania korporacji Audi w kryteria ESG. Daniel Patnaik podlega bezpośrednio zarządowi. "W Audi, poszanowanie praw człowieka i ochrona środowiska to najwyższe priorytety" – podkreśla prezes zarządu Markus Duesmann. "Uznajemy naszą ekonomiczną, ekologiczną i społeczną odpowiedzialność, także w naszym łańcuchu dostaw."

Marża operacyjna w przedziale docelowym

Zysk operacyjny Grupy Audi wyniósł 1 mld 816 mln (I kw. 2022: 3 mld 468 mln) euro. Spadek rok do roku wynika przede wszystkim z negatywnych efektów zabezpieczeń surowcowych
w wysokości 1,6 mld euro. Podczas gdy w I kwartale 2022 r. działania te dały pozytywny efekt
w wysokości 1,2 mld euro, w I kwartale 2023 r. negatywnie wpłynęły na zysk operacyjny o 0,4 mld euro. Utrzymująca się dobra pozycja cenowa oraz mocne wyniki marek grupy wniosły pozytywny wkład do zysku operacyjnego. W efekcie Grupa Audi osiągnęła silną, dwucyfrową marżę operacyjną w wysokości 10,8 procent (Q1 2022: 24,3 procent), która znajduje się
w górnej części strategicznego przedziału docelowego.

Reklama

W tegoroczny, mocny start znaczący wkład wniosły, znajdujące się pod parasolem grupy marek, Bentley, Lamborghini i Ducati. Bentley dostarczył 3517 (Q1 2022: 3 203) pojazdów, czyli prawie 10 procent więcej niż w poprzednim roku. Bentley zwiększył również sprzedaż do 882 milionów euro (Q1 2022: 813 milionów), co oznacza wzrost o 8,5 procent. Zysk operacyjny zwiększył się do 216 milionów euro (Q1 2022: 170), a marża operacyjna wzrosła o 3,5 procent do 24,4 procent (Q1 2022: 20,9).

Lamborghini wciąż „jedzie na rekord”, dostarczając 2 623 (Q1 2022: 2 539) samochodów, co oznacza wzrost o 3,3 procent. Sprzedaż wzrosła znacząco o 22,8 procent do 728 milionów euro (Q1 2022: 592), natomiast zysk operacyjny wzrósł aż o 46,1 procent do bardzo mocnego poziomu 260 milionów euro (Q1 2022: 178). Luksusowa marka była nawet w stanie przekroczyć marżę operacyjną z poprzedniego roku, która wynosiła 30 procent (Q1 2023: 30,0), osiągając 35,7 (Q1 2023: 30,0).

Ducati dostarczyło 14 725 (Q1 2022: 13 492) motocykli, co oznacza wzrost o 9,1 procent. Silne otoczenie rynkowe i premiery nowych modeli sprawiły, że przychody wyniosły 323 (Q1 2022: 230) miliony euro, co oznacza wzrost o 40,3 procent. Zysk operacyjny skoczył do 58 milionów euro (Q1 2022: 25), przekraczając wzrost o 134 procent. Marża operacyjna, wynosząca 17,8 procent, była o 7,1 punktu procentowego wyższa niż w tym samym kwartale poprzedniego roku (Q1 2022: 10,7 procent).

Wynik finansowy wyższy niż w poprzednim roku

Wynik finansowy Grupy Audi wzrósł do 544 mln euro (I kwartał 2022: 430), częściowo dzięki wyższym stopom procentowym. Obejmuje to działalność Grupy Audi w Chinach, która wniosła do wyniku 226 mln euro (Q1 2022: 295). Zysk po opodatkowaniu na koniec pierwszego kwartału wyniósł 1 mld 767 mln euro (2022: 2 mld 939 mln).

Reklama

Przepływy pieniężne netto nieco wyższe niż w 2022

Przepływy pieniężne netto Grupy Audi wzrosły o 4,4 procent do 1 mld 710 mln (I kwartał 2022: 1 mld 638 mln) euro, odzwierciedlając dobre wyniki operacyjne firmy. Ostateczny wynik zniwelowały środki przeznaczone na wzrost inwestycji, w tym bieżące inwestycje w Audi FAW NEV Company Ltd., która jest w pełni skonsolidowana w ramach Grupy Audi, a także działania związane z wejściem firmy do Formuły 1.

"W pierwszym kwartale odnotowaliśmy mocny początek roku, udowadniając po raz kolejny, że mamy siłę ekonomiczną, by kontynuować realizację naszej ambitnej e-podróży, a jednocześnie systematycznie kontynuować naszą drogę do stania się wiodącym dostawcą w pełni elektrycznej mobilności premium" - mówi CFO Jürgen Rittersberger. "W obecnym roku będziemy kontynuować naszą systematyczną podróż na tej trasie".

Prognoza na rok 2023 potwierdzona

Grupa Audi w roku obrotowym 2023 nadal spodziewa się dostaw na poziomie od 1,8 do 1,9 mln samochodów i przychodów w wysokości od 69 do 72 mld euro. Marża operacyjna ma pozostać na niezmienionym poziomie między 9 a 11 procent. Grupa Audi spodziewa się także, że przepływy pieniężne netto pozostaną na stabilnym poziomie 4,5 do 5,5 mld euro.

Wybrane kluczowe dane Grupy Audi w skrócie

  Q1 2023 Q1 2022
Dostawy grupy marek 421,824 390,826
Przychody grupy Audi w mln EUR 16,883 14,282
Zysk operacyjny Grupy Audi w mln EUR 1,816 3,468
Marża operacyjna Grupy Audi w procentach 10.8 24.3
Wynik finansowy w mln EUR 544 430
Zysk po opodatkowaniu w mln EUR 1,767 2,939
Przepływy pieniężne netto Grupy Audi w mln EUR 1,710 1,638
 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.