Dodano: 16-02-2018
Wspólna ofensywa Porsche i Audi w zakresie mobilności elektrycznej rozpoczęła się dziesięć miesięcy temu. Teraz, obaj producenci pojazdów segmentu premium pogłębiają współpracę nad rozwojem tej dziedziny i nadają jej konkretny wymiar. Jej rezultatem ma być pionierska architektura Premium Platform Electric (PPE) – Elektryczna Platforma Premium. Dzięki temu projektowi, zarówno Porsche jak i Audi chcą wspólne kształtować mobilność jutra, a w przyszłości razem wprowadzać samochody elektryczne na rynek.
Dzięki efektywnemu, wspólnemu wykorzystywaniu potencjału rozwojowego, obie supernowoczesne marki tworzą przestrzeń w której pracują nad elektryfikacją, cyfryzacją, autonomiczną jazdą oraz udoskonalaniem wysoce wydajnych napędów konwencjonalnych.„Gdybyśmy sami musieli uporać się ze stojącymi przed nami zadaniami, to koszty byłyby wyższe o około 30 procent” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Rupert Stadler, prezes zarządu AUDI AG, dodaje: „PPE, to dla nas kluczowy projekt przyszłości. Właściwości, zerowa emisja i opłacalność, to idealne połączenie, które mogło się zrodzić dzięki wyjątkowej w branży motoryzacyjnej współpracy. 1+1 daje w tym przypadku 3.”
Dla wspólnego przedsięwzięcia, które ma stworzyć trzy rodziny modelowe, uruchomiono biura konstrukcyjne w Ingolstadt i Weissach. Dwa z trzech planowanych projektów pojazdów, z których każdy obejmuje modele obu producentów, są prowadzone przez Audi, a jeden przez Porsche. Do prac włączyło się blisko 550 konstruktorów Audi i 300 inżynierów Porsche, a tendencja jest rosnąca. Konstruktorzy wymieniają się - dwa dni w tygodniu spędzają w partnerskim biurze konstrukcyjnym.
Dzięki nowej architekturze, Audi i Porsche będą mogły optymalnie wykorzystywać zalety pojazdu o napędzie czysto elektrycznym – na przykład w zakresie wyposażenia, rozstawu osi czy przestrzeni. Równocześnie architektury są tak elastyczne, że w ramach jednej rodziny modelowej będą mogły powstawać pojazdy zarówno z niskim, jak i z wysokim zawieszeniem, czyli SUV-y i limuzyny. Pierwsze modele zbudowane na platformie PPE planowane są na koniec 2021 roku. Wcześniej, w 2018 i 2019 roku, na rynku pojawią się seryjnie produkowane modelee-tron i Mission E – czyli pierwsze w pełni elektryczne pojazdy obu marek premium.
Gama produktów Audi staje się coraz bogatsza. Przyszłość marki wyznaczać będą takie rozwiązania jak: MEB (Modułowy System Elektryczny - rozwijany wciąż przez koncern VW), PPE, dwie konwencjonalne, zmodernizowane architektury oraz nowe idee powstające w dziale pojazdów sportowych. Transformacja przedsiębiorstwa, która już się rozpoczęła, sprawia, że moce i środki finansowe wykorzystywane są dokładnie tak, jak powinny.
„Z ekonomicznego i technicznego punktu widzenia jesteśmy wśród konkurencji w ścisłej czołówce” – Rupert Stadler jest tego pewien. „Współpraca przebiega nadzwyczaj dobrze, a wyraźnie oddzielone, charakterystyczne dla danej marki właściwości produktu, to nasz najwyższy priorytet. Audi, jeszcze lepiej niż kiedykolwiek dotąd wykorzystuje swe szanse na polu kreowania stylistyki, architektury wnętrza i interfejsu użytkownika, tak, by tworzyć niepowtarzalne pojazdy.”
KOMENTARZE
Nowe Porsche Studio otwarte w Mediolanie
Firma Porsche wspólnie ze swoją filią Porsche Design oferuje klientom...
Porsche ponownie dostarczyło więcej pojazdów w pierwszej połowie roku
Pozytywny trend...
Porsche 911 Speedster trafi do produkcji
Studium koncepcyjne zaprezentowane w trakcie obchodów 70. urodzin producenta sportowych samochodów w limitowanej, specjalnej serii trafi na rynek: Porsche zadecydowało o uruchomieniu produkcji purystycznego modelu 911...
Wraz z nowym modelem Taycan firma Porsche ostatecznie wkracza w erę elektromobilności
Inwestycje na kwotę 6 mld euro, 1200 nowych miejsc pracy już w chwili uruchomienia produkcji modelu Taycan, ciągły rozwój...
Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie
Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...
Mazda świętuje dziesięciolecie swojego języka Kodo Design
Dzięki językowi projektowania...
Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan klasy premium.
Pojazd łączy wszechstronność...
Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi
Piękna zima, ale za oknem. Na drogach Rzeszowa panują fatalne warunki do jazdy, choć samochodów jest zdecydowanie mniej. Odśnieżanie ulic w mieście rozpoczęło się przed godziną...
Projektanci nowej generacji oceniają Mazdę MX-30
Świętując premierę swojego pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu, Mazda zaprasza przyszłych projektantów produktów do zapoznania się z podejściem do projektowania MX-30 ¹ "nowoczesny człowiek"...
Ekologiczna akcja Wypożyczalnia Choinek Volvo rusza już 17 grudnia!
Choć święta w tym roku będą różnić się od tych z lat poprzednich, Wypożyczalnia Choinek Volvo działa tak samo. W dniach 17-19 grudnia w autoryzowanych salonach...
Wyprzedaż rocznika procentuje! Skorzystaj z najlepszej oferty wyprzedażowej na rynku i zapłać nawet 38 proc. mniej
Szukasz nowego samochodu dostępnego od ręki i w dobrej cenie? Skorzystaj...
Volvo Selekt po raz - 10 000!
W miniony weekend w jednym z salonów Volvo w Polsce przekazano kluczyki do 10 000. auta używanego sprzedanego w ramach programu Volvo Selekt. XC40 nabyła rodzina, która już użytkuje nasz większy model – XC90. Szczęśliwi nabywcy otrzymali...
Walizka Car - przenośna mobilność osobista z skrętem
Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając "samochód-walizkę": spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.
Zespół badania wypadków Volvo Cars obchodzi półwiecze istnienia. A ich niesamowite tunele - dwudziestolecie
Volvo już w latach pięćdziesiątych miało swój dział zajmujący się bezpieczeństwem...
Volvo Cars trzykrotnie zwiększy moc produkcyjną aut elektrycznych zakładu w Gandawie. Powód Popyt na te auta
W belgijskiej Gandawie wytwarzany jest pierwsze elektryczne Volvo, a już niebawem...