Dodano: 02-10-2018
Studium koncepcyjne zaprezentowane w trakcie obchodów 70. urodzin producenta sportowych samochodów w limitowanej, specjalnej serii trafi na rynek: Porsche zadecydowało o uruchomieniu produkcji purystycznego modelu 911 Speedster w pierwszej połowie 2019 r. Otwarty, dwuosobowy wóz powstanie dokładnie w liczbie 1948 egzemplarzy. To nawiązanie do historii Porsche 356 „Numer 1”, które zostało dopuszczone do ruchu 8 czerwca 1948 r. W Paryżu Porsche prezentuje drugie w tym roku koncepcyjne studium Speedster. Jego czerwony lakier Guards Red stanowi odniesienie do 911 Speedster rocznik 1988 (seria G). Nowe 21-calowe obręcze z przecinającymi się ramionami oraz wnętrze wykończone czarną skórą podkreślają wysmakowane, a zarazem sportowe wzornictwo.
Marzenia się spełniają: zdolny do jazdy prototyp 911 Speedster Concept, po raz pierwszy pokazany 8 czerwca 2018 r. w Zuffenhausen w wersji Heritage (z ang. dziedzictwo), w 2019 r. trafi do produkcji. Samochód został opracowany przez zespół Porsche Motorsport z Weissach we współpracy z oddziałami Style Porsche oraz Porsche Exclusive Manufaktur.
Przyszłe Porsche 911 Speedster powstanie w oparciu o typoszereg 991 i będzie pierwszym modelem oferowanym z nowymi pakietami Heritage Design. Ta ekskluzywna linia akcesoriów sygnowanych przez Porsche Exclusive umożliwi jeszcze większy stopień personalizacji „911”.
Najnowsze studium, zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, poza zjawiskowym czerwonym lakierem przyciąga wzrok 21-calowymi obręczami mocowanymi centralną śrubą. Ich wzornictwo, z krzyżującymi się ramionami, przypomina wyścigowe samochody Porsche, takie jak 911 RSR oraz GT3 R. Także przyciemniane światła do jazdy dziennej są inspirowane światem motorsportu, a ich czerwone wykończenie współgra z kolorem nadwozia. Lusterka boczne o kształcie Talbot oraz korek wlewu paliwa – umiejscowiony pośrodku przedniej pokrywy – lśnią odcieniami czarnego chromu i platyny. W przeciwieństwie do pokazanej wcześniej wersji Heritage w kabinie wykorzystano częściowo perforowaną czarną skórę z czerwonymi akcentami.
Wszystkie elementy nadwozia oraz rozwiązania techniczne obu prototypów 911 Speedster są identyczne. Obejmuje to skróconą i obniżoną ramę szyby czołowej, mniejsze boczne okna oraz karbonową tylną pokrywę z dwoma wybrzuszeniami za fotelami. Oba samochody zamiast miękkiego dachu mają lekkie poszycie Tonneau z zatrzaskami Tenax.
Koncepcyjne pojazdy bazują na modelu 911 Carrera 4 Cabriolet. Ich błotniki oraz przednią i tylną pokrywę wykonano z lekkich kompozytów węglowych, natomiast podwozie pochodzi z 911 GT3. Co więcej, oddział projektowania modeli GT dostarczył układ wydechowy z tytanowymi rurami oraz zespół napędowy, w tym 6-stopniową manualną skrzynię biegów. To samo dotyczy serca limitowanej edycji specjalnej: prototypy Speedster napędza wolnossący 6-cylindrowy silnik typu bokser o mocy ponad 500 KM, zdolny „rozkręcać się” nawet do 9000 obr./min.
KOMENTARZE
Typ 964: nowy początek "911"
Trzecia generacja Porsche 911, wewnętrznie znana jako typ 964, łączyła tradycyjną sylwetkę...
Porsche i Audi wspólnie rozwijają architekturę elektrycznych samochodów
Wspólna ofensywa...
Nowe Porsche Studio otwarte w Mediolanie
Firma Porsche wspólnie ze swoją filią Porsche Design oferuje klientom...
Porsche ponownie dostarczyło więcej pojazdów w pierwszej połowie roku
Pozytywny trend był kontynuowany: dzięki 130,598 pojazdom dostarczonym na całym świecie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku, Porsche AG przekroczyło...
Marcin Gortat za kierownicą hybrydowego Porsche Panamera Sport Turismo
Marcin Gortat, jedyny polski koszykarz w NBA, przed rozpoczęciem kolejnego sezonu odwiedził ojczyznę i odebrał swój nowy samochód. Do podróży po kraju...
Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie
Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...
Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi
Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...
Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie
Firma Volvo Car Poland...
Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce
Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...
Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...
Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość
Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny...
Nowa Fala - Renault
Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...
Volvo Cars trzykrotnie zwiększy moc produkcyjną aut elektrycznych zakładu w Gandawie. Powód Popyt na te auta
W belgijskiej Gandawie wytwarzany jest pierwsze elektryczne Volvo, a już niebawem...
Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.
Firma Volvo Car Poland zamknęła ubiegły rok wynikiem 10 926 rejestracji (-0,45%). Do wyrównania rekordu sprzedaży z 2019 roku zabrakło...
Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS
Audi Sport customer racing kontynuuje swoją ofensywę modelową. Druga generacja Audi RS 3 LMS, jednego z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych czterech pierścieni, jest tego najlepszym przykładem...
Nissan ogłasza plany na przyszłość dotyczące małych samochodów dostawczych w Europie
• Gama małych samochodów dostawczych nowej generacji zostanie zbudowana na platformie Aliansu • Wszystkie wersje...