Dodano: 08-02-2017
Grupa Renault posiada sieć 12 tysięcy koncesji na pięciu kontynentach. W Polsce jest to 45 koncesji (80 punktów sprzedaży i serwisu) Renault i 43 koncesje (65 punktów sprzedaży i serwisu) marki Dacia. Renault stawia sobie za cel zapewnienie zadowolenia klienta, zarówno przy zakupie samochodu, jak i w ramach serwisu posprzedażowego. Renault angażuje wszystkie siły, aby klienci byli zadowoleni w trakcie całego procesu obsługi, biorąc pod uwagę ich różne oczekiwania.
Zmieniający się świat spowodował konieczność zmiany w kwestii obsługi klienta i możliwość zaoferowania klientom zupełnie nowego podejścia. Poza samochodami o nowoczesnym designie, wyposażonymi w najnowocześniejsze technologie, będącymi „coraz bardziej w sieci”, również serwis obsługi klienta w sieci Renault musiał dostosować się do nowej strategii marki i zmieniającej się rzeczywistości. Powszechny dostęp do sieci zmienił sposób dokonywania zakupów przez klientów. Według badań JD Power w roku 2005 klient odbywał średnio pięć wizyt w salonie przed podjęciem ostatecznej decyzji dotyczącej zakupu auta, w roku 2015 była to średnio jedna wizyta. W związku z tym bardzo ważną kwestią jest odpowiednia obsługa klienta podczas tej jednej wizyty.
Priorytetem Renault jest satysfakcja klientów z oferowanych produktów i usług posprzedażowych. Biorąc pod uwagę różnorodność oczekiwań, co roku Renault dokłada wszelkich starań, aby klienci byli w pełni zadowoleni z każdego kontaktu z marką, niezależnie od sposobu komunikacji (przez Internet, sieć serwisową lub bezpośrednio).
Badania Grupy Renault obejmujące 16 krajów, 16 tysięcy ankiet, 48 wywiadów indywidualnych, audyty i grupy fokusowe pozwoliły na wyznaczenie kluczowych momentów w obsłudze klienta oraz przeanalizowanie sposobu pracy z klientem, a także wyznaczenie kierunku zmiany relacji między marką a klientem – z transakcyjnej na bardziej osobistą, sprawiającą, że pracownik staje się osobistym doradcą klienta. Aby uplasować się w pierwszej trójce producentów pod względem satysfakcji klientów na swoich głównych rynkach, Renault wdrożyło program C@RE2.0. W ramach tego programu przyjęto, że podstawowe znaczenie ma 7 kluczowych tzw. momentów prawdy, które składają się na wysoką jakość obsługi i pozwalają na utrzymanie doskonałych relacji z klientami. Wśród nich jest m.in. emocjonalne podejście do klienta, dbanie o relacje z klientem, zdobywanie jego zaufania oraz w efekcie zostanie osobistym doradcą klienta, który pomoże nie tylko w podjęciu decyzji zakupowej, ale także później w przypadku, gdy pojawi się jakikolwiek problem.
W ramach zarządzania jakością obsługi klientów w sieci, Renault monitoruje cały proces obsługi klienta. Służą do tego takie narzędzia, jak ankieta Voice of Customer czy audyt Tajemniczy Klient. Voice of Customer jest rodzajem ankiety on-line wypełnianej przez klientów, którzy zakupili samochód bądź klientów serwisu. Jest to narzędzie pozwalające Renault na uzyskanie opinii zwrotnej od klienta, przetworzenie i zareagowanie na opinię klientów odnośnie do konkretnego doświadczenia, w bardzo krótkim czasie. Ankieta pozwala na szczegółową analizę, a analiza zebranych opinii pozwala na uzyskanie informacji nt. jakości kontaktów klienta z siecią Renault w konkretnym przypadku. Wsłuchując się w głos klienta, Renault jest w stanie dokonać zmian w obsłudze lub zareagować w ramach konkretnego przypadku. Tajemniczy Klient jest formą kontroli norm jakości w koncesjach. Renault przeprowadza cykliczne badania (co miesiąc w salonach Renault, co dwa miesiące w salonach Dacia i co kwartał w stacjach serwisowych), polegające na wysyłaniu klientów audytorów do salonów. Jest to badanie wewnętrzne. Przeprowadzany audyt polega na ocenie poszczególnych punktów ankiety, które mają bezpośredni wpływ na jakość oferowanych usług. Na koniec października br. wyniki dla salonów Renault były na poziomie ponad 90%. Wyniki z przeprowadzonych ankiet są analizowane na wewnętrznych platformach internetowych sieci, a szczegółowe dane są dostępne dla koncesji. Jest to także narzędzie motywacyjne, które zezwala na porównanie wyników danej koncesji w stosunku do innej placówki ASO np. w rejonie.
Szkolenia
W 2016 roku przeszkolono ponad 1660 pracowników sieci Renault w Polsce (do końca listopada br., we wszystkich szkoleniach). Były to szkolenia bazowe i certyfikujące, szkolenia produktowe, doskonalące dane umiejętności oraz szkolenia behawioralne. Proces szkoleniowy obejmuje następujące etapy: cykl szkoleń bazowych, certyfikację, szkolenie doskonalące, szkolenie produktowe. Nastąpiła zmiana rodzaju szkoleń – z przekazywania wiedzy teoretycznej na szkolenia interaktywne, mające dostarczyć realne doświadczenia. Szkolenia są ukierunkowane zgodnie z potrzebami zidentyfikowanymi w ramach programu C@RE2.0 oraz po analizie kontrolowanych standardów i procesów jakościowych. Renault kładzie nacisk na połączenie trzech obszarów kompetencji: wiedzy, postawy i umiejętności, przy czym postawa stanowi kluczowy element. Renault prowadzi własną szkołę serwisową, gdzie eksperci techniczni Renault przeprowadzają szkolenia z zakresu techniki samochodowej oraz nowych produktów.
Jakość doceniana
Renault Polska po raz trzeci z rzędu otrzymało Złoty Klucz Jakości. Wyróżnienie to jest przyznawane na podstawie niezależnego Audytu Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO, realizowanego przez TNS Polska. Na podstawie prowadzonego audytu TNS Garage Quality Check 2016 przyznawane są Klucze Jakości. Badanie było prowadzone od lutego do lipca 2016 roku. W ramach badania przeprowadzono 140 audytów w salonach 14 najbardziej popularnych marek. Jest to jedyne tego typu opracowanie dostępne na rynku polskim, realizowane na tak dużą skalę i tak szczegółowo opisujące branżę oraz stosowane w niej standardy obsługi.
Podobnie jest z jakością obsługi w salonach, gdzie Renault już drugi raz z rzędu zajmuje miejsce na podium (badanie przeprowadzone od kwietnia do czerwca 2016 roku wśród 21 marek działających na rynku polskim i obejmujące 30% ich sieci sprzedaży)*.
* Wielki Test Salonów 2016, Auto Świat we współpracy z TNS Polska.
Aktualne promocje i oferty specjalne serwisu: http://www.autospektrum.pl/Promocje-serwisu
RZESZÓW, ALEJA ARMII KRAJOWEJ 82, TEL. 859 15 00
TARNÓW, ŁADNA 82B, TEL. (14) 628 45 45
KOMENTARZE
Renault Captur w salonie ZODIAC Renault
Od momentu powstania, tj. od roku 1898, marka Renault nieustannie wykazuje...
Renault Master dwukrotnie wyróżnione w raporcie Dekry
W tym roku Raport Samochodów Używanych...
Renault Talisman - nowa era motoryzacji
Swoją wyrazistą sylwetką Renault Talisman wprowadza nową energię do...
Powrót legendy NOWY RENAULT TRAFIC
Dziś nie sposób wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez dobrego samochodu. Bardzo sprecyzowane oczekiwania wobie auta dostawczego ma szczególnie branża budowlana. Wytrzymałe, niezawodne, wygodne i pakowne- to tylko...
Renault Master - samochód dostawczy do zadań specjalnych
Renault Master to silny samochód na trudne warunki, ale z bardzo nowoczesnym wyglądem i komfortowym wyposażeniem. To wszystko sprawia, że samochód ten sprawdza się w każdej sytuacji...
Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan klasy premium.
Pojazd łączy wszechstronność...
Mazda świętuje dziesięciolecie swojego języka Kodo Design
Dzięki językowi projektowania...
Volvo Cars będzie projektować i produkować własne silniki elektryczne
Obecnie standardem w branży motoryzacyjnej jest kupowanie gotowych silników elektrycznych od zewnętrznych dostawców. Volvo Cars otwiera własne centrum...
Projektanci nowej generacji oceniają Mazdę MX-30
Świętując premierę swojego pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu, Mazda zaprasza przyszłych projektantów produktów do zapoznania się z podejściem do projektowania MX-30 ¹ "nowoczesny człowiek"...
Plug-In, Vat-Out. Wybierz Volvo Recharge Plug-In lub Mild-hybrid odpowiednie dla Ciebie taniej o VAT
Wybierz hybrydowy model Plug-In lub Mild-hybrid taniej o VAT, ciesz się niskim zużyciem paliwa i bezemisyjną...
Ekologiczna akcja Wypożyczalnia Choinek Volvo rusza już 17 grudnia!
Choć święta w tym roku będą różnić się od tych z lat poprzednich, Wypożyczalnia Choinek Volvo działa tak samo. W dniach 17-19 grudnia w autoryzowanych salonach...
Wyprzedaż rocznika procentuje! Skorzystaj z najlepszej oferty wyprzedażowej na rynku i zapłać nawet 38 proc. mniej
Szukasz nowego samochodu dostępnego od ręki i w dobrej cenie? Skorzystaj...
Volvo Selekt po raz - 10 000!
W miniony weekend w jednym z salonów Volvo w Polsce przekazano kluczyki do 10 000. auta używanego sprzedanego w ramach programu Volvo Selekt. XC40 nabyła rodzina, która już użytkuje nasz większy model – XC90. Szczęśliwi nabywcy otrzymali...
Walizka Car - przenośna mobilność osobista z skrętem
Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając "samochód-walizkę": spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.
Zespół badania wypadków Volvo Cars obchodzi półwiecze istnienia. A ich niesamowite tunele - dwudziestolecie
Volvo już w latach pięćdziesiątych miało swój dział zajmujący się bezpieczeństwem...