Reklama

Nie ma nerwówki rozmowa z Andrzejem Łabudzkim, Prezesem Speedway Stal Rzeszów S.A.

A A A
Janusz Pawlak

Dodano: 17-11-2016

Nie ma nerwówki rozmowa z Andrzejem Łabudzkim, Prezesem Speedway Stal Rzeszów S.A.

Jakie pan ma marzenia?

Marzenia?

Dokładnie tak. Każdy je przecież ma. A może tak: co panu po głowie chodzi w wolnych chwilach, w czasie relaksu?

Marzę o chwilach wolnych od zajęć. Bo każdego dnia mój dzień dzielę na godziny spędzone we własnej firmie i klubie. A dla rodziny, której powinienem poświęcić najwięcej czasu, nie mam go wcale lub bardzo mało.

Jaką firmę pan prowadzi?

Zajmuje się sprzedażą profesjonalnych środków ochrony czystości. Z tego żyję i to pozwala mi zajmować się żużlem po kilka godzin dziennie.

To dobrze świadczy o pana zdolnościach menedżerskich?

Ja to nazywam zakręceniem, wariactwem…

Doba ma dla pana więcej niż 24 godziny?

Nie. Ma ich tyle ile potrzeba. Muszę po prostu wszystko szybciej robić. Cały czas w biegu. Jeśli nawet jest ta kawa, na spotkaniu z kimś, to taka na dwa łyki…I następny temat, bo jestem już spóźniony. Na spotkanie z panem też przyjechałem z poślizgiem.

Andrzej Łabudzki, Prezes Speedway Stal Rzeszów S.A.

Miałem dzięki temu chwilkę na powrót do lat świetności Stali Rzeszów. Oglądałem pamiątkowe fotki na korytarzach tzw. pawilonu piłkarskiego. Bo muszę się panu przyznać, że ja w czasach szkolnych byłem zakochany w piłce nożnej i żużlu. Moje pierwsze szkolne wagary związane są z tragedią na torze Stali. W czasie przedpołudniowego treningu zabił się wtedy brat świetnego żużlowca Grzegorza Kuźniara. Ale powróćmy do dnia dzisiejszego czarnego sportu.

Nie mamy obecnie drużyny w najwyższej lidze. Moim marzeniem jest poprowadzenie zespołu do zdobycia medalu. Nieważne jakiego koloru on będzie. Dla tego przedsięwzięcia, dla obecnych kibiców, a może i przyszłych, ciężko pracuję. Może też odrobinę dla siebie.

Jakim potencjałem dysponuje obecnie rzeszowska drużyna żużlowa?

Jej możliwości określiło 4. miejsce wyjeżdżone w minionym sezonie w I lidze żużlowej.

W czasie rozmowy o zawodowym sporcie na wysokim poziomie nie da się uniknąć tematu pieniędzy?

Żużel to jedna z najdroższych dyscyplin sportowych. Dla zobrazowania – jeden motocykl żużlowy to wydatek 45 tys. zł. Co chwila trzeba w niego inwestować, wkładać po kolejne kilka tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę, że zawodnik  powinien mieć przygotowane dwa motocykle, plus np. dwa silniki w rezerwie, łatwo policzyć, o jakich kwotach rozmawiamy.

Nie mieszkamy w bogatym regionie kraju. Rzeszów też nie jest zagłębiem firm ociekających pieniędzmi. Jak na Podkarpaciu znajduje pan ludzi, którzy chcą sypnąć groszem na żużel?

Reklama

Najbliższy sezon – 2017 roku – jest dla mnie pierwszym, w którym ze spokojem możemy wszystko zaplanować. Nie łatać na bieżąco dziur, zastanawiać się czy w ogóle skompletujemy jakiś skład, wystartujemy w rozgrywkach. Za rok o tej porze będę mógł ocenić to, co udało nam się zrobić dla rzeszowskiego żużla. Właśnie zakończyliśmy przygotowywanie ofert, z którymi udamy się do sponsorów. Przy okazji warto podziękować tym, którzy byli z nami w minionym sezonie i zaufali nam, kiedy naprawdę wiele rzeczy było niewiadomą. Tak jak na przykład wspomniana już sprawa startu w rozgrywkach ligowych. Niestety, nie wszyscy kibice to rozumieją.

Ten pana optymizm i spokój ma przełożenie na konkretne nazwiska zawodników, których udało się pozyskać do drużyny?

Nie, nie… Z przygotowanymi ofertami ruszymy za chwilę do sponsorów. Do obecnych również. Robimy to w tym sezonie we właściwym czasie. Nie jest to żadna prowizorka a przygotowane, przemyślane działanie.

A może regionu, stolicy Podkarpacia nie stać na utrzymanie żużla? Wyjaśnię, iż mam na myśli możliwości firm tutaj działających.

Na dobrą pierwszoligową drużynę środków nie powinno zabraknąć. Na ekstraligę, nie mówię o sezonie 2017, także ich wystarczy. Przy założeniu, że będziemy na to ciężko pracować i oprzemy się na własnych wychowankach.

Nie mówię oczywiście o medalowych pozycjach, bo w ekstralidze są drużyny walczące o najwyższe trofea i te chcące się utrzymać w doborowej stawce. Najlepsze ekipy to budżety sięgające kilkunastu milionów złotych.

Jeśli to nie jest tajemnicą, do jakich pan puka firm w sprawie wsparcia dla żużla? Jest jakaś lista przedsiębiorstw, które wspierają akurat ten sport?

Trudno kierować się do ludzi związanych z biznesem, którzy nigdy nie byli na zawodach żużlowych, bo taka rozmowa skazana jest z góry na porażkę. Ostatnio miałem okazję spotkać się z bogatym człowiekiem, który powiedział mi, że on nie może oglądać wyścigów na żużlowych torach, bo boi się o zdrowie zawodników. Wydaje mu się, iż zaraz coś złego się wydarzy. Co ciekawe, obiecał chociaż minimalnie wesprzeć nas w najbliższym sezonie. Ja sam dopiero kilkanaście lat temu zobaczyłem pierwsze zawody żużlowe. I zaraziłem się miłością do tego sportu.

Warto więc potencjalnych sponsorów zapraszać na stadion przy Hetmańskiej?

Już to robiliśmy w minionym sezonie. Kilkunastu prezesów dużych firm zobaczyło zawody żużlowe. Poznało magię tego sportu.

Poczuli zapach żużla… A duże, państwowe koncerny nie chcą wspierać czarnego sportu w Rzeszowie.

Z państwowymi firmami jest tak, że one związane są z politykami. To oni decydują, do których drużyn, dyscyplin sportowych trafiają złotówki. My jakoś nie mamy do nich szczęścia.

A może brakuje Wam ludzi tworzących w Rzeszowie lobby żużlowe?

Zazdrościmy go tym ośrodkom w kraju, w których działają niektóre kluby czołówki ekstraligi. Musimy jeszcze parę lat popracować nad tym, aby lobby czarnego sportu powstało także u nas. Grunt, że atmosfera wokół żużla jest coraz lepsza i przybywa ludzi, którzy nie żałują swojego czasu i pieniędzy dla wspierania żużla.

Kibice żużla nie darowaliby mi, gdybym nie zadał tego pytania? Kogo uda się pozyskać do składu drużyny na przyszły sezon?

Jesteśmy przed pierwszymi rozmowami. Podawanie nazwisk jest przedwczesne. Powiem tylko, że skład oparty będzie głównie na zawodnikach z Rzeszowa. Na szczegóły kto i jak przyjdzie jeszcze pora. Ujawnianie nazwisk nie sprzyja z wielu względów poufnym rozmowom.

KOMENTARZE

Stal Rzeszów w I lidze piłkarskiej

Od nowego sezonu 2014/2015 Stal Rzeszów będzie grać w I lidze piłkarskiej...

Stal Rzeszów nie zagra w I lidze

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Stal Rzeszów nie zagra w I lidze piłkarskiej. Awans...

Historyczny sukces rzeszowskiego skoczka do wody

Rzeszowianin Andrzej Rzeszutek, zawodnik Stali Rzeszów...

Prawie 8 milionów z RBO 2018 rozdane. Lista 36 zwycięskich projektów

Znane są już wyniki RBO na 2018 rok. Do realizacji zostało przyjętych 36 projektów w trzech kategoriach. Najwięcej głosów spośród wszystkich projektów...

Janusz Stachyra: W żużlu sukces rodzi się w bólach!

Rok 1991. Mecz żużlowy Stali Westa Rzeszów z Wybrzeżem Gdańsk. Janusz Stachyra zderza się na torze z Anglikiem Marvynem Coxem i doznaje wieloodłamowego złamania obojczyka. W powtórzonym...

zobacz więcej
Reklama

Drift Show Izdebki już w niedzielę, 13 września

W najbliższą niedzielę, 13 września odbędzie...

BMW M GmbH rozpoczyna testy pierwszego BMW M3 Touring

BMW potwierdza pierwsze rozszerzenie gamy modeli...

Światowa premiera ŠKODY ENYAQ iV na żywo i na wirtualnej platformie marki

Prezentacja nowej ŠKODY ENYAQ iV odbędzie się 1 września zarówno na żywo podczas uroczystego spotkania w Pradze, jak i w formule online. Wydarzenie...

ŠKODA prezentuje napędy hybrydowe dla nowej generacji modelu OCTAVIA

Nowa ŠKODA OCTAVIA poza udoskonalonymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi będzie dostępna także z dwoma rodzajami napędów hybrydowych: typu plug-in oraz...

Rok sprzedaży Mazdy CX-30 w Polsce

W rok od debiutu w salonach Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem marki w Polsce.

Reklama

Start przedsprzedaży BMW iX3 w Polsce

Pierwszy w pełni elektryczny model z popularnej linii BMW X jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Pierwsze zamówione egzemplarze BMW iX3 trafią do kierowców z początkiem 2021 r. Kupujący mogą bezpłatnie wybrać optymalne...

Volvo Cars zmienia model biznesowy integrując kanał sprzedaży online i offline

Volvo Cars zmienia i usprawniania tradycyjny model zakupu, leasingowania, wynajmowania i serwisowania aut. Firma chce, by do 2025 roku połowa...

Elektryczna Mazda MX-30 już w salonach sprzedaży z Ekodopłatą dla każdego klienta

Od poniedziałku 21 września w salonach Mazdy w Polsce dostępny jest pierwszy elektryczny model marki – MX-30. Wprowadzeniu samochodu...

W pełni elektryczny Mercedes-Benz EQC 400.

Nowy EQC to w pełni elektryczny model oferujący dużą ilość miejsca i komfort podróży - jednak podczas przyspieszania, staje się już samochodem sportowym. Zaraz po naciśnięciu pedału przyspieszenia mamy...

Przestronna, bezpieczna i elegancka. 20 lat ŠKODY FABIA COMBI

ŠKODA FABIA COMBI już od dwudziestu lat odpowiada na potrzeby kierowców. Najnowsza generacja modelu zapewnia im pojemną przestrzeń, nowoczesne rozwiązania z zakresu systemów...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.